Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Szwedzko-chiński crossover Polestar 2 to jeden z konkurentów Tesli Model Y. Teraz firma zaprezentowała jego wersję rozwojową na rok modelowy 2024. Lifting obejmuje zarówno kwestie kosmetyczne jak i technologię ukrytą pod przypominającą Volvo karoserią. Wkrótce nowe Polestary 2 będzie można zamawiać.
Najpoważniejsze zmiany dotyczą silników elektrycznych i baterii - w obu przypadkach zastosowano zupełnie nowe podzespoły. W podstawowej wersji z jednym motorem “dwójka” osiąga teraz 300 KM i 490 Nm, czyli 68 KM i prawie 160 Nm więcej niż do tej pory. W związku z tak dużym wzrostem mocy przeniesiono silnik na tylną oś, więc model bazowy po modernizacji będzie miał tylny napęd. Przyspieszenie do 100 km/h spadło z 7,4 do 6,2 s.
Wersja z dwoma silnikami zyskała zupełnie nowe jednostki napędowe, a łączna moc układu to 422 KM i 740 Nm. Parametry te są lepsze o 14 KM i 80 Nm, co przełożyło się na skrócenie czasu przyspieszenia do “setki” z 4,7 do 4,5 s. Powinna się też zmienić charakterystyka jazdy Polestarem 2, gdyż w bardziej sportowych trybach da o sobie znać mocny silnik napędzający tylną oś. Gdy akurat nie chcesz się ścigać, a walczysz o jak największy zasięg, samochód potrafi fizycznie odłączyć przedni motor podczas spokojnej jazdy.

Za dopłatą klienci mogą nabyć Pakiet Performance, który w wersji z dwoma silnikami jeszcze podnosi moc do 476 KM. Wtedy sprint do 100 km/h jest jeszcze krótszy i wynosi 4,2 s.
Producent nadal będzie oferował w tym modelu dwa warianty baterii, które po modernizacji mają zarówno inną konstrukcję jak i oprogramowanie. Podstawowa wersja Polestara 2 ma akumulatory o pojemności 69 kWh, a zasięg wynosi 518 km (WLTP), czyli o 40 km więcej niż do tej pory. Jednosilnikowy Polestar z większą baterią 82 kWh podbija zasięg do 636 km, co oznacza wzrost o 83 km względem poprzednika. Wariant z dwoma silnikami występuje tylko z większą baterią i legitymuje się zasięgiem 592 km (+105 km). W nowym modelu akumulatory będzie można ładować szybciej, gdyż mniejsza bateria przyjmuje moc do 135 kW, a większa nawet do 205 kW.

Polestar nie wprowadza znaczących zmian do projektu nadwozia modelu 2, choć pojawiły się kosmetyczne poprawki w przednim pasie i nowe wzory felg. Tak jak poprzednio, opcjonalny Pakiet Performance wyróżnia się złotymi akcentami na zaciskach hamulcowych i przy manualnie regulowanych kolumnach zawieszenia firmy Öhlins. Poza tym poprawiono działanie niektórych systemów bezpieczeństwa, ale minimalistyczny i elegancki design wnętrza pozostał nienaruszony.
Podobnie jak wszystkie Polestary, nową “2” będzie można zamówić wyłącznie przez Internet. Pierwsze samochody z roku modelowego 2024 zjadą z taśmy montażowej na początku trzeciego kwartału tego roku.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.