Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Producenci małoseryjnych samochodów sportowych łączą siły nad nowym projektem Design-1.
Wyspecjalizowane firmy produkujące krótkie serie unikalnych samochodów - Manifattura Automobili Torino (MAT) oraz Jannarelly - zawarły współpracę, na mocy której razem będą projektować, konstruować i produkować obecne i przyszłe projekty.
Jannarelly Design-1 pokazany po raz pierwszy w 2019 roku o supersportowy samochód o lekkiej konstrukcji z centralnym silnikiem V6 od Nissana. Ten nietypowy pojazd plasuje się na rynku między tradycyjnymi, lekkimi zabawkami w stylu Caterhama, a typowymi coupe jakim jest np. Alpine A110. Z taką pozycją na rynku projekt ma spory potencjał, a nowe porozumienie ma pozwolić ten potencjał uwolnić.
Docelowo współpraca ma pójść znacznie dalej niż produkcja obecnego projektu. Następny projekt Jannarelly to Design-2 GT ma być nie tylko budowany we Włoszech w zakładzie MAT, ale też Włosi mają pomagać przy rozwoju konstrukcji auta. Nowy model będzie miał charakter GT, ale musimy jeszcze poczekać na szczegóły dotyczące jego wyglądu, danych i pozycjonowania na rynku.
Samo MAT zostało założone przez byłego szefa ds. projektów specjalnych w Pininfarinie, pana Paolo Garellę. Oprócz konsultacji technicznych dla klientów zewnętrznych jego firma również sama projektuje i buduje unikalne samochody. Jednym z najlepszych jest MAT Lancia Stratos, czyli zbudowana na bazie Ferrari F430 reinkarnacja rajdowej legendy lat 60. XX w. Produkują również inne super- i hipersamochody małoseryjne jak Apollo IE, Scuderia Glickenhaus SCG003 czy Owl Osprey.
Współpraca od strony biznesowej ma opierać się na dzieleniu się doświadczeniami, zasobami i technologią oraz skupi się na lepszej integracji trzech zakładów - w Dubaju, Włoszech i Los Angeles. W oświadczeniu wydanym przez obie firmy, Anthony Jannarelly powiedział: "Założyliśmy firmę w naszym małym warsztacie w Dubaju zaledwie pięć lat temu. Możliwość budowania naszych samochodów w Turynie we współpracy z M.A.T. to kamień milowy dla naszej młodej firmy. Ta nowa współpraca stanowi wyjątkową okazję do połączenia i powiększenia naszych atutów w celu zbudowania naprawdę wyjątkowych samochodów sportowych.”
Z niecierpliwością będziemy czekać na to, co przyniesie ta nowa współpraca.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.