Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Wielkimi krokami zbliża się druga edycja Valvoline Rajdu Małopolski
Na tegoroczne zawody z bazą w Makowie Podhalańskim złoży się dziewięć odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 56 kilometrów, które rozegrane będą podczas dwóch dni, 22 i 23 lipca 2022 roku. Organizatorzy przygotowali łącznie 120 miejsc na listach zgłoszeń!
Valvoline Rajd Małopolski to zawody, które zadebiutowały w rajdowym kalendarzu rok temu. Pomimo krótkiej trasy do rywalizacji zgłosiło się wtedy ponad 100 załóg, które zaprezentowały świetne i emocjonujące widowisko, walcząc o wygraną. Tegoroczna edycja zostanie wydłużona blisko trzykrotnie i kandyduje do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a organizator Automobilklub Śląski wraz z promotorem GB Promotion szykują dla kibiców wiele dodatkowych atrakcji, które sukcesywnie będą prezentowane.
W rajdzie okręgowym (runda RMP oraz RSMŚl) załogi rywalizować będą na dziewięciu odcinkach specjalnych, a zmagania rozpocznie wyjątkowy etap wieczorno-nocny. W piątek, 22. lipca rozegrane zostaną dwa przejazdy OS LURKA Maków Podhalański (o długości 4,40 km, start o 18:35 oraz o 21:01), który przedzieli OS Stryszów (3,64 km, start o godz. 19:13). Na sobotę zaplanowano dwa odcinki specjalne, każdy z nich pokonywany trzykrotnie: OS 4/6/8 Kryterium o Puchar Wójta gminy Stryszów (6,81 km, start o godz. 08:55, 12:20 i 15:45) oraz OS 5/7/9 Sucha Beskidzka, który na koniec rozegrany zostanie jako dodatkowo punktowana próba OS 9 TerazDopłata.pl Power Stage (7,68 km, godz. 09:33, 12:58 i 16:23). Łącznie da to blisko 56 kilometrów „oesowych”. Na zawodników Super KJS czeka piątkowy prolog PS LURKA Maków Podhalański (2,42 km), a w sobotę rywalizować będą na PS 1/3/5 Stryszów (2,41 km) oraz PS 2/4/6 Sucha Beskidzka (3,41 km).
Park serwisowy ponownie zorganizowany zostanie na Placu Targowym w Suchej Beskidzkiej. Nowością będzie przegrupowanie pod Ośrodkiem Dziedzictwa Kulturowego w Stryszawie, a także meta rajdu i ceremonia rozdania nagród w Makowie Podhalańskim, w którym zlokalizowane zostało także biuro rajdu.
"Cieszymy się, że możemy w końcu przedstawić efekt kilku miesięcy pracy wielu osób. Dziękuję za zaufanie Valvoline, firmie, która niezmiennie jest sponsorem tytularnym naszego rajdu oraz dystrybutorowi, VD Skrobacz i Kwiatkowscy sp.j., który napędza to wydarzenie. W gronie naszych partnerów witam nowych włodarzy oraz nowe firmy, co tylko pokazuje, że nasze działania są dostrzegane i doceniane. Wierzymy w to, że tegoroczna edycja, która kandyduje do Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, będzie wspaniałym widowiskiem" – mówi Gabriel Borowy, przewodniczący komitetu organizacyjnego.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.