Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Porsche Exclusive Manufaktur stworzyło 911 GT3 generacji 992 w hołdzie Porsche 956 z Le Mans
Włoski były kierowca wyścigowy, a obecnie przedsiębiorca, Paolo Barilla, skończył w tym roku 60 lat. Z tej okazji zwrócił się do Porsche Exclusive Manufaktur, aby zbudować dla niego jedyne w swoim rodzaju 911 GT3. Samochód otrzymał historyczne malowanie z wyścigu 24h Le Mans w 1985 r., w którym Barilla prowadząc Porsche 956 sięgnął po zwycięstwo. Jest też kilka dodatków zrobionych na zamówienie.
Projekt powstał w ramach nowego programu Porsche Sonderwunsch (specjalne życzenie), dzięki któremu klienci mogą wcielać w życie swoje szalone pomysły, jeśli tylko mają na to środki i cierpliwość.

Grant Larson, projektant oryginalnego Boxstera, a obecnie dyrektor ds. projektów specjalnych w Porsche, odpowiedzialny za naniesienie retro barwy na 992 GT3, powiedział: Geometrycznie są to zupełnie inne samochody. Nie można było przenieść układu 1:1. Początkowo chciałem przesunąć numery wyścigowe na drzwiach bardziej na środek białego pasa, ale Paolo Barilla nalegał, aby „7” znajdowała się bardzo blisko krawędzi, tak jak w jego samochodzie wyścigowym.
Pierwszym krokiem było modelowanie cyfrowe, a następnie trzykrotne malowanie próbne, zanim schemat został uznany za odpowiedni. Nawet zastosowany odcień żółtego wymagał przemyślenia. Wybrano „Summer Yellow” ze względu na jego zgodność z oryginałem i zdolność do podkreślania białych i czarnych pasów zarówno w świetle sztucznym, jak i dziennym.
Obwódki reflektorów też są pomalowane na żółto, a na karoserii znalazł się numer wyścigowy Barilli - 7 - oraz symboliczny napis PB 60 nawiązujący do inicjałów i wieku kierowcy, jednocześnie przypominający logo dawnego sponsora. Koła przednie są białe, a tylne złote w nawiązaniu do wyścigowej specyfikacji 956 z 1985 r., choć nowoczesny styl felg na centralną nakrętkę nie do końca odpowiada charakterem tym oryginalnym.

Program Sonderwunsch pozwolił Barilli na wykonanie niektórych dodatków na zamówienie. Z tego powodu jego jedyne w swoim rodzaju GT3 ma zmodyfikowane zderzaki bardziej przypominające oryginalne 956. Jednocześnie dołożono starań, by aerodynamika auta nie pogorszyła się.
Wewnątrz znalazł się całkowicie inny wybierak skrzyni biegów przypominający magnezową gałkę z 956. Tutaj jest wyfrezowana z aluminium i wypiaskowana, a przymocował ją sam Barilla. Do tego specjalny emblemat, nakładki progowe i pętla toru wyhaftowana na zagłówkach.

Paolo Barilla powiedział: W latach osiemdziesiątych miałem okazję jeździć wspaniałym Porsche 956, samochodem ikonicznym pod względem osiągów i piękna. Interpretacja niektórych elementów we współczesnym GT3 sprawia, że to wspomnienie jest ekscytujące i żywe - dla mnie i dla bliskich mi osób. Jak można się spodziewać, koszt takiego projektu nie został podany, ale od pierwszego szkicu do zbudowania ostatecznego egzemplarza minęły trzy lata.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.