Znajdź informacje o wybranym aucie
Reklama

Abt Audi RS3-S ma 485 KM z pięciu cylindrów

Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.

Redakcja EVO

autor: Redakcja Evo

4 maja 2024
Abt Audi RS3-S pakiet
13

Kontynuując limitowaną serię RS3-R z 2022 roku, Abt Sportsline z siedzibą w Allgäu wprowadza na rynek model RS3-S, charakteryzujący się zwiększoną mocą, poprawioną konstrukcją i nowymi dodatkami wnętrza. Ceny pełnej konwersji, dostępnej zarówno w wersji Sportback, jak i Limousine, zaczynają się od 16 600 euro (72 tys. zł).

Audi RS3 od lat dzierży tytuł jednego z pierwszych hiper-hatchbacków, a jego obecna moc wynosząca 400 KM przenoszona na cztery koła plasuje go w czołówce swojego segmentu. Tymczasem Abt uważa, że to nadal za mało, bo w ofercie niemieckiego tunera pojawił się pakiet podnoszący moc do 460 KM i moment obrotowy do 540 Nm (+60 KM i +40 Nm).

Pakiet RS3-S od Abt Sportsline uwalnia 460 lub 485 KM z pięciocylindrowego silnika 2.5 TFSI.

W przeciwieństwie do RS3-R ze zmodyfikowanym intercoolerem i nowymi wtryskami o zwiększonej przepustowości, tańszy pakiet bazuje tylko na dodatkowym urządzeniu elektronicznym, które nie ingeruje w fabryczne ECU. Dzięki temu instalacja jest prostsza, tańsza, mniej inwazyjna i łatwiejsza do usunięcia.

Jeśli te liczby nadal nie są dla kogoś satysfakcjonujące, wystarczy zarejestrować swoje urządzenie w aplikacji Abt, a w sterowniku pojawi się program zwiększający moc o kolejne 25 KM. Wtedy Abt RS3-S będzie mieć już 485 KM, czyli więcej niż BMW M2, i całe 85 KM ponad serię. Aktywacja systemu na stronie producenta zawiera też przesunięcie ogranicznika prędkości na 300 km/h - w seryjnym RS3 z pakietem RS Dynamic można mieć o 10 km/h mniej.

Reklama
Abt Audi RS3-S silnik
13

Zauważalnie poprawiły się osiągi sportowego Audi, zarówno w nadwoziu Sportback jak i Limousine. Niezależnie od wariantu wzmocnione RS3 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, czyli o dwie dziesiąte szybciej niż pierwotnie. Dla porównania kosztujące ponad 540 tys. zł Audi RS4 Competition Plus przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a znacznie mocniejsze BMW M3 Competition xDrive jest zaledwie o 0,1 s szybsze od RS3-S.

Zakres pakietu nie kończy się pod maską. Abt stworzył pakiet dyskretnych dodatków aerodynamicznych z karbonu, dodał większe końcówki wydechu pomalowane na czarny mat oraz koła Abt Sport GR20. Prześwit zmniejszył się o 30 mm dzięki zastosowaniu sprężyn obniżających. We wnętrzu też pojawiło się kilka miłych akcentów, w tym emblemat RS3-S, oświetlenie drzwi z logo Abt, dedykowane dywaniki i przycisk start/stop również z logo Abt.

Cały pakiet na pewno znacząco poprawia osiągi, ale nie kosztuje mało. Cena pełnej konwersji to 16 600 euro (72 tys. zł) dla RS3 Limousine i 17 900 euro (77,6 tys. zł) dla modelu Sportback i to bez kosztów montażu. Na pocieszenie Abt daje na swoje produkty aż pięć lat gwarancji.

Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
Padma Lakshmi i Simone Ashley - Pirelli
Prezentacja Partnera
Kalendarz 2025 Pirelli - "Refresh and Reveal"

Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”

31 grudnia 2024
Piętnaste wydanie EVO Magazine
EVO Magazine
EVO Magazine #15: Testy superaut, lifestyle i wydarzenia motoryzacyjne

Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!

18 grudnia 2024
Redaktor Michał Sztorc na torze Hockenheimring
Sport
Wyścigowy weekend na torze Hockenheimring

Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.

13 listopada 2024
2025 Porsche 911 Carrera 992.2 test
Porsche / 911 Carrera
Porsche Carrera 992.2 - czy w tym przypadku najtańszy = najlepszy?

W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.

18 stycznia 2025
Alpina B8 GT premiera
Alpina / B8
Alpina B8 GT - ostatnia “prawdziwa” Alpina, przy okazji najmocniejsza

Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.

16 stycznia 2025
2025 Aston Martin Vantage Raodster premiera
Aston Martin / Vantage
Aston Martin Vantage Roadster - suszenie włosów z prędkością 324 km/h

Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.

15 stycznia 2025
TAG Heuer w Formule 1
Formuła 1
TAG Heuer Oficjalnym Czasomierzem Formuły 1

Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.

11 stycznia 2025
Subaru Impreza 22B STI poradnik
Subaru
Subaru Impreza 22B STI (1998) - ikona inspirowana rajdami

Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.

11 stycznia 2025
Mazda MX-5 Racing Spirit Roadster 12R design
Mazda / MX-5
Mazda MX-5 Spirit Racing 12R - japońskie ekstremum

Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.

10 stycznia 2025
Subaru WRX STI S210
Subaru / WRX STI
Nowe sportowe Subaru WRX S210 STI dostało skrzynię CVT

Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.

10 stycznia 2025
Hyundai Ioniq 5 N DK Edition prezentacja
Hyundai / Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 N DK Edition - EV stworzone do driftu

Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.

10 stycznia 2025
Toyota GR Yaris silnik centralny
Toyota / Yaris GR
Czy centralnosilnikowy GR Yaris M to tak naprawdę prototyp nowej MR2?

GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?

10 stycznia 2025
Magiczne okolice Jeziorska
Prezentacja Partnera
Centralna Polska zimą – co warto zobaczyć i jak zaplanować wyjazd?

Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"

10 stycznia 2025
2025 Porsche 911 Carrera S 992.2 lifting
Porsche / 911 Carrera S
Nowe Porsche 992.2 Carrera S przyspiesza szybciej niż GT3

Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.

8 stycznia 2025
Honda 0 Saloon Concept główne
Honda / 0 Saloon
Honda 0 Saloon Concept jest lekka, szybka i… ma na pokładzie Asimo

Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.

8 stycznia 2025