Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Polestar 3 będzie pierwszym autem tej marki odrębnym od Volvo. Od niego zależy przyszłość szwedzkiego producenta.
Polestar zapowiedział swój trzeci model nazwany po prostu 3. Jest on średniej wielkości SUV-em, co nie najlepiej nas nastraja, ale reprezentuje szybki postęp szwedzkiej marki i wejście w nową erę, niezależną od schematów wypracowanych przez siostrzane Volvo. To pierwszy samochód stworzony od początku do końca jako Polestar.
Widać to na pierwszy rzut oka po wyglądzie egzemplarza przedprodukcyjnego. Nie ma w nim surowej estetyki charakterystycznej dla współczesnych modeli Volvo. Brakuje np. wyraźnej linii bocznej, czyli detalu, który charakteryzuje wiele modeli Volvo od lat 60. Zamiast tego najmocniejsza linia z boku podąża ponad kabiną przez słupek A i definiuje opadającą linię dachu nowego modelu.
Drzwi przednie i tylne mają za to swoje własne charakterystyczne przetłoczenia, szczególnie z tyłu widać linię przechodzącą w silne załamanie powyżej tylnego koła - nawiązuje to do zabiegu stylistycznego z flagowego Polestara 1, tyle że w połączeniu z bardziej typową sylwetką dwubryłową. Do tego opadająca linia dachu, ładnie wkomponowany tylny spoiler i kontrastujący kolor powierzchni dachu (w tym przypadku niemal na pewno jest to pełna “panorama”) dopełniają wygląd prototypu. Pewnych odniesień do Volvo można się dopatrzyć w progach i nadkolach, ale to nie zmienia faktu, że Polestar poszedł własną ścieżką i chce wypracować rozpoznawalność i styl.
Polestar rozwija brytyjską bazę inżynieryjną dla limuzyny Polestar 5 >>
Na zdjęciu słabo widać co się dzieje w pasie przednim i tylnym, ale prawie na pewno przednia część auta będzie kalką konceptu Precept z dwuczęściowymi reflektorami głównymi i wąskim przednim grillem służącym za owiewkę i miejsce osadzenia systemów bezpieczeństwa. Wskazuje na to mocno pochylona maska auta z otworami wylotowymi od strony przedniej szyby.
Wydaje się, że z tyłu widać najwięcej cech wspólnych z Volvo - ten sam układ świateł głównych, choć może nie sięgających aż tak wysoko, z podobną strukturą wewnętrzną i świetlnym pasem w poprzek tylnej klapy. To oczywista próba zrobienia stylizacji w podobnym stylu, ale jednak trochę innej, indywidualnej i nieoczywistej. Podobnie powinno być w kabinie, ale jej wygląd poznamy prawdopodobnie dopiero w dniu premiery, która powinna nastąpić jeszcze przed końcem roku.
Polestar 3 jest tylko jednym z trzech nadchodzących nowych modeli Polestara. W ciągu trzech lat od tego momentu na rynek wejdzie jeszcze Polestar 4 - usportowiony SUV i Polestar 5 - produkcyjna wersja dużego liftbacka Precept mająca konkurować z Porsche Taycan i Teslą Model S. Chociaż ostatnie dwa lata były dla Szwedów raczej spokojne, wydaje się że następne trzy lata będą decydujące w kontekście dalszych poczynań najbardziej dynamicznie rozwijającej się marki na rynku EV.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Na warszawskie ulice zabieramy dwa supersamochody - jeden z Włoch i jeden z Anglii.
Tuscan jest echem złotych lat marki TVR i jednym z naszych ulubionych aut ostatniego ćwierćwiecza.
Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.
Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.
Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.
Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.
Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.
Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.
GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.