Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Singer pokazał swoją wariację na temat Porsche 930 Turbo

Projekt pierwszego Porsche 911 Turbo od Singera to wybitnie udany eksperyment estetyczny i techniczny.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

10 lutego 2022
Porsche 911 Turbo od Singera
13

Kalifornijski Singer obrał zupełnie nowy kierunek i opracował swoje wcielenie Porsche 911 generacji 930 w wersji Turbo. Nowy projekt to odejście producenta od dotychczasowej ścieżki stylizowania aut na klasyczne Porsche pierwszej serii z zastosowaniem techniki modelu 964 z lat 90. Ten samochód oczywiście nadal przypomina 911, ale już późniejszej generacji, a pod spodem kryje się układ jezdny modelu 964 Turbo. Założeniem Singera było zachowanie oryginalnego charakteru Gran Turismo, z którego oba te modele były znane.

Singer to nie tylko klasyczna stylistyka, ale także osiągi. Silnik - chłodzony powietrzem sześciocylindrowy bokser - został zbudowany przez Porsche Motorsport North America i oprócz układu twin-turbo ma elektronicznie sterowane zawory wastegate i robione na zamówienie intercoolery. Charakterystyczna dla pierwszego Porsche Turbo plastikowa listwa boczna zachodząca na błotnik tylny została tutaj odtworzona jako grafika maskująca niezbędny wlot powietrza do komory silnika.

Singer Porsche 911 Turbo bok auta
13

Według producenta moc silnika wynosi 450 KM, ale to dopiero punkt wyjściowy do dalszych modyfikacji, jeśli klient ma takie życzenie. Samochód ma napęd na tylną oś poprzez ręczną skrzynię biegów, ale Singer już potwierdził, że możliwa jest implementacja napędu na wszystkie koła takiego samego jak w Singerze AWD Classic z 2014 roku. Oryginalne Turbo nie było z założenia tak twarde i surowe jak słabsze modele 911, dlatego Singer proponuje nieco bardziej miękko zestrojony układ zawieszenia. Ostateczna decyzja będzie jednak należała do konkretnego klienta, gdyż każde dzieło Singera to skrajnie spersonalizowane dzieło sztuki na kołach.

Podstawowa moc silnika wynosi 450 KM - ale może być znacznie więcej.

Reklama

Wszystkie konstrukcje kalifornijskiej firmy bazują na podzespołach Porsche 964, ale niemal całe poszycie nadwozia jest demontowane. Oryginalne pozostają tylko drzwi, a Singer wytwarza z włókna węglowego własne panele zewnętrzne naśladujące stylizację tych bardziej kultowych wersji 911. W tym konkretnym przypadku auto bardzo wiernie naśladuje wygląd pierwszego 930 Turbo i na pierwszy rzut oka nie widać, że to właściwie nowy samochód. Inne modele, jak DLS czy uterenowiony ACS nie naśladują pierwowzoru Porsche w tak dużym stopniu. Nowa karoseria świetnie komponuje się z detalami inspirowanymi oryginałem. Przykładem dobrze przeprowadzonej integracji są przednie kierunkowskazy i światła pozycyjne, które dzięki technologii LED stały się mniejsze, ale nie wyglądają w sposób oczywisty na nowe. Kolejną atrakcją są ładnie wkomponowane wloty powietrza po bokach w miejscu dawnych listew ochronnych progów.

Singer Porsche 911 Turbo - wnętrze auta w kolorze Malibu Sand
13

Wnętrze to niebywale starannie odtworzona kabina Porsche z lat 80. Pierwszy egzemplarz wykończono skórą w kolorze Malibu Sand z dodatkami z drewna i zgrabną, nowoczesną kierownicą stylizowaną na kultowy wzór z 911 Turbo. Za nią mieści się standardowy dla Porsche zestaw pięciu zegarów podświetlonych na zielono - to kolejny ukłon w stronę pierwowzoru.

Singer nie przedstawił ceny wywoławczej swojej wersji Turbo, ale cena powinna oscylować wokół $750 000 (około 2,95 mln zł) bez uwzględnienia podatków. Produkcja tego modelu powinna przebiegać podobnie jak dotychczasowego Classica i nie będzie limitowana jak np. DLS w bardzo bogatej specyfikacji. Singer musi jeszcze tylko przeprowadzić pełny program rozwojowy nowego modelu Turbo, a jego oficjalna prezentacja przed publicznością nastąpi w czerwcu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023