Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi RS6 - powrót króla szybkich kombi

RS6 stało się perfekcyjnym autem wielozadaniowym - praktycznym, komfortowym, szybkim i dającym radość z jazdy.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

30 kwietnia 2022
  1. 1.Wstęp
  2. 2.Silnik, skrzynia biegów i szczegóły techniczne
  3. 3.Osiągi i czas 0-100
  4. 4.Prowadzenie i tłumienie
  5. 5.Zużycie paliwa i koszty eksploatacji
  6. 6.Wnętrze i technologia
  7. 7.Design
Audi RS6 na drodze
38
Ocena Evo
Cena:
od: 634 300 zł
szybkość, przestrzeń, zaskakująca zwinność i radość z jazdy
pneumatyczne zawieszenie trochę psuje wrażenia z jazdy; masa własna; wyjątkowo drogie hamulce ceramiczne

Wnętrze i technologia

Kabina jest nieco nudna, ale dobrze wykonana, za to liczba wyświetlaczy aspiruje do świata high-tech. Niektórych odstraszą jednak ekrany dotykowe. Na pierwszy rzut oka nie ma tu nic niezwykłego, zwłaszcza dla posiadaczy starszych Audi A6. Kabina nowego modelu, także RS6, jest wykonana z taką samą starannością, dokładnością i przywiązaniem do detali.

Nie obyło się jednak bez “dotykowej rewolucji” w obsłudze urządzeń pokładowych. Zasadniczo wszystko działa dobrze i dotykowe przyciski nawet reagują lekką wibracją po dotknięciu dając znać o skutecznym wybraniu danej funkcji. Obsługa klimatyzacji czy audio należy do tych łatwiejszych, głównie z powodu dużych i czytelnych ikon na obu ekranach.

Audi RS6 sylwetka z tyłu
38
Reklama

W tym miejscu zaznaczam - to nie jest ten sam poziom intuicyjności co przy tradycyjnych, dobrze zrobionych przyciskach i niektórzy kierowcy będą mieli na początku problemy z obsługą podczas jazdy. Warto wspomnieć, że ekrany w Audi są bardzo wrażliwe na zabrudzenia, więc estetów czeka ciągła walka z odciskami, by kabina wyglądała tak dobrze, jak powinna w nowym samochodzie.

Oprócz przycisków i typowej dla Audi ponurej atmosfery we wnętrzu, nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Trzeci ekran, ten który kierowca ma przed oczami, jest z nich wszystkich najbardziej czytelny i łatwy w obsłudze. Kierownica pokryta perforowaną skórą idealnie leży w dłoniach i bardzo łatwo znaleźć optymalną pozycję do jazdy, a wszystko, co znajduje się w zasięgu ręki, wydaje się bardzo dobrze wykonane. Bagażnik to kolejny mocny punkt - ma 565 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy aż 1680 litrów, więc niczym nie odstaje od pozostałych wersji Audi A6.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Mercedes-AMG GT 43 Coupe
Mercedes / AMG GT
Do gamy Mercedesa-AMG GT dołącza bazowa wersja czterocylindrowa

Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.

19 marca 2024
Porsche Taycan Turbo GT premiera
Porsche / Taycan
Porsche Taycan Turbo GT - najszybsze czterodrzwiowe auto na Ringu

Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.

11 marca 2024
MG Cyberster cenniki
MG / Cyberster
MG Cyberster wchodzi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii

W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.

26 kwietnia 2024
Land Rover Defender OCTA teaser
Land Rover / Defender
Land Rover Defender OCTA z podwójnie uturbionym V8 zadebiutuje 3 lipca

OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.

26 kwietnia 2024
Yokohama & EVO on Tour
Prezentacja partnera
Redakcyjne auta przemierzą Polskę na oponach Yokohama

Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?

26 kwietnia 2024
2024 Tesla Model 3 Performance premiera
Tesla / Model 3
Debiutuje nowa Tesla Model 3 w sportowej wersji Performance

Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.

25 kwietnia 2024
Redaktor Michał Sztorc w Morganie
Lifestyle
Z życia redaktora EVO Magazine. Opowiada Michał Sztorc.

Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni. 

25 kwietnia 2024
2024 Lamborghini Urus SE premiera
Lamborghini / Urus
Hybrydowe Lamborghini Urus SE rzuca wyzwanie Ferrari Purosangue

Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.

24 kwietnia 2024
Mercedes-Benz G580 EV premiera
Mercedes / klasa G
Mercedes-Benz G580, czyli nowa elektryczna G-klasa

Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.

24 kwietnia 2024
BMW 4 Gran Coupe / i4 lifting
BMW / seria 4
BMW serii 4 Gran Coupe oraz i4 przeszły niewielki facelifting

Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.

24 kwietnia 2024
2024 BMW i4 eDrive35 test
BMW / i4
BMW i4 eDrive35 Gran Coupe - czy mniej znaczy więcej?

Najtańsze BMW i4 ma mniejszą baterię, mniej mocy i kosztuje 259 tysięcy. Czy warto go wybrać?

23 kwietnia 2024
2024 Range Rover Electric prototyp
Land Rover / Range Rover
Pojawiły się pierwsze oficjalne informacje na temat Range Rovera EV

Koncern JLR opublikował zdjęcia z testów pierwszego w historii elektrycznego Range Rovera.

23 kwietnia 2024
2024 Aston Martin DBX707 lifting
Aston Martin / DBX707
Aston Martin DBX707 przeszedł udany przeszczep wnętrza z Vantage’a

Od roku modelowego 2024 Aston Martin DBX dostanie nowe wnętrze inspirowane nowym Vantage.

22 kwietnia 2024
2024 Porsche Cayenne GTS prezentacja
Porsche / Cayenne
2024 Porsche Cayenne GTS - nowy konkurent dla X5M i X6M

Najlepsze rzeczy z Cayenne Turbo GT poprzedniej generacji znalazły drugie życie w nowym Cayenne GTS.

22 kwietnia 2024