Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Porsche Exclusive Manufaktur stworzyło 911 GT3 generacji 992 w hołdzie Porsche 956 z Le Mans
Włoski były kierowca wyścigowy, a obecnie przedsiębiorca, Paolo Barilla, skończył w tym roku 60 lat. Z tej okazji zwrócił się do Porsche Exclusive Manufaktur, aby zbudować dla niego jedyne w swoim rodzaju 911 GT3. Samochód otrzymał historyczne malowanie z wyścigu 24h Le Mans w 1985 r., w którym Barilla prowadząc Porsche 956 sięgnął po zwycięstwo. Jest też kilka dodatków zrobionych na zamówienie.
Projekt powstał w ramach nowego programu Porsche Sonderwunsch (specjalne życzenie), dzięki któremu klienci mogą wcielać w życie swoje szalone pomysły, jeśli tylko mają na to środki i cierpliwość.
Grant Larson, projektant oryginalnego Boxstera, a obecnie dyrektor ds. projektów specjalnych w Porsche, odpowiedzialny za naniesienie retro barwy na 992 GT3, powiedział: Geometrycznie są to zupełnie inne samochody. Nie można było przenieść układu 1:1. Początkowo chciałem przesunąć numery wyścigowe na drzwiach bardziej na środek białego pasa, ale Paolo Barilla nalegał, aby „7” znajdowała się bardzo blisko krawędzi, tak jak w jego samochodzie wyścigowym.
Pierwszym krokiem było modelowanie cyfrowe, a następnie trzykrotne malowanie próbne, zanim schemat został uznany za odpowiedni. Nawet zastosowany odcień żółtego wymagał przemyślenia. Wybrano „Summer Yellow” ze względu na jego zgodność z oryginałem i zdolność do podkreślania białych i czarnych pasów zarówno w świetle sztucznym, jak i dziennym.
Obwódki reflektorów też są pomalowane na żółto, a na karoserii znalazł się numer wyścigowy Barilli - 7 - oraz symboliczny napis PB 60 nawiązujący do inicjałów i wieku kierowcy, jednocześnie przypominający logo dawnego sponsora. Koła przednie są białe, a tylne złote w nawiązaniu do wyścigowej specyfikacji 956 z 1985 r., choć nowoczesny styl felg na centralną nakrętkę nie do końca odpowiada charakterem tym oryginalnym.
Program Sonderwunsch pozwolił Barilli na wykonanie niektórych dodatków na zamówienie. Z tego powodu jego jedyne w swoim rodzaju GT3 ma zmodyfikowane zderzaki bardziej przypominające oryginalne 956. Jednocześnie dołożono starań, by aerodynamika auta nie pogorszyła się.
Wewnątrz znalazł się całkowicie inny wybierak skrzyni biegów przypominający magnezową gałkę z 956. Tutaj jest wyfrezowana z aluminium i wypiaskowana, a przymocował ją sam Barilla. Do tego specjalny emblemat, nakładki progowe i pętla toru wyhaftowana na zagłówkach.
Paolo Barilla powiedział: W latach osiemdziesiątych miałem okazję jeździć wspaniałym Porsche 956, samochodem ikonicznym pod względem osiągów i piękna. Interpretacja niektórych elementów we współczesnym GT3 sprawia, że to wspomnienie jest ekscytujące i żywe - dla mnie i dla bliskich mi osób. Jak można się spodziewać, koszt takiego projektu nie został podany, ale od pierwszego szkicu do zbudowania ostatecznego egzemplarza minęły trzy lata.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.