Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.
Specjaliści od tuningu Audi - Abt Sportsline - przedstawiają swoją najnowszą kreację. RS3-R to limitowany hiper-hatchback o mocy 510 KM, bazujący na seryjnym hiper-hatchbacku Audi RS3. Powstanie tylko 125 egzemplarzy tego auta licząc razem oba typy nadwozia: Sportback lub Limousine. Upgrade silnika i dodatki zewnętrzne w tym przypadku kosztują abstrakcyjne 39 900 euro (171 tys. zł), a do tego należy doliczyć 300 tys. zł za samo Audi RS3… Cóż, hiper-hatchback w równie hiper-cenie.
Poprawki silnika Power R od Abt w tym modelu Audi obejmują nowy, wydajniejszy intercooler oraz wykonany ze stali nierdzewnej układ wydechowy. Poza tym tuner zwiększył ciśnienie doładowania, wprowadził modyfikacje układu dolotowego, a przede wszystkim, nową mapę ECU. Po takiej kuracji 2.5-litrowy, pięciocylindrowy motor z turbodoładowaniem generuje 510 KM i 600 Nm - o 110 KM i 100 Nm więcej niż fabryczne RS3. Napęd na cztery koła oznacza, że samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s, o pół sekundy szybciej niż standardowe Audi.
Poza silnikiem Abt skupił się na walorach jezdnych i wizualnych. RS3-R jest wyposażone w dedykowane kute felgi Abt High Performance HR20 w rozmiarze 20 cali z oponami Goodyear Eagle F1 w rozmiarze 245/30 R20 (w przeciwieństwie do seryjnego auta, Abt ma cztery opony w tym samym rozmiarze). Poza tym Niemcy zamontowali do RS3-R obniżone i utwardzone zawieszenie oraz sztywniejsze stabilizatory, co ma podkreślać sportową charakterystykę podwozia autorstwa Audi RS.
Od strony wizualnej Abt RS3-R wyróżnia się całą gamą karbonowych dodatków. Należy do nich m.in. przedni spoiler, lotki przedniego zderzaka, obudowy lusterek, i środkowa część dyfuzora. W wersji Sportback oprócz tego montowana jest lotka nad tylną szybą.
W kabinie pojawiły się ekskluzywnie wykończone fotele z przeszyciami Abt RS3-R, nakładki progowe z napisem “1 of 125”, przycisk start/stop z logo Abt, oświetlenie powitalne z logo Abt oraz dywaniki z oznaczeniem modelu.
Abt Sportsline zbiera zamówienia na RS3-R. Podstawowa cena pakietu to 39 900 euro plus montaż, homologacja TÜV i cena samego samochodu.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
W EVO lubimy przygody, a czym, jeśli nie bajeczną podróżą, mogłaby być przygoda na miarę naszego magazynu? Przed Wami test na zawartość genu DEF.
Hybrydy plug-in (PHEV) miały być złotym środkiem między elektrykiem a spalinówką. W praktyce stały się narzędziem do omijania norm emisji CO2
Długo wyczekiwany system Apple CarPlay Ultra debiutuje na pokładzie wszystkich modeli Aston Martina.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Tajemniczy prototyp Porsche 911 wyróżnia się znacznie poszerzonym tyłem i agresywną aerodynamiką.
Zaprezentowany pierwszy raz w 2019 roku butikowy hipersamochód De Tomaso P72 doczeka się produkcji.
Na drogach pojawiły się nowe, mniej zamaskowane i bardziej agresywne, prototypy Genesis GV60 Magma.
Elektryczna Skoda Enyaq RS w ramach liftingu otrzymała odświeżający design i wzrost wydajności.
Jak zapewnia Chevrolet, wnętrze nowej Corvette C8 zyskało głównie na ergonomii i technologii.
Nowa odsłona popularnej gry wyścigowej z 2014 roku właśnie zyskała pierwszą aktualizację.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Mija prawie połowa roku, a nadal niewiele wiemy o testowanym elektrycznym Porsche Cayman/Boxster.