Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Porsche Taycan Sport Turismo, czyli w wersji kombi, jest już dostępny we wszystkich wersjach napędowych.
Porsche po raz kolejny rozszerza gamę modelu Taycan, bo można już zamawiać wszystkie wersje napędowe Taycana z nadwoziem Sport Turismo. Oznacza to, że nowa wersja nadwoziowa zyskała takie same możliwości jak limuzyna, poczynając od wersji podstawowej z jednym silnikiem aż do topowego Turbo S z dwoma motorami o łącznej mocy 761 KM w trybie Launch Control. Jeszcze niedawno wariant Sport Turismo był dostępny jedynie jako GTS.
Tak samo jak w przypadku limuzyny, struktura gamy Taycana Sport Turismo opiera się na wersjach podstawowych z jednym silnikiem (Taycan i 4S) i baterią 79.2 kWh (w opcji bateria 93.4 kWh Performance Battery Plus) i na dwusilnikowych wersjach oferowanych tylko z większą baterią. Na szczycie cennika znajduje się Turbo i Turbo S.

Model Sport Turismo to bliski krewny Taycana Cross Turismo, ale oba te auta różnią się detalami zewnętrznymi takimi jak dodatkowe osłony plastikowe, relingi dachowe i wzmocnione zderzaki w wersji Cross Turismo. Uterenowiona wersja ma ponadto zawieszenie pneumatyczne z trybem Offroad w standardzie, co nie jest oczywiste w normalnym Taycanie.
Zamiast tego Porsche połączyło bardziej dynamicznie zestrojonego Taycana z nadwoziem kombi, tworząc w efekcie pierwszy elektryczny samochód kombi o wysokich osiągach, bijąc tym samym wielu rywali na tym niewykorzystanym jeszcze rynku.
W najszybszej wersji - Taycan Sport Turismo Turbo S - auto przyspiesza do 100 km/h w 2,8 s. Przy tym na rok modelowy 2022 wszystkie wersje Porsche Taycan zyskały małą aktualizację oprogramowania baterii, dzięki której delikatnie zwiększył się zasięg. W tej chwili wynosi on nawet do 565 km w zależności od wybranego wariantu napędu.
W przekroju całej gamy ceny obu wersji nadwozia elektrycznego Porsche zachowują ten sam dystans. Dopłata do kombi wynosi bowiem równo 4000 zł. Cennik wersji Sport Turismo zaczyna się od kwoty 403 tys. zł, a kończy na 808 tys. zł za wersję Turbo S bez dodatków. To stawia Taycana ST w uprzywilejowanej pozycji względem Taycana Cross Turismo, którego cena zaczyna się od 449 tys. zł, ale ta wersja ma napęd na wszystkie koła w standardzie. Uterenowiony Taycan ma też od najtańszej wersji większy zestaw baterii, który w Sport Turismo jest opcją. W topowych wersjach ceny Taycana CT i ST niemal się zrównują, bo Cross Turismo Turbo S wyceniono tylko 2 tys. zł drożej niż jego odpowiednik w zwykłej odmianie kombi.
Tak jak w przypadku wszystkich innych Porsche, model Taycan Sport Turismo ma teraz rozszerzoną gamę dodatków z palety Individual, w tym możliwość zamówienia unikalnych kolorów lakieru według własnych upodobań. Zamówienia już można składać bezpośrednio u dealerów lub poprzez konfigurator na oficjalnej stronie Porsche Polska. Samochody powinny zacząć trafiać do odbiorców w ciągu następnych kilku miesięcy.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.