Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Caton - nowy brytyjski coachbuilder - ma zamiar odświeżyć jedno z kultowych aut sportowych z lat 50.
Nowy brytyjski coachbuilder Caton ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące nadchodzącego projektu, który ma na celu stworzenie nowej wersji jednego z kultowych samochodów sportowych z lat 50. W ramach strategicznego partnerstwa z Envision - firmą zajmującą się inżynierią i produkcją projektów dla różnych producentów - Caton wykorzysta swoje doświadczenie w pierwszym projekcie komercyjnym.
Projekt ten będzie bazował na oryginalnym egzemplarzu i będzie zawierał szereg elementów stylistycznych zewnętrznych i wewnętrznych, które zachowają charakter oryginału, ale jednocześnie pozwolą na jego unowocześnienie. Nie podano jeszcze na jakim konkretnie samochodzie zostanie oparty nowy projekt, ale znawcy brytyjskich samochodów sportowych z połowy ubiegłego wieku mogą próbować domyślać się na podstawie opublikowanego zdjęcia.
W teaserze ujawniono również pierwsze elementy stylizacji, które definiują ten projekt, takie jak bezramkowa szyba przednia, która łączy w sobie efekt "wraparound" dzięki zastosowaniu trójkątnych, bezramkowych szyb w przednich drzwiach. Sylwetka samochodu sugeruje, że ma on klasyczne proporcje, z długą maską i kabiną przesuniętą mocno do tyłu.
Caton zapowiada, że zrobi kilka rzeczy inaczej, choć przy zachowaniu szacunku do tradycji. Zamierza wykorzystać współczesne techniki produkcji w połączeniu z tradycyjnymi metodami, aby dopracować elementy, które nie były najlepiej zrobione w pierwotnym projekcie.
Tim Strafford, Dyrektor Generalny Envisage Group, strategicznego partnera firmy Caton w zakresie budowy pojazdów, powiedział: "Caton będzie działać samodzielnie jako specjalistyczna marka, zainspirowana inżynierią precyzyjną. Będzie oferować ultra-ekskluzywne, wysoce imponujące produkty o brytyjskim wzornictwie w sektorze motoryzacyjnym i nie tylko. Ta nowa, ekscytująca firma pokaże co jest możliwe, gdy projektowanie i rozwój techniczny osiągną najwyższy poziom, tworząc wyjątkowe, luksusowe kreacje".
Nowy program budowy nadwozi zostanie zaprezentowany na tegorocznym Salon Prive w Londynie oraz na innych imprezach motoryzacyjnych odbywających się w okresie letnim w Wielkiej Brytanii.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Porsche wzięło 911 GT3 i stworzyło wyjątkowy wóz wymykający się wszelkim regulacjom - GT3 R Rennsport.
Ferrari wprowadza ekstremalną wersję SF90 Stradale XX o mocy 1030 KM, następcę pamiętnego FXX K.
Rodzina Cayenne po liftingu powiększyła się o nową, mocną hybrydę z 3-litrowym silnikiem V6.
Nowy Aston Martin Valhalla ma przełożyć technologię Formuły 1 na drogi publiczne.
BMW serii 5 ósmej generacji dostało zupełnie nowy wygląd, napędy i wnętrze inspirowane serią 7.
Elektryczna seria 4 po liftingu zadebiutuje w przyszłym roku z nowym wyglądem i multimediami.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.