Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Zwycięski samochód Le Mans 1929 - Bentley Speed Six - zostanie wskrzeszony przez dział Mulliner.
Bentley, a konkretnie dział tej marki od projektów specjalnych - Mulliner - ogłosił, że powstanie krótka seria nowych Speed Six w specyfikacji z 1929 roku. Model ten zapisał się w historii Bentleya wygrywając wyścig 24h Le Mans, a teraz znów będzie dostępny w sprzedaży. Cena ma wynosić co najmniej 1,5 mln funtów.
Ostatnim tego typu projektem Bentleya był Blower, którego krótka seria powstała w 2020 roku. Samochody budowane w ten sposób klasyfikuje się jako nowe auta, gdyż powstają z nowych części, a nie na bazie ramy z numerem VIN od samochodu-dawcy. W ten sposób jest łatwiej, bo wytwarza się od nowa ramę, poszycie i silnik zamiast szukać rzadkiego i drogiego klasyka na bazę. Samochody będą budowane przez firmę Mulliner, ale producent zamierza skorzystać z wiedzy specjalistów i historyków z całej Wielkiej Brytanii.
Przy projektowaniu kontynuacji Speed Six inżynierowie skorzystają z oryginalnej dokumentacji potrzebnej do odtworzenia każdej części tego wyjątkowego samochodu, ale w produkcji nie będzie oporu przed zastosowaniem nowoczesnych materiałów i procesów. Ma to zagwarantować jakość wykonania na poziomie godnym współczesnych standardów Bentleya. Tam, gdzie dokumentacja okaże się niewystarczająca, Bentley zamierza wykorzystać skany 3D dwóch oryginalnych samochodów służących za swoiste “wzorniki” dla nowej serii.
Ta sama technika zostanie wykorzystana przy budowie tuzina potężnych rzędowych “szóstek” o pojemności 6,5 litra, jakie można było znaleźć w modelach Speed Six z tamtego okresu. W związku z tym wszystkie nowe auta będą wyposażone w podwójne gaźniki SU, wyższy stopień sprężania i nowe wałki rozrządu zbudowane zgodnie ze specyfikacją wyścigową, która dawała moc około 200 KM.
Prezes i dyrektor generalny firmy Bentley, Adrian Hallmark, tak skomentował ten projekt: "Speed Six jest jednym z najważniejszych Bentleyów w naszej 103-letniej historii, a 12 samochodów serii kontynuacyjnej będzie ucieleśniać te same wartości, co oryginały W.O. Bentleya, wykonane ręcznie z taką samą skrupulatnością, zarówno jeśli chodzi o jakość inżynieryjną, jak i fanatyczną dbałość o szczegóły".
Podobnie jak wszystkie samochody serii kontynuacyjnej, nowe Speed Six będą mogły brać udział w wyścigach historycznych na całym świecie w zależności od indywidualnych przepisów. Samochód ten jako celebracja dziedzictwa Bentleya w dziedzinie sportów motorowych prawdopodobnie bez problemu znajdzie odpowiednią liczbę nabywców.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.