Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W ramach obchodów 110 lat marki Aston Martin szykuje głośną premierę - czy to będzie DB12 Volante?
Świeżo po zaprezentowaniu DB12, Aston Martin szykuje premierę kolejnego samochodu z nowej gamy. Odbędzie się ona jeszcze w tym miesiącu podczas prestiżowej imprezy w Pebble Beach w Kalifornii. Przypomnijmy, że model DB12 jest pierwszym nowym autem AM w erze Lawrence’a Strolla. Marka aktualnie przechodzi transformację w kierunku bardziej dynamicznych, ostrzejszych i zaawansowanych technicznie nowoczesnych samochodów sportowych, GT i SUV. Wiele wskazuje na to, że zapowiadanym nowym modelem będzie DB12 Volante, czyli kabriolet.
Zamaskowane egzemplarze najnowszego Aston Martina DB12 Volante były regularnie widywane przez kilka ostatnich miesięcy. Samochód ten będzie istotnie różnił się od dotychczasowego modelu DB11 Volante w wielu obszarach, w tym designu i rozwiązań technicznych. Premiera odbędzie się w ramach obchodów 110. rocznicy istnienia marki Aston Martin podczas Konkursu Elegancji w Pebble Beach. Na słynnym trawniku nie zabraknie najważniejszych modeli tej marki z ostatnich kilku lat, w tym najnowszego, zaprezentowanego miesiąc temu limitowanego modelu Valour z silnikiem V12 i manualną skrzynią biegów.
Nowy DB12 Volante przejmie część bazowej konstrukcji z poprzednika, ale większość podzespołów przejdzie poważne modyfikacje. Jednym z nich jest silnik 4.0 V8 twin turbo dostarczany przez AMG. Restrykcje dotyczące emisji wycięły z gamy tradycyjny dla Aston Martina silnik w układzie V12, który nie znajdzie się w żadnym wariancie DB12, ale generowane przez V8 680 KM i 800 Nm to także całkiem poważne parametry.
Nowy DB12 Volante przejmie z modelu coupe odświeżony język designu zbliżony do aktualnie oferowanego DBS-a, lecz z materiałowym składanym dachem i dodatkowymi wzmocnieniami struktury nośnej nadwozia. Dla porównania, starszy DB11 Volante ze względu na wzmocnienia i mechanizm składania dachu ważył 110 kg więcej niż jego odpowiednik ze sztywnym dachem. Jeśli jednak nasza pierwsza jazda nowym DB12 może być jakąkolwiek wskazówką, Volante powinien być dużo ostrzejszy i bardziej agresywny w zachowaniu na drodze niż otwarte DB11, co jest zasługą przeprojektowania wspomagania kierownicy, zawieszenia i geometrii układu jezdnego.
Największym krokiem naprzód względem poprzednika jest wnętrze DB12 z nowym układem deski rozdzielczej i konsoli centralnej z wbudowanym nowoczesnym systemem HMI. Najnowszej generacji wyświetlacz wirtualnych wskaźników oraz centralny ekran dotykowy umieszczony tuż obok kierownicy stanowią wyraźny krok naprzód względem prehistorycznych multimediów Mercedesa stosowanych w DB11.
Z ceną na poziomie 1,2 mln zł nowy Aston Martin DB12 coupe rywalizuje w tej samej klasie co Ferrari Roma i Bentley Continental GT V8 S. Volante będzie oczywiście droższe, ale jego konkurencją będą otwarte wersje tych samych dwóch aut, w tym niedawno zaprezentowana Roma Spider.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.