Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
19

Najbardziej kompletne, najszybsze i przystępne Porsche 911 w historii. Tego właśnie oczekujemy od każdego nowego 911 Turbo, prawda? W wersji 992.2 Turbo S o mocy 711 KM nie powinno być wyjątkiem, szczególnie patrząc na ceną startującą od 1,373 mln zł. Całkiem spora podwyżka względem generacji 992.1, która w 2020 roku kosztowała około 1,1 mln zł.

Za te pieniądze otrzymujesz najmocniejsze produkcyjne 911 jakie opuściło Zuffenhausen. Pod karoserią kryją się liczne usprawnienia, które w sumie dają 14 sekund lepszy czas na pętli Nürburgringu od bezpośredniego poprzednika. Poza tym nowe 911 Turbo S powinno być tym supersamochodem “do wszystkiego”, który z twarzą wyjdzie z pojedynku przeciwko McLarenowi Artura, Aston Martinowi Vantage S, AMG GT 63 czy Ferrari Amalfi.

992.2 Turbo S - 711 KM z hybrydy, tak jakby

Przejdźmy do sedna. Żegnamy stary 650-konny motor 3.7 twin turbo z 992.1. Nigdy specjalnie nie brakowało mu mocy czy osiągów, ale w porównaniu z nowym źródłem napędu silnik ten wypadał raczej blado. Po liftingu mamy już 711 KM i 800 Nm generowane przez płaską “szóstkę” twin turbo o pojemności 3.6 zamontowaną o 50 mm niżej niż wcześniejszy motor. Sam blok silnika jest bardzo podobny jak w nowym GTS-ie, bez paska osprzętu, alternatora i rozrusznika, które zastąpiono systemem T-Hybrid.

W istocie Turbo S ma taką samą baterię 1.9 kWh i instalację 400V jak model 911 GTS oraz 8-biegową skrzynię PDK z wbudowanym w nią silnikiem elektrycznym. Oprócz pełnienia obowiązków alternatora i rozrusznika, e-motor potrafi dołożyć swoje 82 KM na rzecz poprawy osiągów przy wysokich prędkościach obrotowych.

2026 Porsche 911 Turbo S hybryda
19

Podobnie jak w GTS-ie, Porsche świadomie wybrało tak mały akumulator, że nie jest na nim możliwa jazda w trybie czysto elektrycznym. Niemcy uznali, że wiążący się z tym wzrost masy po prostu nie jest tego wart. Czy rozważano w ogóle hybrydę plug-in? Tak, ale znowu na przeszkodzie stanęła kwestia masy. Konstruktorzy chcieli uniknąć tworzenia pierwszego w historii 911 o masie ponad 2 ton. Odpowiedź dyrektora Porsche odpowiedzialnego za linię 911, Michaela Röslera, na pytanie o napęd plug-in brzmiała “Czy to 911, czy ciężarówka?”. Nawiasem mówiąc, masa nowego Turbo S ze względu na nowy napęd wzrosła o 85 kg, więc 992.2 gotowe do jazdy waży już ponad 1700 kg.

Reklama

Największą różnicą między Turbo S i GTS jest sposób realizowania turbodoładowania. Zamiast jednego solidnego eTurbo jak to ma miejsce w GTS-ie, tutaj pracują dwie elektrycznie napędzane turbiny, choć mniejsze. Pojedyncze turbo w słabszym modelu ma wirnik turbiny o średnicy 83 mm i wirnik kompresora 80 mm, w Turbo S jest to odpowiednio 73 i 65 mm, za to zdublowane.

Turbo S ma dwie turbiny z elektrycznym napędem, przez co wyeliminowano zjawisko "turbodziury".

Za to nowe turbiny są większe niż te w 992.1 Turbo S, o całe 10 mm na jednym i drugim wirniku. Opóźnienie (turbodziura) nie stanowi jednak problemu, bo napęd wałka turbiny zapewniają silniczki elektryczne. Pomagają one turbinom się rozkręcić, a gdy kierowca odpuszcza gaz, zwracają do baterii do 28 kW chwilowej mocy. Nie wiemy jak to wpływa na osiągi, ale nowy silnik wyposażono w asymetryczny rozrząd, aby Turbo S nabrało bardziej charakterystycznego dźwięku - to nigdy nie był mocny aspekt modelu. Dla chętnych przewidziano kolejny dodatek w postaci sportowego układu wydechowego z tytanowym tłumikiem końcowym.

2026 Porsche 911 Turbo S hamulce
19

Co z tego wszystkiego wynika? Najważniejsze dane to 711 KM przy 6500-7000 obr./min. i 800 Nm przy 2300-7000 obr./min. Wartość maksymalnego momentu obrotowego jest identyczna jak w Turbo S 992.1, ale nowy model ma korzystniejszą krzywą; nie ma wyraźnego spadku po 4000 obrotów jak w poprzedniku, który przecież nie był ani wolny, ani mało responsywny.

A więc nowy napęd T-Hybrid i fajrant? Niezupełnie. W układzie jezdnym pojawiło się kilka mniejszych i większych zmian i technologii wykorzystujących zalety instalacji 400V. Najważniejszą jest elektrohydrauliczny system Porsche Dynamic Chassis Control, w skrócie ehPDCC (btw, te akronimy brzmią coraz bardziej absurdalnie). To standard dla nowego Turbo S i oznacza to tyle, że każde z czterech kół nie pracuje w pełni niezależnie, ale też nie jest to odpowiednik Active RideTaycana/Panamery Hybrid.

Za prowadzenie nowego Porsche 911 Turbo S odpowiada elektrohydrauliczny system zawieszenia Porsche Dynamic Chassis Control.

W tym przypadku aktywne drążki skrętne są połączone hydraulicznie, a olej przepływa między nimi w zależności od szeregu warunków. Większe obciążenie oznacza większy przepływ. Nie ma jednak możliwości aktywnego podnoszenia czy opuszczania auta, czy też przechylania go w zakrętach. Może i dobrze, bo działania takich aktywnych systemów zaczynają wyglądać co najwyżej na dynamiczny ekwiwalent zjawiska “niesamowitej doliny”. Opcjonalnie można wybrać lift przedniej osi, który działa niezależnie od systemu i dlatego reaguje bardzo szybko po naciśnięciu przycisku. Porsche twierdzi, że efektem końcowym jest ogólna poprawa jakości jazdy przy normalnych prędkościach oraz lepsza kontrola podczas przyspieszania.

2026 Porsche 911 Turbo S 992.2 tył
19

Jakieś szczegółowe zmiany? Tylne opony Pirelli P Zero mają teraz szerokość 325 mm - o 10 mm większą niż w poprzedniku, podczas gdy przednie zachowały swój dotychczasowy rozmiar. Większe są także przednie tarcze hamulcowe PCCB (420 mm zamiast 400 mm), ale tylne zostały bez zmian, za to wszystkie klocki hamulcowe mają teraz nieco inny skład. Układ napędu na cztery koła PTM pozostał w dużej mierze bez zmian - skalibrowano tylko od nowa mapę sterownika z uwzględnieniem nowego rozkładu mas i sposobu dostarczania mocy przez silnik.

Reklama

Porsche 911 992.2 Turbo S - prędkość, czas 0-100 i czas wokół Ringu

Nie zaskoczy was fakt, że nowe Turbo S jest szybsze niż starszy model, nawet mimo większej masy. Do 100 km/h rozpędza się w 2,5 s (-0,2 s), a do 200 km/h w 8,4 s (-0,5 s). Jak duża jest to różnica w rzeczywistości niech zobrazuje fakt, że nowy model byłby o dwie długości przed starym 992.1 zaledwie po 2,5 sekundach sprintu ze startu zatrzymanego. Powtórzmy to, stary model nie był przecież wolny… Prędkość maksymalna wersji coupe wynosi przyzwoite 322 km/h.

2026 Porsche 911 Turbo S wnętrze
19

Wszystkiego odrobinę więcej, ale to właśnie potężny silnik i precyzyjna praca nowego zawieszenia były według Jörga Bermeistera kluczem do osiągnięcia czasu 7:03,92 na torze Nürburgring. Wierzę na słowo, bo sam poczułem podczas jazd prototypem w Weissach, jak przeciążenia postarzają moją twarz o jakieś 10 lat.

Pod kątem designu nie zmieniło się aż tyle co pod spodem. Poliftingowe Turbo S można nazwać nieślubną krzyżówką aktualnego GTS-a z dotychczasowym Turbo. Z GTS zaadaptowano charakterystyczne pionowe żeberka aktywnych wlotów powietrza, a z każdego innego nowego 911 zrewidowane oświetlenie przednie i tylne. Nie zabrakło delikatnie zmodyfikowanych zderzaków i charakterystycznych dla Turbo emblematów w kolorze Turbonite. Aerodynamicznie nowy model jest jednak zauważalnie bardziej wydajny. Nowy aktywny dyfuzor pod przednią częścią samochodu współpracuje ze splitterem i skrzydłem nad lepszą kontrolą przepływu powietrza. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest tu wsparte aktywnymi elementami zamykającymi wlot powietrza, aby woda nie utrudniała procesu hamowania. Ogólnie nowy Turbo S w swojej najbardziej aerodynamicznej formie generuje o 10 procent mniejszy opór powietrza niż poprzednik.

Aerodynamiczna wydajność Turbo S 992.2 wzrosła ogółem o 10 procent względem poprzednika.

W środku 992.2 to właściwie ten sam samochód co przed liftingiem, choć z paroma wyjątkami. Zdążyliśmy już się przyzwyczaić do nieobecności pięknego analogowego obrotomierza. Przywykliśmy też do bezdusznego przycisku start/stop i karłowatego wybieraka skrzyni biegów. Niestety, nie ma tu znanego z GT3 przycisku, który w szybki sposób znieczulał wszystkie pokładowe “niańki” ADAS, ani specjalnego trybu wyświetlania zegarów z czerwoną linią obrotomierza pionowo u góry. Na pocieszenie powiemy, że na liście opcji pojawią się składane, karbonowe fotele kubełkowe.

2026 Porsche 911 Turbo S Cabriolet
19

Nowe Porsche 911 Turbo S kosztuje w Polsce od 1 373 000 zł za coupe i od 1 442 000 zł za wersję Cabriolet. To lekko licząc jakieś 200 000 zł więcej niż pięć lat temu kosztował model 992.1. W tej cenie Porsche oferuje swój pseudo-supersamochód - czteromiejscowy, łatwy w codziennym użytkowaniu, mało egzotyczny, ale osiągami nie odstający od typowych supercarów i super-GT, w realnych warunkach szybszy niż większość z nich. Zamówienia można już składać, a pierwsze egzemplarze nowego Turbo S wyjadą z fabryki przed końcem roku.

2026 Porsche 911 Turbo S - podstawowe dane

Silnik: 3.6 B6 twin turbo
Napęd: 8-biegowe PDK PTM AWD
Moc: 711 KM / 6500-7000 obr.
Moment obr.: 800 Nm / 2300-7000 obr.
Masa: ~1725 kg (412 KM / tonę)
0-100 km/h: 2,5 s
Prędkość: 322 km/h
Cena: 1,373 mln zł (coupe); 1,442 mln zł (Cabriolet)
Dostępność: 2026

Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Przód Alfy Romeo Junior podkreślający sportowy charakter włoskiego SUV-a
Prezentacja Partnera
Alfa Romeo Junior: elektryk i hybryda z włoską duszą

Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.

14 października 2025
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach
Wyprawa
Andrzej Bargiel zdobył Mount Everest i zjechał na nartach

Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.

25 września 2025
BLEU DE CHANEL L’Exclusif
Perfumy
BLEU DE CHANEL L’Exclusif – zapach wolności i stylu

BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.

12 września 2025
Mazda Vision X-Coupe prezentacja
Mazda
Mazda Vision X-Coupe dowodzi, że Japończycy wciąż wierzą w Wankla

Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.

29 października 2025
Ferrari 12Cilindri novitec design
Ferrari / 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri z pakietem Novitec - więcej karbonu, lepszy dźwięk

Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.

28 października 2025
Mercedes-Benz 190E 2.3-16 Senna
Aukcje
Mercedes 190E 2.3-16 Cosworth Ayrtona Senny na sprzedaż. Cena powala

Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.

27 października 2025
2026 Honda Prelude europejska premiera
Honda / Prelude
Po 25 latach Honda Prelude powraca na europejski rynek

Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.

27 października 2025
Tancerki na scenie podczas premiery hybrydowego SUV-a Chery Tiggo 4 HEV w Warszawie
Chery
Chery świętuje w Polsce i wprowadza nowe SUV-y Tiggo

Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.

25 października 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Rolls-Royce Phantom Centenary Private Collection design
Rolls-Royce / Phantom
Nowy Rolls-Royce Phantom Centenary – luksusowa ikona na stulecie marki

Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.

23 października 2025
2026 Porsche Macan GTS premiera
Porsche / Macan
Wariant GTS uzupełnia gamę elektrycznego Porsche Macan

Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.

21 października 2025
Ferrari SC40 design
Ferrari / SC40
Ferrari SC40 - unikat na miarę legendy F40

Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.

20 października 2025
2026 Alfa Romeo Tonale prezentacja
Alfa Romeo / Tonale
Nowa Alfa Romeo Tonale - więcej stylu, technologii i emocji

Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.

20 października 2025
2026 Cupra Formentor VZ5 prezentacja
Cupra / Formentor
Pięć cylindrów wraca pod maskę Formentora - Cupra przywraca model VZ5

Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.

16 października 2025
Honda NSX italdesign koncept
Honda / NSX
Honda NSX powróci? Mamy oficjalną zapowiedź!

Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.

15 października 2025