Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Producenci małoseryjnych samochodów sportowych łączą siły nad nowym projektem Design-1.
Wyspecjalizowane firmy produkujące krótkie serie unikalnych samochodów - Manifattura Automobili Torino (MAT) oraz Jannarelly - zawarły współpracę, na mocy której razem będą projektować, konstruować i produkować obecne i przyszłe projekty.
Jannarelly Design-1 pokazany po raz pierwszy w 2019 roku o supersportowy samochód o lekkiej konstrukcji z centralnym silnikiem V6 od Nissana. Ten nietypowy pojazd plasuje się na rynku między tradycyjnymi, lekkimi zabawkami w stylu Caterhama, a typowymi coupe jakim jest np. Alpine A110. Z taką pozycją na rynku projekt ma spory potencjał, a nowe porozumienie ma pozwolić ten potencjał uwolnić.
Docelowo współpraca ma pójść znacznie dalej niż produkcja obecnego projektu. Następny projekt Jannarelly to Design-2 GT ma być nie tylko budowany we Włoszech w zakładzie MAT, ale też Włosi mają pomagać przy rozwoju konstrukcji auta. Nowy model będzie miał charakter GT, ale musimy jeszcze poczekać na szczegóły dotyczące jego wyglądu, danych i pozycjonowania na rynku.
Samo MAT zostało założone przez byłego szefa ds. projektów specjalnych w Pininfarinie, pana Paolo Garellę. Oprócz konsultacji technicznych dla klientów zewnętrznych jego firma również sama projektuje i buduje unikalne samochody. Jednym z najlepszych jest MAT Lancia Stratos, czyli zbudowana na bazie Ferrari F430 reinkarnacja rajdowej legendy lat 60. XX w. Produkują również inne super- i hipersamochody małoseryjne jak Apollo IE, Scuderia Glickenhaus SCG003 czy Owl Osprey.
Współpraca od strony biznesowej ma opierać się na dzieleniu się doświadczeniami, zasobami i technologią oraz skupi się na lepszej integracji trzech zakładów - w Dubaju, Włoszech i Los Angeles. W oświadczeniu wydanym przez obie firmy, Anthony Jannarelly powiedział: "Założyliśmy firmę w naszym małym warsztacie w Dubaju zaledwie pięć lat temu. Możliwość budowania naszych samochodów w Turynie we współpracy z M.A.T. to kamień milowy dla naszej młodej firmy. Ta nowa współpraca stanowi wyjątkową okazję do połączenia i powiększenia naszych atutów w celu zbudowania naprawdę wyjątkowych samochodów sportowych.”
Z niecierpliwością będziemy czekać na to, co przyniesie ta nowa współpraca.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.