Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Bazą dla następnej Panamery będzie obecna Panamera, a główne zmiany dotyczą stylistyki nadwozia.
Spotterzy przyłapali nową Panamerę podczas zimowych testów za kołem podbiegunowym. Egzemplarz testowy zdradza kilka nowych szczegółów nadwozia inspirowanych obecnymi wersjami Taycana i 911. Nowa generacja limuzyny Porsche już jest w fazie testów, mimo że ten model przeszedł subtelny lifting zaledwie rok temu. Jedno wiemy na pewno - rewolucji nie będzie, bo następca bazuje na platformie obecnej Panamery. Projektanci połączą to, co najlepsze w starszym modelu z nowymi rozwiązaniami. Kilka z nich dokładnie widać na sfotografowanym prototypie.
Co jest nowe, a co zachowano? Prototyp ma na pewno drzwi zaadoptowane z obecnej Panamery, choć trzeba pamiętać, że to nie jest finalna wersja produkcyjna. Dach i wszystkie okna z wyjątkiem tylnego również pochodzą z aktualnego modelu. To jasny sygnał, że sama sylwetka i proporcje auta pozostaną takie same.
Dopiero wchodząc w szczegóły widać istotne różnice. Jedną z najbardziej widocznych jest zupełnie inne przetłoczenie w tylnych-bocznych częściach karoserii, które wynika po części z innego designu tylnych świateł. To raczej jedno długie światło, które w tej wersji znajduje się w małym podcięciu, podobnie jak wygląda to w Taycanie. Silnym kamuflażem przykryto ostatnie boczne okienko, co sugeruje, że jego kształt też będzie zmieniony. Jego relacja z tylną szybą i zmienionym przetłoczeniem bocznym sugeruje, że nie będzie to szczególnie istotna zmiana.
Przedni pas także się zmieni, a główną nowością wydaje się nieco bardziej kwadratowy kształt przednich lamp. Do nich trzeba było dopasować odpowiednio błotnik i zderzak, bo te elementy całkowicie otaczają lampę. Być może te dwa panele zyskają nieco ostrzejsze linie pasujące do nowych reflektorów. W przednim zderzaku umieszczono nowe, ogromne wloty powietrza, w których intercoolery i chłodnice doładowania są w pełni widoczne za niezwykle cienkimi poziomymi łopatkami.
Wygląda na to, że inżynierowie Porsche wykorzystali zmiany w przedniej części auta, aby umieścić radary i sprzęt wspomagający kierowcę w centralnej części zderzaka, a nie na zewnętrznych wlotach, jak w obecnym modelu. Takie usytuowanie prawdopodobnie ułatwi uzyskanie wyższego poziomu funkcjonalności autonomicznej jazdy, co pozwoli Porsche na większą elastyczność w dostosowywaniu Panamery do wymagań przyszłości.
To już wszystkie modyfikacje, które w tej chwili jesteśmy w stanie wychwycić na podstawie zdjęć. Oprócz zmian w wyglądzie spodziewamy się nowości w kabinie i przede wszystkim pod maską limuzyny Porsche. Cykl rynkowy tego modelu został w ostatnim czasie zaburzony, dlatego ciężko powiedzieć kiedy nowa Panamera pojawi się w finalnej formie i w jakich wariantach. Z pewnością to ostatni moment na wprowadzanie nowej generacji takiego modelu, dlatego możemy spodziewać się, że Niemcy zaoferują wszystko co najlepsze w kwestii tradycyjnych, jak i hybrydowych napędów.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.