Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.
W sprincie Audi jest bardzo mocne, ale charakterystyka silnika V8 sprawia, że nie czuć aż tak bardzo szybkości. Trudno w ogóle oczekiwać lepszych osiągów od samochodu, który może zabrać 5 osób i ich bagaże na tygodniowe wakacje. Nawet z masą przekraczającą 2 tony Audi RS6 rozpędza się do 100 km/h w niesamowite 3,6 s. Z gazem w podłodze dobije do 250 km/h, ale limiter można podnieść do 305 km/h po zakreśleniu w formularzu odpowiedniego “ptaszka”.
Odczucia zza kierownicy w żaden sposób nie potwierdzają, że sprint do “setki” trwa tak krótko, bo RS6 wykonuje tę czynność bez najmniejszego trudu. To ten typ samochodu, który po prostu wciska w fotel z niczym niezmąconą pewnością niezależnie czy akurat jest sucho, mokro czy ślisko. Z napędem quattro, centralną blokadą dyferencjału i czterema oponami 275 mm trakcja jest najmniejszym ze zmartwień. Przyspieszenie w tym aucie odbywa się z takim spokojem, że gdzieś po drodze znika cały dramatyzm.
Niebagatelną rolę ma też sama charakterystyka silnika. Potrafi on melodyjnie zaśpiewać w wyższych partiach obrotomierza i emituje typowy dla V8 grzmot podczas ostrego przyspieszenia, ale w codziennej jeździe jest tak dopracowany i kulturalny, że ginie gdzieś w tle.
Odpowiedź na gaz mogłaby być lepsza, bo czuć małe opóźnienie od skrzyni podczas startu zatrzymanego oraz podczas klasycznego kickdownu. Problem można rozwiązać przerzucając skrzynię w tryb manualny, wtedy działa bez zastrzeżeń. Zmiany są szybkie, ale Audi mogłoby jeszcze dopracować detale. Łopatki za kierownicą wyglądają i działają zupełnie przeciętnie i nie pasują nijak do wyjątkowego napędu, który się nimi obsługuje.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.