Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Po debiutach całkowicie nowego Range Rovera Sport i gruntownie zmodernizowanego Porsche Cayenne segment dużych, sportowych SUV-ów jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Odświeżone Audi Q8 ma być odpowiedzią niemieckiej marki na wspomniane zmiany na rynku. Model ten jest w ofercie już od 5 lat i zdążył sobie wyrobić ugruntowaną pozycję w tym trudnym segmencie.
Kosztujące od 360 800 zł nowe Audi Q8 pojawi się w sprzedaży w przyszłym miesiącu. Nadal w ofercie będzie można znaleźć także model usportowiony SQ8 (507 100 zł), ale nie ma póki co informacji czy wróci jeden z najszybszych SUV-ów na Nürburgringu - Audi RSQ8.
Zmiany wizualne koncentrują się na przedniej części auta, gdzie pojawiła się nowa ramka grilla i inny wlot powietrza. Standardowe lampy przednie Matrix LED i tylne w technologii OLED to uzupełnienie wyposażenia o elementy znane już z innych modeli Audi. Jako opcja będzie oferowany system oświetlenia laserowego z 24 zespołami diod LED o większej skuteczności. W ramach lifingu dodano nowe wzory felg (21-23 cale) oraz kilka nowych barw lakierów.
Kabina wygląda w dużej mierze tak samo, jednak producent zaktualizował paletę aplikacji dostępnych w fabrycznym systemie infotainment. Niewielkie poprawki da się zauważyć także w wyglądzie wirtualnych zegarów - pojawiły się na nich informacje o odstępie od poprzedzającego auta oraz o sygnalizacji świetlnej.
Tak jak do tej pory, Audi Q8 ma na pokładzie armię systemów mających wspomagać dynamikę jazdy maskując masę i rozmiar auta. Przede wszystkim jest to zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami i opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi. Ten ostatni zmniejsza średnicę zawracania o metr i jest standardowym elementem w sportowym SQ8.
Na polskim rynku nowe Audi Q8 będzie dostępne z trzema podstawowymi silnikami. Dwa z nich to turbodiesle o pojemności 3.0: 45 TDI rozwija 231 KM i 500 Nm, 50 TDI to mocniejsza wersje 286 KM i 600 Nm. Z pierwszym Q8 przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s, z drugim jest o 1 s szybsze. Do tego jedna opcja benzynowa - Q8 55 TFSI z silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM. Z tym motorem SUV Audi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s i ma prędkość ograniczoną do 250 km/h. Napęd na wszystkie koła quattro oraz 8-stopniowy automat znajdują się na pokładzie każdego Q8.
Na szczycie gamy pozostaje na razie Audi SQ8, które kilka lat temu dostało benzynowy napęd w miejsce mocnego turbodiesla. Po lifcie pod maską nadal pracuje benzynowe 4.0 V8 twin turbo rozwijające 507 KM i 770 Nm momentu obrotowego. To silnik doskonale znany z innych ekskluzywnych aut grupy Volkswagena, w tym Lamborghini Urus i Porsche Panamera. Nowe SQ8 przyspiesza do “setki” w 4,1 s, więc jest nieco szybsze niż konkurencyjne BMW X6 M60i, a przy tym kosztuje mniej.
Aby jeszcze podnieść poziom dynamiki Audi Q8 producent oferuje opcjonalny sportowy dyferencjał z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego przy pomocy dwóch sprzęgieł. Można też sięgnąć po aktywną stabilizację przechyłów, czyli stabilizatory z elektrycznymi silniczkami regulującymi twardość ich pracy.
Audi zacznie zbierać zamówienia na odświeżone Q8 i SQ8 dokładnie 10 października. W tym momencie oficjalny konfigurator tych modeli jeszcze nie jest uruchomiony. Dostawy mają ruszyć na początku przyszłego roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.