Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Francuskie Nardone Automotive stworzyło Porsche 928 z odświeżonym nadwoziem i nowymi podzespołami.
Francuska firma Nardone Automotive przedstawiła współczesną interpretację Porsche 928, czteromiejscowego coupe z silnikiem V8, które po raz pierwszy pojawiło się w 1978 r. jako następca modelu 911. Pierwowzór, choć nie był doskonały, stanowił ogromny krok dla Porsche pod względem technicznym. Właśnie w 928 wprowadzono wiele nowości, w tym silnik V8 z wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą oraz oś Weissach, która później została zastosowana w generacji 993 911.
Theirry Nardone, właściciel firmy Nardone Automotive, zawsze cenił modele Porsche z napędem na obie osie, a teraz przedstawia swoją unowocześnioną interpretację 928 w postaci restomoda opartego na oryginale, ale wykonanego z zastosowaniem szeregu nowych elementów, które unowocześniają konstrukcję bez poważnego wpływu na jej retro klimat.
Stworzone od podstaw kompozytowe nadwozie przede wszystkim jest mocno wygładzone w stosunku do oryginalnego projektu Wolfganga Mobiusa, ale też bardziej agresywne. Świadczą o tym mocno poszerzone błotniki przy wszystkich kołach. Te z przodu łączą się z nowym pasem przednim, który zawiera zarówno historyczne przetłoczenia wokół kierunkowskazów, jak i nowe LED-owe światła dzienne. Zderzak przedni z subtelnie zintegrowanym splitterem i otworami wentylacyjnymi jest podobny do rozwiązań jakie można znaleźć w innych Porsche z napędem na obie osie, takich jak 924 Carrera GT.
Z tyłu również wprowadzono kilka istotnych zmian, mianowicie nowy lightbar i światła nawiązujące do oryginału. Koła mają średnicę 18 cali, a ich wzór naśladuje oryginalne 16-calowe koła Porsche, tylko ze znacznie większym odsadzeniem, aby ładnie wypełnić poszerzone nadkola.
Kabina została całkowicie przeprojektowana i wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne, w tym system Porsche Heritage Hifi, który umożliwia korzystanie z Apple CarPlay na dyskretnym, kolorowym wyświetlaczu. Nowe są również specjalnie zaprojektowane przełączniki i deska rozdzielcza, dzięki którym wnętrze jest znacznie bardziej uporządkowane.
Pod karoserią kryje się mechanika normalnego Porsche 928, ale Nardone planuje wzmocnić seryjny silnik do mocy około 400 KM. Będzie to możliwe dzięki nowoczesnej jednostce sterującej ECU, która zwykle jest bolączką wczesnych modeli 928. Z silnikiem połączono nową, sześciobiegową przekładnią manualną i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przeprojektowany zostanie również skomplikowany układ zawieszenia modelu 928, z nowymi osiami, adaptacyjnymi amortyzatorami, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego i zmodernizowanym układem hamulcowym.
Producent auta, Nardone Automotive, nie podał jeszcze cen ani planowanej liczby egzemplarzy restomoda na bazie Porsche 928. Na razie zaplanowano tylko prezentację podczas Fashion Week w Mediolanie, a potem auto demonstracyjne pojedzie do Goodwood, gdzie weźmie udział w Festival of Speed. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na 2024 rok, więc jest jeszcze trochę czasu na dopracowanie unikalnego projektu Porsche. Po pierwszym znakomitym wrażeniu jesteśmy ciekawi jak wypadnie finalna wersja auta.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.