Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Audi wprowadza odświeżone Q8 na rok modelowy 2024

Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

22 września 2023
2024 Audi Q8 lift główne
9

Po debiutach całkowicie nowego Range Rovera Sport i gruntownie zmodernizowanego Porsche Cayenne segment dużych, sportowych SUV-ów jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Odświeżone Audi Q8 ma być odpowiedzią niemieckiej marki na wspomniane zmiany na rynku. Model ten jest w ofercie już od 5 lat i zdążył sobie wyrobić ugruntowaną pozycję w tym trudnym segmencie.

Kosztujące od 360 800 zł nowe Audi Q8 pojawi się w sprzedaży w przyszłym miesiącu. Nadal w ofercie będzie można znaleźć także model usportowiony SQ8 (507 100 zł), ale nie ma póki co informacji czy wróci jeden z najszybszych SUV-ów na Nürburgringu - Audi RSQ8.

Lifting w Audi Q8 i SQ8 jest delikatny, ale potrzebny aby utrzymać się za uciekającą konkurencją w postaci Range Rovera i Porsche.

Zmiany wizualne koncentrują się na przedniej części auta, gdzie pojawiła się nowa ramka grilla i inny wlot powietrza. Standardowe lampy przednie Matrix LED i tylne w technologii OLED to uzupełnienie wyposażenia o elementy znane już z innych modeli Audi. Jako opcja będzie oferowany system oświetlenia laserowego z 24 zespołami diod LED o większej skuteczności. W ramach lifingu dodano nowe wzory felg (21-23 cale) oraz kilka nowych barw lakierów.

Kabina wygląda w dużej mierze tak samo, jednak producent zaktualizował paletę aplikacji dostępnych w fabrycznym systemie infotainment. Niewielkie poprawki da się zauważyć także w wyglądzie wirtualnych zegarów - pojawiły się na nich informacje o odstępie od poprzedzającego auta oraz o sygnalizacji świetlnej.

2024 Audi Q8 facelift lewy tył
9

Tak jak do tej pory, Audi Q8 ma na pokładzie armię systemów mających wspomagać dynamikę jazdy maskując masę i rozmiar auta. Przede wszystkim jest to zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami i opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi. Ten ostatni zmniejsza średnicę zawracania o metr i jest standardowym elementem w sportowym SQ8.

Paleta Q8 obejmuje cztery wersje napędu - dwa turbodiesle i dwa silniki benzynowe, w tym topowy V8 w modelu SQ8.

Reklama

Na polskim rynku nowe Audi Q8 będzie dostępne z trzema podstawowymi silnikami. Dwa z nich to turbodiesle o pojemności 3.0: 45 TDI rozwija 231 KM i 500 Nm, 50 TDI to mocniejsza wersje 286 KM i 600 Nm. Z pierwszym Q8 przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s, z drugim jest o 1 s szybsze. Do tego jedna opcja benzynowa - Q8 55 TFSI z silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM. Z tym motorem SUV Audi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s i ma prędkość ograniczoną do 250 km/h. Napęd na wszystkie koła quattro oraz 8-stopniowy automat znajdują się na pokładzie każdego Q8.

2024 Audi SQ8 lifting przód
9

Na szczycie gamy pozostaje na razie Audi SQ8, które kilka lat temu dostało benzynowy napęd w miejsce mocnego turbodiesla. Po lifcie pod maską nadal pracuje benzynowe 4.0 V8 twin turbo rozwijające 507 KM i 770 Nm momentu obrotowego. To silnik doskonale znany z innych ekskluzywnych aut grupy Volkswagena, w tym Lamborghini Urus i Porsche Panamera. Nowe SQ8 przyspiesza do “setki” w 4,1 s, więc jest nieco szybsze niż konkurencyjne BMW X6 M60i, a przy tym kosztuje mniej.

Aby jeszcze podnieść poziom dynamiki Audi Q8 producent oferuje opcjonalny sportowy dyferencjał z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego przy pomocy dwóch sprzęgieł. Można też sięgnąć po aktywną stabilizację przechyłów, czyli stabilizatory z elektrycznymi silniczkami regulującymi twardość ich pracy.

Audi zacznie zbierać zamówienia na odświeżone Q8 i SQ8 dokładnie 10 października. W tym momencie oficjalny konfigurator tych modeli jeszcze nie jest uruchomiony. Dostawy mają ruszyć na początku przyszłego roku.

Nowy numer EVO Magazine

Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO

Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.

Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Futurystyczne wnętrze samochodu przyszłości
Prezentacja Partnera
Czy personalizacja i AI to przyszłość motoryzacji?

Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?

28 listopada 2023
Range Rover Sport SV - front
Prezentacja Partnera
Range Rover Sport SV, czyli stylowy lider pełen dynamiki

Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.

24 listopada 2023
Rodin FZero prototyp testy
Rodin / FZero
Rodin FZero może wkrótce stać się najszybszym torowym hypercarem

Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.

7 grudnia 2023
Dziewiąte wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
Co przedstawiamy w dziewiątym wydaniu magazynu EVO?

Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.

6 grudnia 2023
Morgan XP-1 prototyp EV
Morgan / Super 3
Morgan XP-1 wyznacza początek drogi Morgana do elektryfikacji

Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.

6 grudnia 2023
Mercedes-AMG CLE53 Coupe główne
Mercedes / CLE
Mercedes-AMG CLE53 - sześciocylindrowe AMG, na które czekaliśmy

Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…

6 grudnia 2023
2023 Hyundai Ioniq 5 N test
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N - skomplikowany, fascynujący i genialny jednocześnie

Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.

5 grudnia 2023
Renault Austral test główne
Renault / Austral
Renault Austral - wyczekany następca Kadjara, w stylu Alpine

Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?

5 grudnia 2023
Zmagania na Torze Modlin
Prezentacja Partnera
20. urodziny MX-5 Klub Polska i rekordy na Torze Modlin

Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.

5 grudnia 2023
Tesla Cybertruck produkcyjna główne
Tesla / Cybertruck
Tesla Cybertruck w końcu jest, ale kosztuje więcej niż zapowiadano

Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.

4 grudnia 2023
Renault 5 EV 2024 teaser
Renault / R5 EV
Nowe Renault 5 może być pierwszym naprawdę udanym hatchbackiem EV

Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.

3 grudnia 2023
BMW iM3
BMW / M3
Następne BMW M3 będzie w pełni elektryczne

BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.

1 grudnia 2023
Lotus ładowarka 450 kw
Lotus
Lotus stworzył ładowarkę za mocną dla jakiegokolwiek istniejącego EV

Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.

1 grudnia 2023
Honda ZR-V test główne
Honda / ZR-V
Honda ZR-V - crossover czerpiący z Civica

Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.

29 listopada 2023