Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Zwycięski samochód Le Mans 1929 - Bentley Speed Six - zostanie wskrzeszony przez dział Mulliner.
Bentley, a konkretnie dział tej marki od projektów specjalnych - Mulliner - ogłosił, że powstanie krótka seria nowych Speed Six w specyfikacji z 1929 roku. Model ten zapisał się w historii Bentleya wygrywając wyścig 24h Le Mans, a teraz znów będzie dostępny w sprzedaży. Cena ma wynosić co najmniej 1,5 mln funtów.
Ostatnim tego typu projektem Bentleya był Blower, którego krótka seria powstała w 2020 roku. Samochody budowane w ten sposób klasyfikuje się jako nowe auta, gdyż powstają z nowych części, a nie na bazie ramy z numerem VIN od samochodu-dawcy. W ten sposób jest łatwiej, bo wytwarza się od nowa ramę, poszycie i silnik zamiast szukać rzadkiego i drogiego klasyka na bazę. Samochody będą budowane przez firmę Mulliner, ale producent zamierza skorzystać z wiedzy specjalistów i historyków z całej Wielkiej Brytanii.
Przy projektowaniu kontynuacji Speed Six inżynierowie skorzystają z oryginalnej dokumentacji potrzebnej do odtworzenia każdej części tego wyjątkowego samochodu, ale w produkcji nie będzie oporu przed zastosowaniem nowoczesnych materiałów i procesów. Ma to zagwarantować jakość wykonania na poziomie godnym współczesnych standardów Bentleya. Tam, gdzie dokumentacja okaże się niewystarczająca, Bentley zamierza wykorzystać skany 3D dwóch oryginalnych samochodów służących za swoiste “wzorniki” dla nowej serii.
Ta sama technika zostanie wykorzystana przy budowie tuzina potężnych rzędowych “szóstek” o pojemności 6,5 litra, jakie można było znaleźć w modelach Speed Six z tamtego okresu. W związku z tym wszystkie nowe auta będą wyposażone w podwójne gaźniki SU, wyższy stopień sprężania i nowe wałki rozrządu zbudowane zgodnie ze specyfikacją wyścigową, która dawała moc około 200 KM.
Prezes i dyrektor generalny firmy Bentley, Adrian Hallmark, tak skomentował ten projekt: "Speed Six jest jednym z najważniejszych Bentleyów w naszej 103-letniej historii, a 12 samochodów serii kontynuacyjnej będzie ucieleśniać te same wartości, co oryginały W.O. Bentleya, wykonane ręcznie z taką samą skrupulatnością, zarówno jeśli chodzi o jakość inżynieryjną, jak i fanatyczną dbałość o szczegóły".
Podobnie jak wszystkie samochody serii kontynuacyjnej, nowe Speed Six będą mogły brać udział w wyścigach historycznych na całym świecie w zależności od indywidualnych przepisów. Samochód ten jako celebracja dziedzictwa Bentleya w dziedzinie sportów motorowych prawdopodobnie bez problemu znajdzie odpowiednią liczbę nabywców.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.