Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Polestar 3 będzie pierwszym autem tej marki odrębnym od Volvo. Od niego zależy przyszłość szwedzkiego producenta.
Polestar zapowiedział swój trzeci model nazwany po prostu 3. Jest on średniej wielkości SUV-em, co nie najlepiej nas nastraja, ale reprezentuje szybki postęp szwedzkiej marki i wejście w nową erę, niezależną od schematów wypracowanych przez siostrzane Volvo. To pierwszy samochód stworzony od początku do końca jako Polestar.
Widać to na pierwszy rzut oka po wyglądzie egzemplarza przedprodukcyjnego. Nie ma w nim surowej estetyki charakterystycznej dla współczesnych modeli Volvo. Brakuje np. wyraźnej linii bocznej, czyli detalu, który charakteryzuje wiele modeli Volvo od lat 60. Zamiast tego najmocniejsza linia z boku podąża ponad kabiną przez słupek A i definiuje opadającą linię dachu nowego modelu.
Drzwi przednie i tylne mają za to swoje własne charakterystyczne przetłoczenia, szczególnie z tyłu widać linię przechodzącą w silne załamanie powyżej tylnego koła - nawiązuje to do zabiegu stylistycznego z flagowego Polestara 1, tyle że w połączeniu z bardziej typową sylwetką dwubryłową. Do tego opadająca linia dachu, ładnie wkomponowany tylny spoiler i kontrastujący kolor powierzchni dachu (w tym przypadku niemal na pewno jest to pełna “panorama”) dopełniają wygląd prototypu. Pewnych odniesień do Volvo można się dopatrzyć w progach i nadkolach, ale to nie zmienia faktu, że Polestar poszedł własną ścieżką i chce wypracować rozpoznawalność i styl.
Polestar rozwija brytyjską bazę inżynieryjną dla limuzyny Polestar 5 >>
Na zdjęciu słabo widać co się dzieje w pasie przednim i tylnym, ale prawie na pewno przednia część auta będzie kalką konceptu Precept z dwuczęściowymi reflektorami głównymi i wąskim przednim grillem służącym za owiewkę i miejsce osadzenia systemów bezpieczeństwa. Wskazuje na to mocno pochylona maska auta z otworami wylotowymi od strony przedniej szyby.
Wydaje się, że z tyłu widać najwięcej cech wspólnych z Volvo - ten sam układ świateł głównych, choć może nie sięgających aż tak wysoko, z podobną strukturą wewnętrzną i świetlnym pasem w poprzek tylnej klapy. To oczywista próba zrobienia stylizacji w podobnym stylu, ale jednak trochę innej, indywidualnej i nieoczywistej. Podobnie powinno być w kabinie, ale jej wygląd poznamy prawdopodobnie dopiero w dniu premiery, która powinna nastąpić jeszcze przed końcem roku.
Polestar 3 jest tylko jednym z trzech nadchodzących nowych modeli Polestara. W ciągu trzech lat od tego momentu na rynek wejdzie jeszcze Polestar 4 - usportowiony SUV i Polestar 5 - produkcyjna wersja dużego liftbacka Precept mająca konkurować z Porsche Taycan i Teslą Model S. Chociaż ostatnie dwa lata były dla Szwedów raczej spokojne, wydaje się że następne trzy lata będą decydujące w kontekście dalszych poczynań najbardziej dynamicznie rozwijającej się marki na rynku EV.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nevera ma 1914 KM i mimo napędu elektrycznego zaliczamy go do czołówki "prawdziwych" samochodów.
Najbardziej ekstremalne Lamborghini Huracán okazuje się najbardziej użyteczne i sprawia dużo frajdy.
Otwieramy sezon razem z najwspanialszymi kąskami nieprzeciętnej motoryzacji.
Na stulecie wyścigu 24h Le Mans Alpine przygotowało limitowaną edycję specjalną modelu A110 R.
Caterham chce zacząć erę napędów EV od zgrabnego sportowego coupe o współczesnej sylwetce.
Tesla Plaid ponownie jest najszybszym samochodem seryjnym z napędem elektrycznym na Nürburgringu.
Wzmocnione torowe SF90 otrzyma najbardziej agresywną aerodynamikę w historii drogowych Ferrari.
Nowy hypercar Bugatti ma być znacznie bardziej ekstremalny niż pozostałe modele z silnikiem W16.
Z okazji okrągłej rocznicy założenia firmy słynna tarcza Porsche otrzymała nowy design.
Golf R stał się mocniejszy niż kiedykolwiek - nowa limitowana do 333 sztuk wersja ma równo 333 KM.
Włoski startup chce wypuścić dwa nowe modele EV. Jeden z nich będzie konkurował z Porsche Taycan.
Dział SVO stworzył szybszą i bardziej muskularną wersję Range Rovera Sport z motorem V8.
Porsche przygotowuje lekką, ekstremalną pochodną GT3 Touring inspirowaną dawnym modelem 911 ST.
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Od dekad nie ma konkurencji i jest synonimem braku konieczności udowadniania czegokolwiek. Od teraz - z nienachalną personalizacją.