Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi testuje nowe S5 Avant z silnikiem V6

Niedługo A4/S4 przeobrazi się w A5/S5, a gama Audi zostanie podzielona na auta spalinowe i EV.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 maja 2023
2024 Audi S5 Avant spyshot
6

W najbliższych kilku latach Audi rozpocznie największą od lat ofensywę modelową składającą się z całych nowych linii modeli spalinowych i elektrycznych. Wśród aut z tradycyjnymi napędami doczekamy się między innymi nowego modelu klasy średniej, który przejmie nazwę A5 zamiast A4. Jest to część rewolucji w nazewnictwie, według której samochody EV będą miały numerki parzyste, a spalinowe nieparzyste.

Obecnie producenci inwestują głównie w platformy przeznaczone stricte dla samochodów elektrycznych, dlatego prawdopodobnie następca A4 będzie nadal oparty o architekturę MLB Evo, jedynie z mocniejszym naciskiem na hybrydy.

Nie ma pewności czy do S5 ponownie trafi turbodiesel czy jednak benzynowa jednostka V6 twin turbo.

Wcześniej spotterzy przyłapali już nowe A5 w kamuflażu, a najnowsze zdjęcia ukazują wersję S5 Avant. Samochód ten od przyszłego roku ma rywalizować z liderami segmentu - BMW M340i Touring oraz Volkswagenem Arteonem R Shooting Brake.

Gdy cała uwaga skupia się na elektrykach, Audi może nie chcieć kombinować z napędem S5 i po prostu zaadaptować 3-litrowego turbodiesla z obecnego modelu S4. Jest też szansa, że Ingolstadt zrezygnuje z zasilania olejem napędowym w swoim usportowionym modelu - wtedy być może pod maskę S5 trafi 2.9-litrowa jednostka V6 twin turbo stosowana teraz w RS4.

2024 Audi S5 Avant spyshot tył
6

Byłoby to logiczne w przypadku gdy pełnoprawne RS5 dostałoby jeszcze mocniejszy napęd hybrydowy plug-in. Zważając na panujące na rynku trendy jest to całkiem prawdopodobne. Byłby to ostatni model RS klasy średniej wyposażony w silnik spalinowy.

Reklama

Mimo kamuflażu sfotografowany prototyp sugeruje, że nie będzie rewolucji w wyglądzie nowego Audi A5, ale pojawią się kluczowe zmiany w poszczególnych elementach nadwozia. Po pierwsze, przedni grill typu single-frame wydaje się mniejszy niż obecnie, co jest zadziwiającym posunięciem przy obecnych trendach. Poza tym dolna jego część ma trochę inny kształt.

Pod względem designu nowe A5/S5 niewiele się różni od poprzednika.

Cienkie światła LED są niżej na przednim pasie i pozostają wyraźnie oddzielone od dominującej linii maski. Sama maska nie wcina się już w błotniki jak to miało miejsce w generacji B9.

W nowym modelu wyraźnie jest podkreślona szerokość przednich nadkoli - zabieg znany z obecnej generacji A3. Linia świateł i okien wydaje się bardziej łagodna, co istotnie odróżnia ten język stylistyczny od ostrych krawędzi w aktualnej generacji A4. Jak zawsze, wersja S będzie się wyróżniać bardziej rozbudowanymi zderzakami z czterema końcówkami rur wydechowych umieszczonymi w tylnej części nadwozia. We wnętrzu prawdopodobnie pojawi się nowy motyw przewodni, który będzie stanowił główny czynnik wyróżniający w stosunku do obecnej generacji.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025
Aston Martin Valkyrie LM prezentacja
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie LM pozwoli 10 osobom poczuć się jak w Le Mans

Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.

9 czerwca 2025
Porsche 963 RSP na drodze
Porsche / 963 RSP
Porsche 963 RSP: drogowy samochód klasy Le Mans Hypercar (tak jakby)

Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.

9 czerwca 2025
2025 Aston Martin Vantage Roadster test
Aston Martin / Vantage
2025 Aston Martin Vantage Roadster - największy rywal Ferrari Roma

Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.

6 czerwca 2025
2025 Lotus Emira V6 SE
Lotus / Emira
Lotus wprowadza nowego flagowca do gamy Emiry

Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.

5 czerwca 2025