Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Singer pokazał swoją wariację na temat Porsche 930 Turbo

Projekt pierwszego Porsche 911 Turbo od Singera to wybitnie udany eksperyment estetyczny i techniczny.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

10 lutego 2022
Porsche 911 Turbo od Singera
13

Kalifornijski Singer obrał zupełnie nowy kierunek i opracował swoje wcielenie Porsche 911 generacji 930 w wersji Turbo. Nowy projekt to odejście producenta od dotychczasowej ścieżki stylizowania aut na klasyczne Porsche pierwszej serii z zastosowaniem techniki modelu 964 z lat 90. Ten samochód oczywiście nadal przypomina 911, ale już późniejszej generacji, a pod spodem kryje się układ jezdny modelu 964 Turbo. Założeniem Singera było zachowanie oryginalnego charakteru Gran Turismo, z którego oba te modele były znane.

Singer to nie tylko klasyczna stylistyka, ale także osiągi. Silnik - chłodzony powietrzem sześciocylindrowy bokser - został zbudowany przez Porsche Motorsport North America i oprócz układu twin-turbo ma elektronicznie sterowane zawory wastegate i robione na zamówienie intercoolery. Charakterystyczna dla pierwszego Porsche Turbo plastikowa listwa boczna zachodząca na błotnik tylny została tutaj odtworzona jako grafika maskująca niezbędny wlot powietrza do komory silnika.

Singer Porsche 911 Turbo bok auta
13

Według producenta moc silnika wynosi 450 KM, ale to dopiero punkt wyjściowy do dalszych modyfikacji, jeśli klient ma takie życzenie. Samochód ma napęd na tylną oś poprzez ręczną skrzynię biegów, ale Singer już potwierdził, że możliwa jest implementacja napędu na wszystkie koła takiego samego jak w Singerze AWD Classic z 2014 roku. Oryginalne Turbo nie było z założenia tak twarde i surowe jak słabsze modele 911, dlatego Singer proponuje nieco bardziej miękko zestrojony układ zawieszenia. Ostateczna decyzja będzie jednak należała do konkretnego klienta, gdyż każde dzieło Singera to skrajnie spersonalizowane dzieło sztuki na kołach.

Podstawowa moc silnika wynosi 450 KM - ale może być znacznie więcej.

Reklama

Wszystkie konstrukcje kalifornijskiej firmy bazują na podzespołach Porsche 964, ale niemal całe poszycie nadwozia jest demontowane. Oryginalne pozostają tylko drzwi, a Singer wytwarza z włókna węglowego własne panele zewnętrzne naśladujące stylizację tych bardziej kultowych wersji 911. W tym konkretnym przypadku auto bardzo wiernie naśladuje wygląd pierwszego 930 Turbo i na pierwszy rzut oka nie widać, że to właściwie nowy samochód. Inne modele, jak DLS czy uterenowiony ACS nie naśladują pierwowzoru Porsche w tak dużym stopniu. Nowa karoseria świetnie komponuje się z detalami inspirowanymi oryginałem. Przykładem dobrze przeprowadzonej integracji są przednie kierunkowskazy i światła pozycyjne, które dzięki technologii LED stały się mniejsze, ale nie wyglądają w sposób oczywisty na nowe. Kolejną atrakcją są ładnie wkomponowane wloty powietrza po bokach w miejscu dawnych listew ochronnych progów.

Singer Porsche 911 Turbo - wnętrze auta w kolorze Malibu Sand
13

Wnętrze to niebywale starannie odtworzona kabina Porsche z lat 80. Pierwszy egzemplarz wykończono skórą w kolorze Malibu Sand z dodatkami z drewna i zgrabną, nowoczesną kierownicą stylizowaną na kultowy wzór z 911 Turbo. Za nią mieści się standardowy dla Porsche zestaw pięciu zegarów podświetlonych na zielono - to kolejny ukłon w stronę pierwowzoru.

Singer nie przedstawił ceny wywoławczej swojej wersji Turbo, ale cena powinna oscylować wokół $750 000 (około 2,95 mln zł) bez uwzględnienia podatków. Produkcja tego modelu powinna przebiegać podobnie jak dotychczasowego Classica i nie będzie limitowana jak np. DLS w bardzo bogatej specyfikacji. Singer musi jeszcze tylko przeprowadzić pełny program rozwojowy nowego modelu Turbo, a jego oficjalna prezentacja przed publicznością nastąpi w czerwcu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Rimac Nevera w trybie drift
Rimac / Nevera
Rimac Nevera - niszczyciel supersamochodów

Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.

20 maja 2023
Lamborghini Huracán Sterrato - na drodze
Lamborghini / Huracan Sterrato
Lamborghini Huracán Sterrato - w tym szaleństwie jest metoda

Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.

15 maja 2023
Szóste wydanie EVO Magazine
EVO magazine
Co przedstawiamy w szóstym wydaniu EVO Magazine?

Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.

5 maja 2023
Alpine A110 R Le Mans główne
Alpine / A110
Alpine A110 R Le Mans - 100 sztuk na stulecie

Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.

8 czerwca 2023
Caterham Project V teaser
Caterham / Project V
Caterham zapowiada elektryczny model sportowy o kryptonimie Project V

Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.

7 czerwca 2023
Tesla Model S Plaid Track Pack Nurburgring
Tesla / S Plaid
Tesla Model S Plaid Track Pack odzyskuje rekord samochodów EV na Ringu

Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.

5 czerwca 2023
Ferrari SF90 test spyshot
Ferrari / SF90 Stradale
Prototyp ekstremalnego Ferrari SF90 przyłapany podczas testów

Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.

2 czerwca 2023
Bugatti Bolide testy na torze
Bugatti / Bolide
Bugatti Bolide rozpoczyna program testów na torze

Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.

2 czerwca 2023
Porsche logotyp nowy
Porsche
Porsche ma nowe logo stworzone z okazji 75-lecia firmy

Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.

1 czerwca 2023
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition zdjęcie główne
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf R 333 Limited Edition - wyjątkowość przede wszystkim

Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.

31 maja 2023
Aehra Sedan koncept teaser
Aehra / Sedan
Nowy gracz w segmencie mocnych EV - włoska Aehra Sedan

Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.

31 maja 2023
Range Rover Sport SV V8 Edition One
Land Rover / Range Rover Sport
Oto nowy Range Rover Sport SV o mocy 630 KM - następca SVR-a

Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.

31 maja 2023
Porsche 911 ST spyshot główne
Porsche / 911 ST
Porsche 911 ST - kolejna limitowana wariacja na bazie GT3

Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.

31 maja 2023
Mariusz Miękoś z pucharami
Wyścigi WSMP
Niesamowity weekend dla Fastline Racing Academy!

Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.

30 maja 2023
Range Rover SV test
Land Rover / Range Rover
Range Rover SV - personalizowana “przeciętność”

Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.

27 maja 2023