Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Po debiutach całkowicie nowego Range Rovera Sport i gruntownie zmodernizowanego Porsche Cayenne segment dużych, sportowych SUV-ów jest bardziej konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Odświeżone Audi Q8 ma być odpowiedzią niemieckiej marki na wspomniane zmiany na rynku. Model ten jest w ofercie już od 5 lat i zdążył sobie wyrobić ugruntowaną pozycję w tym trudnym segmencie.
Kosztujące od 360 800 zł nowe Audi Q8 pojawi się w sprzedaży w przyszłym miesiącu. Nadal w ofercie będzie można znaleźć także model usportowiony SQ8 (507 100 zł), ale nie ma póki co informacji czy wróci jeden z najszybszych SUV-ów na Nürburgringu - Audi RSQ8.
Zmiany wizualne koncentrują się na przedniej części auta, gdzie pojawiła się nowa ramka grilla i inny wlot powietrza. Standardowe lampy przednie Matrix LED i tylne w technologii OLED to uzupełnienie wyposażenia o elementy znane już z innych modeli Audi. Jako opcja będzie oferowany system oświetlenia laserowego z 24 zespołami diod LED o większej skuteczności. W ramach lifingu dodano nowe wzory felg (21-23 cale) oraz kilka nowych barw lakierów.
Kabina wygląda w dużej mierze tak samo, jednak producent zaktualizował paletę aplikacji dostępnych w fabrycznym systemie infotainment. Niewielkie poprawki da się zauważyć także w wyglądzie wirtualnych zegarów - pojawiły się na nich informacje o odstępie od poprzedzającego auta oraz o sygnalizacji świetlnej.
Tak jak do tej pory, Audi Q8 ma na pokładzie armię systemów mających wspomagać dynamikę jazdy maskując masę i rozmiar auta. Przede wszystkim jest to zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnymi amortyzatorami i opcjonalnym systemem skrętnej tylnej osi. Ten ostatni zmniejsza średnicę zawracania o metr i jest standardowym elementem w sportowym SQ8.
Na polskim rynku nowe Audi Q8 będzie dostępne z trzema podstawowymi silnikami. Dwa z nich to turbodiesle o pojemności 3.0: 45 TDI rozwija 231 KM i 500 Nm, 50 TDI to mocniejsza wersje 286 KM i 600 Nm. Z pierwszym Q8 przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s, z drugim jest o 1 s szybsze. Do tego jedna opcja benzynowa - Q8 55 TFSI z silnikiem 3.0 V6 o mocy 340 KM. Z tym motorem SUV Audi przyspiesza do 100 km/h w 5,6 s i ma prędkość ograniczoną do 250 km/h. Napęd na wszystkie koła quattro oraz 8-stopniowy automat znajdują się na pokładzie każdego Q8.
Na szczycie gamy pozostaje na razie Audi SQ8, które kilka lat temu dostało benzynowy napęd w miejsce mocnego turbodiesla. Po lifcie pod maską nadal pracuje benzynowe 4.0 V8 twin turbo rozwijające 507 KM i 770 Nm momentu obrotowego. To silnik doskonale znany z innych ekskluzywnych aut grupy Volkswagena, w tym Lamborghini Urus i Porsche Panamera. Nowe SQ8 przyspiesza do “setki” w 4,1 s, więc jest nieco szybsze niż konkurencyjne BMW X6 M60i, a przy tym kosztuje mniej.
Aby jeszcze podnieść poziom dynamiki Audi Q8 producent oferuje opcjonalny sportowy dyferencjał z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego przy pomocy dwóch sprzęgieł. Można też sięgnąć po aktywną stabilizację przechyłów, czyli stabilizatory z elektrycznymi silniczkami regulującymi twardość ich pracy.
Audi zacznie zbierać zamówienia na odświeżone Q8 i SQ8 dokładnie 10 października. W tym momencie oficjalny konfigurator tych modeli jeszcze nie jest uruchomiony. Dostawy mają ruszyć na początku przyszłego roku.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.
Audi S3 po liftingu zyskało na dynamice jazdy i znacząco zbliżyło się do Mercedesa-AMG A35.
Brytyjski Kingsley wprowadza serię personalizowanych Defenderów V8 w wersjach 90 i 110.
Nomad z napędem elektrycznym to najnowszy pomysł Ariela na uniwersalne buggy do zabawy w terenie.
Aquaracer Professional 300 w wersjach Date i GMT, oddaje hołd tym, którzy odpowiadają na wezwanie natury.