Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.
Duża moc silnika V8 twin turbo, napęd na wszystkie koła i układ skrętnej tylnej osi dbają o dobrą zabawę. Pod maską RS6 pracuje kawał porządnego silnika - 4-litrowe V8 z dwiema turbosprężarkami wypluwające 600 KM i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To 150 KM i 240 Nm więcej niż miało pierwsze RS6 z 2002 roku.
W parze z tym motorem pracuje 8-biegowa przekładnia automatyczna z konwerterem momentu, która przekazuje moc na wszystkie koła przez centralny dyferencjał typu Torsen. Domyślny rozkład momentu obrotowego wynosi 40:60 przód-tył, ale w określonych sytuacjach system może przerzucić do 70% momentu na przód i nawet 85% na tył.

RS6 jest wyposażone także w system mild hybrid pracujący na instalacji 48V, ale w tym przypadku system jest naprawdę “miękki”. Jego funkcjonalność nie polega na wspomaganiu głównego silnika, jedynie na zastąpieniu alternatora i zasilaniu niektórych elementów wyposażenia wewnętrznego, aby nie obciążały V8. Poza tym Audi wykorzystuje zmyślny system dezaktywacji cylindrów, dzięki któremu na dłuższych trasach zauważalnie poprawia się wydajność i możliwe jest uzyskanie sensownego zużycia paliwa.
Inną ciekawą technologią w RS6 (oraz w konwencjonalnych A6, A7 i A8) jest system skrętnej tylnej osi. Umożliwia on wychylenie tylnych kół maksymalnie o 5 stopni w przeciwnym kierunku do przednich przy niskich prędkościach i do 2 stopni w tym samym kierunku przy jeździe powyżej 100 km/h. Oczywiście wychyleniem kół steruje komputer i armia elektronicznych czujników zbierających informacje o prędkości, kącie wychylenia kierownicy i obciążeniach na poszczególne koła podczas skrętu.
Ostatnim punktem wartym omówienia jest zawieszenie - w standardzie jest to pneumatyczny zestaw od Audi Sport z dedykowanymi do RS6 nastawami. Opcjonalnie dostępny jest bardziej konwencjonalny pakiet ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami adaptacyjnymi nazwany Dynamic Ride Control. Różnica jest prosta - standardowy model na pneumatyce jest bardziej komfortowy, podczas gdy do sportowej jazdy (np. na torze) bardziej odpowiedni będzie adaptacyjny zestaw dostępny za dopłatą.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.
NSX od JAS Motorsport ma być autem, w którym spotyka się piękno, osiągi i sztuka inżynieryjna.
Bridgestone umacnia pozycję lidera: w 2025 r. zdobywa topowe wyniki w testach opon zimowych, całorocznych i letnich.
Edycja Collezione Giulii i Stelvio nawiązuje do koniczyny obecnej w drogowych Alfach od 1963 roku.
Luksusowa terenówka Mercedesa powróci do korzeni i zyska nowy, lifestyle’owy rodzaj nadwozia.
Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.