Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Francuskie Nardone Automotive stworzyło Porsche 928 z odświeżonym nadwoziem i nowymi podzespołami.
Francuska firma Nardone Automotive przedstawiła współczesną interpretację Porsche 928, czteromiejscowego coupe z silnikiem V8, które po raz pierwszy pojawiło się w 1978 r. jako następca modelu 911. Pierwowzór, choć nie był doskonały, stanowił ogromny krok dla Porsche pod względem technicznym. Właśnie w 928 wprowadzono wiele nowości, w tym silnik V8 z wtryskiem paliwa i chłodzeniem cieczą oraz oś Weissach, która później została zastosowana w generacji 993 911.
Theirry Nardone, właściciel firmy Nardone Automotive, zawsze cenił modele Porsche z napędem na obie osie, a teraz przedstawia swoją unowocześnioną interpretację 928 w postaci restomoda opartego na oryginale, ale wykonanego z zastosowaniem szeregu nowych elementów, które unowocześniają konstrukcję bez poważnego wpływu na jej retro klimat.
Stworzone od podstaw kompozytowe nadwozie przede wszystkim jest mocno wygładzone w stosunku do oryginalnego projektu Wolfganga Mobiusa, ale też bardziej agresywne. Świadczą o tym mocno poszerzone błotniki przy wszystkich kołach. Te z przodu łączą się z nowym pasem przednim, który zawiera zarówno historyczne przetłoczenia wokół kierunkowskazów, jak i nowe LED-owe światła dzienne. Zderzak przedni z subtelnie zintegrowanym splitterem i otworami wentylacyjnymi jest podobny do rozwiązań jakie można znaleźć w innych Porsche z napędem na obie osie, takich jak 924 Carrera GT.
Z tyłu również wprowadzono kilka istotnych zmian, mianowicie nowy lightbar i światła nawiązujące do oryginału. Koła mają średnicę 18 cali, a ich wzór naśladuje oryginalne 16-calowe koła Porsche, tylko ze znacznie większym odsadzeniem, aby ładnie wypełnić poszerzone nadkola.
Kabina została całkowicie przeprojektowana i wyposażona w najnowsze rozwiązania techniczne, w tym system Porsche Heritage Hifi, który umożliwia korzystanie z Apple CarPlay na dyskretnym, kolorowym wyświetlaczu. Nowe są również specjalnie zaprojektowane przełączniki i deska rozdzielcza, dzięki którym wnętrze jest znacznie bardziej uporządkowane.
Pod karoserią kryje się mechanika normalnego Porsche 928, ale Nardone planuje wzmocnić seryjny silnik do mocy około 400 KM. Będzie to możliwe dzięki nowoczesnej jednostce sterującej ECU, która zwykle jest bolączką wczesnych modeli 928. Z silnikiem połączono nową, sześciobiegową przekładnią manualną i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Przeprojektowany zostanie również skomplikowany układ zawieszenia modelu 928, z nowymi osiami, adaptacyjnymi amortyzatorami, elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego i zmodernizowanym układem hamulcowym.
Producent auta, Nardone Automotive, nie podał jeszcze cen ani planowanej liczby egzemplarzy restomoda na bazie Porsche 928. Na razie zaplanowano tylko prezentację podczas Fashion Week w Mediolanie, a potem auto demonstracyjne pojedzie do Goodwood, gdzie weźmie udział w Festival of Speed. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na 2024 rok, więc jest jeszcze trochę czasu na dopracowanie unikalnego projektu Porsche. Po pierwszym znakomitym wrażeniu jesteśmy ciekawi jak wypadnie finalna wersja auta.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.
Nowe AMG GT wygląda dobrze, ale jego długoterminowa wartość będzie zależała od sukcesu filmu “F1”.
Nowy Singer oprócz wyjątkowej jakości zawiera odrobinę wyścigowego know-how Red Bulla i Coswortha.
Rysunki patentowe Mazdy zdradzają założenia wieloczęściowej baterii elektrycznego następcy MX-5.
Ford Mustang GTD pobił o 5,5 s swój poprzedni czas wokół Nürburgringu notując wynik 6:52,072.
DBX S to nowa wersja w gamie Aston Martina DBX. Gamie, która wkrótce ma przypominać ofertę Porsche.
Ferrari 296 Speciale o mocy 880 KM wypełnia lukę po 488 Pista, a na torze jest szybsze od LaFerrari.
Sprawdź, jak w jeden dzień odwiedzić ikony Europy, nie wyjeżdżając z kraju! Niezwykła podróż po Pałukach.
To nie tylko ewolucja flagowego modelu, ale też odpowiedź na dynamiczne zmiany w świecie motoryzacji
Tak mógłby wyglądać Defender Octa gdyby powstał 25 lat temu - oto najnowszy “klasyk” od Land Rovera.
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Brabus opracował własną wersję flagowej klasy E od AMG, ale pod maską nadal spoczywa R6, nie V8.