Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowa generacja GT od Aston Martina rozpocznie się debiutem gruntownie odświeżonego modelu DB12.
W 2023 roku Aston Martin obchodzi 110 lat istnienia. Właśnie teraz firma jest u progu wielkich zmian, a jej portfolio rozrosło się do niespotykanych wcześniej rozmiarów. Siedem lat po debiucie modelu DB11 na rynku ma pojawić się następca - jego prawdopodobna nazwa to DB12, ale o tym przekonamy się 24 maja. Samochód ten wyznaczy kierunek rozwoju i będzie demonstracją brytyjskiej marki w dziedzinie nowych technologii. Na nieco ponad tydzień przed oficjalnym debiutem producent opublikował w sieci pierwsze zdjęcia auta, w tym jego mocno zmodernizowanej kabiny.
DB12 będzie dzielił podstawową strukturę konstrukcyjną i podwozie z DB11, ale cała reszta, w tym jednostki napędowe i zawieszenie, będzie całkowicie nowa. Przede wszystkim Aston Martin chce wypracować większą swobodę w partnerstwie z AMG. Niemieckie silniki mają zyskać w Wielkiej Brytanii odmienną naturę dostosowaną do wymagań i oczekiwań klientów marki Aston Martin. Właśnie coś takiego Brytyjczycy zrobili z podwójnie doładowanym silnikiem V8 w niedawno wprowadzonym na rynek SUV-ie DBX707.
Widzieliśmy już nadchodzący model DB12 w formie zakamuflowanego prototypu, a opublikowane właśnie zdjęcia potwierdzają część zaobserwowanych w nim zmian. Chodzi między innymi o maskę otwieraną w tradycyjny sposób zamiast odchylanej do przodu ogromnej pokrywy zachodzącej na błotniki.
Da się zauważyć też większy i znacznie bardziej “trójwymiarowy” design przedniego grilla ze zmodyfikowanymi reflektorami LED po obu stronach. Bez zmian zachowano charakterystyczne dla DB11 listwy nadkoli oraz dachu. Poza tym auto poruszać się będzie na 21-calowym zestawie kół, podczas gdy DB11 było oferowane tylko na felgach 20-calowych.
Aston Martin chce także zacieśnić współpracę z Mercedesem-AMG w kwestii technologii wnętrza. W nowych modelach brytyjskiej marki pojawią się zintegrowane systemy multimedialne z ekranami dotykowymi bazujące na systemie MBUX najnowszej generacji, ale wyposażone w grafiki i styl właściwy dla Aston Martina. Nie chodzi tylko o technologię, bo w DB12 widzimy nawet nową konsolę środkową podobną do tej w AMG GT. Mieszczą się na niej panele sterowania klimatyzacją, centralnie umieszczony selektor skrzyni biegów i panoramiczny ekran systemu infotainment. To powinno zapewnić wyraźną poprawę w stosunku do starej technologii Mercedesa stosowanej w obecnych Astonach.
Aston Martin DB12 ma zadebiutować 24 maja w ramach celebracji 110. rocznicy powstania marki. Mniej więcej za rok poznamy także gruntownie przeprojektowane modele DBS i Vantage.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.
Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.
Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.
Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.