Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
BMW zdecydowało, że nowe M5 Touring będzie sprzedawane także za oceanem.
BMW M5 siódmej generacji z nadwoziem sedan było już kilkukrotnie widywane podczas testów drogowych. Auto nie zdążyło jeszcze zadebiutować, a BMW już zapowiedziało jego bardziej praktycznego brata z nadwoziem Touring. Po raz pierwszy od czasów M5 E61 z 2007 roku bawarski producent będzie chciał równorzędnie konkurować z Audi RS6 i Mercedesem-AMG E63 S S215. Debiut M5 z nadwoziem Touring nastąpi jeszcze w tym roku.
Wszystkie szczegóły poznamy dopiero w momencie premiery, ale produkcja tego modelu ma ruszyć w czwartym kwartale tego roku. Po raz pierwszy w historii BMW M z nadwoziem Touring będzie dostępne także dla klientów ze Stanów Zjednoczonych. Do tej pory ani niszowe E61 M5 z 2007 roku, ani nawet popularne M3 G81 nie były oferowane w Ameryce.
Po sieci już krążą oficjalne zdjęcia tego samochodu, ale najlepszą zapowiedzią nowego superkombi są wcześniejsze doniesienia z Nürburgingu. Wszystko wskazuje na to, że produkcyjne nadwozie M5 Touring również będzie miało poszerzone nadkola mieszczące szerokie opony i felgi. Widać też głębsze wloty przedniego zderzaka ze specyficznymi dla M5 kratkami, a także zmodyfikowane błotniki przednie i tylne oraz progi. Tak przygotowane M5 będzie znacznie bardziej agresywne niż dotychczasowy model.
Informacje dotyczące parametrów napędu, wyglądu i osiągów nie są jeszcze potwierdzone, ale już teraz znamy niektóre istotne szczegóły nowego M5. Egzemplarze przedprodukcyjne zdradzają obecność napędu hybrydowego, który niemal na pewno będzie w jakimś stopniu współdzielony z SUV-em XM. Auto zachowa jednak jednostkę spalinową V8 4.4 twin turbo (S68).
Kluczowe liczby jak moc i moment obrotowy będą oczywiście większe niż 625 KM i 750 Nm w obecnym M5 F90, prawdopodobnie z dużym zapasem. Już teraz najmocniejsza wersja BMW XM Label Red osiąga 750 KM ze swojego zelektryfikowanego napędu. M5 zachowa swój zaawansowany napęd xDrive, więc prawdopodobnie nowy model będzie przyspieszał do “setki” szybciej niż 3,3 s w obecnej wersji.
Jak dotąd nowe BMW M5 Touring pomyślnie przeszło testy drogowe, a trwające przejazdy na Północnej Pętli Nürburgingu mają na celu dopracowanie jego zawieszenia i układu napędowego. Jeśli model ten będzie równie dobry jak ostatnie szybkie kombi od BMW - M3 G81 Touring - to nie możemy się już doczekać efektów tej pracy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.
Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.
Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.