Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Nowy Aston Martin DB12 S ma mniej masy, więcej mocy i lepszą dynamikę

Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 października 2025
2026 Aston Martin DB12 S coupe
18

Jakiś czas temu Aston Martin pod wodzą Adriana Hallmarka obrał kierunek na dywersyfikację gamy modelowej. Liczne wersje istniejących modeli miały zbliżyć markę do zupełnie nowych grup klientów, którzy do tej pory wybierali Porsche czy AMG. Skutkiem zmiany polityki modelowej są konsekwentnie wprowadzane modele “S” o nieco ostrzejszym charakterze. Po DBX SVantage S przyszedł czas także na DB12 S.

Tym samym wyjaśniło się przeznaczenie tajemniczych prototypów widzianych wiosną na torze Nürburgring. Już w kamuflażu można było zauważyć cztery ogromne, pionowo ustawione końcówki układu wydechowego, które są cechą charakterystyczną DB12 S. Producent zadbał nie tylko o ich wygląd, ale przede wszystkim o dźwięk. Nowy wydech ze stali nierdzewnej ma uwydatniać głębię mocy silnika V8 twin turbo w całym zakresie dostępnych obrotów. Z listy opcji klienci będą mogli wybrać tytanowy układ wydechowy - głośniejszy o 1,5 db i lżejszy o prawie 12 kg.

Bez V12, za to ze wzrostem mocy - nowe DB12 S ma aż 700 KM i 800 Nm.

Reklama

Wspomniałem już, że pod maską pracuje motor V8. Wbrew niektórym plotkom DB12 nadal nie otrzymał V12 z flagowego Vanquisha, za to Aston Martin dodał 4-litrowej jednostce AMG nieco wigoru. Zamiast 680 KM model S ma 700 KM osiągane przy 6000 obr./min., co przy zmianach w kalibracji skrzyni biegów daje przyspieszenie do 100 km/h w 3,4 s. Moment obrotowy 800 Nm nie uległ poprawie, podobnie jak prędkość maksymalna 325 km/h.

Jak widać DB12 S nie oferuje dużo lepszych osiągów względem standardowego DB12, ale według zapowiedzi producenta, kierowca poczuje sporą różnicę w prowadzeniu. To zasługa licznych drobnych zmian w podwoziu, układzie napędowym oraz oprogramowaniu. Wśród najważniejszych zmian jest odmieniona charakterystyka amortyzatorów Bilstein DTX, nowa mapa sterowania przepustnicą, sztywniejszy stabilizator tylny i poprawki w geometrii zawieszenia. Znaczenie dla właściwości jezdnych ma także nowa kalibracja układu kierowniczego i zaktualizowane oprogramowanie elektroniki tylnego dyferencjału. Dzięki temu kierowca ma jeszcze większą pewność podczas pokonywania zakrętów, co przekłada się na satysfakcję i przyjemność z jazdy.

Aston Martin DB12 S design tył
18

Trudno też przejść obojętnie obok standardowych dla DB12 S hamulców karbonowo-ceramicznych. Kompozytowe tarcze w tym modelu mają rozmiar 410 mm z przodu i 360 mm z tyłu, a oprócz poprawy samej siły hamowania przyczyniają się do zmniejszenia niekorzystnej masy nieresorowanej o całe 27 kg.

Dyrektor ds. osiągów pojazdów w Aston Martin, Simon Newton, powiedział: „Technologia, którą wprowadziliśmy w modelu DB12, daje nam teraz wyjątkowe możliwości eksploracji nowego wymiaru charakteru i możliwości w ramach tej samej platformy. W DB12 S starannie zaprojektowaliśmy szereg szczegółowych zmian, które zachowują charakterystyczny poziom wyrafinowania, zwiększają osiągi pojazdu i zwiększają zaangażowanie kierowcy. Wierzymy, że po dodaniu tej większej dynamiki do DB12 S, etos Super Tourera wznosi się na nowy, ekscytujący poziom”.

Reklama

DB12 S odróżnicie od DB12 po dodatkowych elementach nadwozia i krwistoczerwonych emblematach "S".

Wizualnie DB12 S różni się od normalnego DB12 szeregiem detali poprawiających jego estetykę oraz skuteczność aerodynamiczną. Przede wszystkim jest to przedni splitter rozprowadzający nacierające powietrze wokół nadkoli i zapobiegający sile unoszącej. Na masce mamy kilka nowych wycięć odprowadzających ciepło z komory silnika. Z boku od razu widać stylowe nakładki progów oraz czerwone logo “S” na błotniku. W tylnej części nadwozia oprócz omawianych wcześniej wydechów pojawiła się dyskretna lotka na krawędzi klapy bagażnika oraz bardziej wydajny dyfuzor.

Aston Martin DB12 S fotele
18

We wnętrzu podobnie - brak rewolucji, za to sporo dyskretnych dodatków podkreślających wyjątkowość wersji S. Należy do nich między innymi metalowe pokrętło wyboru trybu jazdy, kontrastowe paski, lamelki i przeszycia foteli czy ozdobny haft na zagłówkach. Klienci będą mogli wybrać wnętrze wykonane ze skóry i alcantary w trzech różnych schematach wykończeniowych. Oczywiście to tylko wstęp do personalizacji, której kontynuacją są dodatki z zakresu programu zamówień specjalnych Q by Aston Martin.

Można już zamawiać nowego Aston Martina DB12 S z nadwoziem zamkniętym lub jako kabriolet Volante. Dostawy mają ruszyć w pierwszym kwartale 2026 roku.

Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Defender z przyczepą na haku
Prezentacja Partnera
Podróż Defenderem w Dolomity – test opon Yokohama Geolandar A/T G015

Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.

13 sierpnia 2025
Garagisti GP1 koncept
Garagisti / GP1
Garagisti GP1 to kolejne po GMA T.50 superauto z V12 i manualem

Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.

11 sierpnia 2025
Capricorn 01 Zagato premiera
Capricorn / 01 Zagato
Niemiecka inżynieria spotkała włoski design - oto Capricorn 01 Zagato

Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.

11 października 2025
2026 Aston Martin DB12 S coupe
Aston Martin / DB12
Nowy Aston Martin DB12 S ma mniej masy, więcej mocy i lepszą dynamikę

Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.

8 października 2025
Honda NSX używane poradnik
Honda / NSX
Używana Honda NSX (1990-2006) - pierwszy prawdziwy japoński supercar

35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.

30 września 2025
2026 Porsche Cayenne EV wnętrze
Porsche / Cayenne
Poznaliśmy wnętrze nowego Porsche Cayenne. “Ekranoza” na całego

W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.

30 września 2025
Toyota-Lexus GT spyshot
Toyota / GR GT3
Tajemnicza Toyota GT w kolejnej serii testów na Nürburgringu

Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.

27 września 2025
Zagato Capricorn hypercar teaser
Zagato
Zagato szykuje hypercara. Zbudują go twórcy silnika Porsche 911 GT3

Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.

27 września 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
2026 Zenos E10 RZ
Zenos / E10
Zenos E10 powraca na rynek z większą mocą

Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.

25 września 2025
2025 Mercedes-AMG GT test
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG GT 43 - brakujący gen Affalterbach

AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.

23 września 2025
Porsche strategia elektryfikacji
Porsche
Porsche zmienia strategię. Będą nowe modele spalinowe i hybrydowe

Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.

23 września 2025
2025 Porsche 718 Cayman spyshot
Porsche / 718 Boxster/Cayman
Cayman/Boxster nie będzie wyłącznie elektryczny. Porsche zmienia plan

Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.

23 września 2025
Porsche Taycan Turbo GT4 RS spyshot
Porsche / Taycan
Co znowu wymyśliło Porsche? Po Ringu jeździ prototyp Taycana “GT4 RS”

Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?

16 września 2025