Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.
Decyzja o odejściu od tradycyjnej dla Audi nomenklatury modelowej, delikatnie mówiąc, nie została dobrze przyjęta. W wyniku tej zmiany dobrze znane oznaczenia sportowe, jak na przykład RS6, zostałyby zaadaptowane do nowych modeli z całkowicie elektrycznym napędem, co nie pozostałoby bez znaczenia dla lojalnych klientów marki. W ostatnich dniach, dwa lata po wdrożeniu nowego nazewnictwa, Audi niejako przyznało się do porażki i zakomunikowało chęć przywrócenia starego porządku.
Miało być tak, że modele z nieparzystych serii zachowają jeszcze na jakiś czas tradycyjne silniki spalinowe, podczas gdy równolegle tworzy się gama modeli parzystych serii z napędem EV. Oznaczałoby to, że Audi serii A6 ( w tym RS6) przejdą na napędy bezemisyjne, a spalinowym odpowiednikiem starego RS6 zostanie “RS7 Avant”. Decyzja o rezygnacji z tego systemu jest potwierdzeniem, że znane i lubiane przez nas RS6 doczeka się takiego następcy, na jakiego zasługuje - z V8 pod maską.
Szczegóły na temat kolejnej generacji tej ikony są jeszcze mocno niepewne. Brakuje nawet ogólnych informacji, ale już teraz koncern VAG wdraża napęd “Ultra Performance V8 Hybrid”, który mógłby posłużyć za punkt wyjścia dla nowego RS6. W tej chwili korzystają z niego Lamborghini Urus SE, Porsche Panamera Turbo Hybrid i Bentley Continental GT/Flying Spur. W najmocniejszej aktualnie produkowanej wersji napęd ten ma moc systemową prawie 800 KM, przez co oferuje niezłe osiągi, ale na samym prądzie zasięg wynosi przyzwoite 60 km.
Na RS6 poczekamy jeszcze długo, za to już 4 marca Audi zaprezentuje spalinowe A6 nowej generacji jako pierwszy przykład powracania do znanej od lat strategii nazewnictwa. Oczywiście to nie wyklucza, że wkrótce pojawi się elektryczne A6 czy RS6, wtedy byłyby one zaakcentowane jakimś stosownym dopiskiem np. A6 e-tron, jak do tej pory. Nie będzie też korekt w nazwach modeli, które ukazały się w międzyczasie. Mówimy przede wszystkim o serii A5/S5, która nie powróci od jutra do starych oznaczeń z czwórką, co wyklucza wielki powrót kompaktowego sportowego kombi RS4 w takiej formie jaką znamy.
Marco Schubert, Członek Zarządu AUDI AG ds. Sprzedaży i Marketingu, powiedział: „Decyzja ta jest wynikiem intensywnych dyskusji i wynika również z życzeń naszych klientów, a także informacji zwrotnych od naszych międzynarodowych dealerów. Nasze nazewnictwo zapewnia teraz wszystkim klientom na całym świecie intuicyjną orientację w naszym portfolio. Wybieramy nazwy naszych aut w taki sposób, aby na pierwszy rzut oka przedstawiały rozmiar i pozycjonowanie danego modelu”.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.