Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Najpopularniejszy model brytyjskiego Radicala zyskał ekstremalną wersję SR10 XXR.
Od momentu debiutu w 2020 roku Radical SR10 stał się najbardziej popularnym modelem tej brytyjskiej marki - sprzedano ponad 100 sztuk tego auta. 3 lata po debiucie firma z Cambridge zdecydowała się na modernizację SR10 do postaci XXR, na co złożyły się poprawki aerodynamiki, napędu i wielu pomniejszych detali. Nowy model już można zamawiać, choć pierwsze dostawy rozpoczną się wiosną tego roku.
SR10 XXR zaprezentowano zaledwie miesiąc po analogicznym modelu SR3 XXR, zresztą oba modele zyskały podobny pakiet poprawek mający przede wszystkim uczynić auta bardziej wytrzymałymi. Klienci, którzy kupili Radicala przed modernizacją, także będą mogli dokonać aktualizacji swoich aut przy pomocy fabrycznego pakietu XXR Evolution.
W odróżnieniu od SR3, gdzie pracuje zaledwie 1.5-litrowy silnik, w Radicalu SR10 firma stosuje własną interpretację 2.3-litrowego silnika Ecoboost od Forda. Czterocylindrową jednostkę poddano kuracji wzmacniającej przy pomocy turbosprężarki Garrett, zmienionego sterownika silnika i układu zapłonowego. W ten sposób popularny Ecoboost generuje 431 KM i 515 Nm. W samym silniku zastosowano kute tłoki i korbowody oraz wykonaną na zamówienie suchą miskę olejową, która wraz ze znacznie poprawionym chłodzeniem zapewnia odpowiednią niezawodność i obniża koszty utrzymania auta.
SR10 przenosi moc na tylną oś przez wyścigową skrzynię sekwencyjną Hewland podobną do tych stosowanych w autach klasy GT3. Masa auta wynosi 725 kg, a pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 2,4 s od startu. Stosunek mocy do masy wynosi tutaj aż 594 KM na tonę - to więcej niż w McLarenie 765LT.
Częścią pakietu XXR są lekkie felgi i nowe światła do jazdy dziennej LED, ale także zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny z płetwą na pokrywie silnika niczym w bolidach LMP. Do tego lotki na przednim zderzaku, a za dopłatą także powiększony karbonowy dyfuzor i splitter. W efekcie SR10 XXR potrafi na zakrętach wygenerować przeciążenie dochodzące do 2.3 G.
Joe Anwyll, dyrektor generalny Radical Motorsport, powiedział: Ciężko pracowaliśmy nad integracją części pakietu XXR do naszego najlepiej sprzedającego się modelu, popularnego szczególnie w USA SR10. Poza imponującymi zmianami stylistycznymi nadwozia, dodanie płetwy centralnej i przednich owiewek okazało się zwiększać użyteczność SR10 XXR na torze, pozwalając kierowcom na wydobycie pełnego potencjału tego samochodu.
Radicala w wersji SR10 XXR można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną.
Silnik: 2.3 turbo, rzędowy, czterocylindrowy
Masa: 725 kg
Moc: 431 KM (594 KM/tonę)
Moment obrotowy: 515 Nm
Skrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa Hewland
0-100 km/h: 2.4 s
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.