Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Zwycięski samochód Le Mans 1929 - Bentley Speed Six - zostanie wskrzeszony przez dział Mulliner.
Bentley, a konkretnie dział tej marki od projektów specjalnych - Mulliner - ogłosił, że powstanie krótka seria nowych Speed Six w specyfikacji z 1929 roku. Model ten zapisał się w historii Bentleya wygrywając wyścig 24h Le Mans, a teraz znów będzie dostępny w sprzedaży. Cena ma wynosić co najmniej 1,5 mln funtów.
Ostatnim tego typu projektem Bentleya był Blower, którego krótka seria powstała w 2020 roku. Samochody budowane w ten sposób klasyfikuje się jako nowe auta, gdyż powstają z nowych części, a nie na bazie ramy z numerem VIN od samochodu-dawcy. W ten sposób jest łatwiej, bo wytwarza się od nowa ramę, poszycie i silnik zamiast szukać rzadkiego i drogiego klasyka na bazę. Samochody będą budowane przez firmę Mulliner, ale producent zamierza skorzystać z wiedzy specjalistów i historyków z całej Wielkiej Brytanii.
Przy projektowaniu kontynuacji Speed Six inżynierowie skorzystają z oryginalnej dokumentacji potrzebnej do odtworzenia każdej części tego wyjątkowego samochodu, ale w produkcji nie będzie oporu przed zastosowaniem nowoczesnych materiałów i procesów. Ma to zagwarantować jakość wykonania na poziomie godnym współczesnych standardów Bentleya. Tam, gdzie dokumentacja okaże się niewystarczająca, Bentley zamierza wykorzystać skany 3D dwóch oryginalnych samochodów służących za swoiste “wzorniki” dla nowej serii.
Ta sama technika zostanie wykorzystana przy budowie tuzina potężnych rzędowych “szóstek” o pojemności 6,5 litra, jakie można było znaleźć w modelach Speed Six z tamtego okresu. W związku z tym wszystkie nowe auta będą wyposażone w podwójne gaźniki SU, wyższy stopień sprężania i nowe wałki rozrządu zbudowane zgodnie ze specyfikacją wyścigową, która dawała moc około 200 KM.
Prezes i dyrektor generalny firmy Bentley, Adrian Hallmark, tak skomentował ten projekt: "Speed Six jest jednym z najważniejszych Bentleyów w naszej 103-letniej historii, a 12 samochodów serii kontynuacyjnej będzie ucieleśniać te same wartości, co oryginały W.O. Bentleya, wykonane ręcznie z taką samą skrupulatnością, zarówno jeśli chodzi o jakość inżynieryjną, jak i fanatyczną dbałość o szczegóły".
Podobnie jak wszystkie samochody serii kontynuacyjnej, nowe Speed Six będą mogły brać udział w wyścigach historycznych na całym świecie w zależności od indywidualnych przepisów. Samochód ten jako celebracja dziedzictwa Bentleya w dziedzinie sportów motorowych prawdopodobnie bez problemu znajdzie odpowiednią liczbę nabywców.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.