Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Francuskie Nardone Automotive stworzyło Porsche 928 z odświeżonym nadwoziem i nowymi podzespołami.
Francuska firma Nardone Automotive przedstawiła współczesną interpretację Porsche 928, czteromiejscowego coupe z silnikiem V8, które po raz pierwszy pojawiło się w 1978 r. jako następca modelu 911. Pierwowzór, choć nie był doskonały, stanowił ogromny krok dla Porsche pod względem technicznym. Właśnie w 928 wprowadzono wiele nowości, w tym silnik V8 z wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą oraz oś Weissach, która później została zastosowana w generacji 993 911.
Theirry Nardone, właściciel firmy Nardone Automotive, zawsze cenił modele Porsche z napędem na obie osie, a teraz przedstawia swoją unowocześnioną interpretację 928 w postaci restomoda opartego na oryginale, ale wykonanego z zastosowaniem szeregu nowych elementów, które unowocześniają konstrukcję bez poważnego wpływu na jej retro klimat.
Stworzone od podstaw kompozytowe nadwozie przede wszystkim jest mocno wygładzone w stosunku do oryginalnego projektu Wolfganga Mobiusa, ale też bardziej agresywne. Świadczą o tym mocno poszerzone błotniki przy wszystkich kołach. Te z przodu łączą się z nowym pasem przednim, który zawiera zarówno historyczne przetłoczenia wokół kierunkowskazów, jak i nowe LED-owe światła dzienne. Zderzak przedni z subtelnie zintegrowanym splitterem i otworami wentylacyjnymi jest podobny do rozwiązań jakie można znaleźć w innych Porsche z napędem na obie osie, takich jak 924 Carrera GT.
Z tyłu również wprowadzono kilka istotnych zmian, mianowicie nowy lightbar i światła nawiązujące do oryginału. Koła mają średnicę 18 cali, a ich wzór naśladuje oryginalne 16-calowe koła Porsche, tylko ze znacznie większym odsadzeniem, aby ładnie wypełnić poszerzone nadkola.
Kabina została całkowicie przeprojektowana i wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne, w tym system Porsche Heritage Hifi, który umożliwia korzystanie z Apple CarPlay na dyskretnym, kolorowym wyświetlaczu. Nowe są również specjalnie zaprojektowane przełączniki i deska rozdzielcza, dzięki którym wnętrze jest znacznie bardziej uporządkowane.
Pod karoserią kryje się mechanika normalnego Porsche 928, ale Nardone planuje wzmocnić seryjny silnik do mocy około 400 KM. Będzie to możliwe dzięki nowoczesnej jednostce sterującej ECU, która zwykle jest bolączką wczesnych modeli 928. Z silnikiem połączono nową, sześciobiegową przekładnią manualną i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przeprojektowany zostanie również skomplikowany układ zawieszenia modelu 928, z nowymi osiami, adaptacyjnymi amortyzatorami, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego i zmodernizowanym układem hamulcowym.
Producent auta, Nardone Automotive, nie podał jeszcze cen ani planowanej liczby egzemplarzy restomoda na bazie Porsche 928. Na razie zaplanowano tylko prezentację podczas Fashion Week w Mediolanie, a potem auto demonstracyjne pojedzie do Goodwood, gdzie weźmie udział w Festival of Speed. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na 2024 rok, więc jest jeszcze trochę czasu na dopracowanie unikalnego projektu Porsche. Po pierwszym znakomitym wrażeniu jesteśmy ciekawi jak wypadnie finalna wersja auta.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.