Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.
Duża moc silnika V8 twin turbo, napęd na wszystkie koła i układ skrętnej tylnej osi dbają o dobrą zabawę. Pod maską RS6 pracuje kawał porządnego silnika - 4-litrowe V8 z dwiema turbosprężarkami wypluwające 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To 150 KM i 240 Nm więcej niż miało pierwsze RS6 z 2002 roku.
W parze z tym motorem pracuje 8-biegowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu, która przekazuje moc na wszystkie koła przez centralny dyferencjał typu Torsen. Domyślny rozkład momentu obrotowego wynosi 40:60 przód-tył, ale w określonych sytuacjach system może przerzucić do 70% momentu na przód i nawet 85% na tył.
RS6 jest wyposażone także w system mild hybrid pracujący na instalacji 48V, ale w tym przypadku system jest naprawdę “miękki”. Jego funkcjonalność nie polega na wspomaganiu głównego silnika, jedynie na zastąpieniu alternatora i zasilaniu niektórych elementów wyposażenia wewnętrznego, aby nie obciążały V8. Poza tym Audi wykorzystuje zmyślny system dezaktywacji cylindrów, dzięki któremu na dłuższych trasach zauważalnie poprawia się wydajność i możliwe jest uzyskanie sensownego zużycia paliwa.
Inną ciekawą technologią w RS6 (oraz w konwencjonalnych A6, A7 i A8) jest system skrętnej tylnej osi. Umożliwia on wychylenie tylnych kół maksymalnie o 5 stopni w przeciwnym kierunku do przednich przy niskich prędkościach i do 2 stopni w tym samym kierunku przy jeździe powyżej 100 km/h. Oczywiście wychyleniem kół steruje komputer i armia elektronicznych czujników zbierających informacje o prędkości, kącie wychylenia kierownicy i obciążeniach na poszczególne koła podczas skrętu.
Ostatnim punktem wartym omówienia jest zawieszenie - w standardzie jest to pneumatyczny zestaw od Audi Sport z dedykowanymi do RS6 nastawami. Opcjonalnie dostępny jest bardziej konwencjonalny pakiet ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami adaptacyjnymi nazwany Dynamic Ride Control. Różnica jest prosta - standardowy model na pneumatyce jest bardziej komfortowy, podczas gdy do sportowej jazdy (np. na torze) bardziej odpowiedni będzie adaptacyjny zestaw dostępny za dopłatą.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.