Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na rok modelowy 2022 Porsche przygotowało wersję Platinum Edition swojej czterodrzwiowej limuzyny
Porsche Panamera i Panamera Sport Turismo zyskały właśnie nową wersję specjalną dla bazowych odmian 4 i 4 e-hybrid. Nazywa się Platinum Edition i zawiera najpopularniejsze opcje wybierane przez klientów.
Wśród opcji dodanych do bazowej specyfikacji są takie elementy jak pneumatyczne zawieszenie z amortyzatorami PASM, reflektory główne LED Matrix, dach panoramiczny i kamera tylna. Wszystkie te rzeczy normalnie figurują na liście dodatków.
Z wyglądu edycja specjalna wyróżnia się głównie szarymi, 21-calowymi felgami i czarnymi końcówkami wydechu. Listwy wokół okien są wykończone na czarny połysk, same tylne szyby przyciemnione, a klosze tylnych lamp są przezroczyste.
We wnętrzu zachowano wszystkie rodzaje wykończenia do wyboru, ale dołożono kilka ciekawych opcji. Przede wszystkim jest kierownica GT Sports, drzwi z dociąganiem i opcją komfortowego wsiadania, a o wygodę kierowcy dbają elektrycznie sterowane fotele z regulacją w 14 kierunkach. Nagłośnienie to system BOSE Surround, ponadto Platinum Edition ma dedykowane dla tej wersji nakładki progowe z aluminium i zegarek analogowy na szczycie konsoli centralnej. Dokładnie w tym miejscu, w którym jest stoper w Panamerach wyposażonych w pakiet Sport Chrono.
Wszystkie Panamery w wersji 4 i 4 e-hybrid mają silniki spalinowe 2.9 V6 o mocy odpowiednio 330 lub 462 KM. W obu przypadkach moc trafia na asfalt przez 8-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i napęd na wszystkie koła faworyzujący tylną oś.
W Niemczech ceny Panamery Platinum Edition zaczynają się od 111 945 euro. To dużo, jednak znacznie bogatsze wyposażenie standardowe kompensuje różnicę w cenie, więc możemy mówić o swego rodzaju okazji. Polskie cenniki jeszcze nie są znane. Samochód będzie można zobaczyć na żywo po raz pierwszy w Los Angeles za tydzień, a do salonów trafi w pierwszym kwartale 2022 r.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.
Ferrari rozpoczyna program, w którym klienci mogą kupić zmodyfikowane wyścigówki 499P klasy LMH i poczuć się jak Robert Kubica
Ruszamy na Red Bull Ring by wraz z Atlas Ward Motorsport poznać sekret łączenia pracy zawodowej z profesjonalnym ściganiem się.
BMW M3 kolejnej generacji dostanie napęd elektryczny. A to nie koniec złych wieści.
Nowa ładowarka Lotusa ma oferować 450 kW i niesamowicie szybkie ładowanie. Przynajmniej w teorii.
Hondę ostatnio już niemal głównie kojarzymy z autami o wyższym prześwicie. Do gamy dołącza ZR-V, które powinno być bestsellerem japońskiego producenta.
Nowa Dacia Duster jest praktyczna, rozsądna i wygląda o wiele lepiej niż dwie poprzednie generacje.
SF90 XX Stradale z hybrydą na pokładzie jest najszybszym samochodem drogowym na torze Fiorano.
McLaren Automotive potwierdził, że przystępuje do rywalizacji w WEC z modelem 720S GT3.
Jakie są korzyści wynikające z użycia AI w motoryzacji? Czy samochody zostaną wkrótce „smartfonami na kołach”?
Dzięki hybrydzie z V6 następny flagowiec Ferrari połączy świat samochodów drogowych i wyścigowych.
W EVO czytamy o autach ze snów i wszyscy o nich marzymy niezależnie od tego, ile kosztują i jak są szybkie.
Po liftingu Panamera zyskała design i technologie upodabniające ten model do Porsche Taycana.
Imola to najbardziej radykalne drogowe Pagani w historii, a teraz debiutuje jej wersja Roadster.
Przyszedł czas na prawdziwie rasowy wariant Range Rovera, który rozbudzi emocje jak żadne inne auto w tym segmencie.