Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Kontynuując limitowaną serię RS3-R z 2022 roku, Abt Sportsline z siedzibą w Allgäu wprowadza na rynek model RS3-S, charakteryzujący się zwiększoną mocą, poprawioną konstrukcją i nowymi dodatkami wnętrza. Ceny pełnej konwersji, dostępnej zarówno w wersji Sportback, jak i Limousine, zaczynają się od 16 600 euro (72 tys. zł).
Audi RS3 od lat dzierży tytuł jednego z pierwszych hiper-hatchbacków, a jego obecna moc wynosząca 400 KM przenoszona na cztery koła plasuje go w czołówce swojego segmentu. Tymczasem Abt uważa, że to nadal za mało, bo w ofercie niemieckiego tunera pojawił się pakiet podnoszący moc do 460 KM i moment obrotowy do 540 Nm (+60 KM i +40 Nm).
W przeciwieństwie do RS3-R ze zmodyfikowanym intercoolerem i nowymi wtryskami o zwiększonej przepustowości, tańszy pakiet bazuje tylko na dodatkowym urządzeniu elektronicznym, które nie ingeruje w fabryczne ECU. Dzięki temu instalacja jest prostsza, tańsza, mniej inwazyjna i łatwiejsza do usunięcia.
Jeśli te liczby nadal nie są dla kogoś satysfakcjonujące, wystarczy zarejestrować swoje urządzenie w aplikacji Abt, a w sterowniku pojawi się program zwiększający moc o kolejne 25 KM. Wtedy Abt RS3-S będzie mieć już 485 KM, czyli więcej niż BMW M2, i całe 85 KM ponad serię. Aktywacja systemu na stronie producenta zawiera też przesunięcie ogranicznika prędkości na 300 km/h - w seryjnym RS3 z pakietem RS Dynamic można mieć o 10 km/h mniej.

Zauważalnie poprawiły się osiągi sportowego Audi, zarówno w nadwoziu Sportback jak i Limousine. Niezależnie od wariantu wzmocnione RS3 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, czyli o dwie dziesiąte szybciej niż pierwotnie. Dla porównania kosztujące ponad 540 tys. zł Audi RS4 Competition Plus przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a znacznie mocniejsze BMW M3 Competition xDrive jest zaledwie o 0,1 s szybsze od RS3-S.
Zakres pakietu nie kończy się pod maską. Abt stworzył pakiet dyskretnych dodatków aerodynamicznych z karbonu, dodał większe końcówki wydechu pomalowane na czarny mat oraz koła Abt Sport GR20. Prześwit zmniejszył się o 30 mm dzięki zastosowaniu sprężyn obniżających. We wnętrzu też pojawiło się kilka miłych akcentów, w tym emblemat RS3-S, oświetlenie drzwi z logo Abt, dedykowane dywaniki i przycisk start/stop również z logo Abt.
Cały pakiet na pewno znacząco poprawia osiągi, ale nie kosztuje mało. Cena pełnej konwersji to 16 600 euro (72 tys. zł) dla RS3 Limousine i 17 900 euro (77,6 tys. zł) dla modelu Sportback i to bez kosztów montażu. Na pocieszenie Abt daje na swoje produkty aż pięć lat gwarancji.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
OCHNIK w sezonie jesień–zima 2025 stawia na ponadczasową elegancję i miejski styl. Skórzane kurtki, płaszcze, torby i dodatki dla mężczyzn, którzy cenią klasę i komfort.
Nie GT R i nie Black Series - nowy torowy Mercedes-AMG nazywa się Track Sport i już rozpoczął testy.
Dwurotorowy silnik Wankla jest elementem nowego typu napędu PHEV do przyszłych modeli Mazdy.
Novitec prezentuje pakiet modyfikacji do Ferrari 12Cilindri obejmujący stronę wizualną i techniczną.
Wyjątkowy Mercedes 190E 2.3-16 trafi pod młotek. Pierwszym właścicielem był sam Ayrton Senna.