Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Poznajcie nowe, zelektryfikowane Porsche 911 Turbo S o mocy 711 KM

Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

8 września 2025
2026 Porsche 911 Turbo S 992.2
19

Najbardziej kompletne, najszybsze i przystępne Porsche 911 w historii. Tego właśnie oczekujemy od każdego nowego 911 Turbo, prawda? W wersji 992.2 Turbo S o mocy 711 KM nie powinno być wyjątkiem, szczególnie patrząc na ceną startującą od 1,373 mln zł. Całkiem spora podwyżka względem generacji 992.1, która w 2020 roku kosztowała około 1,1 mln zł.

Za te pieniądze otrzymujesz najmocniejsze produkcyjne 911 jakie opuściło Zuffenhausen. Pod karoserią kryją się liczne usprawnienia, które w sumie dają 14 sekund lepszy czas na pętli Nürburgringu od bezpośredniego poprzednika. Poza tym nowe 911 Turbo S powinno być tym supersamochodem “do wszystkiego”, który z twarzą wyjdzie z pojedynku przeciwko McLarenowi Artura, Aston Martinowi Vantage S, AMG GT 63 czy Ferrari Amalfi.

992.2 Turbo S - 711 KM z hybrydy, tak jakby

Przejdźmy do sedna. Żegnamy stary 650-konny motor 3.7 twin turbo z 992.1. Nigdy specjalnie nie brakowało mu mocy czy osiągów, ale w porównaniu z nowym źródłem napędu silnik ten wypadał raczej blado. Po liftingu mamy już 711 KM i 800 Nm generowane przez płaską “szóstkę” twin turbo o pojemności 3.6 zamontowaną o 50 mm niżej niż wcześniejszy motor. Sam blok silnika jest bardzo podobny jak w nowym GTS-ie, bez paska osprzętu, alternatora i rozrusznika, które zastąpiono systemem T-Hybrid.

W istocie Turbo S ma taką samą baterię 1.9 kWh i instalację 400V jak model 911 GTS oraz 8-biegową skrzynię PDK z wbudowanym w nią silnikiem elektrycznym. Oprócz pełnienia obowiązków alternatora i rozrusznika, e-motor potrafi dołożyć swoje 82 KM na rzecz poprawy osiągów przy wysokich prędkościach obrotowych.

2026 Porsche 911 Turbo S hybryda
19

Podobnie jak w GTS-ie, Porsche świadomie wybrało tak mały akumulator, że nie jest na nim możliwa jazda w trybie czysto elektrycznym. Niemcy uznali, że wiążący się z tym wzrost masy po prostu nie jest tego wart. Czy rozważano w ogóle hybrydę plug-in? Tak, ale znowu na przeszkodzie stanęła kwestia masy. Konstruktorzy chcieli uniknąć tworzenia pierwszego w historii 911 o masie ponad 2 ton. Odpowiedź dyrektora Porsche odpowiedzialnego za linię 911, Michaela Röslera, na pytanie o napęd plug-in brzmiała “Czy to 911, czy ciężarówka?”. Nawiasem mówiąc, masa nowego Turbo S ze względu na nowy napęd wzrosła o 85 kg, więc 992.2 gotowe do jazdy waży już ponad 1700 kg.

Reklama

Największą różnicą między Turbo S i GTS jest sposób realizowania turbodoładowania. Zamiast jednego solidnego eTurbo jak to ma miejsce w GTS-ie, tutaj pracują dwie elektrycznie napędzane turbiny, choć mniejsze. Pojedyncze turbo w słabszym modelu ma wirnik turbiny o średnicy 83 mm i wirnik kompresora 80 mm, w Turbo S jest to odpowiednio 73 i 65 mm, za to zdublowane.

Turbo S ma dwie turbiny z elektrycznym napędem, przez co wyeliminowano zjawisko "turbodziury".

Za to nowe turbiny są większe niż te w 992.1 Turbo S, o całe 10 mm na jednym i drugim wirniku. Opóźnienie (turbodziura) nie stanowi jednak problemu, bo napęd wałka turbiny zapewniają silniczki elektryczne. Pomagają one turbinom się rozkręcić, a gdy kierowca odpuszcza gaz, zwracają do baterii do 28 kW chwilowej mocy. Nie wiemy jak to wpływa na osiągi, ale nowy silnik wyposażono w asymetryczny rozrząd, aby Turbo S nabrało bardziej charakterystycznego dźwięku - to nigdy nie był mocny aspekt modelu. Dla chętnych przewidziano kolejny dodatek w postaci sportowego układu wydechowego z tytanowym tłumikiem końcowym.

2026 Porsche 911 Turbo S hamulce
19

Co z tego wszystkiego wynika? Najważniejsze dane to 711 KM przy 6500-7000 obr./min. i 800 Nm przy 2300-7000 obr./min. Wartość maksymalnego momentu obrotowego jest identyczna jak w Turbo S 992.1, ale nowy model ma korzystniejszą krzywą; nie ma wyraźnego spadku po 4000 obrotów jak w poprzedniku, który przecież nie był ani wolny, ani mało responsywny.

A więc nowy napęd T-Hybrid i fajrant? Niezupełnie. W układzie jezdnym pojawiło się kilka mniejszych i większych zmian i technologii wykorzystujących zalety instalacji 400V. Najważniejszą jest elektrohydrauliczny system Porsche Dynamic Chassis Control, w skrócie ehPDCC (btw, te akronimy brzmią coraz bardziej absurdalnie). To standard dla nowego Turbo S i oznacza to tyle, że każde z czterech kół nie pracuje w pełni niezależnie, ale też nie jest to odpowiednik Active RideTaycana/Panamery Hybrid.

Za prowadzenie nowego Porsche 911 Turbo S odpowiada elektrohydrauliczny system zawieszenia Porsche Dynamic Chassis Control.

W tym przypadku aktywne drążki skrętne są połączone hydraulicznie, a olej przepływa między nimi w zależności od szeregu warunków. Większe obciążenie oznacza większy przepływ. Nie ma jednak możliwości aktywnego podnoszenia czy opuszczania auta, czy też przechylania go w zakrętach. Może i dobrze, bo działania takich aktywnych systemów zaczynają wyglądać co najwyżej na dynamiczny ekwiwalent zjawiska “niesamowitej doliny”. Opcjonalnie można wybrać lift przedniej osi, który działa niezależnie od systemu i dlatego reaguje bardzo szybko po naciśnięciu przycisku. Porsche twierdzi, że efektem końcowym jest ogólna poprawa jakości jazdy przy normalnych prędkościach oraz lepsza kontrola podczas przyspieszania.

2026 Porsche 911 Turbo S 992.2 tył
19

Jakieś szczegółowe zmiany? Tylne opony Pirelli P Zero mają teraz szerokość 325 mm - o 10 mm większą niż w poprzedniku, podczas gdy przednie zachowały swój dotychczasowy rozmiar. Większe są także przednie tarcze hamulcowe PCCB (420 mm zamiast 400 mm), ale tylne zostały bez zmian, za to wszystkie klocki hamulcowe mają teraz nieco inny skład. Układ napędu na cztery koła PTM pozostał w dużej mierze bez zmian - skalibrowano tylko od nowa mapę sterownika z uwzględnieniem nowego rozkładu mas i sposobu dostarczania mocy przez silnik.

Reklama

Porsche 911 992.2 Turbo S - prędkość, czas 0-100 i czas wokół Ringu

Nie zaskoczy was fakt, że nowe Turbo S jest szybsze niż starszy model, nawet mimo większej masy. Do 100 km/h rozpędza się w 2,5 s (-0,2 s), a do 200 km/h w 8,4 s (-0,5 s). Jak duża jest to różnica w rzeczywistości niech zobrazuje fakt, że nowy model byłby o dwie długości przed starym 992.1 zaledwie po 2,5 sekundach sprintu ze startu zatrzymanego. Powtórzmy to, stary model nie był przecież wolny… Prędkość maksymalna wersji coupe wynosi przyzwoite 322 km/h.

2026 Porsche 911 Turbo S wnętrze
19

Wszystkiego odrobinę więcej, ale to właśnie potężny silnik i precyzyjna praca nowego zawieszenia były według Jörga Bermeistera kluczem do osiągnięcia czasu 7:03,92 na torze Nürburgring. Wierzę na słowo, bo sam poczułem podczas jazd prototypem w Weissach, jak przeciążenia postarzają moją twarz o jakieś 10 lat.

Pod kątem designu nie zmieniło się aż tyle co pod spodem. Poliftingowe Turbo S można nazwać nieślubną krzyżówką aktualnego GTS-a z dotychczasowym Turbo. Z GTS zaadaptowano charakterystyczne pionowe żeberka aktywnych wlotów powietrza, a z każdego innego nowego 911 zrewidowane oświetlenie przednie i tylne. Nie zabrakło delikatnie zmodyfikowanych zderzaków i charakterystycznych dla Turbo emblematów w kolorze Turbonite. Aerodynamicznie nowy model jest jednak zauważalnie bardziej wydajny. Nowy aktywny dyfuzor pod przednią częścią samochodu współpracuje ze splitterem i skrzydłem nad lepszą kontrolą przepływu powietrza. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest tu wsparte aktywnymi elementami zamykającymi wlot powietrza, aby woda nie utrudniała procesu hamowania. Ogólnie nowy Turbo S w swojej najbardziej aerodynamicznej formie generuje o 10 procent mniejszy opór powietrza niż poprzednik.

Aerodynamiczna wydajność Turbo S 992.2 wzrosła ogółem o 10 procent względem poprzednika.

W środku 992.2 to właściwie ten sam samochód co przed liftingiem, choć z paroma wyjątkami. Zdążyliśmy już się przyzwyczaić do nieobecności pięknego analogowego obrotomierza. Przywykliśmy też do bezdusznego przycisku start/stop i karłowatego wybieraka skrzyni biegów. Niestety, nie ma tu znanego z GT3 przycisku, który w szybki sposób znieczulał wszystkie pokładowe “niańki” ADAS, ani specjalnego trybu wyświetlania zegarów z czerwoną linią obrotomierza pionowo u góry. Na pocieszenie powiemy, że na liście opcji pojawią się składane, karbonowe fotele kubełkowe.

2026 Porsche 911 Turbo S Cabriolet
19

Nowe Porsche 911 Turbo S kosztuje w Polsce od 1 373 000 zł za coupe i od 1 442 000 zł za wersję Cabriolet. To lekko licząc jakieś 200 000 zł więcej niż pięć lat temu kosztował model 992.1. W tej cenie Porsche oferuje swój pseudo-supersamochód - czteromiejscowy, łatwy w codziennym użytkowaniu, mało egzotyczny, ale osiągami nie odstający od typowych supercarów i super-GT, w realnych warunkach szybszy niż większość z nich. Zamówienia można już składać, a pierwsze egzemplarze nowego Turbo S wyjadą z fabryki przed końcem roku.

2026 Porsche 911 Turbo S - podstawowe dane

Silnik: 3.6 B6 twin turbo
Napęd: 8-biegowe PDK PTM AWD
Moc: 711 KM / 6500-7000 obr.
Moment obr.: 800 Nm / 2300-7000 obr.
Masa: ~1725 kg (412 KM / tonę)
0-100 km/h: 2,5 s
Prędkość: 322 km/h
Cena: 1,373 mln zł (coupe); 1,442 mln zł (Cabriolet)
Dostępność: 2026

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
FKA twigs pokryta ziemią i piaskiem, w pozie odwołującej się do surowej, pierwotnej natury żywiołu ziemi
Prezentacja Partnera
Cztery żywioły. Kalendarz Pirelli 2026

Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.

5 grudnia 2025
Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Morgan 25 lat z BMW
Morgan
Morgan świętuje 25 lat współpracy z BMW

Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.

17 grudnia 2025
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 na śniegu w alpejskich warunkach
Prezentacja Partnera
Yokohama Advan Winter V907 – test zimowej opony w Alpach

Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.

17 grudnia 2025
Audi F1 malowanie
Formuła 1
Audi ujawnia sponsora tytularnego zespołu F1 i datę prezentacji bolidu

Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.

16 grudnia 2025
Porsche 911 GT3 Touring 90 F.A.
Porsche / 911 GT3 Touring
To wyjątkowe GT3 powstało na cześć twórcy projektu oryginalnego 911

F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.

15 grudnia 2025
Brabus 900 Superblack Bentley GT
Bentley / Continental GT
Brabus wziął się za Bentleya - ma 900 KM w coupe lub kabriolecie

Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.

15 grudnia 2025
McLaren 750S Spider nat bowen
McLaren / 750S
McLaren 750S "Chromology" - kolor to emocje i sztuka wyrazu

MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru. 

11 grudnia 2025
Genesis G90 Wingback concept
Genesis / G90
Genesis G90 Wingback Concept - potencjalny rywal BMW M5 Touring

Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.

10 grudnia 2025
Porsche Carrera GT, Mercedes SLR McLaren, zielone RWB Porsche oraz TVR Tuscan ustawione w centralnej części PGE Narodowego podczas sesji Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji
Ikony Motoryzacji
Castrol Ikony Motoryzacji – wystawa prawdziwych legend

Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.

9 grudnia 2025
Bentley Continental GT dutch masters seria
Bentley / Continental GT
Bentley prezentuje trzy unikatowe kreacje inspirowane mistrzami pędzla

Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.

9 grudnia 2025
Lamborghini Temerario Ad Personam przód
Lamborghini / Temerario
Lamborghini Temerario Ad Personam - sztuka i rzemiosło w jednym

Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.

8 grudnia 2025
Lexus LFA Concept premiera
Lexus / LFA
Nowy Lexus LFA nie dostanie silnika V10, ani żadnego silnika tłokowego

Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.

7 grudnia 2025
Toyota GR GT i GT3 premiera
Toyota / GR GT
Toyota GR GT ma silnik V8, napęd na tył i będzie ścigać się w GT3

Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.

5 grudnia 2025