Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Caton - nowy brytyjski coachbuilder - ma zamiar odświeżyć jedno z kultowych aut sportowych z lat 50.
Nowy brytyjski coachbuilder Caton ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące nadchodzącego projektu, który ma na celu stworzenie nowej wersji jednego z kultowych samochodów sportowych z lat 50. W ramach strategicznego partnerstwa z Envision - firmą zajmującą się inżynierią i produkcją projektów dla różnych producentów - Caton wykorzysta swoje doświadczenie w pierwszym projekcie komercyjnym.
Projekt ten będzie bazował na oryginalnym egzemplarzu i będzie zawierał szereg elementów stylistycznych zewnętrznych i wewnętrznych, które zachowają charakter oryginału, ale jednocześnie pozwolą na jego unowocześnienie. Nie podano jeszcze na jakim konkretnie samochodzie zostanie oparty nowy projekt, ale znawcy brytyjskich samochodów sportowych z połowy ubiegłego wieku mogą próbować domyślać się na podstawie opublikowanego zdjęcia.
W teaserze ujawniono również pierwsze elementy stylizacji, które definiują ten projekt, takie jak bezramkowa szyba przednia, która łączy w sobie efekt "wraparound" dzięki zastosowaniu trójkątnych, bezramkowych szyb w przednich drzwiach. Sylwetka samochodu sugeruje, że ma on klasyczne proporcje, z długą maską i kabiną przesuniętą mocno do tyłu.
Caton zapowiada, że zrobi kilka rzeczy inaczej, choć przy zachowaniu szacunku do tradycji. Zamierza wykorzystać współczesne techniki produkcji w połączeniu z tradycyjnymi metodami, aby dopracować elementy, które nie były najlepiej zrobione w pierwotnym projekcie.
Tim Strafford, Dyrektor Generalny Envisage Group, strategicznego partnera firmy Caton w zakresie budowy pojazdów, powiedział: "Caton będzie działać samodzielnie jako specjalistyczna marka, zainspirowana inżynierią precyzyjną. Będzie oferować ultra-ekskluzywne, wysoce imponujące produkty o brytyjskim wzornictwie w sektorze motoryzacyjnym i nie tylko. Ta nowa, ekscytująca firma pokaże co jest możliwe, gdy projektowanie i rozwój techniczny osiągną najwyższy poziom, tworząc wyjątkowe, luksusowe kreacje".
Nowy program budowy nadwozi zostanie zaprezentowany na tegorocznym Salon Prive w Londynie oraz na innych imprezach motoryzacyjnych odbywających się w okresie letnim w Wielkiej Brytanii.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.