Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama
REKLAMA
Reklama
REKLAMA

Powłoka ceramiczna w salonie – czy i kiedy warto, a kiedy nie

Kupując nowy samochód, istnieje duża szansa, że będziesz musiał odpowiedzieć sobie na jedno bardzo ważne pytanie. 

13 października 2022
2

Coraz więcej stacji dealerskich oferuje usługę aplikacji powłoki ceramicznej, czyli, mówiąc ogólniej, zabezpieczenia lakieru nowego samochodu. Dlatego prawdopodobnie na jednym z etapów ścieżki zakupowej usłyszysz od handlowca w salonie pytanie: czy chce Pani/Pan zabezpieczyć lakier w samochodzie powłoką ceramiczną. No właśnie, chcesz?

Po co Ci w ogóle tak powłoka?

Jak się domyślasz, jedyna słuszna odpowiedź brzmi… to zależy. Zanim jednak przejdę do tego, od czego zależy, zacznę od innego fundamentalnego pytania: po co Ci w ogóle powłoka ceramiczna na lakierze. Według mnie najważniejszą zaletą powłoki ceramicznej, dla której sam mam ją na swoim samochodzie i którą najbardziej doceniają klienci Gtechniq, jest to, że dzięki dobrej powłoce samochód cały czas przyciąga wzrok swoim blaskiem. Chciałoby się napisać, że błyszczy jak nowy, ale prawda jest taka, że lakier z powłoką najczęściej błyszczy się bardziej niż nowy. Powłoka zapewnia też zdecydowanie łatwiejsze mycie i sprawia, że na lakierze nie widać niekorzystnych efektów upływu czasu. Powłoka po prostu ułatwia utrzymanie auta w stanie, który mówi „o, ten gość dba o samochód”. 

Rabat od Gtechniq

Reklama

Jako pan sprzedający powłoki powinienem teraz napisać, że koniecznie musisz zabezpieczyć lakier swojego nowego samochodu. Ale nie mogę tak napisać. Jeśli samochód to tylko wół roboczy w Twojej firmie, jeśli nie zależy Ci na jego estetyce, jeśli wartość odsprzedaży nie ma dla Ciebie większego znaczenia i nie zamierzasz poświęcać czasu na nawet elementarne zbiegi pielęgnacyjne, to cóż… nie musisz zawracać sobie głowy powłoką ceramiczną. W każdym innym przypadku uważam, że powłoka znacząco ułatwi Twoje życie z samochodem. 

Przed aplikacją powłoki w salonie zadaj te pytania

Skoro czytasz dalej, to zakładam, że należysz do osób, które podchodzą do samochodu z nieco większą refleksją i planują zabezpieczyć jego lakier. A to prowadzi mnie do meritum, czyli pytania, czy skorzystać z oferty salonu i nałożyć powłokę na miejscu, czy samodzielnie udać się na taką usługę do profesjonalnego studia detailingu, które wcześniej wybierzesz, sumiennie przeglądając opinię na Google. Obecnie pierwsza opcja, tj. powłoka w salonie, wcale nie musi być złym pomysłem i śmiało możesz się na nią zdecydować. To duża wygoda, bo nie musisz jeździć, szukać i zostawiać samochodu na kilka dni w studiu detailingu. Wyjeżdżasz z salonu samochodem z już zabezpieczonym lakierem i nie narażasz go na uszkodzenia jeszcze przed nałożeniem powłoki. Dodatkowo koszt usługi możesz najczęściej wrzucić w raty leasingowe. 

Nałożenie powłoki od razu w salonie jest więc wygodniejsze i może być korzystniejsze finansowo w porównaniu ze studiem detailingu. Zanim jednak zdecydujesz się na ten krok, to Ty musisz zadać handlowcowi kilka istotnych pytań. 

  • Po pierwsze: jaki produkt stosują w salonie i zamierzają zaaplikować na lakier Twojego nowego samochodu. Oczekuj tu (a nawet wymagaj) konkretniejszej odpowiedzi niż np. najlepsza powłoka ceramiczna. Oczywiście, większość renomowanych powłok ceramicznych ma podobne cechy i zapewnia zbliżone efekty, ale już skala tych efektów i to, jak długo się utrzymają może się diametralnie różnić zależnie od klasy produktu. Każdy samochód ma cztery koła, kierownicę, drzwi i silnik, ale co z tego, skoro nadal nie wiesz, czy mówimy o Maybachu, czy np. chińskim Xpengu. Musisz się więc dowiedzieć, czy powłoka, na którą się decydujesz, jest klasy Xpenga, czy Maybacha. W salonach można trafić na różne cuda. Ustal nazwę produktu oraz producenta i dla pewności samodzielnie prześwietl go w internecie. Zazwyczaj już sam wygląd strony producenta dużo powie o klasie produktu. 
  • Produkt jest równie istotny co profesjonalizm osób, które będą z nim pracować. Dlatego kolejne pytanie, które warto zadać handlowcowi w odpowiedzi na to, czy chcesz zabezpieczyć lakier samochodu na miejscu, w salonie brzmi: kto i gdzie będzie nakładał tę powłokę. Powłokę może nakładać pan z myjni w wolnej chwili, ale coraz więcej salonów dysponuje osobnymi działami detailingu z odpowiednio przeszkolonymi ludźmi i są w stanie zapewnić poziom usługi porównywalny z profesjonalnym studiem. Dlatego jako Gtechniq, pracując z salonami w ramach programu Gtechniq Platinum, kładziemy bardzo duży nacisk nie tylko na produkt, ale i na przeszkolenie osób, które z nim pracują. Zapytaj, czy salon ma swój dział detailingu, czy ludzie, mają odpowiednie doświadczenie, poproś o rozmowę z kimś, kto odpowiada za tę usługę w salonie.

Powłoka w salonie – ile musi kosztować?

Reklama

Jeśli zarówno produkt, jak i profesjonalizm salonu w kwestii jego aplikacji nie budzą Twoich wątpliwości, to spójrz jeszcze na cenę. Gdy salon oferuje usługę nałożenia powłoki w przedziale 1-2 tys. zł, to odradzałbym korzystanie z niej. Biorąc pod uwagę, że w tej kwocie jest jeszcze marża salonu, nie możemy oczekiwać powłoki dobrej jakości. Wcześniej zapytaj też, czy zakres usługi obejmuje sam zabieg nałożenia powłoki, czy również ważny etap przygotowania lakieru do nałożenia powłoki. Nawet lakier nowego samochodu będzie zazwyczaj wymagał odpowiedniego przygotowania.

Rabat od Gtechniq

I jeszcze jedno. Zapytaj, czy dostaniesz jakieś potwierdzenie zastosowania produktu, który wg deklaracji miał zostać nałożony i czy to, co było deklarowane zostało faktycznie zrobione. I nie, nie chodzi tu o fakturę za powłokę. Tak czy inaczej, nie powinieneś z góry zakładać, że usługa nałożenia powłoki ceramicznej w salonie będzie wykonana gorzej niż w studiu detailingu. Wcześniej jednak koniecznie upewnij się i dopytaj, co, gdzie i jak będzie nakładane.

Michał Zaborowski Gtechniq

Michał Zaborowski

ekspert i praktyk w dziedzinie detailingu i zabezpieczenia lakieru samochodu z ponad 12-letnim doświadczeniem, prekursor autodetailingu w Polsce. Na co dzień dyrektor generalny Gtechniq Polska.

Fiat 126P Bis przed scenografią Hot Wheels podczas finału Legends Tour 2025.
Hot Wheels
Fiat 126P Bis wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025

Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.

17 listopada 2025
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu
Życie przez obiektyw
Bartek Kołaczkowski – życie w rytmie podróży i obiektywu

Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.

8 listopada 2025
Kobieta przy klasycznym Porsche 944 Dakarista w rajdowej stylistyce vintage
Prezentacja Partnera
Yokohama on Tour: Porsche 944 „Dakarista” i marzenia o wyprawach

Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.

3 listopada 2025
Połączenie motoryzacji, natury i relaksu – jesienna wyprawa Alpine A110 GTS
Alpine / A110
Alpine A110 GTS – jesienna podróż w stylu premium

Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.

24 października 2025
Bugatti Bolide ostatni egzemplarz
Bugatti / Bolide
Bugatti zakończyło produkcję torowego modelu specjalnego Bolide

Bolide to projekt, który jak żaden inny poszerzył wiedzę Bugatti w zakresie osiągów na torze.

29 listopada 2025
Audi V6 TDI mhev prezentacja
Audi
Audi prezentuje nowy silnik V6 TDI z technologią MHEV plus

Audi udowadnia, że da się jeszcze stworzy mocny i oszczędny silnik diesla o większej pojemności.

29 listopada 2025
2026 Mercedes-AMG GT 4-door ev
Mercedes / AMG GT
Mercedes-AMG zorganizował pierwszy dynamiczny pokaz nowego GT 4-door

W światłach Las Vegas Mercedes-AMG pokazał najnowszy prototyp elektrycznego następcy AMG GT 4-door.

29 listopada 2025
BMW Z4 Final Edition prezentacja
BMW / Z4
BMW Z4 Final Edition - pożegnanie w dobrym stylu

BMW żegna roadstera Z4 limitowaną edycją dla miłośników marki i modelu.

26 listopada 2025
Land Rover Defender Dakar D7X-R prezentacja
Land Rover / Defender
Land Rover Defender D7X-R gotowy na Dakar 2026

Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.

25 listopada 2025
2026 Mercedes-Benz CLA Shooting Brake cena
Mercedes / CLA
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake wyceniony. Na razie tylko jako EV

Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.

25 listopada 2025
Brabus XL 800 Cabrio premiera
Mercedes / klasa G
Brabus XL 800 Cabrio - niebo nad głową i 800 KM pod maską

Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.

24 listopada 2025
Porsche 911 992.2 GT3 Manthey
Porsche / 911 GT3
Porsche 992.2 GT3 z Manthey Kit - minus 2,8 sekundy na Ringu

Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.

24 listopada 2025
Genesis GV60 Magma debiut
Genesis / GV60
Genesis GV60 Magma - koreański sposób na połączenie luksusu i osiągów

Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.

21 listopada 2025
Lotus Emeya moc ładowania
Lotus / Emeya
Lotus Emeya z rekordem mocy ładowania wśród EV

443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.

19 listopada 2025
Porsche Cayenne Electric premiera
Porsche / Cayenne
Nowe Porsche Cayenne Electric - sport i luksus w elektrycznym SUV-ie

Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.

19 listopada 2025
McLaren 750S Project Viva premiera
McLaren / 750S
McLaren 750S Spider "Project Viva" - design skrojony pod Las Vegas

Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.

17 listopada 2025