Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Francuskie Nardone Automotive stworzyło Porsche 928 z odświeżonym nadwoziem i nowymi podzespołami.
Francuska firma Nardone Automotive przedstawiła współczesną interpretację Porsche 928, czteromiejscowego coupe z silnikiem V8, które po raz pierwszy pojawiło się w 1978 r. jako następca modelu 911. Pierwowzór, choć nie był doskonały, stanowił ogromny krok dla Porsche pod względem technicznym. Właśnie w 928 wprowadzono wiele nowości, w tym silnik V8 z wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą oraz oś Weissach, która później została zastosowana w generacji 993 911.
Theirry Nardone, właściciel firmy Nardone Automotive, zawsze cenił modele Porsche z napędem na obie osie, a teraz przedstawia swoją unowocześnioną interpretację 928 w postaci restomoda opartego na oryginale, ale wykonanego z zastosowaniem szeregu nowych elementów, które unowocześniają konstrukcję bez poważnego wpływu na jej retro klimat.

Stworzone od podstaw kompozytowe nadwozie przede wszystkim jest mocno wygładzone w stosunku do oryginalnego projektu Wolfganga Mobiusa, ale też bardziej agresywne. Świadczą o tym mocno poszerzone błotniki przy wszystkich kołach. Te z przodu łączą się z nowym pasem przednim, który zawiera zarówno historyczne przetłoczenia wokół kierunkowskazów, jak i nowe LED-owe światła dzienne. Zderzak przedni z subtelnie zintegrowanym splitterem i otworami wentylacyjnymi jest podobny do rozwiązań jakie można znaleźć w innych Porsche z napędem na obie osie, takich jak 924 Carrera GT.
Z tyłu również wprowadzono kilka istotnych zmian, mianowicie nowy lightbar i światła nawiązujące do oryginału. Koła mają średnicę 18 cali, a ich wzór naśladuje oryginalne 16-calowe koła Porsche, tylko ze znacznie większym odsadzeniem, aby ładnie wypełnić poszerzone nadkola.
Kabina została całkowicie przeprojektowana i wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne, w tym system Porsche Heritage Hifi, który umożliwia korzystanie z Apple CarPlay na dyskretnym, kolorowym wyświetlaczu. Nowe są również specjalnie zaprojektowane przełączniki i deska rozdzielcza, dzięki którym wnętrze jest znacznie bardziej uporządkowane.

Pod karoserią kryje się mechanika normalnego Porsche 928, ale Nardone planuje wzmocnić seryjny silnik do mocy około 400 KM. Będzie to możliwe dzięki nowoczesnej jednostce sterującej ECU, która zwykle jest bolączką wczesnych modeli 928. Z silnikiem połączono nową, sześciobiegową przekładnią manualną i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przeprojektowany zostanie również skomplikowany układ zawieszenia modelu 928, z nowymi osiami, adaptacyjnymi amortyzatorami, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego i zmodernizowanym układem hamulcowym.
Producent auta, Nardone Automotive, nie podał jeszcze cen ani planowanej liczby egzemplarzy restomoda na bazie Porsche 928. Na razie zaplanowano tylko prezentację podczas Fashion Week w Mediolanie, a potem auto demonstracyjne pojedzie do Goodwood, gdzie weźmie udział w Festival of Speed. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na 2024 rok, więc jest jeszcze trochę czasu na dopracowanie unikalnego projektu Porsche. Po pierwszym znakomitym wrażeniu jesteśmy ciekawi jak wypadnie finalna wersja auta.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Kalendarz Pirelli 2026 „Elements” Sundsbø to filmowa opowieść o żywiołach, naturze i emocjach redefiniujących „The Cal”.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Silniki i skrzynie biegów BMW już od 25 lat stanowią podstawę napędów wszystkich modeli Morgana.
Test zimowej opony Yokohama Advan Winter V907 w alpejskich warunkach. Sprawdzamy zachowanie na śniegu oraz na mokrym i suchym asfalcie.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
F.A. “Butzi” Porsche - twórca sylwetki 911 - został uhonorowany w edycji specjalnej modelu GT3.
Nie tylko AMG i Porsche, ale także Bentley Continental GT stał się obiektem zainteresowania Brabusa.
MSO i brytyjska artystka Nat Bowen stworzyli McLarena 750S pokrytego innowacyjną warstwą lakieru.
Projekty takie jak G90 Wingback Concept Genesis mają podkreślić sportowe aspiracje marki Genesis.
Unikatowe auta, supercary, klasyki i ikony motorsportu wracają na PGE Narodowy. Odkryj nową edycję Wystawy Castrol Ikony Motoryzacji.
Luksusowe samochody i malarstwo? Bentley i Mulliner udowadniają, że to bardzo dobre połączenie.
Lamborghini rozwija swój program zamówień specjalnych, stąd pomysł na nowe Temerario Ad Personam.
Następca LFA będzie samochodem elektrycznym. Jego oficjalną zapowiedzią jest nowy LFA Concept.
Stworzona od podstaw, flagowa Toyota GR GT ma być perłą w koronie oddziału Gazoo Racing.