Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Producenci małoseryjnych samochodów sportowych łączą siły nad nowym projektem Design-1.
Wyspecjalizowane firmy produkujące krótkie serie unikalnych samochodów - Manifattura Automobili Torino (MAT) oraz Jannarelly - zawarły współpracę, na mocy której razem będą projektować, konstruować i produkować obecne i przyszłe projekty.
Jannarelly Design-1 pokazany po raz pierwszy w 2019 roku o supersportowy samochód o lekkiej konstrukcji z centralnym silnikiem V6 od Nissana. Ten nietypowy pojazd plasuje się na rynku między tradycyjnymi, lekkimi zabawkami w stylu Caterhama, a typowymi coupe jakim jest np. Alpine A110. Z taką pozycją na rynku projekt ma spory potencjał, a nowe porozumienie ma pozwolić ten potencjał uwolnić.
Docelowo współpraca ma pójść znacznie dalej niż produkcja obecnego projektu. Następny projekt Jannarelly to Design-2 GT ma być nie tylko budowany we Włoszech w zakładzie MAT, ale też Włosi mają pomagać przy rozwoju konstrukcji auta. Nowy model będzie miał charakter GT, ale musimy jeszcze poczekać na szczegóły dotyczące jego wyglądu, danych i pozycjonowania na rynku.
Samo MAT zostało założone przez byłego szefa ds. projektów specjalnych w Pininfarinie, pana Paolo Garellę. Oprócz konsultacji technicznych dla klientów zewnętrznych jego firma również sama projektuje i buduje unikalne samochody. Jednym z najlepszych jest MAT Lancia Stratos, czyli zbudowana na bazie Ferrari F430 reinkarnacja rajdowej legendy lat 60. XX w. Produkują również inne super- i hipersamochody małoseryjne jak Apollo IE, Scuderia Glickenhaus SCG003 czy Owl Osprey.
Współpraca od strony biznesowej ma opierać się na dzieleniu się doświadczeniami, zasobami i technologią oraz skupi się na lepszej integracji trzech zakładów - w Dubaju, Włoszech i Los Angeles. W oświadczeniu wydanym przez obie firmy, Anthony Jannarelly powiedział: "Założyliśmy firmę w naszym małym warsztacie w Dubaju zaledwie pięć lat temu. Możliwość budowania naszych samochodów w Turynie we współpracy z M.A.T. to kamień milowy dla naszej młodej firmy. Ta nowa współpraca stanowi wyjątkową okazję do połączenia i powiększenia naszych atutów w celu zbudowania naprawdę wyjątkowych samochodów sportowych.”
Z niecierpliwością będziemy czekać na to, co przyniesie ta nowa współpraca.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Okazuje się, że wciąż są na rynku samochody z dużymi motorami, które nie kosztują walizki pieniędzy.
Fani czekali na prawdziwe M3 Touring kilka dekad, ale czy warto go kupić? Odpowiedź brzmi: TAK!
Jedyne w swoim rodzaju Bugatti Chiron Profilée stało się najdroższym nowym samochodem w historii.
Średni model w gamie Range Rovera zyskał niezbędne aktualizacje technologii i kosmetykę zewnętrzną.
Wyścigowy Glickenhaus 007 właśnie zyskał wersję drogową przeznaczoną dla klientów indywidualnych.
Fastline kolejny raz dołącza do licytacji WOŚP, i jak zawsze na najwyższych obrotach.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.