Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.
Duża moc silnika V8 twin turbo, napęd na wszystkie koła i układ skrętnej tylnej osi dbają o dobrą zabawę. Pod maską RS6 pracuje kawał porządnego silnika - 4-litrowe V8 z dwiema turbosprężarkami wypluwające 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To 150 KM i 240 Nm więcej niż miało pierwsze RS6 z 2002 roku.
W parze z tym motorem pracuje 8-biegowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu, która przekazuje moc na wszystkie koła przez centralny dyferencjał typu Torsen. Domyślny rozkład momentu obrotowego wynosi 40:60 przód-tył, ale w określonych sytuacjach system może przerzucić do 70% momentu na przód i nawet 85% na tył.
RS6 jest wyposażone także w system mild hybrid pracujący na instalacji 48V, ale w tym przypadku system jest naprawdę “miękki”. Jego funkcjonalność nie polega na wspomaganiu głównego silnika, jedynie na zastąpieniu alternatora i zasilaniu niektórych elementów wyposażenia wewnętrznego, aby nie obciążały V8. Poza tym Audi wykorzystuje zmyślny system dezaktywacji cylindrów, dzięki któremu na dłuższych trasach zauważalnie poprawia się wydajność i możliwe jest uzyskanie sensownego zużycia paliwa.
Inną ciekawą technologią w RS6 (oraz w konwencjonalnych A6, A7 i A8) jest system skrętnej tylnej osi. Umożliwia on wychylenie tylnych kół maksymalnie o 5 stopni w przeciwnym kierunku do przednich przy niskich prędkościach i do 2 stopni w tym samym kierunku przy jeździe powyżej 100 km/h. Oczywiście wychyleniem kół steruje komputer i armia elektronicznych czujników zbierających informacje o prędkości, kącie wychylenia kierownicy i obciążeniach na poszczególne koła podczas skrętu.
Ostatnim punktem wartym omówienia jest zawieszenie - w standardzie jest to pneumatyczny zestaw od Audi Sport z dedykowanymi do RS6 nastawami. Opcjonalnie dostępny jest bardziej konwencjonalny pakiet ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami adaptacyjnymi nazwany Dynamic Ride Control. Różnica jest prosta - standardowy model na pneumatyce jest bardziej komfortowy, podczas gdy do sportowej jazdy (np. na torze) bardziej odpowiedni będzie adaptacyjny zestaw dostępny za dopłatą.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Na warszawskie ulice zabieramy dwa supersamochody - jeden z Włoch i jeden z Anglii.
Tuscan jest echem złotych lat marki TVR i jednym z naszych ulubionych aut ostatniego ćwierćwiecza.
Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.
Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.
Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.
Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.
Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.
Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.
GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.