BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Producenci małoseryjnych samochodów sportowych łączą siły nad nowym projektem Design-1.
Wyspecjalizowane firmy produkujące krótkie serie unikalnych samochodów - Manifattura Automobili Torino (MAT) oraz Jannarelly - zawarły współpracę, na mocy której razem będą projektować, konstruować i produkować obecne i przyszłe projekty.
Jannarelly Design-1 pokazany po raz pierwszy w 2019 roku o supersportowy samochód o lekkiej konstrukcji z centralnym silnikiem V6 od Nissana. Ten nietypowy pojazd plasuje się na rynku między tradycyjnymi, lekkimi zabawkami w stylu Caterhama, a typowymi coupe jakim jest np. Alpine A110. Z taką pozycją na rynku projekt ma spory potencjał, a nowe porozumienie ma pozwolić ten potencjał uwolnić.
Docelowo współpraca ma pójść znacznie dalej niż produkcja obecnego projektu. Następny projekt Jannarelly to Design-2 GT ma być nie tylko budowany we Włoszech w zakładzie MAT, ale też Włosi mają pomagać przy rozwoju konstrukcji auta. Nowy model będzie miał charakter GT, ale musimy jeszcze poczekać na szczegóły dotyczące jego wyglądu, danych i pozycjonowania na rynku.
Samo MAT zostało założone przez byłego szefa ds. projektów specjalnych w Pininfarinie, pana Paolo Garellę. Oprócz konsultacji technicznych dla klientów zewnętrznych jego firma również sama projektuje i buduje unikalne samochody. Jednym z najlepszych jest MAT Lancia Stratos, czyli zbudowana na bazie Ferrari F430 reinkarnacja rajdowej legendy lat 60. XX w. Produkują również inne super- i hipersamochody małoseryjne jak Apollo IE, Scuderia Glickenhaus SCG003 czy Owl Osprey.
Współpraca od strony biznesowej ma opierać się na dzieleniu się doświadczeniami, zasobami i technologią oraz skupi się na lepszej integracji trzech zakładów - w Dubaju, Włoszech i Los Angeles. W oświadczeniu wydanym przez obie firmy, Anthony Jannarelly powiedział: "Założyliśmy firmę w naszym małym warsztacie w Dubaju zaledwie pięć lat temu. Możliwość budowania naszych samochodów w Turynie we współpracy z M.A.T. to kamień milowy dla naszej młodej firmy. Ta nowa współpraca stanowi wyjątkową okazję do połączenia i powiększenia naszych atutów w celu zbudowania naprawdę wyjątkowych samochodów sportowych.”
Z niecierpliwością będziemy czekać na to, co przyniesie ta nowa współpraca.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.