BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Porsche Exclusive Manufaktur stworzyło 911 GT3 generacji 992 w hołdzie Porsche 956 z Le Mans
Włoski były kierowca wyścigowy, a obecnie przedsiębiorca, Paolo Barilla, skończył w tym roku 60 lat. Z tej okazji zwrócił się do Porsche Exclusive Manufaktur, aby zbudować dla niego jedyne w swoim rodzaju 911 GT3. Samochód otrzymał historyczne malowanie z wyścigu 24h Le Mans w 1985 r., w którym Barilla prowadząc Porsche 956 sięgnął po zwycięstwo. Jest też kilka dodatków zrobionych na zamówienie.
Projekt powstał w ramach nowego programu Porsche Sonderwunsch (specjalne życzenie), dzięki któremu klienci mogą wcielać w życie swoje szalone pomysły, jeśli tylko mają na to środki i cierpliwość.
Grant Larson, projektant oryginalnego Boxstera, a obecnie dyrektor ds. projektów specjalnych w Porsche, odpowiedzialny za naniesienie retro barwy na 992 GT3, powiedział: Geometrycznie są to zupełnie inne samochody. Nie można było przenieść układu 1:1. Początkowo chciałem przesunąć numery wyścigowe na drzwiach bardziej na środek białego pasa, ale Paolo Barilla nalegał, aby „7” znajdowała się bardzo blisko krawędzi, tak jak w jego samochodzie wyścigowym.
Pierwszym krokiem było modelowanie cyfrowe, a następnie trzykrotne malowanie próbne, zanim schemat został uznany za odpowiedni. Nawet zastosowany odcień żółtego wymagał przemyślenia. Wybrano „Summer Yellow” ze względu na jego zgodność z oryginałem i zdolność do podkreślania białych i czarnych pasów zarówno w świetle sztucznym, jak i dziennym.
Obwódki reflektorów też są pomalowane na żółto, a na karoserii znalazł się numer wyścigowy Barilli - 7 - oraz symboliczny napis PB 60 nawiązujący do inicjałów i wieku kierowcy, jednocześnie przypominający logo dawnego sponsora. Koła przednie są białe, a tylne złote w nawiązaniu do wyścigowej specyfikacji 956 z 1985 r., choć nowoczesny styl felg na centralną nakrętkę nie do końca odpowiada charakterem tym oryginalnym.
Program Sonderwunsch pozwolił Barilli na wykonanie niektórych dodatków na zamówienie. Z tego powodu jego jedyne w swoim rodzaju GT3 ma zmodyfikowane zderzaki bardziej przypominające oryginalne 956. Jednocześnie dołożono starań, by aerodynamika auta nie pogorszyła się.
Wewnątrz znalazł się całkowicie inny wybierak skrzyni biegów przypominający magnezową gałkę z 956. Tutaj jest wyfrezowana z aluminium i wypiaskowana, a przymocował ją sam Barilla. Do tego specjalny emblemat, nakładki progowe i pętla toru wyhaftowana na zagłówkach.
Paolo Barilla powiedział: W latach osiemdziesiątych miałem okazję jeździć wspaniałym Porsche 956, samochodem ikonicznym pod względem osiągów i piękna. Interpretacja niektórych elementów we współczesnym GT3 sprawia, że to wspomnienie jest ekscytujące i żywe - dla mnie i dla bliskich mi osób. Jak można się spodziewać, koszt takiego projektu nie został podany, ale od pierwszego szkicu do zbudowania ostatecznego egzemplarza minęły trzy lata.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.