BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Nowa generacja GT od Aston Martina rozpocznie się debiutem gruntownie odświeżonego modelu DB12.
W 2023 roku Aston Martin obchodzi 110 lat istnienia. Właśnie teraz firma jest u progu wielkich zmian, a jej portfolio rozrosło się do niespotykanych wcześniej rozmiarów. Siedem lat po debiucie modelu DB11 na rynku ma pojawić się następca - jego prawdopodobna nazwa to DB12, ale o tym przekonamy się 24 maja. Samochód ten wyznaczy kierunek rozwoju i będzie demonstracją brytyjskiej marki w dziedzinie nowych technologii. Na nieco ponad tydzień przed oficjalnym debiutem producent opublikował w sieci pierwsze zdjęcia auta, w tym jego mocno zmodernizowanej kabiny.
DB12 będzie dzielił podstawową strukturę konstrukcyjną i podwozie z DB11, ale cała reszta, w tym jednostki napędowe i zawieszenie, będzie całkowicie nowa. Przede wszystkim Aston Martin chce wypracować większą swobodę w partnerstwie z AMG. Niemieckie silniki mają zyskać w Wielkiej Brytanii odmienną naturę dostosowaną do wymagań i oczekiwań klientów marki Aston Martin. Właśnie coś takiego Brytyjczycy zrobili z podwójnie doładowanym silnikiem V8 w niedawno wprowadzonym na rynek SUV-ie DBX707.
Widzieliśmy już nadchodzący model DB12 w formie zakamuflowanego prototypu, a opublikowane właśnie zdjęcia potwierdzają część zaobserwowanych w nim zmian. Chodzi między innymi o maskę otwieraną w tradycyjny sposób zamiast odchylanej do przodu ogromnej pokrywy zachodzącej na błotniki.
Da się zauważyć też większy i znacznie bardziej “trójwymiarowy” design przedniego grilla ze zmodyfikowanymi reflektorami LED po obu stronach. Bez zmian zachowano charakterystyczne dla DB11 listwy nadkoli oraz dachu. Poza tym auto poruszać się będzie na 21-calowym zestawie kół, podczas gdy DB11 było oferowane tylko na felgach 20-calowych.
Aston Martin chce także zacieśnić współpracę z Mercedesem-AMG w kwestii technologii wnętrza. W nowych modelach brytyjskiej marki pojawią się zintegrowane systemy multimedialne z ekranami dotykowymi bazujące na systemie MBUX najnowszej generacji, ale wyposażone w grafiki i styl właściwy dla Aston Martina. Nie chodzi tylko o technologię, bo w DB12 widzimy nawet nową konsolę środkową podobną do tej w AMG GT. Mieszczą się na niej panele sterowania klimatyzacją, centralnie umieszczony selektor skrzyni biegów i panoramiczny ekran systemu infotainment. To powinno zapewnić wyraźną poprawę w stosunku do starej technologii Mercedesa stosowanej w obecnych Astonach.
Aston Martin DB12 ma zadebiutować 24 maja w ramach celebracji 110. rocznicy powstania marki. Mniej więcej za rok poznamy także gruntownie przeprojektowane modele DBS i Vantage.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.