Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Co przedstawiamy w czternastym wydaniu EVO Magazine?

To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

23 października 2024
Redaktor Michał Sztorc przedstawia nowe wydanie EVO Magazine
5

Od początku istnienia naszego magazynu na polskim rynku, staramy się pokazywać motoryzację w niebanalny sposób. Jednym z kolejnych na to pomysłów jest przedstawienie dwóch motoryzacyjnych przeciwności w oparciu o wspólny mianownik. Tym razem są to wyścigi. Zarówno Bentley, którego limitowaną do 120 egzemplarzy serię prezentujemy na okładce 14. wydania EVO, jak i Ducati “romansujące” z brytyjskim producentem specjalną serią swojego pięknego Diavela, mają pokaźną liczbę historycznych wpisów w motosportowej księdze dokonań. Z bliska przyglądamy się tym pięknym miksom inżynierii z dbałością o detale, jak i odległym czasom, kiedy nikt jeszcze nie wiedział, w którym kierunku pójdą dzieje obydwu motoryzacyjnych specjalistów w swoim fachu.

Ducati i Bentley
5
  • Okładka dziewiątego wydania EVO była poniekąd pożegnaniem Audi R8. Tym razem postanowiliśmy zrobić to już… zupełnie ostatecznie! W czasie, kiedy nie ma już możliwości zamówienia tego modelu, a wyjątkowe egzemplarze z rynku wtórnego osiągają nienaturalne ceny, zabieramy wyjątkową, najmocniejszą i najbardziej hardcorową odmianę GT, limitowaną do 333 sztuk, na pełną pętlę toru Nürburgring.
  • Jedni z nielicznych na świecie mogliśmy doświadczyć emocji zza kierownicy chyba najbardziej ekscytującego auta ostatnich lat - GMA T.50. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdyby poprzeczka nie poszła jeszcze wyżej. Za namową Gordona Murraya, twórcy pędzącego “V12-tką” Coswortha wyjątkowego auta, zestawiamy je z legendą, do której poniekąd nawiązuje, a nieoficjalnie której wręcz jest kontynuacją - McLarenem F1.
  • Niskie temperatury i deszcz nie przeszkadzają nam w eksploracji włoskich serpentyn za kierownicą Ferrari. I to nie byle jakiego. Najnowsze SF90 XX Spider - najbardziej piekielne auto bez dachu w palecie marki, pokazuje swoje możliwości, a my próbujemy je okiełznać. Czy wyszło? Sprawdźcie na efektach naszej sesji zdjęciowej w magazynie EVO.
Ferrari SF90XX Spider w trakcie jazdy
5
  • Skrajne emocje za kierownicą może nieść również… MINI Cooper. OK, nie taki zwykły. Pewien Brytyjczyk stworzył kompaktowe autko do torowych i cywilnych zabaw, ale żeby efekt był naprawdę piorunujący, skrzyknął najlepszych specjalistów, dzięki którym powstało Vini - MINI z V8 z BMW M3 i technicznymi rozwiązaniami napędu z Subaru Imprezy.
  • W ramach kontynuacji cyklu “Yokohama on Tour”, redakcyjnego Mustanga z kompresorem, o mocy blisko 700 KM, zabieramy na często nieodkryte piękno dróg województwa świętokrzyskiego. Co z tego wyszło? Odkryjcie na licznych zdjęciach oraz w tekście, który przeniesie Was w te wyjątkowe rejony naszego kraju.
  • W EVO lubimy zestawienia, porównania i kontrasty. W nowym wydaniu drukowanego magazynu nie mogło zabraknąć tych zabiegów. Liczący sobie przeszło 20 lat Lotus Esprit V8 staje ramię w ramię z nową Emirą, Subaru Impreza STI obok Forda Focusa RS a zderzak w zderzak z zachodniej części Polski wyruszają na eksplorację plaż Danii Porsche 718 Spydster oraz BMW M4 Competition.
Reklama
Spis treści EVO Magazine
5
  • W nowym wydaniu nie brakuje też innego wymiaru podróży - Mazowsze przemierzamy w McLarenie 750S Spider, do Wielkiej Brytanii wybieramy się na finałowe zmagania pucharu Ferrari Challenge UK na Silverstone, a na południe kraju pędzimy na imprezę Porsche, aby być świadkami rekordu przejazdu toru Silesia Ring przez kierowcę fabrycznego niemieckiej marki. Jakim autem? Uwaga - elektrycznym.
Michał Sztorc czyta EVO Magazine
5

Na deser mamy dla Was dwa włoskie smaczki. Pierwszy to kontynuacja wątku z materiału okładkowego. Rozmawiamy z przedstawicielami Ducati Polska odnośnie ich planów na nadchodzący czas. Paradoksalnie rzecz tyczy się… nie tylko motocykli. Drugi element z Italii to Caselani - manufaktura, którą odwiedzamy jako jedyni z Polski, a która trudni się modernizacją francuskich vanów i furgonetek w sposób, który umili monotonię dnia codziennego ich kierowcom, jak i wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Michał Sztorc z nową okładką EVO Magazine
PREMIERA EVO
Już jest nowe EVO Magazine. Rower na okładce?! Co im strzeliło do głowy?!

Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!

28 lutego 2025
Yokohama on Tour - Puszcza Białowieska - zimą
Prezentacja Partnera
Ruszamy na wschód do Puszczy Białowieskiej

Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!

28 lutego 2025
Ducati Panigale V4 na torze
Prezentacja Partnera
Co na nas czeka w salonach Ducati w 2025 roku?

Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji

25 lutego 2025
Test opon 2024
Test opon 2024
EVO TEST OPON 2024 - w corocznym teście wyłaniamy najlepsze opony

Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?

25 lutego 2025
Lamborghini Fenomeno i przyszłość marki
Lamborghini / Fenomeno
Lamborghini Fenomeno zadebiutuje podczas Monterey Car Week

Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.

27 czerwca 2025
Jaguar Type 00 spysyhot
Jaguar / Type 00
Nowy Jaguar GT rozpoczyna testy na torze Nürburgring

Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.

27 czerwca 2025
Hennessey Venom F5 Evolution jazda
Hennessey / Venom F5
Hennessey Venom F5 Evolution - pretendent do rekordu prędkości

Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.

26 czerwca 2025
Mercedes-AMG GT XX Concept premiera
Mercedes / GT XX
Mercedes Concept AMG GT XX wkrótce zmieni się w produkcyjny model AMG

Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.

26 czerwca 2025
Koenigsegg Sadair's Spear przód
Koenigsegg / Sadair's Spear
Nowy Koenigsegg ma dziwną nazwę, 1625 KM i bardzo agresywne aero

Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.

25 czerwca 2025
Zenvo Aurora kwiecień 2024
Zenvo / Aurora
Nowe Zenvo Aurora ma ponad dwa razy więcej mocy niż Ferrari 296

Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.

24 czerwca 2025
BMW tworzywa karbon kompozyt
BMW
UE rozważa bana na włókna węglowe, tymczasem BMW ma już zastępstwo

BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.

23 czerwca 2025
Dacia Duster 1.2 tce test
Dacia / Duster
Dacia Duster 1.2 TCe 130 - czy obroni się przed chińskim natarciem?

Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?

22 czerwca 2025
Volkswagen Golf GTI Edition 50 premiera
Volkswagen / Golf
Volkswagen Golf GTI Edition 50 - pierwszy taki hot hatch od dekady

VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.

21 czerwca 2025
Lanzante Project 95-59 teaser
Lanzante
Inspirowane McLarenem F1 Lanzante 95-59 zadebiutuje na Goodwood FoS

Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.

20 czerwca 2025
2025 Land Rover Defender Trophy Edition
Land Rover / Defender
Land Rover Defender 110 Trophy - z wielbłądami w tle

Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.

20 czerwca 2025
2025 HWA Evo restomod
Restomod
HWA będzie ścigać się restomodem stylizowanym na Mercedesa 190E Evo II

Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.

20 czerwca 2025