Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Niedługo A4/S4 przeobrazi się w A5/S5, a gama Audi zostanie podzielona na auta spalinowe i EV.
W najbliższych kilku latach Audi rozpocznie największą od lat ofensywę modelową składającą się z całych nowych linii modeli spalinowych i elektrycznych. Wśród aut z tradycyjnymi napędami doczekamy się między innymi nowego modelu klasy średniej, który przejmie nazwę A5 zamiast A4. Jest to część rewolucji w nazewnictwie, według której samochody EV będą miały numerki parzyste, a spalinowe nieparzyste.
Obecnie producenci inwestują głównie w platformy przeznaczone stricte dla samochodów elektrycznych, dlatego prawdopodobnie następca A4 będzie nadal oparty o architekturę MLB Evo, jedynie z mocniejszym naciskiem na hybrydy.
Wcześniej spotterzy przyłapali już nowe A5 w kamuflażu, a najnowsze zdjęcia ukazują wersję S5 Avant. Samochód ten od przyszłego roku ma rywalizować z liderami segmentu - BMW M340i Touring oraz Volkswagenem Arteonem R Shooting Brake.
Gdy cała uwaga skupia się na elektrykach, Audi może nie chcieć kombinować z napędem S5 i po prostu zaadaptować 3-litrowego turbodiesla z obecnego modelu S4. Jest też szansa, że Ingolstadt zrezygnuje z zasilania olejem napędowym w swoim usportowionym modelu - wtedy być może pod maskę S5 trafi 2.9-litrowa jednostka V6 twin turbo stosowana teraz w RS4.
Byłoby to logiczne w przypadku gdy pełnoprawne RS5 dostałoby jeszcze mocniejszy napęd hybrydowy plug-in. Zważając na panujące na rynku trendy jest to całkiem prawdopodobne. Byłby to ostatni model RS klasy średniej wyposażony w silnik spalinowy.
Mimo kamuflażu sfotografowany prototyp sugeruje, że nie będzie rewolucji w wyglądzie nowego Audi A5, ale pojawią się kluczowe zmiany w poszczególnych elementach nadwozia. Po pierwsze, przedni grill typu single-frame wydaje się mniejszy niż obecnie, co jest zadziwiającym posunięciem przy obecnych trendach. Poza tym dolna jego część ma trochę inny kształt.
Cienkie światła LED są niżej na przednim pasie i pozostają wyraźnie oddzielone od dominującej linii maski. Sama maska nie wcina się już w błotniki jak to miało miejsce w generacji B9.
W nowym modelu wyraźnie jest podkreślona szerokość przednich nadkoli - zabieg znany z obecnej generacji A3. Linia świateł i okien wydaje się bardziej łagodna, co istotnie odróżnia ten język stylistyczny od ostrych krawędzi w aktualnej generacji A4. Jak zawsze, wersja S będzie się wyróżniać bardziej rozbudowanymi zderzakami z czterema końcówkami rur wydechowych umieszczonymi w tylnej części nadwozia. We wnętrzu prawdopodobnie pojawi się nowy motyw przewodni, który będzie stanowił główny czynnik wyróżniający w stosunku do obecnej generacji.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.