Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Organizatorzy wyjawili nowe szczegóły na temat tegorocznego wydarzenia Goodwood Festival of Speed 2022
Tematem przewodnim tegorocznego Festival of Speed będą “Prekursorzy - geniusze motorsportu”, więc cała impreza będzie poświęcona innowacjom wprowadzonym na przestrzeni lat na torach wyścigowych jak i poza nimi. W tym roku imprezę zaplanowano na 23-26 czerwca, a bilety już można kupować w cenie 44 funtów.
Tegoroczny Festiwal będzie upamiętnieniem inżynierów, projektantów i kierowców, którzy zostali legendami w swoich dziedzinach dzięki pokonywaniu kolejnych barier i osiąganiu celów kształtujących motorsport na kolejne dekady. Lista najważniejszych wystawców tegorocznego FoS nie jest jeszcze kompletna, ale w swoim oświadczeniu Organizatorzy wspominają Ferrari, BRM i Rimaca. To tylko potwierdza, że wiele ikon rozwoju motoryzacji znajdzie się również na słynnym wzgórzu Goodwood podczas niedzielnych przejazdów na czas.
Założyciel Festival of Speed, książę Richmond, powiedział: "Tegoroczny temat Festiwalu - Prekursorzy - geniusze motorsportu - pozwala nam uczcić niektóre z największych osiągnięć w historii, podkreślając jednocześnie, że impreza skupia się na technologii przyszłości.”
“Tak jak wyścigowe innowacje sprzed lat - 16-zaworowe głowice, podwozia typu monokok czy turbodoładowanie - kształtowały dawne i obecne samochody, którymi poruszamy się na co dzień, tak elektryfikacja, pojazdy autonomiczne i inne technologie napędzane białą gorączką rywalizacji będą miały niebagatelne znaczenie dla indywidualnego transportu przyszłości.”
Jak zawsze w Goodwood będzie można zobaczyć wiele nowych super- i hipersamochodów, w tym niektóre jeszcze przedpremierowo, w pokazach statycznych i dynamicznych na słynnym podjeździe. Obok nich jak zwykle nie zabraknie bezcennych klasyków, ikon motorsportu i konceptów przyszłości. Drugi rok z rzędu będzie można się przejść “Aleją Elektryczności” (Electric Avenue), by zobaczyć najnowsze samochody w pełni elektryczne.
Na przyszły rok zaplanowano nie tylko Festival of Speed i Revival, ale także dwa wydarzenia charytatywne w podobnym klimacie. Pierwszy z nich to Sir Jackie Stewart’s Race Against Dementia poruszający problem demencji i zbierający fundusze na badania nad metodami leczenia tej choroby. Drugi to Aldingbourne Trust wspierający osoby z dysfunkcjami lub autyzmem w codziennym życiu. Szczegóły na temat tych wydarzeń będą opublikowane w późniejszym czasie, lecz biorąc pod uwagę rozmach FoS 2021 zorganizowany pod obostrzeniami, pełnoprawne wydarzenie w kolejnym roku powinno wrócić do pełnej świetności.
Podano również daty przyszłorocznego Members’ Meeting i Revival, które odbędą się odpowiednio 9-10 kwietnia i 16-18 września. Sprzedaż biletów na wszystkie trzy wydarzenia rozpocznie się 8 listopada. Bilety, podobnie jak w tym roku, będą objęte gwarancją zwrotu kosztów jeśli wydarzenie zostanie odwołane z powodu restrykcji pandemicznych.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.