Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Bazą dla następnej Panamery będzie obecna Panamera, a główne zmiany dotyczą stylistyki nadwozia.
Spotterzy przyłapali nową Panamerę podczas zimowych testów za kołem podbiegunowym. Egzemplarz testowy zdradza kilka nowych szczegółów nadwozia inspirowanych obecnymi wersjami Taycana i 911. Nowa generacja limuzyny Porsche już jest w fazie testów, mimo że ten model przeszedł subtelny lifting zaledwie rok temu. Jedno wiemy na pewno - rewolucji nie będzie, bo następca bazuje na platformie obecnej Panamery. Projektanci połączą to, co najlepsze w starszym modelu z nowymi rozwiązaniami. Kilka z nich dokładnie widać na sfotografowanym prototypie.
Co jest nowe, a co zachowano? Prototyp ma na pewno drzwi zaadoptowane z obecnej Panamery, choć trzeba pamiętać, że to nie jest finalna wersja produkcyjna. Dach i wszystkie okna z wyjątkiem tylnego również pochodzą z aktualnego modelu. To jasny sygnał, że sama sylwetka i proporcje auta pozostaną takie same.

Dopiero wchodząc w szczegóły widać istotne różnice. Jedną z najbardziej widocznych jest zupełnie inne przetłoczenie w tylnych-bocznych częściach karoserii, które wynika po części z innego designu tylnych świateł. To raczej jedno długie światło, które w tej wersji znajduje się w małym podcięciu, podobnie jak wygląda to w Taycanie. Silnym kamuflażem przykryto ostatnie boczne okienko, co sugeruje, że jego kształt też będzie zmieniony. Jego relacja z tylną szybą i zmienionym przetłoczeniem bocznym sugeruje, że nie będzie to szczególnie istotna zmiana.
Przedni pas także się zmieni, a główną nowością wydaje się nieco bardziej kwadratowy kształt przednich lamp. Do nich trzeba było dopasować odpowiednio błotnik i zderzak, bo te elementy całkowicie otaczają lampę. Być może te dwa panele zyskają nieco ostrzejsze linie pasujące do nowych reflektorów. W przednim zderzaku umieszczono nowe, ogromne wloty powietrza, w których intercoolery i chłodnice doładowania są w pełni widoczne za niezwykle cienkimi poziomymi łopatkami.

Wygląda na to, że inżynierowie Porsche wykorzystali zmiany w przedniej części auta, aby umieścić radary i sprzęt wspomagający kierowcę w centralnej części zderzaka, a nie na zewnętrznych wlotach, jak w obecnym modelu. Takie usytuowanie prawdopodobnie ułatwi uzyskanie wyższego poziomu funkcjonalności autonomicznej jazdy, co pozwoli Porsche na większą elastyczność w dostosowywaniu Panamery do wymagań przyszłości.
To już wszystkie modyfikacje, które w tej chwili jesteśmy w stanie wychwycić na podstawie zdjęć. Oprócz zmian w wyglądzie spodziewamy się nowości w kabinie i przede wszystkim pod maską limuzyny Porsche. Cykl rynkowy tego modelu został w ostatnim czasie zaburzony, dlatego ciężko powiedzieć kiedy nowa Panamera pojawi się w finalnej formie i w jakich wariantach. Z pewnością to ostatni moment na wprowadzanie nowej generacji takiego modelu, dlatego możemy spodziewać się, że Niemcy zaoferują wszystko co najlepsze w kwestii tradycyjnych, jak i hybrydowych napędów.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.
Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.
W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.
BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.