Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Najpopularniejszy model brytyjskiego Radicala zyskał ekstremalną wersję SR10 XXR.
 
    Od momentu debiutu w 2020 roku Radical SR10 stał się najbardziej popularnym modelem tej brytyjskiej marki - sprzedano ponad 100 sztuk tego auta. 3 lata po debiucie firma z Cambridge zdecydowała się na modernizację SR10 do postaci XXR, na co złożyły się poprawki aerodynamiki, napędu i wielu pomniejszych detali. Nowy model już można zamawiać, choć pierwsze dostawy rozpoczną się wiosną tego roku.
SR10 XXR zaprezentowano zaledwie miesiąc po analogicznym modelu SR3 XXR, zresztą oba modele zyskały podobny pakiet poprawek mający przede wszystkim uczynić auta bardziej wytrzymałymi. Klienci, którzy kupili Radicala przed modernizacją, także będą mogli dokonać aktualizacji swoich aut przy pomocy fabrycznego pakietu XXR Evolution.
W odróżnieniu od SR3, gdzie pracuje zaledwie 1.5-litrowy silnik, w Radicalu SR10 firma stosuje własną interpretację 2.3-litrowego silnika Ecoboost od Forda. Czterocylindrową jednostkę poddano kuracji wzmacniającej przy pomocy turbosprężarki Garrett, zmienionego sterownika silnika i układu zapłonowego. W ten sposób popularny Ecoboost generuje 431 KM i 515 Nm. W samym silniku zastosowano kute tłoki i korbowody oraz wykonaną na zamówienie suchą miskę olejową, która wraz ze znacznie poprawionym chłodzeniem zapewnia odpowiednią niezawodność i obniża koszty utrzymania auta.

SR10 przenosi moc na tylną oś przez wyścigową skrzynię sekwencyjną Hewland podobną do tych stosowanych w autach klasy GT3. Masa auta wynosi 725 kg, a pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 2,4 s od startu. Stosunek mocy do masy wynosi tutaj aż 594 KM na tonę - to więcej niż w McLarenie 765LT.
Częścią pakietu XXR są lekkie felgi i nowe światła do jazdy dziennej LED, ale także zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny z płetwą na pokrywie silnika niczym w bolidach LMP. Do tego lotki na przednim zderzaku, a za dopłatą także powiększony karbonowy dyfuzor i splitter. W efekcie SR10 XXR potrafi na zakrętach wygenerować przeciążenie dochodzące do 2.3 G.

Joe Anwyll, dyrektor generalny Radical Motorsport, powiedział: Ciężko pracowaliśmy nad integracją części pakietu XXR do naszego najlepiej sprzedającego się modelu, popularnego szczególnie w USA SR10. Poza imponującymi zmianami stylistycznymi nadwozia, dodanie płetwy centralnej i przednich owiewek okazało się zwiększać użyteczność SR10 XXR na torze, pozwalając kierowcom na wydobycie pełnego potencjału tego samochodu.
Radicala w wersji SR10 XXR można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów wiosną.
Silnik: 2.3 turbo, rzędowy, czterocylindrowy
Masa: 725 kg
Moc: 431 KM (594 KM/tonę)
Moment obrotowy: 515 Nm
Skrzynia biegów: sekwencyjna 6-biegowa Hewland
0-100 km/h: 2.4 s
 
    Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
 
    Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
 
    Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
 
    BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
 
    Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
 
    Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
 
    Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
 
    Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.
 
    Prelude powraca jako zgrabne coupe z wydajnym napędem hybrydowym i sportowym charakterem.
 
    Chery świętuje w Polsce dostarczenie 5-milionowego auta i prezentuje dwa nowe modele – Tiggo 4 HEV oraz Tiggo 9 PHEV.
 
    Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
 
    Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
 
    Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
 
    Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
 
    Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
 
    Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.