Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Francuskie Nardone Automotive stworzyło Porsche 928 z odświeżonym nadwoziem i nowymi podzespołami.
Francuska firma Nardone Automotive przedstawiła współczesną interpretację Porsche 928, czteromiejscowego coupe z silnikiem V8, które po raz pierwszy pojawiło się w 1978 r. jako następca modelu 911. Pierwowzór, choć nie był doskonały, stanowił ogromny krok dla Porsche pod względem technicznym. Właśnie w 928 wprowadzono wiele nowości, w tym silnik V8 z wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą oraz oś Weissach, która później została zastosowana w generacji 993 911.
Theirry Nardone, właściciel firmy Nardone Automotive, zawsze cenił modele Porsche z napędem na obie osie, a teraz przedstawia swoją unowocześnioną interpretację 928 w postaci restomoda opartego na oryginale, ale wykonanego z zastosowaniem szeregu nowych elementów, które unowocześniają konstrukcję bez poważnego wpływu na jej retro klimat.
Stworzone od podstaw kompozytowe nadwozie przede wszystkim jest mocno wygładzone w stosunku do oryginalnego projektu Wolfganga Mobiusa, ale też bardziej agresywne. Świadczą o tym mocno poszerzone błotniki przy wszystkich kołach. Te z przodu łączą się z nowym pasem przednim, który zawiera zarówno historyczne przetłoczenia wokół kierunkowskazów, jak i nowe LED-owe światła dzienne. Zderzak przedni z subtelnie zintegrowanym splitterem i otworami wentylacyjnymi jest podobny do rozwiązań jakie można znaleźć w innych Porsche z napędem na obie osie, takich jak 924 Carrera GT.
Z tyłu również wprowadzono kilka istotnych zmian, mianowicie nowy lightbar i światła nawiązujące do oryginału. Koła mają średnicę 18 cali, a ich wzór naśladuje oryginalne 16-calowe koła Porsche, tylko ze znacznie większym odsadzeniem, aby ładnie wypełnić poszerzone nadkola.
Kabina została całkowicie przeprojektowana i wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne, w tym system Porsche Heritage Hifi, który umożliwia korzystanie z Apple CarPlay na dyskretnym, kolorowym wyświetlaczu. Nowe są również specjalnie zaprojektowane przełączniki i deska rozdzielcza, dzięki którym wnętrze jest znacznie bardziej uporządkowane.
Pod karoserią kryje się mechanika normalnego Porsche 928, ale Nardone planuje wzmocnić seryjny silnik do mocy około 400 KM. Będzie to możliwe dzięki nowoczesnej jednostce sterującej ECU, która zwykle jest bolączką wczesnych modeli 928. Z silnikiem połączono nową, sześciobiegową przekładnią manualną i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przeprojektowany zostanie również skomplikowany układ zawieszenia modelu 928, z nowymi osiami, adaptacyjnymi amortyzatorami, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego i zmodernizowanym układem hamulcowym.
Producent auta, Nardone Automotive, nie podał jeszcze cen ani planowanej liczby egzemplarzy restomoda na bazie Porsche 928. Na razie zaplanowano tylko prezentację podczas Fashion Week w Mediolanie, a potem auto demonstracyjne pojedzie do Goodwood, gdzie weźmie udział w Festival of Speed. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na 2024 rok, więc jest jeszcze trochę czasu na dopracowanie unikalnego projektu Porsche. Po pierwszym znakomitym wrażeniu jesteśmy ciekawi jak wypadnie finalna wersja auta.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.
Mercedes E55 AMG W211 to mocny sedan z niezawodnym silnikiem, który nie kosztuje walizki pieniędzy.
Mamy nowego lidera wśród najmocniejszych seryjnych V8 z USA - nowa Corvette ZR1 generuje 1079 KM.
Fabrykę Touring Superleggera opuścił pierwszy egzemplarz limitowanej Alfy Romeo 33 Stradale.