Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Polestar 3 będzie pierwszym autem tej marki odrębnym od Volvo. Od niego zależy przyszłość szwedzkiego producenta.
Polestar zapowiedział swój trzeci model nazwany po prostu 3. Jest on średniej wielkości SUV-em, co nie najlepiej nas nastraja, ale reprezentuje szybki postęp szwedzkiej marki i wejście w nową erę, niezależną od schematów wypracowanych przez siostrzane Volvo. To pierwszy samochód stworzony od początku do końca jako Polestar.
Widać to na pierwszy rzut oka po wyglądzie egzemplarza przedprodukcyjnego. Nie ma w nim surowej estetyki charakterystycznej dla współczesnych modeli Volvo. Brakuje np. wyraźnej linii bocznej, czyli detalu, który charakteryzuje wiele modeli Volvo od lat 60. Zamiast tego najmocniejsza linia z boku podąża ponad kabiną przez słupek A i definiuje opadającą linię dachu nowego modelu.
Drzwi przednie i tylne mają za to swoje własne charakterystyczne przetłoczenia, szczególnie z tyłu widać linię przechodzącą w silne załamanie powyżej tylnego koła - nawiązuje to do zabiegu stylistycznego z flagowego Polestara 1, tyle że w połączeniu z bardziej typową sylwetką dwubryłową. Do tego opadająca linia dachu, ładnie wkomponowany tylny spoiler i kontrastujący kolor powierzchni dachu (w tym przypadku niemal na pewno jest to pełna “panorama”) dopełniają wygląd prototypu. Pewnych odniesień do Volvo można się dopatrzyć w progach i nadkolach, ale to nie zmienia faktu, że Polestar poszedł własną ścieżką i chce wypracować rozpoznawalność i styl.
Polestar rozwija brytyjską bazę inżynieryjną dla limuzyny Polestar 5 >>
Na zdjęciu słabo widać co się dzieje w pasie przednim i tylnym, ale prawie na pewno przednia część auta będzie kalką konceptu Precept z dwuczęściowymi reflektorami głównymi i wąskim przednim grillem służącym za owiewkę i miejsce osadzenia systemów bezpieczeństwa. Wskazuje na to mocno pochylona maska auta z otworami wylotowymi od strony przedniej szyby.
Wydaje się, że z tyłu widać najwięcej cech wspólnych z Volvo - ten sam układ świateł głównych, choć może nie sięgających aż tak wysoko, z podobną strukturą wewnętrzną i świetlnym pasem w poprzek tylnej klapy. To oczywista próba zrobienia stylizacji w podobnym stylu, ale jednak trochę innej, indywidualnej i nieoczywistej. Podobnie powinno być w kabinie, ale jej wygląd poznamy prawdopodobnie dopiero w dniu premiery, która powinna nastąpić jeszcze przed końcem roku.
Polestar 3 jest tylko jednym z trzech nadchodzących nowych modeli Polestara. W ciągu trzech lat od tego momentu na rynek wejdzie jeszcze Polestar 4 - usportowiony SUV i Polestar 5 - produkcyjna wersja dużego liftbacka Precept mająca konkurować z Porsche Taycan i Teslą Model S. Chociaż ostatnie dwa lata były dla Szwedów raczej spokojne, wydaje się że następne trzy lata będą decydujące w kontekście dalszych poczynań najbardziej dynamicznie rozwijającej się marki na rynku EV.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.