Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Najpopularniejszy model brytyjskiego Radicala zyskał ekstremalną wersję SR10 XXR.
Od momentu debiutu w 2020 roku Radical SR10 stał się najbardziej popularnym modelem tej brytyjskiej marki - sprzedano ponad 100 sztuk tego auta. 3 lata po debiucie firma z Cambridge zdecydowała się na modernizację SR10 do postaci XXR, na co złożyły się poprawki aerodynamiki, napędu i wielu pomniejszych detali. Nowy model już można zamawiać, choć pierwsze dostawy rozpoczną się wiosną tego roku.
SR10 XXR zaprezentowano zaledwie miesiąc po analogicznym modelu SR3 XXR, zresztą oba modele zyskały podobny pakiet poprawek mający przede wszystkim uczynić auta bardziej wytrzymałymi. Klienci, którzy kupili Radicala przed modernizacją, także będą mogli dokonać aktualizacji swoich aut przy pomocy fabrycznego pakietu XXR Evolution.
W odróżnieniu od SR3, gdzie pracuje zaledwie 1.5-litrowy silnik, w Radicalu SR10 firma stosuje własną interpretację 2.3-litrowego silnika Ecoboost od Forda. Czterocylindrową jednostkę poddano kuracji wzmacniającej przy pomocy turbosprężarki Garrett, zmienionego sterownika silnika i układu zapłonowego. W ten sposób popularny Ecoboost generuje 431 KM i 515 Nm. W samym silniku zastosowano kute tłoki i korbowody oraz wykonaną na zamówienie suchą miskę olejową, która wraz ze znacznie poprawionym chłodzeniem zapewnia odpowiednią niezawodność i obniża koszty utrzymania auta.
SR10 przenosi moc na tylną oś przez wyścigową skrzynię sekwencyjną Hewland podobną do tych stosowanych w autach klasy GT3. Masa auta wynosi 725 kg, a pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 2,4 s od startu. Stosunek mocy do masy wynosi tutaj aż 594 KM na tonę - to więcej niż w McLarenie 765LT.
Częścią pakietu XXR są lekkie felgi i nowe światła do jazdy dziennej LED, ale także zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny z płetwą na pokrywie silnika niczym w bolidach LMP. Do tego lotki na przednim zderzaku, a za dopłatą także powiększony karbonowy dyfuzor i splitter. W efekcie SR10 XXR potrafi na zakrętach wygenerować przeciążenie dochodzące do 2.3 G.
Joe Anwyll, dyrektor generalny Radical Motorsport, powiedział: Ciężko pracowaliśmy nad integracją części pakietu XXR do naszego najlepiej sprzedającego się modelu, popularnego szczególnie w USA SR10. Poza imponującymi zmianami stylistycznymi nadwozia, dodanie płetwy centralnej i przednich owiewek okazało się zwiększać użyteczność SR10 XXR na torze, pozwalając kierowcom na wydobycie pełnego potencjału tego samochodu.
Radicala w wersji SR10 XXR można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną.
Silnik: 2.3 turbo, rzędowy, czterocylindrowy
Masa: 725 kg
Moc: 431 KM (594 KM/tonę)
Moment obrotowy: 515 Nm
Skrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa Hewland
0-100 km/h: 2.4 s
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Spyder RS to pożegnanie ze spalinowym Boxsterem w kompletnie bezkompromisowym stylu.
Przy dużych prędkościach łatwiej się obrócić za kierownicą Renault Megane R.S. niż w wielu tylnonapędowych autach.
Z którym z alkomatów dostępnych w Polsce warto „jechać”? Sprawdzamy w grupowym teście!
Mariusz Miękoś pokonuje Grzegorza Grzybowskiego w pierwszym wyścigu sezonu 2023 Wyścigowych Samochodowych Polski.
Nowe Audi Q8 na rok 2024 wyróżnia się poprawionym designem i wydłużoną listą wyposażenia.
Premier Wielkiej Brytanii Rishi Sunak zdecydował o przełożeniu zakazu rejestracji nowych aut ICE o 5 lat.
Specjaliści z firmy Frontline stworzyli efektownego restomoda z mocnym V8 na bazie klasycznego MG B.
Nadchodzące Audi A6/S6 z napędem elektrycznym będzie oferowane także jako praktyczny Avant.
Z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”
Na Nürburgringu trwają testy najbardziej ekstremalnej wersji Taycana - otrzyma on nazwę Turbo GT.
W przyszłym roku zadebiutuje nowe BMW M4 CS z zawieszeniem i napędem przejętym od M3 CS.
Od 2030 roku zakład MINI w Oksfordzie będą opuszczać wyłącznie pojazdy elektryczne.
Za rok rynek wejdzie ELegend EL1 - współczesna interpretacja Audi Sport Quattro z napędem EV.
Elektryczny sedan Lotusa - Emeya - zawiera najnowszą technologię napędu w nadwoziu zgrabnego GT.
Po pięciu latach SUV Lamborghini zyskał cenne aktualizacje. Od niedawna bazową wersją jest Urus S.
Ford przerobił elektrycznego Mustanga Mach-E na styl rajdowy i jest to samochód w pełni produkcyjny.