Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Szwedzko-chiński crossover Polestar 2 to jeden z konkurentów Tesli Model Y. Teraz firma zaprezentowała jego wersję rozwojową na rok modelowy 2024. Lifting obejmuje zarówno kwestie kosmetyczne jak i technologię ukrytą pod przypominającą Volvo karoserią. Wkrótce nowe Polestary 2 będzie można zamawiać.
Najpoważniejsze zmiany dotyczą silników elektrycznych i baterii - w obu przypadkach zastosowano zupełnie nowe podzespoły. W podstawowej wersji z jednym motorem “dwójka” osiąga teraz 300 KM i 490 Nm, czyli 68 KM i prawie 160 Nm więcej niż do tej pory. W związku z tak dużym wzrostem mocy przeniesiono silnik na tylną oś, więc model bazowy po modernizacji będzie miał tylny napęd. Przyspieszenie do 100 km/h spadło z 7,4 do 6,2 s.
Wersja z dwoma silnikami zyskała zupełnie nowe jednostki napędowe, a łączna moc układu to 422 KM i 740 Nm. Parametry te są lepsze o 14 KM i 80 Nm, co przełożyło się na skrócenie czasu przyspieszenia do “setki” z 4,7 do 4,5 s. Powinna się też zmienić charakterystyka jazdy Polestarem 2, gdyż w bardziej sportowych trybach da o sobie znać mocny silnik napędzający tylną oś. Gdy akurat nie chcesz się ścigać, a walczysz o jak największy zasięg, samochód potrafi fizycznie odłączyć przedni motor podczas spokojnej jazdy.
Za dopłatą klienci mogą nabyć Pakiet Performance, który w wersji z dwoma silnikami jeszcze podnosi moc do 476 KM. Wtedy sprint do 100 km/h jest jeszcze krótszy i wynosi 4,2 s.
Producent nadal będzie oferował w tym modelu dwa warianty baterii, które po modernizacji mają zarówno inną konstrukcję jak i oprogramowanie. Podstawowa wersja Polestara 2 ma akumulatory o pojemności 69 kWh, a zasięg wynosi 518 km (WLTP), czyli o 40 km więcej niż do tej pory. Jednosilnikowy Polestar z większą baterią 82 kWh podbija zasięg do 636 km, co oznacza wzrost o 83 km względem poprzednika. Wariant z dwoma silnikami występuje tylko z większą baterią i legitymuje się zasięgiem 592 km (+105 km). W nowym modelu akumulatory będzie można ładować szybciej, gdyż mniejsza bateria przyjmuje moc do 135 kW, a większa nawet do 205 kW.
Polestar nie wprowadza znaczących zmian do projektu nadwozia modelu 2, choć pojawiły się kosmetyczne poprawki w przednim pasie i nowe wzory felg. Tak jak poprzednio, opcjonalny Pakiet Performance wyróżnia się złotymi akcentami na zaciskach hamulcowych i przy manualnie regulowanych kolumnach zawieszenia firmy Öhlins. Poza tym poprawiono działanie niektórych systemów bezpieczeństwa, ale minimalistyczny i elegancki design wnętrza pozostał nienaruszony.
Podobnie jak wszystkie Polestary, nową “2” będzie można zamówić wyłącznie przez Internet. Pierwsze samochody z roku modelowego 2024 zjadą z taśmy montażowej na początku trzeciego kwartału tego roku.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.
Od sezonu 2026 zielone bolidy Aston Martina będą wyposażone w kompletne układy napędowe Hondy.
Ledwo poznaliśmy nowe BMW M2, a już w fazie testów jest jego wersja rozwojowa CS.
Do walki z Bentleyem i Ferrari Aston Martin wystawia nowy model DB12 o mocy 680 KM.
Po 50 latach produkcji Caterham Seven wkracza w zupełnie nieznany sobie obszar bezemisyjnego napędu.
Nowa seria 5 ma bliźniaka w postaci elektrycznej limuzyny i5 M60, której moc przekracza 600 KM.