Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Po debiutach całkowicie nowego Range Rovera Sport i gruntownie zmodernizowanego Porsche Cayenne segment dużych, sportowych SUV-ów jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Odświeżone Audi Q8 ma być odpowiedzią niemieckiej marki na wspomniane zmiany na rynku. Model ten jest w ofercie już od 5 lat i zdążył sobie wyrobić ugruntowaną pozycję w tym trudnym segmencie.
Kosztujące od 360 800 zł nowe Audi Q8 pojawi się w sprzedaży w przyszłym miesiącu. Nadal w ofercie będzie można znaleźć także model usportowiony SQ8 (507 100 zł), ale nie ma póki co informacji czy wróci jeden z najszybszych SUV-ów na Nürburgringu - Audi RSQ8.
Zmiany wizualne koncentrują się na przedniej części auta, gdzie pojawiła się nowa ramka grilla i inny wlot powietrza. Standardowe lampy przednie Matrix LED i tylne w technologii OLED to uzupełnienie wyposażenia o elementy znane już z innych modeli Audi. Jako opcja będzie oferowany system oświetlenia laserowego z 24 zespołami diod LED o większej skuteczności. W ramach lifingu dodano nowe wzory felg (21-23 cale) oraz kilka nowych barw lakierów.
Kabina wygląda w dużej mierze tak samo, jednak producent zaktualizował paletę aplikacji dostępnych w fabrycznym systemie infotainment. Niewielkie poprawki da się zauważyć także w wyglądzie wirtualnych zegarów - pojawiły się na nich informacje o odstępie od poprzedzającego auta oraz o sygnalizacji świetlnej.
Tak jak do tej pory, Audi Q8 ma na pokładzie armię systemów mających wspomagać dynamikę jazdy maskując masę i rozmiar auta. Przede wszystkim jest to zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami i opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi. Ten ostatni zmniejsza średnicę zawracania o metr i jest standardowym elementem w sportowym SQ8.
Na polskim rynku nowe Audi Q8 będzie dostępne z trzema podstawowymi silnikami. Dwa z nich to turbodiesle o pojemności 3.0: 45 TDI rozwija 231 KM i 500 Nm, 50 TDI to mocniejsza wersje 286 KM i 600 Nm. Z pierwszym Q8 przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s, z drugim jest o 1 s szybsze. Do tego jedna opcja benzynowa - Q8 55 TFSI z silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM. Z tym motorem SUV Audi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s i ma prędkość ograniczoną do 250 km/h. Napęd na wszystkie koła quattro oraz 8-stopniowy automat znajdują się na pokładzie każdego Q8.
Na szczycie gamy pozostaje na razie Audi SQ8, które kilka lat temu dostało benzynowy napęd w miejsce mocnego turbodiesla. Po lifcie pod maską nadal pracuje benzynowe 4.0 V8 twin turbo rozwijające 507 KM i 770 Nm momentu obrotowego. To silnik doskonale znany z innych ekskluzywnych aut grupy Volkswagena, w tym Lamborghini Urus i Porsche Panamera. Nowe SQ8 przyspiesza do “setki” w 4,1 s, więc jest nieco szybsze niż konkurencyjne BMW X6 M60i, a przy tym kosztuje mniej.
Aby jeszcze podnieść poziom dynamiki Audi Q8 producent oferuje opcjonalny sportowy dyferencjał z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego przy pomocy dwóch sprzęgieł. Można też sięgnąć po aktywną stabilizację przechyłów, czyli stabilizatory z elektrycznymi silniczkami regulującymi twardość ich pracy.
Audi zacznie zbierać zamówienia na odświeżone Q8 i SQ8 dokładnie 10 października. W tym momencie oficjalny konfigurator tych modeli jeszcze nie jest uruchomiony. Dostawy mają ruszyć na początku przyszłego roku.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.