Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Kontynuując limitowaną serię RS3-R z 2022 roku, Abt Sportsline z siedzibą w Allgäu wprowadza na rynek model RS3-S, charakteryzujący się zwiększoną mocą, poprawioną konstrukcją i nowymi dodatkami wnętrza. Ceny pełnej konwersji, dostępnej zarówno w wersji Sportback, jak i Limousine, zaczynają się od 16 600 euro (72 tys. zł).
Audi RS3 od lat dzierży tytuł jednego z pierwszych hiper-hatchbacków, a jego obecna moc wynosząca 400 KM przenoszona na cztery koła plasuje go w czołówce swojego segmentu. Tymczasem Abt uważa, że to nadal za mało, bo w ofercie niemieckiego tunera pojawił się pakiet podnoszący moc do 460 KM i moment obrotowy do 540 Nm (+60 KM i +40 Nm).
W przeciwieństwie do RS3-R ze zmodyfikowanym intercoolerem i nowymi wtryskami o zwiększonej przepustowości, tańszy pakiet bazuje tylko na dodatkowym urządzeniu elektronicznym, które nie ingeruje w fabryczne ECU. Dzięki temu instalacja jest prostsza, tańsza, mniej inwazyjna i łatwiejsza do usunięcia.
Jeśli te liczby nadal nie są dla kogoś satysfakcjonujące, wystarczy zarejestrować swoje urządzenie w aplikacji Abt, a w sterowniku pojawi się program zwiększający moc o kolejne 25 KM. Wtedy Abt RS3-S będzie mieć już 485 KM, czyli więcej niż BMW M2, i całe 85 KM ponad serię. Aktywacja systemu na stronie producenta zawiera też przesunięcie ogranicznika prędkości na 300 km/h - w seryjnym RS3 z pakietem RS Dynamic można mieć o 10 km/h mniej.
Zauważalnie poprawiły się osiągi sportowego Audi, zarówno w nadwoziu Sportback jak i Limousine. Niezależnie od wariantu wzmocnione RS3 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, czyli o dwie dziesiąte szybciej niż pierwotnie. Dla porównania kosztujące ponad 540 tys. zł Audi RS4 Competition Plus przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a znacznie mocniejsze BMW M3 Competition xDrive jest zaledwie o 0,1 s szybsze od RS3-S.
Zakres pakietu nie kończy się pod maską. Abt stworzył pakiet dyskretnych dodatków aerodynamicznych z karbonu, dodał większe końcówki wydechu pomalowane na czarny mat oraz koła Abt Sport GR20. Prześwit zmniejszył się o 30 mm dzięki zastosowaniu sprężyn obniżających. We wnętrzu też pojawiło się kilka miłych akcentów, w tym emblemat RS3-S, oświetlenie drzwi z logo Abt, dedykowane dywaniki i przycisk start/stop również z logo Abt.
Cały pakiet na pewno znacząco poprawia osiągi, ale nie kosztuje mało. Cena pełnej konwersji to 16 600 euro (72 tys. zł) dla RS3 Limousine i 17 900 euro (77,6 tys. zł) dla modelu Sportback i to bez kosztów montażu. Na pocieszenie Abt daje na swoje produkty aż pięć lat gwarancji.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.