Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Caton - nowy brytyjski coachbuilder - ma zamiar odświeżyć jedno z kultowych aut sportowych z lat 50.
Nowy brytyjski coachbuilder Caton ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące nadchodzącego projektu, który ma na celu stworzenie nowej wersji jednego z kultowych samochodów sportowych z lat 50. W ramach strategicznego partnerstwa z Envision - firmą zajmującą się inżynierią i produkcją projektów dla różnych producentów - Caton wykorzysta swoje doświadczenie w pierwszym projekcie komercyjnym.
Projekt ten będzie bazował na oryginalnym egzemplarzu i będzie zawierał szereg elementów stylistycznych zewnętrznych i wewnętrznych, które zachowają charakter oryginału, ale jednocześnie pozwolą na jego unowocześnienie. Nie podano jeszcze na jakim konkretnie samochodzie zostanie oparty nowy projekt, ale znawcy brytyjskich samochodów sportowych z połowy ubiegłego wieku mogą próbować domyślać się na podstawie opublikowanego zdjęcia.
W teaserze ujawniono również pierwsze elementy stylizacji, które definiują ten projekt, takie jak bezramkowa szyba przednia, która łączy w sobie efekt "wraparound" dzięki zastosowaniu trójkątnych, bezramkowych szyb w przednich drzwiach. Sylwetka samochodu sugeruje, że ma on klasyczne proporcje, z długą maską i kabiną przesuniętą mocno do tyłu.
Caton zapowiada, że zrobi kilka rzeczy inaczej, choć przy zachowaniu szacunku do tradycji. Zamierza wykorzystać współczesne techniki produkcji w połączeniu z tradycyjnymi metodami, aby dopracować elementy, które nie były najlepiej zrobione w pierwotnym projekcie.
Tim Strafford, Dyrektor Generalny Envisage Group, strategicznego partnera firmy Caton w zakresie budowy pojazdów, powiedział: "Caton będzie działać samodzielnie jako specjalistyczna marka, zainspirowana inżynierią precyzyjną. Będzie oferować ultra-ekskluzywne, wysoce imponujące produkty o brytyjskim wzornictwie w sektorze motoryzacyjnym i nie tylko. Ta nowa, ekscytująca firma pokaże co jest możliwe, gdy projektowanie i rozwój techniczny osiągną najwyższy poziom, tworząc wyjątkowe, luksusowe kreacje".
Nowy program budowy nadwozi zostanie zaprezentowany na tegorocznym Salon Prive w Londynie oraz na innych imprezach motoryzacyjnych odbywających się w okresie letnim w Wielkiej Brytanii.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.