Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
DBS 770 Ultimate to model specjalny z okazji 110-lecia marki. Do coupe dołącza kabriolet Volante.
Kilka miesięcy po prezentacji wyjątkowej edycji specjalnej modelu DBS o nazwie 770 Ultimate, do gamy dołącza jego otwarta wersja Volante. Oba te auta celebrują 110 lat istnienia producenta z Gaydon. Zmiany w Volante są analogiczne jak w coupe - zwiększona moc, poprawki układu jezdnego i garść dedykowanych detali. Powstanie seria 199 egzemplarzy DBS 770 Ultimate Volante i każdy z nich jest już zarezerwowany.
Aston Martin przeprowadza szeroko zakrojone przygotowania do wdrożenia gruntownie odświeżonej gamy modelowej, w której główne skrzypce ma grać coupe DB12. Zanim to jednak nastąpi firma chce godnie uhonorować 110. rocznice swojego istnienia wypuszczając na rynek limitowane modele DBS 770 Ultimate. Zaprezentowany w styczniu model w wersji zmakniętej to najmocniejszy seryjny Aston Martin w historii. Pod maską pracuje znajome 5.2-litrowe serce w układzie V12, ale zmiany w turbosprężarkach, dolocie i zapłonie spowodowały wzrost mocy z 725 do 770 KM. Moment obrotowy pozostał na poziomie 900 Nm, gdyż tyle może przenieść skrzynia biegów dostarczana przez ZF.
Wspomniana skrzynia automatyczna to 8-stopniowa przekładnia transferująca moment obrotowy na tylną oś przez mechaniczną szperę. Wzrost mocy spowodował skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h do 3,6 s, czyli tylko 0,1 s więcej niż w coupe. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 340 km/h.
Inżynierowie Aston Martina poświęcili sporo czasu na dopracowanie układu jezdnego, aby poprawić stabilność i przejrzystość w kierowaniu. Kolumna kierownicza zyskała solidniejsze mocowanie, a zmodyfikowana struktura nośna pod silnikiem w parze z dodatkowymi wzmocnieniami w tym rejonie przekłada się na sztywność skrętną lepszą o 3% niż w standardowym DBS. Aby wszystko pracowało w harmonii konieczna była ponowna kalibracja adaptacyjnych amortyzatorów. Dzięki temu DBS 770 Ultimate Volante lepiej zachowuje się przy wysokich prędkościach i wykazuje większą stabilność w zakręcie bez jakiegokolwiek uszczerbku dla jakości tłumienia.
Z wyglądu wersja Ultimate jest zdecydowanie najbardziej ekstremalnym modelem z rodziny DBS. Z przodu widać przeprojektowaną maskę z wkomponowanym dużym wlotem powietrza. Jest też większy splitter pod przednim zderzakiem i dyfuzor o zwiększonej wydajności z tyłu. Charakterystycznym elementem DBS 770 Ultimate są dwukolorowe felgi aluminiowe. Za nimi kryją się standardowe hamulce karbonowo-ceramiczne z tarczami 410 mm na przodzie i 360 mm na tyle.
Nowy Aston Martin DBS 770 Ultimate z nadwoziem otwartym (Volante) powstanie w zaledwie 199 egzemplarzach. Będzie to bardziej ekskluzywny model niż coupe, których powstanie 300 sztuk. Niezależnie od nadwozia, najmocniejszy Aston Martin w historii zacznie opuszczać linię montażową zakładu w Gaydon pod koniec tego roku.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.