Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Po debiutach całkowicie nowego Range Rovera Sport i gruntownie zmodernizowanego Porsche Cayenne segment dużych, sportowych SUV-ów jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Odświeżone Audi Q8 ma być odpowiedzią niemieckiej marki na wspomniane zmiany na rynku. Model ten jest w ofercie już od 5 lat i zdążył sobie wyrobić ugruntowaną pozycję w tym trudnym segmencie.
Kosztujące od 360 800 zł nowe Audi Q8 pojawi się w sprzedaży w przyszłym miesiącu. Nadal w ofercie będzie można znaleźć także model usportowiony SQ8 (507 100 zł), ale nie ma póki co informacji czy wróci jeden z najszybszych SUV-ów na Nürburgringu - Audi RSQ8.
Zmiany wizualne koncentrują się na przedniej części auta, gdzie pojawiła się nowa ramka grilla i inny wlot powietrza. Standardowe lampy przednie Matrix LED i tylne w technologii OLED to uzupełnienie wyposażenia o elementy znane już z innych modeli Audi. Jako opcja będzie oferowany system oświetlenia laserowego z 24 zespołami diod LED o większej skuteczności. W ramach lifingu dodano nowe wzory felg (21-23 cale) oraz kilka nowych barw lakierów.
Kabina wygląda w dużej mierze tak samo, jednak producent zaktualizował paletę aplikacji dostępnych w fabrycznym systemie infotainment. Niewielkie poprawki da się zauważyć także w wyglądzie wirtualnych zegarów - pojawiły się na nich informacje o odstępie od poprzedzającego auta oraz o sygnalizacji świetlnej.
Tak jak do tej pory, Audi Q8 ma na pokładzie armię systemów mających wspomagać dynamikę jazdy maskując masę i rozmiar auta. Przede wszystkim jest to zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami i opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi. Ten ostatni zmniejsza średnicę zawracania o metr i jest standardowym elementem w sportowym SQ8.
Na polskim rynku nowe Audi Q8 będzie dostępne z trzema podstawowymi silnikami. Dwa z nich to turbodiesle o pojemności 3.0: 45 TDI rozwija 231 KM i 500 Nm, 50 TDI to mocniejsza wersje 286 KM i 600 Nm. Z pierwszym Q8 przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s, z drugim jest o 1 s szybsze. Do tego jedna opcja benzynowa - Q8 55 TFSI z silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM. Z tym motorem SUV Audi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s i ma prędkość ograniczoną do 250 km/h. Napęd na wszystkie koła quattro oraz 8-stopniowy automat znajdują się na pokładzie każdego Q8.
Na szczycie gamy pozostaje na razie Audi SQ8, które kilka lat temu dostało benzynowy napęd w miejsce mocnego turbodiesla. Po lifcie pod maską nadal pracuje benzynowe 4.0 V8 twin turbo rozwijające 507 KM i 770 Nm momentu obrotowego. To silnik doskonale znany z innych ekskluzywnych aut grupy Volkswagena, w tym Lamborghini Urus i Porsche Panamera. Nowe SQ8 przyspiesza do “setki” w 4,1 s, więc jest nieco szybsze niż konkurencyjne BMW X6 M60i, a przy tym kosztuje mniej.
Aby jeszcze podnieść poziom dynamiki Audi Q8 producent oferuje opcjonalny sportowy dyferencjał z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego przy pomocy dwóch sprzęgieł. Można też sięgnąć po aktywną stabilizację przechyłów, czyli stabilizatory z elektrycznymi silniczkami regulującymi twardość ich pracy.
Audi zacznie zbierać zamówienia na odświeżone Q8 i SQ8 dokładnie 10 października. W tym momencie oficjalny konfigurator tych modeli jeszcze nie jest uruchomiony. Dostawy mają ruszyć na początku przyszłego roku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.
Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.
Batur Convertible z silnikiem W12 jest trzecim modelem specjalnym Bentleya w ostatnich latach.
Volvo coraz mniej wspólnego ma ze Szwecją, ale ciągle uchodzi za premium.
Już od lat synonimem auta elektrycznego jest Tesla - jak sprawdza się w życiu codziennym?
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.