Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Do gamy Aston Martina dołącza odkryty DBS 770 Ultimate Volante

DBS 770 Ultimate to model specjalny z okazji 110-lecia marki. Do coupe dołącza kabriolet Volante.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

13 kwietnia 2023
Aston Martin DBS 770 Ultimate Volante główne
13

Kilka miesięcy po prezentacji wyjątkowej edycji specjalnej modelu DBS o nazwie 770 Ultimate, do gamy dołącza jego otwarta wersja Volante. Oba te auta celebrują 110 lat istnienia producenta z Gaydon. Zmiany w Volante są analogiczne jak w coupe - zwiększona moc, poprawki układu jezdnego i garść dedykowanych detali. Powstanie seria 199 egzemplarzy DBS 770 Ultimate Volante i każdy z nich jest już zarezerwowany.

Aston Martin przeprowadza szeroko zakrojone przygotowania do wdrożenia gruntownie odświeżonej gamy modelowej, w której główne skrzypce ma grać coupe DB12. Zanim to jednak nastąpi firma chce godnie uhonorować 110. rocznice swojego istnienia wypuszczając na rynek limitowane modele DBS 770 Ultimate. Zaprezentowany w styczniu model w wersji zmakniętej to najmocniejszy seryjny Aston Martin w historii. Pod maską pracuje znajome 5.2-litrowe serce w układzie V12, ale zmiany w turbosprężarkach, dolocie i zapłonie spowodowały wzrost mocy z 725 do 770 KM. Moment obrotowy pozostał na poziomie 900 Nm, gdyż tyle może przenieść skrzynia biegów dostarczana przez ZF.

DBS 770 Ultimate Volante powstanie w limitowanej serii liczącej 199 sztuk, coupe będzie nieco więcej - 300 sztuk.

Wspomniana skrzynia automatyczna to 8-stopniowa przekładnia transferująca moment obrotowy na tylną oś przez mechaniczną szperę. Wzrost mocy spowodował skrócenie czasu przyspieszenia do 100 km/h do 3,6 s, czyli tylko 0,1 s więcej niż w coupe. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 340 km/h.

Inżynierowie Aston Martina poświęcili sporo czasu na dopracowanie układu jezdnego, aby poprawić stabilność i przejrzystość w kierowaniu. Kolumna kierownicza zyskała solidniejsze mocowanie, a zmodyfikowana struktura nośna pod silnikiem w parze z dodatkowymi wzmocnieniami w tym rejonie przekłada się na sztywność skrętną lepszą o 3% niż w standardowym DBS. Aby wszystko pracowało w harmonii konieczna była ponowna kalibracja adaptacyjnych amortyzatorów. Dzięki temu DBS 770 Ultimate Volante lepiej zachowuje się przy wysokich prędkościach i wykazuje większą stabilność w zakręcie bez jakiegokolwiek uszczerbku dla jakości tłumienia.

Reklama
Aston Martin DBS 770 Ultimate Volante czerwony prawy tył
13

Z wyglądu wersja Ultimate jest zdecydowanie najbardziej ekstremalnym modelem z rodziny DBS. Z przodu widać przeprojektowaną maskę z wkomponowanym dużym wlotem powietrza. Jest też większy splitter pod przednim zderzakiem i dyfuzor o zwiększonej wydajności z tyłu. Charakterystycznym elementem DBS 770 Ultimate są dwukolorowe felgi aluminiowe. Za nimi kryją się standardowe hamulce karbonowo-ceramiczne z tarczami 410 mm na przodzie i 360 mm na tyle.

Nowy Aston Martin DBS 770 Ultimate z nadwoziem otwartym (Volante) powstanie w zaledwie 199 egzemplarzach. Będzie to bardziej ekskluzywny model niż coupe, których powstanie 300 sztuk. Niezależnie od nadwozia, najmocniejszy Aston Martin w historii zacznie opuszczać linię montażową zakładu w Gaydon pod koniec tego roku.

Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
Limitowana edycja - Diavel for Bentley
Diavel for Bentley
Ducati i Bentley - duet egzotyczny

Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.

6 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

23 października 2024
Mustang GT na oponach ADVAN Neova AD09
Prezentacja Partnera
Zamki, dworki, legendy, winnice w towarzystwie cudownych dróg

Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.

22 października 2024
TWR Supercat Jaguar XJS restomod
TWR
TWR Supercat - dziki kot z doładowanym V12 i manualną skrzynią

Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.

20 listopada 2024
Jaguar GT EV zapowiedź
Jaguar / GT EV
Elektryczna limuzyna GT Jaguara dostanie zupełnie nowe logo

Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.

20 listopada 2024
Donkervoort F22 Final Five
Donkervoort / F22
Donkervoort F22 Final Five - pożegnanie z “pięciocylindrówką” Audi

Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.

18 listopada 2024
2026 BMW 3 Neue Klasse spyshot news
BMW / seria 3
BMW testuje nową, spalinową serię 3

Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.

18 listopada 2024
2025 Ferrari Roma następca
Ferrari / Roma
Ferrari Roma drugiej generacji weszła w fazę testów drogowych

Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.

16 listopada 2024
Bugatti Mistral World Record Editon
Bugatti / Mistral
Bugatti Mistral oficjalnie najszybszym roadsterem świata. 453 km/h!

Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.

14 listopada 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche Taycan GTS
Porsche / Taycan
Nowe Porsche Taycan GTS może rywalizować z BMW M5

Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.

12 listopada 2024
Caterham Seven CSR Twenty premiera
Caterham / Seven
Caterham Seven CSR Twenty - Caterham klasy premium

CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.

12 listopada 2024
Alpine A290 pierwsza jazda
Alpine / A290
Alpine A290 GTS - czy elektryczny kuzyn Renault 5 jest naprawdę hot?

Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?

11 listopada 2024
Mazda Iconic SP koncept główne
Mazda
Mazda Iconic SP ma zielone światło do produkcji. Czy to nowe RX-7?

Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.

9 listopada 2024
Bentley EV teaser
Bentley
Bentley odkłada pełną elektryfikację, ale pierwsze EV zobaczymy w 2026

Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.

9 listopada 2024