Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Zwycięski samochód Le Mans 1929 - Bentley Speed Six - zostanie wskrzeszony przez dział Mulliner.
Bentley, a konkretnie dział tej marki od projektów specjalnych - Mulliner - ogłosił, że powstanie krótka seria nowych Speed Six w specyfikacji z 1929 roku. Model ten zapisał się w historii Bentleya wygrywając wyścig 24h Le Mans, a teraz znów będzie dostępny w sprzedaży. Cena ma wynosić co najmniej 1,5 mln funtów.
Ostatnim tego typu projektem Bentleya był Blower, którego krótka seria powstała w 2020 roku. Samochody budowane w ten sposób klasyfikuje się jako nowe auta, gdyż powstają z nowych części, a nie na bazie ramy z numerem VIN od samochodu-dawcy. W ten sposób jest łatwiej, bo wytwarza się od nowa ramę, poszycie i silnik zamiast szukać rzadkiego i drogiego klasyka na bazę. Samochody będą budowane przez firmę Mulliner, ale producent zamierza skorzystać z wiedzy specjalistów i historyków z całej Wielkiej Brytanii.
Przy projektowaniu kontynuacji Speed Six inżynierowie skorzystają z oryginalnej dokumentacji potrzebnej do odtworzenia każdej części tego wyjątkowego samochodu, ale w produkcji nie będzie oporu przed zastosowaniem nowoczesnych materiałów i procesów. Ma to zagwarantować jakość wykonania na poziomie godnym współczesnych standardów Bentleya. Tam, gdzie dokumentacja okaże się niewystarczająca, Bentley zamierza wykorzystać skany 3D dwóch oryginalnych samochodów służących za swoiste “wzorniki” dla nowej serii.
Ta sama technika zostanie wykorzystana przy budowie tuzina potężnych rzędowych “szóstek” o pojemności 6,5 litra, jakie można było znaleźć w modelach Speed Six z tamtego okresu. W związku z tym wszystkie nowe auta będą wyposażone w podwójne gaźniki SU, wyższy stopień sprężania i nowe wałki rozrządu zbudowane zgodnie ze specyfikacją wyścigową, która dawała moc około 200 KM.
Prezes i dyrektor generalny firmy Bentley, Adrian Hallmark, tak skomentował ten projekt: "Speed Six jest jednym z najważniejszych Bentleyów w naszej 103-letniej historii, a 12 samochodów serii kontynuacyjnej będzie ucieleśniać te same wartości, co oryginały W.O. Bentleya, wykonane ręcznie z taką samą skrupulatnością, zarówno jeśli chodzi o jakość inżynieryjną, jak i fanatyczną dbałość o szczegóły".
Podobnie jak wszystkie samochody serii kontynuacyjnej, nowe Speed Six będą mogły brać udział w wyścigach historycznych na całym świecie w zależności od indywidualnych przepisów. Samochód ten jako celebracja dziedzictwa Bentleya w dziedzinie sportów motorowych prawdopodobnie bez problemu znajdzie odpowiednią liczbę nabywców.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.