Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi RS6 - powrót króla szybkich kombi

RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 kwietnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Audi RS6 na drodze
38
Ocena Evo
Cena:
od: 634 300 zł
szybkość, przestrzeń, zaskakująca zwinność i radość z jazdy
pneumatyczne zawieszenie trochę psuje wrażenia z jazdy; masa własna; wyjątkowo drogie hamulce ceramiczne

Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne

Duża moc silnika V8 twin turbo, napęd na wszystkie koła i układ skrętnej tylnej osi dbają o dobrą zabawę. Pod maską RS6 pracuje kawał porządnego silnika - 4-litrowe V8 z dwiema turbosprężarkami wypluwające 600 KM800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To 150 KM i 240 Nm więcej niż miało pierwsze RS6 z 2002 roku. 

W parze z tym motorem pracuje 8-biegowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu, która przekazuje moc na wszystkie koła przez centralny dyferencjał typu Torsen. Domyślny rozkład momentu obrotowego wynosi 40:60 przód-tył, ale w określonych sytuacjach system może przerzucić do 70% momentu na przód i nawet 85% na tył.

Audi RS6 automat
38
Reklama

RS6 jest wyposażone także w system mild hybrid pracujący na instalacji 48V, ale w tym przypadku system jest naprawdę “miękki”. Jego funkcjonalność nie polega na wspomaganiu głównego silnika, jedynie na zastąpieniu alternatora i zasilaniu niektórych elementów wyposażenia wewnętrznego, aby nie obciążały V8. Poza tym Audi wykorzystuje zmyślny system dezaktywacji cylindrów, dzięki któremu na dłuższych trasach zauważalnie poprawia się wydajność i możliwe jest uzyskanie sensownego zużycia paliwa.

Inną ciekawą technologią w RS6 (oraz w konwencjonalnych A6, A7 i A8) jest system skrętnej tylnej osi. Umożliwia on wychylenie tylnych kół maksymalnie o 5 stopni w przeciwnym kierunku do przednich przy niskich prędkościach i do 2 stopni w tym samym kierunku przy jeździe powyżej 100 km/h. Oczywiście wychyleniem kół steruje komputer i armia elektronicznych czujników zbierających informacje o prędkości, kącie wychylenia kierownicy i obciążeniach na poszczególne koła podczas skrętu.

Ostatnim punktem wartym omówienia jest zawieszenie - w standardzie jest to pneumatyczny zestaw od Audi Sport z dedykowanymi do RS6 nastawami. Opcjonalnie dostępny jest bardziej konwencjonalny pakiet ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami adaptacyjnymi nazwany Dynamic Ride Control. Różnica jest prosta - standardowy model na pneumatyce jest bardziej komfortowy, podczas gdy do sportowej jazdy (np. na torze) bardziej odpowiedni będzie adaptacyjny zestaw dostępny za dopłatą.

Osiągi i czas 0-100
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
BMW M5 G90 sedan test
BMW / M5
2024 BMW M5 - więcej mocy, więcej masy… ta sama magia?

Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.

8 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Lamborghini SC63 LMDh wycofanie
WEC
Dlaczego Lamborghini odpuszcza walkę z Ferrari w Le Mans

Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.

22 listopada 2024
Jaguar GT EV teaser koncept
Jaguar / GT EV
Jaguar wypuścił pierwsze zdjęcie nowego konceptu limuzyny GT

Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.

21 listopada 2024
Aston Martin Valkyrie rekord silverstone
Aston Martin / Valkyrie
Aston Martin Valkyrie pobił rekord toru Silverstone

Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.

21 listopada 2024
Mercedes-AMG GT3 Evo Le Mans
WEC
Mercedes-AMG powraca do Le Mans, ale nie w klasie Hypercar

W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.

21 listopada 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024