Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W ramach obchodów 110 lat marki Aston Martin szykuje głośną premierę - czy to będzie DB12 Volante?
Świeżo po zaprezentowaniu DB12, Aston Martin szykuje premierę kolejnego samochodu z nowej gamy. Odbędzie się ona jeszcze w tym miesiącu podczas prestiżowej imprezy w Pebble Beach w Kalifornii. Przypomnijmy, że model DB12 jest pierwszym nowym autem AM w erze Lawrence’a Strolla. Marka aktualnie przechodzi transformację w kierunku bardziej dynamicznych, ostrzejszych i zaawansowanych technicznie nowoczesnych samochodów sportowych, GT i SUV. Wiele wskazuje na to, że zapowiadanym nowym modelem będzie DB12 Volante, czyli kabriolet.
Zamaskowane egzemplarze najnowszego Aston Martina DB12 Volante były regularnie widywane przez kilka ostatnich miesięcy. Samochód ten będzie istotnie różnił się od dotychczasowego modelu DB11 Volante w wielu obszarach, w tym designu i rozwiązań technicznych. Premiera odbędzie się w ramach obchodów 110. rocznicy istnienia marki Aston Martin podczas Konkursu Elegancji w Pebble Beach. Na słynnym trawniku nie zabraknie najważniejszych modeli tej marki z ostatnich kilku lat, w tym najnowszego, zaprezentowanego miesiąc temu limitowanego modelu Valour z silnikiem V12 i manualną skrzynią biegów.
Nowy DB12 Volante przejmie część bazowej konstrukcji z poprzednika, ale większość podzespołów przejdzie poważne modyfikacje. Jednym z nich jest silnik 4.0 V8 twin turbo dostarczany przez AMG. Restrykcje dotyczące emisji wycięły z gamy tradycyjny dla Aston Martina silnik w układzie V12, który nie znajdzie się w żadnym wariancie DB12, ale generowane przez V8 680 KM i 800 Nm to także całkiem poważne parametry.
Nowy DB12 Volante przejmie z modelu coupe odświeżony język designu zbliżony do aktualnie oferowanego DBS-a, lecz z materiałowym składanym dachem i dodatkowymi wzmocnieniami struktury nośnej nadwozia. Dla porównania, starszy DB11 Volante ze względu na wzmocnienia i mechanizm składania dachu ważył 110 kg więcej niż jego odpowiednik ze sztywnym dachem. Jeśli jednak nasza pierwsza jazda nowym DB12 może być jakąkolwiek wskazówką, Volante powinien być dużo ostrzejszy i bardziej agresywny w zachowaniu na drodze niż otwarte DB11, co jest zasługą przeprojektowania wspomagania kierownicy, zawieszenia i geometrii układu jezdnego.
Największym krokiem naprzód względem poprzednika jest wnętrze DB12 z nowym układem deski rozdzielczej i konsoli centralnej z wbudowanym nowoczesnym systemem HMI. Najnowszej generacji wyświetlacz wirtualnych wskaźników oraz centralny ekran dotykowy umieszczony tuż obok kierownicy stanowią wyraźny krok naprzód względem prehistorycznych multimediów Mercedesa stosowanych w DB11.
Z ceną na poziomie 1,2 mln zł nowy Aston Martin DB12 coupe rywalizuje w tej samej klasie co Ferrari Roma i Bentley Continental GT V8 S. Volante będzie oczywiście droższe, ale jego konkurencją będą otwarte wersje tych samych dwóch aut, w tym niedawno zaprezentowana Roma Spider.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.