Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Porsche Exclusive Manufaktur stworzyło 911 GT3 generacji 992 w hołdzie Porsche 956 z Le Mans
Włoski były kierowca wyścigowy, a obecnie przedsiębiorca, Paolo Barilla, skończył w tym roku 60 lat. Z tej okazji zwrócił się do Porsche Exclusive Manufaktur, aby zbudować dla niego jedyne w swoim rodzaju 911 GT3. Samochód otrzymał historyczne malowanie z wyścigu 24h Le Mans w 1985 r., w którym Barilla prowadząc Porsche 956 sięgnął po zwycięstwo. Jest też kilka dodatków zrobionych na zamówienie.
Projekt powstał w ramach nowego programu Porsche Sonderwunsch (specjalne życzenie), dzięki któremu klienci mogą wcielać w życie swoje szalone pomysły, jeśli tylko mają na to środki i cierpliwość.
Grant Larson, projektant oryginalnego Boxstera, a obecnie dyrektor ds. projektów specjalnych w Porsche, odpowiedzialny za naniesienie retro barwy na 992 GT3, powiedział: Geometrycznie są to zupełnie inne samochody. Nie można było przenieść układu 1:1. Początkowo chciałem przesunąć numery wyścigowe na drzwiach bardziej na środek białego pasa, ale Paolo Barilla nalegał, aby „7” znajdowała się bardzo blisko krawędzi, tak jak w jego samochodzie wyścigowym.
Pierwszym krokiem było modelowanie cyfrowe, a następnie trzykrotne malowanie próbne, zanim schemat został uznany za odpowiedni. Nawet zastosowany odcień żółtego wymagał przemyślenia. Wybrano „Summer Yellow” ze względu na jego zgodność z oryginałem i zdolność do podkreślania białych i czarnych pasów zarówno w świetle sztucznym, jak i dziennym.
Obwódki reflektorów też są pomalowane na żółto, a na karoserii znalazł się numer wyścigowy Barilli - 7 - oraz symboliczny napis PB 60 nawiązujący do inicjałów i wieku kierowcy, jednocześnie przypominający logo dawnego sponsora. Koła przednie są białe, a tylne złote w nawiązaniu do wyścigowej specyfikacji 956 z 1985 r., choć nowoczesny styl felg na centralną nakrętkę nie do końca odpowiada charakterem tym oryginalnym.
Program Sonderwunsch pozwolił Barilli na wykonanie niektórych dodatków na zamówienie. Z tego powodu jego jedyne w swoim rodzaju GT3 ma zmodyfikowane zderzaki bardziej przypominające oryginalne 956. Jednocześnie dołożono starań, by aerodynamika auta nie pogorszyła się.
Wewnątrz znalazł się całkowicie inny wybierak skrzyni biegów przypominający magnezową gałkę z 956. Tutaj jest wyfrezowana z aluminium i wypiaskowana, a przymocował ją sam Barilla. Do tego specjalny emblemat, nakładki progowe i pętla toru wyhaftowana na zagłówkach.
Paolo Barilla powiedział: W latach osiemdziesiątych miałem okazję jeździć wspaniałym Porsche 956, samochodem ikonicznym pod względem osiągów i piękna. Interpretacja niektórych elementów we współczesnym GT3 sprawia, że to wspomnienie jest ekscytujące i żywe - dla mnie i dla bliskich mi osób. Jak można się spodziewać, koszt takiego projektu nie został podany, ale od pierwszego szkicu do zbudowania ostatecznego egzemplarza minęły trzy lata.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.