Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Wielkimi krokami zbliża się druga edycja Valvoline Rajdu Małopolski
Na tegoroczne zawody z bazą w Makowie Podhalańskim złoży się dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 56 kilometrów, które rozegrane będą podczas dwóch dni, 22 i 23 lipca 2022 roku. Organizatorzy przygotowali łącznie 120 miejsc na listach zgłoszeń!
Valvoline Rajd Małopolski to zawody, które zadebiutowały w rajdowym kalendarzu rok temu. Pomimo krótkiej trasy do rywalizacji zgłosiło się wtedy ponad 100 załóg, które zaprezentowały świetne i emocjonujące widowisko, walcząc o wygraną. Tegoroczna edycja zostanie wydłużona blisko trzykrotnie i kandyduje do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a organizator Automobilklub Śląski wraz z promotorem GB Promotion szykują dla kibiców wiele dodatkowych atrakcji, które sukcesywnie będą prezentowane.
W rajdzie okręgowym (runda RMP oraz RSMŚl) załogi rywalizować będą na dziewięciu odcinkach specjalnych, a zmagania rozpocznie wyjątkowy etap wieczorno-nocny. W piątek, 22. lipca rozegrane zostaną dwa przejazdy OS LURKA Maków Podhalański (o długości 4,40 km, start o 18:35 oraz o 21:01), który przedzieli OS Stryszów (3,64 km, start o godz. 19:13). Na sobotę zaplanowano dwa odcinki specjalne, każdy z nich pokonywany trzykrotnie: OS 4/6/8 Kryterium o Puchar Wójta gminy Stryszów (6,81 km, start o godz. 08:55, 12:20 i 15:45) oraz OS 5/7/9 Sucha Beskidzka, który na koniec rozegrany zostanie jako dodatkowo punktowana próba OS 9 TerazDopłata.pl Power Stage (7,68 km, godz. 09:33, 12:58 i 16:23). Łącznie da to blisko 56 kilometrów „oesowych”. Na zawodników Super KJS czeka piątkowy prolog PS LURKA Maków Podhalański (2,42 km), a w sobotę rywalizować będą na PS 1/3/5 Stryszów (2,41 km) oraz PS 2/4/6 Sucha Beskidzka (3,41 km).
Park serwisowy ponownie zorganizowany zostanie na Placu Targowym w Suchej Beskidzkiej. Nowością będzie przegrupowanie pod Ośrodkiem Dziedzictwa Kulturowego w Stryszawie, a także meta rajdu i ceremonia rozdania nagród w Makowie Podhalańskim, w którym zlokalizowane zostało także biuro rajdu.
"Cieszymy się, że możemy w końcu przedstawić efekt kilku miesięcy pracy wielu osób. Dziękuję za zaufanie Valvoline, firmie, która niezmiennie jest sponsorem tytularnym naszego rajdu oraz dystrybutorowi, VD Skrobacz i Kwiatkowscy sp.j., który napędza to wydarzenie. W gronie naszych partnerów witam nowych włodarzy oraz nowe firmy, co tylko pokazuje, że nasze działania są dostrzegane i doceniane. Wierzymy w to, że tegoroczna edycja, która kandyduje do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, będzie wspaniałym widowiskiem" – mówi Gabriel Borowy, przewodniczący komitetu organizacyjnego.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.