Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Porsche Taycan Sport Turismo, czyli w wersji kombi, jest już dostępny we wszystkich wersjach napędowych.
Porsche po raz kolejny rozszerza gamę modelu Taycan, bo można już zamawiać wszystkie wersje napędowe Taycana z nadwoziem Sport Turismo. Oznacza to, że nowa wersja nadwoziowa zyskała takie same możliwości jak limuzyna, poczynając od wersji podstawowej z jednym silnikiem aż do topowego Turbo S z dwoma motorami o łącznej mocy 761 KM w trybie Launch Control. Jeszcze niedawno wariant Sport Turismo był dostępny jedynie jako GTS.
Tak samo jak w przypadku limuzyny, struktura gamy Taycana Sport Turismo opiera się na wersjach podstawowych z jednym silnikiem (Taycan i 4S) i baterią 79.2 kWh (w opcji bateria 93.4 kWh Performance Battery Plus) i na dwusilnikowych wersjach oferowanych tylko z większą baterią. Na szczycie cennika znajduje się Turbo i Turbo S.
Model Sport Turismo to bliski krewny Taycana Cross Turismo, ale oba te auta różnią się detalami zewnętrznymi takimi jak dodatkowe osłony plastikowe, relingi dachowe i wzmocnione zderzaki w wersji Cross Turismo. Uterenowiona wersja ma ponadto zawieszenie pneumatyczne z trybem Offroad w standardzie, co nie jest oczywiste w normalnym Taycanie.
Zamiast tego Porsche połączyło bardziej dynamicznie zestrojonego Taycana z nadwoziem kombi, tworząc w efekcie pierwszy elektryczny samochód kombi o wysokich osiągach, bijąc tym samym wielu rywali na tym niewykorzystanym jeszcze rynku.
W najszybszej wersji - Taycan Sport Turismo Turbo S - auto przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. Przy tym na rok modelowy 2022 wszystkie wersje Porsche Taycan zyskały małą aktualizację oprogramowania baterii, dzięki której delikatnie zwiększył się zasięg. W tej chwili wynosi on nawet do 565 km w zależności od wybranego wariantu napędu.
W przekroju całej gamy ceny obu wersji nadwozia elektrycznego Porsche zachowują ten sam dystans. Dopłata do kombi wynosi bowiem równo 4000 zł. Cennik wersji Sport Turismo zaczyna się od kwoty 403 tys. zł, a kończy na 808 tys. zł za wersję Turbo S bez dodatków. To stawia Taycana ST w uprzywilejowanej pozycji względem Taycana Cross Turismo, którego cena zaczyna się od 449 tys. zł, ale ta wersja ma napęd na wszystkie koła w standardzie. Uterenowiony Taycan ma też od najtańszej wersji większy zestaw baterii, który w Sport Turismo jest opcją. W topowych wersjach ceny Taycana CT i ST niemal się zrównują, bo Cross Turismo Turbo S wyceniono tylko 2 tys. zł drożej niż jego odpowiednik w zwykłej odmianie kombi.
Tak jak w przypadku wszystkich innych Porsche, model Taycan Sport Turismo ma teraz rozszerzoną gamę dodatków z palety Individual, w tym możliwość zamówienia unikalnych kolorów lakieru według własnych upodobań. Zamówienia już można składać bezpośrednio u dealerów lub poprzez konfigurator na oficjalnej stronie Porsche Polska. Samochody powinny zacząć trafiać do odbiorców w ciągu następnych kilku miesięcy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.