Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Porsche Taycan Sport Turismo, czyli w wersji kombi, jest już dostępny we wszystkich wersjach napędowych.
Porsche po raz kolejny rozszerza gamę modelu Taycan, bo można już zamawiać wszystkie wersje napędowe Taycana z nadwoziem Sport Turismo. Oznacza to, że nowa wersja nadwoziowa zyskała takie same możliwości jak limuzyna, poczynając od wersji podstawowej z jednym silnikiem aż do topowego Turbo S z dwoma motorami o łącznej mocy 761 KM w trybie Launch Control. Jeszcze niedawno wariant Sport Turismo był dostępny jedynie jako GTS.
Tak samo jak w przypadku limuzyny, struktura gamy Taycana Sport Turismo opiera się na wersjach podstawowych z jednym silnikiem (Taycan i 4S) i baterią 79.2 kWh (w opcji bateria 93.4 kWh Performance Battery Plus) i na dwusilnikowych wersjach oferowanych tylko z większą baterią. Na szczycie cennika znajduje się Turbo i Turbo S.
Model Sport Turismo to bliski krewny Taycana Cross Turismo, ale oba te auta różnią się detalami zewnętrznymi takimi jak dodatkowe osłony plastikowe, relingi dachowe i wzmocnione zderzaki w wersji Cross Turismo. Uterenowiona wersja ma ponadto zawieszenie pneumatyczne z trybem Offroad w standardzie, co nie jest oczywiste w normalnym Taycanie.
Zamiast tego Porsche połączyło bardziej dynamicznie zestrojonego Taycana z nadwoziem kombi, tworząc w efekcie pierwszy elektryczny samochód kombi o wysokich osiągach, bijąc tym samym wielu rywali na tym niewykorzystanym jeszcze rynku.
W najszybszej wersji - Taycan Sport Turismo Turbo S - auto przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. Przy tym na rok modelowy 2022 wszystkie wersje Porsche Taycan zyskały małą aktualizację oprogramowania baterii, dzięki której delikatnie zwiększył się zasięg. W tej chwili wynosi on nawet do 565 km w zależności od wybranego wariantu napędu.
W przekroju całej gamy ceny obu wersji nadwozia elektrycznego Porsche zachowują ten sam dystans. Dopłata do kombi wynosi bowiem równo 4000 zł. Cennik wersji Sport Turismo zaczyna się od kwoty 403 tys. zł, a kończy na 808 tys. zł za wersję Turbo S bez dodatków. To stawia Taycana ST w uprzywilejowanej pozycji względem Taycana Cross Turismo, którego cena zaczyna się od 449 tys. zł, ale ta wersja ma napęd na wszystkie koła w standardzie. Uterenowiony Taycan ma też od najtańszej wersji większy zestaw baterii, który w Sport Turismo jest opcją. W topowych wersjach ceny Taycana CT i ST niemal się zrównują, bo Cross Turismo Turbo S wyceniono tylko 2 tys. zł drożej niż jego odpowiednik w zwykłej odmianie kombi.
Tak jak w przypadku wszystkich innych Porsche, model Taycan Sport Turismo ma teraz rozszerzoną gamę dodatków z palety Individual, w tym możliwość zamówienia unikalnych kolorów lakieru według własnych upodobań. Zamówienia już można składać bezpośrednio u dealerów lub poprzez konfigurator na oficjalnej stronie Porsche Polska. Samochody powinny zacząć trafiać do odbiorców w ciągu następnych kilku miesięcy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.