BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Szwedzko-chiński crossover Polestar 2 to jeden z konkurentów Tesli Model Y. Teraz firma zaprezentowała jego wersję rozwojową na rok modelowy 2024. Lifting obejmuje zarówno kwestie kosmetyczne jak i technologię ukrytą pod przypominającą Volvo karoserią. Wkrótce nowe Polestary 2 będzie można zamawiać.
Najpoważniejsze zmiany dotyczą silników elektrycznych i baterii - w obu przypadkach zastosowano zupełnie nowe podzespoły. W podstawowej wersji z jednym motorem “dwójka” osiąga teraz 300 KM i 490 Nm, czyli 68 KM i prawie 160 Nm więcej niż do tej pory. W związku z tak dużym wzrostem mocy przeniesiono silnik na tylną oś, więc model bazowy po modernizacji będzie miał tylny napęd. Przyspieszenie do 100 km/h spadło z 7,4 do 6,2 s.
Wersja z dwoma silnikami zyskała zupełnie nowe jednostki napędowe, a łączna moc układu to 422 KM i 740 Nm. Parametry te są lepsze o 14 KM i 80 Nm, co przełożyło się na skrócenie czasu przyspieszenia do “setki” z 4,7 do 4,5 s. Powinna się też zmienić charakterystyka jazdy Polestarem 2, gdyż w bardziej sportowych trybach da o sobie znać mocny silnik napędzający tylną oś. Gdy akurat nie chcesz się ścigać, a walczysz o jak największy zasięg, samochód potrafi fizycznie odłączyć przedni motor podczas spokojnej jazdy.
Za dopłatą klienci mogą nabyć Pakiet Performance, który w wersji z dwoma silnikami jeszcze podnosi moc do 476 KM. Wtedy sprint do 100 km/h jest jeszcze krótszy i wynosi 4,2 s.
Producent nadal będzie oferował w tym modelu dwa warianty baterii, które po modernizacji mają zarówno inną konstrukcję jak i oprogramowanie. Podstawowa wersja Polestara 2 ma akumulatory o pojemności 69 kWh, a zasięg wynosi 518 km (WLTP), czyli o 40 km więcej niż do tej pory. Jednosilnikowy Polestar z większą baterią 82 kWh podbija zasięg do 636 km, co oznacza wzrost o 83 km względem poprzednika. Wariant z dwoma silnikami występuje tylko z większą baterią i legitymuje się zasięgiem 592 km (+105 km). W nowym modelu akumulatory będzie można ładować szybciej, gdyż mniejsza bateria przyjmuje moc do 135 kW, a większa nawet do 205 kW.
Polestar nie wprowadza znaczących zmian do projektu nadwozia modelu 2, choć pojawiły się kosmetyczne poprawki w przednim pasie i nowe wzory felg. Tak jak poprzednio, opcjonalny Pakiet Performance wyróżnia się złotymi akcentami na zaciskach hamulcowych i przy manualnie regulowanych kolumnach zawieszenia firmy Öhlins. Poza tym poprawiono działanie niektórych systemów bezpieczeństwa, ale minimalistyczny i elegancki design wnętrza pozostał nienaruszony.
Podobnie jak wszystkie Polestary, nową “2” będzie można zamówić wyłącznie przez Internet. Pierwsze samochody z roku modelowego 2024 zjadą z taśmy montażowej na początku trzeciego kwartału tego roku.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.