Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Mercedes W213 w najmocniejszej wersji 63 S jest samochodem, który zrewolucjonizował swoją klasę.
Na pożegnanie z genialną klasą E W213 AMG przygotowało wersję specjalną E63 S Final Edition, która będzie wyróżniała się unikalnymi dodatkami. Limitowana seria aut zakończy rynkowy cykl modelu, który pojawił się w 2016 roku i wprowadził sporo świeżości do segmentu szybkich limuzyn. W213 AMG w wersji sedan i kombi jest nie tylko świetnym przykładem usportowionego auta klasy wyższej, ale także samochodem, który pchnął cały swój segment w kierunku powszechnego wykorzystania inteligentnego napędu na wszystkie koła.
Nie bez znaczenia jest też ogromny nakład dedykowanej dla tego modelu techniki i technologii zastosowanej przez AMG. Nie chodzi tylko o napęd na cztery koła, ale także o wspaniały, 4-litrowy silnik V8 M177 i 9-stopniową automatyczną skrzynię biegów z mokrym sprzęgłem.
E63 S Final Edition bazuje oczywiście na poliftowym W213, które przeszło odświeżenie w 2020 roku. Od strony wizualnej, modernizacja przyniosła kosmetyczne zmiany, ale w wersji AMG udało się poprawić pewne niedoskonałości bez negatywnego wpływu na znakomite właściwości jezdne auta. Co prawda konieczność zastosowania dodatkowych filtrów GPF w wydechu nieco spłyca ścieżkę dźwiękową silnika V8, ale bardziej wyrafinowane zawieszenie sprawia, że poliftowe W213 od AMG to lepsza propozycja do jazdy na co dzień.
Edycja specjalna Final Edition wyróżnia się na tle innych E63 głównie zabiegami estetycznymi. Zastosowano lakier główny Graphite Grey i 20-calowe felgi z kontrastowym wykończeniem, a na tylnym słupku pojawiło się subtelne logo AMG. Nie można pominąć specjalnych naklejek po bokach ponad linią progów.
We wnętrzu króluje czarno-szara skórzana tapicerka przeszyta żółtą nicią. Kolor żółty można też dostrzec na kierownicy AMG wykonanej jak zwykle z połączenia skóry i alcantary.
Powstanie 999 sztuk E63 S Final Edition, ale nie wiadomo jeszcze ile egzemplarzy trafi na poszczególne rynki. Po zakończeniu tej serii jeden z najlepszych supersedanów będzie musiał ustąpić miejsca kolejnej generacji klasy E AMG. My zawsze będziemy kojarzyć W213 z innowacyjnym napędem na wszystkie koła, który w końcu trafił także do głównego rywala - BMW M5 - ale to Mercedes jako pierwszy udowodnił, że tego typu rozwiązanie sprawdzi się w konserwatywnym segmencie limuzyn.
Kolejna generacja przyniesie jeszcze większą rewolucję. Już teraz wiadomo, że następne BMW M5 będzie korzystało z układu hybrydowego opartego o silnik V8, ale co trafi pod maskę kolejnego E63? AMG nie potwierdziło żadnej opcji, co tylko podsyca dziennikarskie domysły. Albo Mercedes pójdzie tą samą drogą co BMW i użyje istniejącego już w AMG GT 4-door zestawu hybrydowego E-Performance, albo wykorzysta potencjał czterocylindrowego silnika M139 jak w nowym C63 S. Z zainteresowaniem będziemy obserwować rozwój sytuacji w sprawie nowego E63 AMG.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.