Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
DBS 770 Ultimate to model specjalny z okazji 110-lecia marki. Do coupe dołącza kabriolet Volante.
Kilka miesięcy po prezentacji wyjątkowej edycji specjalnej modelu DBS o nazwie 770 Ultimate, do gamy dołącza jego otwarta wersja Volante. Oba te auta celebrują 110 lat istnienia producenta z Gaydon. Zmiany w Volante są analogiczne jak w coupe - zwiększona moc, poprawki układu jezdnego i garść dedykowanych detali. Powstanie seria 199 egzemplarzy DBS 770 Ultimate Volante i każdy z nich jest już zarezerwowany.
Aston Martin przeprowadza szeroko zakrojone przygotowania do wdrożenia gruntownie odświeżonej gamy modelowej, w której główne skrzypce ma grać coupe DB12. Zanim to jednak nastąpi firma chce godnie uhonorować 110. rocznice swojego istnienia wypuszczając na rynek limitowane modele DBS 770 Ultimate. Zaprezentowany w styczniu model w wersji zmakniętej to najmocniejszy seryjny Aston Martin w historii. Pod maską pracuje znajome 5.2-litrowe serce w układzie V12, ale zmiany w turbosprężarkach, dolocie i zapłonie spowodowały wzrost mocy z 725 do 770 KM. Moment obrotowy pozostał na poziomie 900 Nm, gdyż tyle może przenieść skrzynia biegów dostarczana przez ZF.
Wspomniana skrzynia automatyczna to 8-stopniowa przekładnia transferująca moment obrotowy na tylną oś przez mechaniczną szperę. Wzrost mocy spowodował skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h do 3,6 s, czyli tylko 0,1 s więcej niż w coupe. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 340 km/h.
Inżynierowie Aston Martina poświęcili sporo czasu na dopracowanie układu jezdnego, aby poprawić stabilność i przejrzystość w kierowaniu. Kolumna kierownicza zyskała solidniejsze mocowanie, a zmodyfikowana struktura nośna pod silnikiem w parze z dodatkowymi wzmocnieniami w tym rejonie przekłada się na sztywność skrętną lepszą o 3% niż w standardowym DBS. Aby wszystko pracowało w harmonii konieczna była ponowna kalibracja adaptacyjnych amortyzatorów. Dzięki temu DBS 770 Ultimate Volante lepiej zachowuje się przy wysokich prędkościach i wykazuje większą stabilność w zakręcie bez jakiegokolwiek uszczerbku dla jakości tłumienia.
Z wyglądu wersja Ultimate jest zdecydowanie najbardziej ekstremalnym modelem z rodziny DBS. Z przodu widać przeprojektowaną maskę z wkomponowanym dużym wlotem powietrza. Jest też większy splitter pod przednim zderzakiem i dyfuzor o zwiększonej wydajności z tyłu. Charakterystycznym elementem DBS 770 Ultimate są dwukolorowe felgi aluminiowe. Za nimi kryją się standardowe hamulce karbonowo-ceramiczne z tarczami 410 mm na przodzie i 360 mm na tyle.
Nowy Aston Martin DBS 770 Ultimate z nadwoziem otwartym (Volante) powstanie w zaledwie 199 egzemplarzach. Będzie to bardziej ekskluzywny model niż coupe, których powstanie 300 sztuk. Niezależnie od nadwozia, najmocniejszy Aston Martin w historii zacznie opuszczać linię montażową zakładu w Gaydon pod koniec tego roku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.