BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Ten Fiat Panda 4x4 przeszedł gruntowną transformację w firmie M-Sport budującej samochody do wyścigów.
Firma M-Sport, mająca siedzibę w hrabstwie Kumbria w Wielkiej Brytanii, zaprezentowała swój ostatni projekt - jedyną w swoim rodzaju, rajdową Pandę 4x4. Niedawno firma uruchomiła swój nowy warsztat i tor testowy na terenie posiadłości Dovenby Hall, a teraz pokazali ekstremalną Pandę jako showcar nowego biznesu. Polega on na budowie specjalnych samochodów wyczynowych na zamówienie i pod konkretną specyfikację klienta, a całe przedsięwzięcie nazywa się M-Sport Special Vehicles.
Ten projekt opiera się na Fiacie Panda pierwszej generacji, ale już nadwozie poszerzone w stylu dawnej grupy B sugeruje gruntowne zmiany w napędzie Fiata. Podzespoły pożyczono od zbudowanej w M-Sport Fiesty R5 MK1, a nadwozie musiało być poszerzone łącznie o 36 cm, by je pomieścić.
Wzorem Fiesty ta Panda ma silnik 1.6 turbo Ecoboost o mocy 300 KM i moment obrotowy 450 Nm przekazywane na 4 koła. Z silnikiem współpracuje skrzynia pięciobiegowa, sekwencyjna od firmy Sadev z robionymi na zamówienie dyferencjałami z przodu i z tyłu. Dyfry można ustawić na różne sposoby w zależności od nawierzchni, po której auto ma się poruszać.
Jak można się spodziewać, wnętrze jest ogołocone np. z tylnej kanapy, która zwolniła miejsce na koło zapasowe. Oprócz tego jest homologowana przez FIA klatka bezpieczeństwa i sześciopunktowa uprząż zamiast zwykłych pasów. Zachowano tylko fragmenty fiatowskiej deski rozdzielczej dla odrobiny uroku starej włoszczyzny.
Matthew Wilson, dyrektor M-Sport, powiedział: "Panda od M-Sport to jeden z pierwszych projektów nowej ery, realizowanych na zamówienie i w niewielkich ilościach w Dovenby Hall. Stanowi on dla M-Sport doskonałą trampolinę do wprowadzenia na rynek M-Sport Special Vehicles, podkreślając, że jesteśmy przygotowani i gotowi na przyjęcie nowych klientów z ich unikalnymi zleceniami.”
Nie ma planów wykorzystania Pandy w zawodach na czas, ale biorąc pod uwagę, że M-Sport jest odpowiedzialny za takie modele jak Bentley Continental GT3 i Ford Fiesta WRC, Fiat Panda pewnie może dać prawdziwym rajdówkom niezły wycisk.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.