Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Decyzja o odejściu od tradycyjnej dla Audi nomenklatury modelowej, delikatnie mówiąc, nie została dobrze przyjęta. W wyniku tej zmiany dobrze znane oznaczenia sportowe, jak na przykład RS6, zostałyby zaadaptowane do nowych modeli z całkowicie elektrycznym napędem, co nie pozostałoby bez znaczenia dla lojalnych klientów marki. W ostatnich dniach, dwa lata po wdrożeniu nowego nazewnictwa, Audi niejako przyznało się do porażki i zakomunikowało chęć przywrócenia starego porządku.
Miało być tak, że modele z nieparzystych serii zachowają jeszcze na jakiś czas tradycyjne silniki spalinowe, podczas gdy równolegle tworzy się gama modeli parzystych serii z napędem EV. Oznaczałoby to, że Audi serii A6 ( w tym RS6) przejdą na napędy bezemisyjne, a spalinowym odpowiednikiem starego RS6 zostanie “RS7 Avant”. Decyzja o rezygnacji z tego systemu jest potwierdzeniem, że znane i lubiane przez nas RS6 doczeka się takiego następcy, na jakiego zasługuje - z V8 pod maską.
Szczegóły na temat kolejnej generacji tej ikony są jeszcze mocno niepewne. Brakuje nawet ogólnych informacji, ale już teraz koncern VAG wdraża napęd “Ultra Performance V8 Hybrid”, który mógłby posłużyć za punkt wyjścia dla nowego RS6. W tej chwili korzystają z niego Lamborghini Urus SE, Porsche Panamera Turbo Hybrid i Bentley Continental GT/Flying Spur. W najmocniejszej aktualnie produkowanej wersji napęd ten ma moc systemową prawie 800 KM, przez co oferuje niezłe osiągi, ale na samym prądzie zasięg wynosi przyzwoite 60 km.
Na RS6 poczekamy jeszcze długo, za to już 4 marca Audi zaprezentuje spalinowe A6 nowej generacji jako pierwszy przykład powracania do znanej od lat strategii nazewnictwa. Oczywiście to nie wyklucza, że wkrótce pojawi się elektryczne A6 czy RS6, wtedy byłyby one zaakcentowane jakimś stosownym dopiskiem np. A6 e-tron, jak do tej pory. Nie będzie też korekt w nazwach modeli, które ukazały się w międzyczasie. Mówimy przede wszystkim o serii A5/S5, która nie powróci od jutra do starych oznaczeń z czwórką, co wyklucza wielki powrót kompaktowego sportowego kombi RS4 w takiej formie jaką znamy.
Marco Schubert, Członek Zarządu AUDI AG ds. Sprzedaży i Marketingu, powiedział: „Decyzja ta jest wynikiem intensywnych dyskusji i wynika również z życzeń naszych klientów, a także informacji zwrotnych od naszych międzynarodowych dealerów. Nasze nazewnictwo zapewnia teraz wszystkim klientom na całym świecie intuicyjną orientację w naszym portfolio. Wybieramy nazwy naszych aut w taki sposób, aby na pierwszy rzut oka przedstawiały rozmiar i pozycjonowanie danego modelu”.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Valkyrie LM będzie dla garstki osób okazją, aby przejechać się bolidem wyścigowym rodem z Le Mans.
Niemcy przerobili hipersamochód Porsche 963 z serii WEC na auto drogowe. Są tylko dwa haczyki.
Opracowany równolegle z coupe Vantage Roadster pokazuje sportową spójność w jeździe bez dachu.
Debiutuje Emira V6 SE z poprawioną kalibracją podwozia i mocą 400 KM. Cel: Porsche 911 Carrera.
Honda wycofuje Civika Type R z Europy. Tak odchodzi jeden z najlepszych hot hatchy w historii.
Pogea R107 może być dla wielu urzeczywistnieniem wizji idealnego klasyka na letnie przejażdżki.
Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzą się na torze pod Le Mans w morderczej 24-godzinnej batalii.
13 czerwca Peugeot odsłoni nowego 208 GTi, który ma reprezentować inną koncepcję niż poprzednicy.
Zniknięcie Focusa ST oznacza koniec ery szybkich Fordów jakie znamy i kochamy.
Napędzany wyłącznie 650-konnym V8 nowy Bentley Bentayga Speed ma być najszybszym SUV-em tej marki.
To jeszcze nie LT, ale 750S Le Mans to coś więcej niż McLaren z naklejkami i numerowaną plakietką.
Nowy Supersport to najbardziej wszechstronny wóz Morgana. Czy nowoczesność pozbawiła go duszy?