Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Kontynuując limitowaną serię RS3-R z 2022 roku, Abt Sportsline z siedzibą w Allgäu wprowadza na rynek model RS3-S, charakteryzujący się zwiększoną mocą, poprawioną konstrukcją i nowymi dodatkami wnętrza. Ceny pełnej konwersji, dostępnej zarówno w wersji Sportback, jak i Limousine, zaczynają się od 16 600 euro (72 tys. zł).
Audi RS3 od lat dzierży tytuł jednego z pierwszych hiper-hatchbacków, a jego obecna moc wynosząca 400 KM przenoszona na cztery koła plasuje go w czołówce swojego segmentu. Tymczasem Abt uważa, że to nadal za mało, bo w ofercie niemieckiego tunera pojawił się pakiet podnoszący moc do 460 KM i moment obrotowy do 540 Nm (+60 KM i +40 Nm).
W przeciwieństwie do RS3-R ze zmodyfikowanym intercoolerem i nowymi wtryskami o zwiększonej przepustowości, tańszy pakiet bazuje tylko na dodatkowym urządzeniu elektronicznym, które nie ingeruje w fabryczne ECU. Dzięki temu instalacja jest prostsza, tańsza, mniej inwazyjna i łatwiejsza do usunięcia.
Jeśli te liczby nadal nie są dla kogoś satysfakcjonujące, wystarczy zarejestrować swoje urządzenie w aplikacji Abt, a w sterowniku pojawi się program zwiększający moc o kolejne 25 KM. Wtedy Abt RS3-S będzie mieć już 485 KM, czyli więcej niż BMW M2, i całe 85 KM ponad serię. Aktywacja systemu na stronie producenta zawiera też przesunięcie ogranicznika prędkości na 300 km/h - w seryjnym RS3 z pakietem RS Dynamic można mieć o 10 km/h mniej.
Zauważalnie poprawiły się osiągi sportowego Audi, zarówno w nadwoziu Sportback jak i Limousine. Niezależnie od wariantu wzmocnione RS3 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, czyli o dwie dziesiąte szybciej niż pierwotnie. Dla porównania kosztujące ponad 540 tys. zł Audi RS4 Competition Plus przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a znacznie mocniejsze BMW M3 Competition xDrive jest zaledwie o 0,1 s szybsze od RS3-S.
Zakres pakietu nie kończy się pod maską. Abt stworzył pakiet dyskretnych dodatków aerodynamicznych z karbonu, dodał większe końcówki wydechu pomalowane na czarny mat oraz koła Abt Sport GR20. Prześwit zmniejszył się o 30 mm dzięki zastosowaniu sprężyn obniżających. We wnętrzu też pojawiło się kilka miłych akcentów, w tym emblemat RS3-S, oświetlenie drzwi z logo Abt, dedykowane dywaniki i przycisk start/stop również z logo Abt.
Cały pakiet na pewno znacząco poprawia osiągi, ale nie kosztuje mało. Cena pełnej konwersji to 16 600 euro (72 tys. zł) dla RS3 Limousine i 17 900 euro (77,6 tys. zł) dla modelu Sportback i to bez kosztów montażu. Na pocieszenie Abt daje na swoje produkty aż pięć lat gwarancji.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Design inspirowany Ferrari Daytona i wolnossące V12 - oto 12Cilindri, nowe super-GT od Ferrari.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
W miejsce W12 Bentley wprowadzi na rynek nowe, zelektryfikowane V8 o mocy 780 KM.
Brytyjski Morgan połączył siły z włoskim studio Pininfarina, aby wypuścić wyjątkowy model samochodu.
Limitowana edycja zestawu do personalizacji Ducati Scrambler Icon bazuje na specjalnej wersji stworzonej na potrzeby Scrambler Next-Gen Tour.
Łącznie powstanie 450 sztuk Giulii i Stelvio Quadrifoglio z dopiskiem Super Sport.
28 maja poznamy wszystkie szczegóły pierwszego w historii zelektryfikowanego Porsche 911.
Alpenglow Hy4 to jeżdżące laboratorium dla przyszłych wyścigowych prototypów marki Alpine.
Caterham stworzy 85 sztuk modelu Seven 485 zanim wycofa ten wyjątkowy model z rynku europejskiego.
Produkcja silnika W12 ma się ku końcowi, ale Bentley ma już dla niego godne, hybrydowe zastępstwo.
Szef inżynierii Lamborghini podzielił się z mediami kontrowersyjną tezą na temat przyszłości marki.
Nowe BMW X5 M ma 625 KM pędzone na cztery koła i jeździ jak… podwyższone M5?
Defender otrzymał pakiet aktualizacji, w tym uproszczenie oferty, mocnego diesla i luksusowe fotele.
Większa moc, mniejsza masa i ulepszone zawieszenie mają pomóc BMW M4 CS rywalizować z Porsche 911.