Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Po fazie testów torowych Ducati zaprezentuje produkcyjne motocykle terenowe, dostępne dla każdego entuzjasty.
Producent z Bolonii od dwóch lat pracuje nad prototypem, który zadebiutuje w przyszłym sezonie Mistrzostw Włoch w Motocrossie. To znana strategia Ducati w rozwoju sportowych i wyczynowych modeli. Początkowo motocykle rywalizują w różnych seriach wyścigowych w celu sprawdzenia rozwiązań technicznych na torach, a następnie, na podstawie zebranego doświadczenia, Ducati tworzy modele produkowane seryjnie, ku uciesze swoich entuzjastów. W ramach wieloletniego projektu powstanie pełna gama silników i motocykli terenowych.
Firma z Bolonii podpisała umowę z dziewięciokrotnym mistrzem świata w Motocrossie, Antonio Cairolim. Będzie on pełnił funkcję kierowcy testowego nowego projektu, a dzięki swojemu talentowi, szybkości i doświadczeniu wniesie ważny wkład w rozwój nowego motocykla.
Claudio Domenicali, dyrektor generalny Ducati Motor Holding, skomentował: „Z dumą ogłaszam wejście Ducati do Motocrossu. Jest to całkowicie nowy świat dla Ducati, do którego chcemy wnieść nasz talent w projektowaniu lekkich motocykli, z doskonałymi komponentami i wysokimi osiągami, które będą ekscytować coraz więcej motocyklistów. Wierzymy, że tor jest najlepszym laboratorium do opracowywania i testowania motocykli, które następnie będą dostępne dla klientów i entuzjastów. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z niekwestionowanym mistrzem, takim jak Tony Cairoli, który wraz z zespołem pasjonatów, przyczyni się do tego, aby Ducati oferowało produkty o bardzo wysokich osiągach w terenie. Pragniemy tym samym rozszerzać naszą obecność na nowe światy, a także nawiązywać kontakty z nowymi motocyklistami i rozwijać społeczność Ducati.”
Antonio Cairoli dodał: „Jestem niezwykle szczęśliwy, że mogę stać się częścią wszechświata Ducati i rozpocząć tę nową, ekscytującą przygodę w całkowicie włoskim projekcie. Możliwość wniesienia mojego wkładu w rozwój nowego segmentu dla Ducati to dla mnie spełnienie marzeń i powód do wielkiej dumy.”
Ducati podpisało także wieloletnią umowę z Maddii Racing, jednym z najbardziej doświadczonych teamów w padoku motocrossowym. W sezonie 2024 zespół weźmie udział w Mistrzostwach Włoch w Motocrossie z Alessandro Lupino, ośmiokrotnym mistrzem Włoch i zwycięzcą MXoN 2021.
Ducati jest tak naprawdę jedyną firmą na świecie, która stosuje ten sam system sterowania zaworami w jednostkach napędowych motocykli produkcyjnych o najwyższych osiągach, jak również w pojazdach wyścigowych, które startują między innymi w MotoGP.
Wejście do specjalistycznego sektora motocykli terenowych stanowi dla Ducati bardzo ważny i wymagający wybór strategiczny, możliwy dzięki doskonałym wynikom osiągniętym w ostatnich latach. Decyzja ta potwierdza chęć rozszerzenia obecności marki o nowe segmenty rynkowe. Zupełnie nowi motocykliści będą mogli zbliżyć się do marki z Borgo Panigale i tym samym wejść do licznej społeczności Ducatisti.
Wydajność to jedna z trzech podstawowych wartości marki, obok stylu i wyrafinowania. W Borgo Panigale i wśród pracowników Ducati na całym świecie jest wielu miłośników jazdy terenowej, którzy nie mogą doczekać się, aż Desmo pokaże swój potencjał podczas jazdy poza asfaltem!
Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl, a także na profilach Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Nowozelandzki rywal Aston Martina Valkyrie Rodin FZero właśnie wchodzi w kluczową fazę rozwoju.
Startujemy materiałem okładkowym z Audi R8 V10 performance RWD w roli głównej.
Brytyjski Morgan stworzył elektrycznego trójkołowca na bazie Super 3, aby eksplorować możliwości napędu EV.
Zadebiutowała pierwsza odmiana Mercedesa CLE od AMG, ale topowy model wciąż jest w drodze…
Hyundai wykorzystał każdy możliwy trik, aby stworzyć fun z jazdy EV. Rezultat jest oszałamiający.
Choć poprzednik sprzedawał się znakomicie, w odbiorze był dość przeciętny. Co nowego wnosi Austral?
Razem z Team Bołtowicz ruszamy na Tor Modlin by w gronie niemal 300 osób uczcić klubowy jubileusz.
Po kilku latach przekładania terminów pikap Tesla Cybertruck zaczyna trafiać do odbiorców.
Francuzi opublikowali pierwsze zdjęcia zapowiadające Renault 5 EV, nowego konkurenta dla Mini EV.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.