Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Zwycięski samochód Le Mans 1929 - Bentley Speed Six - zostanie wskrzeszony przez dział Mulliner.
Bentley, a konkretnie dział tej marki od projektów specjalnych - Mulliner - ogłosił, że powstanie krótka seria nowych Speed Six w specyfikacji z 1929 roku. Model ten zapisał się w historii Bentleya wygrywając wyścig 24h Le Mans, a teraz znów będzie dostępny w sprzedaży. Cena ma wynosić co najmniej 1,5 mln funtów.

Ostatnim tego typu projektem Bentleya był Blower, którego krótka seria powstała w 2020 roku. Samochody budowane w ten sposób klasyfikuje się jako nowe auta, gdyż powstają z nowych części, a nie na bazie ramy z numerem VIN od samochodu-dawcy. W ten sposób jest łatwiej, bo wytwarza się od nowa ramę, poszycie i silnik zamiast szukać rzadkiego i drogiego klasyka na bazę. Samochody będą budowane przez firmę Mulliner, ale producent zamierza skorzystać z wiedzy specjalistów i historyków z całej Wielkiej Brytanii.
Przy projektowaniu kontynuacji Speed Six inżynierowie skorzystają z oryginalnej dokumentacji potrzebnej do odtworzenia każdej części tego wyjątkowego samochodu, ale w produkcji nie będzie oporu przed zastosowaniem nowoczesnych materiałów i procesów. Ma to zagwarantować jakość wykonania na poziomie godnym współczesnych standardów Bentleya. Tam, gdzie dokumentacja okaże się niewystarczająca, Bentley zamierza wykorzystać skany 3D dwóch oryginalnych samochodów służących za swoiste “wzorniki” dla nowej serii.

Ta sama technika zostanie wykorzystana przy budowie tuzina potężnych rzędowych “szóstek” o pojemności 6,5 litra, jakie można było znaleźć w modelach Speed Six z tamtego okresu. W związku z tym wszystkie nowe auta będą wyposażone w podwójne gaźniki SU, wyższy stopień sprężania i nowe wałki rozrządu zbudowane zgodnie ze specyfikacją wyścigową, która dawała moc około 200 KM.

Prezes i dyrektor generalny firmy Bentley, Adrian Hallmark, tak skomentował ten projekt: "Speed Six jest jednym z najważniejszych Bentleyów w naszej 103-letniej historii, a 12 samochodów serii kontynuacyjnej będzie ucieleśniać te same wartości, co oryginały W.O. Bentleya, wykonane ręcznie z taką samą skrupulatnością, zarówno jeśli chodzi o jakość inżynieryjną, jak i fanatyczną dbałość o szczegóły".
Podobnie jak wszystkie samochody serii kontynuacyjnej, nowe Speed Six będą mogły brać udział w wyścigach historycznych na całym świecie w zależności od indywidualnych przepisów. Samochód ten jako celebracja dziedzictwa Bentleya w dziedzinie sportów motorowych prawdopodobnie bez problemu znajdzie odpowiednią liczbę nabywców.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.