Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Kolejna wersja specjalna Abartha 695 upamiętnia rajdowy model 131 z 1976 roku.
Włoska marka Abarth pokazała kolejną wersję specjalną swojego modelu 695. Nazwano ją “131 Rally”, a bezpośrednią inspiracją był Abarth 131, którego debiut w Grupie 4 przypadł na 1976 rok. Podkręcona “500” od Abartha ma upamiętniać ten utytułowany model za pomocą dedykowanych dodatków wizualnych, a bazą techniczną jest model 695 Competizione.
Kluczowe zmiany mogą wydawać się znajome, bo widzieliśmy już inne modele Abartha np. z poszerzonymi błotnikami. W tym przypadku poszerzenia są takie same, jedynie wykończone błyszczącym, czarnym lakierem. Nad tylną szybą znalazło się miejsce na manualnie regulowany spoiler wprost nawiązujący do rajdowego 131. Abarth w wersji specjalnej wyposażony jest tylko w jeden, dedykowany wzór felg, ale klienci będą mieli do wyboru trzy opcje kolorystyczne nadwozia - obok standardowych (szary i niebieski) przewidziano specjalny lakier Electronic Blue z pakietem czarnych dodatków w dolnych rejonach nadwozia.
Czarno-niebieskie motywy mają kontynuację we wnętrzu, gdzie tapicerka skórzanych foteli Sabelt przeszyta jest niebieską nicią. Z nietypowych dodatków warto wspomnieć deskę i daszek zegarów obszyte alcantarą, które dołączyły do znanych już ze zwykłego Abartha 695 elementów. Należą do nich m.in. metalowe nakładki na pedały i kierownica pokryta alcantarą i karbonem.
Pod maską małego Abartha kryje się napęd znany z każdego innego 695 - turbodoładowany silnik 1.4 T-JET dostarczający 180 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc jest przekazywana na przednią oś poprzez 5-biegową skrzynię manualną (pamiętacie jeszcze coś takiego?). O trakcję oprócz opon dba także dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Nowością w tej edycji jest wydech z systemem Record Monza Sovrapposto - to ewolucja systemu Record Monza znanego z poprzednich Abarthów. Projektanci postanowili wyróżnić tę nowinkę montując dwie podwójne końcówki układu wydechowego w orientacji pionowej po bokach zderzaka.
Przeczytaj: Fiat Panda od M-Sport to 300-konna rajdówka >>
Zgodnie ze specyfikacją układu jezdnego modelu Competizione, w Tributo 131 Rally zastosowano amortyzatory Koni FSD przy wszystkich kołach - współpracują one z przednim zawieszeniem typu McPherson i tylnym zawieszeniem z belką skrętną. Mały Abarth wyposażony jest w czterotłoczkowe zaciski Brembo na tarczach o średnicy 305 mm z przodu i jednotłoczkowe zaciski na tarczach 240 mm z tyłu.
Abarth zbuduje tylko 695 sztuk najnowszej edycji specjalnej. Nie znamy polskiej ceny auta, ale już wiemy ile ten samochód będzie kosztował w Wielkiej Brytanii - 32 325 funtów (około 177 tys. zł). To ponad 5000 funtów więcej niż normalny Abarth 695 Competizione, ale fani tego modelu z pewnością będą zainteresowani.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.