Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

23 października 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
5

Od początku istnienia naszego magazynu na polskim rynku, staramy się pokazywać motoryzację w niebanalny sposób. Jednym z kolejnych na to pomysłów jest przedstawienie dwóch motoryzacyjnych przeciwności w oparciu o wspólny mianownik. Tym razem są to wyścigi. Zarówno Bentley, którego limitowaną do 120 egzemplarzy serię prezentujemy na okładce 14. wydania EVO, jak i Ducati “romansujące” z brytyjskim producentem specjalną serią swojego pięknego Diavela, mają pokaźną liczbę historycznych wpisów w motosportowej księdze dokonań. Z bliska przyglądamy się tym pięknym miksom inżynierii z dbałością o detale, jak i odległym czasom, kiedy nikt jeszcze nie wiedział, w którym kierunku pójdą dzieje obydwu motoryzacyjnych specjalistów w swoim fachu.

Ducati i Bentley
5
  • Okładka dziewiątego wydania EVO była poniekąd pożegnaniem Audi R8. Tym razem postanowiliśmy zrobić to już… zupełnie ostatecznie! W czasie, kiedy nie ma już możliwości zamówienia tego modelu, a wyjątkowe egzemplarze z rynku wtórnego osiągają nienaturalne ceny, zabieramy wyjątkową, najmocniejszą i najbardziej hardcorową odmianę GT, limitowaną do 333 sztuk, na pełną pętlę toru Nürburgring.
  • Jedni z nielicznych na świecie mogliśmy doświadczyć emocji zza kierownicy chyba najbardziej ekscytującego auta ostatnich lat - GMA T.50. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdyby poprzeczka nie poszła jeszcze wyżej. Za namową Gordona Murraya, twórcy pędzącego “V12-tką” Coswortha wyjątkowego auta, zestawiamy je z legendą, do której poniekąd nawiązuje, a nieoficjalnie której wręcz jest kontynuacją - McLarenem F1.
  • Niskie temperatury i deszcz nie przeszkadzają nam w eksploracji włoskich serpentyn za kierownicą Ferrari. I to nie byle jakiego. Najnowsze SF90 XX Spider - najbardziej piekielne auto bez dachu w palecie marki, pokazuje swoje możliwości, a my próbujemy je okiełznać. Czy wyszło? Sprawdźcie na efektach naszej sesji zdjęciowej w magazynie EVO.
Ferrari SF90XX Spider w trakcie jazdy
5
  • Skrajne emocje za kierownicą może nieść również… MINI Cooper. OK, nie taki zwykły. Pewien Brytyjczyk stworzył kompaktowe autko do torowych i cywilnych zabaw, ale żeby efekt był naprawdę piorunujący, skrzyknął najlepszych specjalistów, dzięki którym powstało Vini - MINI z V8 z BMW M3 i technicznymi rozwiązaniami napędu z Subaru Imprezy.
  • W ramach kontynuacji cyklu “Yokohama on Tour”, redakcyjnego Mustanga z kompresorem, o mocy blisko 700 KM, zabieramy na często nieodkryte piękno dróg województwa świętokrzyskiego. Co z tego wyszło? Odkryjcie na licznych zdjęciach oraz w tekście, który przeniesie Was w te wyjątkowe rejony naszego kraju.
  • W EVO lubimy zestawienia, porównania i kontrasty. W nowym wydaniu drukowanego magazynu nie mogło zabraknąć tych zabiegów. Liczący sobie przeszło 20 lat Lotus Esprit V8 staje ramię w ramię z nową Emirą, Subaru Impreza STI obok Forda Focusa RS a zderzak w zderzak z zachodniej części Polski wyruszają na eksplorację plaż Danii Porsche 718 Spydster oraz BMW M4 Competition.
Reklama
Spis treści EVO Magazine
5
  • W nowym wydaniu nie brakuje też innego wymiaru podróży - Mazowsze przemierzamy w McLarenie 750S Spider, do Wielkiej Brytanii wybieramy się na finałowe zmagania pucharu Ferrari Challenge UK na Silverstone, a na południe kraju pędzimy na imprezę Porsche, aby być świadkami rekordu przejazdu toru Silesia Ring przez kierowcę fabrycznego niemieckiej marki. Jakim autem? Uwaga - elektrycznym.
Michał Sztorc czyta EVO Magazine
5

Na deser mamy dla Was dwa włoskie smaczki. Pierwszy to kontynuacja wątku z materiału okładkowego. Rozmawiamy z przedstawicielami Ducati Polska odnośnie ich planów na nadchodzący czas. Paradoksalnie rzecz tyczy się… nie tylko motocykli. Drugi element z Italii to Caselani - manufaktura, którą odwiedzamy jako jedyni z Polski, a która trudni się modernizacją francuskich vanów i furgonetek w sposób, który umili monotonię dnia codziennego ich kierowcom, jak i wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Chevrolet Corvette ZR1X design
Chevrolet / Corvette C8
Nowa Corvette ZR1X jest mocniejsza i szybsza od Ferrari F80

Flagowe Corvette ZR1X już tu jest i ma dokładnie tak ogromną moc jakiej się spodziewaliśmy.

19 czerwca 2025
Ferrari 296 Speciale Piloti premiera
Ferrari / 296 Speciale
Ferrari 296 Speciale Piloti - 880 KM których i tak nie możesz kupić

Ferrari prezentuje wersję specjalną 296 Speciale przeznaczoną dla bardzo wąskiej grupy odbiorców.

17 czerwca 2025
GMA special vehicles zapowiedź
GMA
Tego lata poznamy dwa nowe supersamochody Gordon Murray Automotive

Dwa nowe “modele specjalne” GMA już czekają na sierpniowy debiut podczas Monterey Car Week.

17 czerwca 2025
Nürburgring 24h 2025 zapowiedź
Nürburgring 24h
Nürburgring 24h 2025 - 141 aut w najtrudniejszym wyścigu sezonu

Jeśli po Le Mans nie macie dość długodystansowych emocji, w ten weekend startuje Nürburgring 24h.

17 czerwca 2025
2025 24h Le Mans zapowiedź
24h Le Mans
Le Mans 24h 2025 - zwycięski marsz Ferrari. Trzeci triumf z rzędu

Już po raz 93. najlepsi kierowcy zmierzyli się na torze pod Le Mans, ale to znów Ferrari było górą.

16 czerwca 2025
Hyundai Ioniq 5 test 2025
Hyundai / Ioniq 5
2025 Hyundai Ioniq 5 - koreański rywal VW ID.4 to czysty biznes

Czas płynie, a w 2025 roku praktyczny Hyundai Ioniq 5 nadal jest jednym z liderów swojego segmentu.

15 czerwca 2025
2026 Peugeot 208 GTi premiera
Peugeot / 208 GTi
Peugeot 208 GTi powrócił, aby podjąć walkę z elektrycznym Alpine A290

Rynek elektrycznych hot hatchy rośnie. Podczas 24h Le Mans Peugeot przedstawił nowego 208 GTi.

14 czerwca 2025
Genesis GMR-001 WEC 2026
WEC
Genesis GMR-001 z silnikiem V8 zmierzy się z Ferrari w Le Mans

W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.

14 czerwca 2025
Alpine A390 produkcyjne
Alpine / A390
Debiutuje Alpine A390 - francuska odpowiedź na Porsche Macan

Ofensywa modelowa Alpine nabiera rozpędu. Podczas 24h Le Mans debiutuje sportowy SUV A390 na prąd.

14 czerwca 2025
2025 Volkswagen Golf GTI Edition 50
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 bliski rekordu Nürburgringu w klasie FWD

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

14 czerwca 2025
Volkswagen T-Cross test PL 2025
Volkswagen / T-Cross
Volkswagen T-Cross 1.0 DSG - lubimy to co znamy

Lifting małego crossovera z Niemiec to żadna rewolucja. I chyba nikt nie ma mu tego za złe.

11 czerwca 2025
Caterham Seven 310 Encore prezentacja
Caterham / Seven
Caterham 310 Encore to model pożegnalny dla fordowskiego silnika 1.6

Serią 25 egzemplarzy o nazwie Encore marka Caterham kończy produkcję modelu Seven 310.

11 czerwca 2025