Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Niemiecki tuner Abt Sportsline wypuszcza bazowy pakiet poprawek dla Audi RS3 o nazwie RS3-S.
Kontynuując limitowaną serię RS3-R z 2022 roku, Abt Sportsline z siedzibą w Allgäu wprowadza na rynek model RS3-S, charakteryzujący się zwiększoną mocą, poprawioną konstrukcją i nowymi dodatkami wnętrza. Ceny pełnej konwersji, dostępnej zarówno w wersji Sportback, jak i Limousine, zaczynają się od 16 600 euro (72 tys. zł).
Audi RS3 od lat dzierży tytuł jednego z pierwszych hiper-hatchbacków, a jego obecna moc wynosząca 400 KM przenoszona na cztery koła plasuje go w czołówce swojego segmentu. Tymczasem Abt uważa, że to nadal za mało, bo w ofercie niemieckiego tunera pojawił się pakiet podnoszący moc do 460 KM i moment obrotowy do 540 Nm (+60 KM i +40 Nm).
W przeciwieństwie do RS3-R ze zmodyfikowanym intercoolerem i nowymi wtryskami o zwiększonej przepustowości, tańszy pakiet bazuje tylko na dodatkowym urządzeniu elektronicznym, które nie ingeruje w fabryczne ECU. Dzięki temu instalacja jest prostsza, tańsza, mniej inwazyjna i łatwiejsza do usunięcia.
Jeśli te liczby nadal nie są dla kogoś satysfakcjonujące, wystarczy zarejestrować swoje urządzenie w aplikacji Abt, a w sterowniku pojawi się program zwiększający moc o kolejne 25 KM. Wtedy Abt RS3-S będzie mieć już 485 KM, czyli więcej niż BMW M2, i całe 85 KM ponad serię. Aktywacja systemu na stronie producenta zawiera też przesunięcie ogranicznika prędkości na 300 km/h - w seryjnym RS3 z pakietem RS Dynamic można mieć o 10 km/h mniej.
Zauważalnie poprawiły się osiągi sportowego Audi, zarówno w nadwoziu Sportback jak i Limousine. Niezależnie od wariantu wzmocnione RS3 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, czyli o dwie dziesiąte szybciej niż pierwotnie. Dla porównania kosztujące ponad 540 tys. zł Audi RS4 Competition Plus przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a znacznie mocniejsze BMW M3 Competition xDrive jest zaledwie o 0,1 s szybsze od RS3-S.
Zakres pakietu nie kończy się pod maską. Abt stworzył pakiet dyskretnych dodatków aerodynamicznych z karbonu, dodał większe końcówki wydechu pomalowane na czarny mat oraz koła Abt Sport GR20. Prześwit zmniejszył się o 30 mm dzięki zastosowaniu sprężyn obniżających. We wnętrzu też pojawiło się kilka miłych akcentów, w tym emblemat RS3-S, oświetlenie drzwi z logo Abt, dedykowane dywaniki i przycisk start/stop również z logo Abt.
Cały pakiet na pewno znacząco poprawia osiągi, ale nie kosztuje mało. Cena pełnej konwersji to 16 600 euro (72 tys. zł) dla RS3 Limousine i 17 900 euro (77,6 tys. zł) dla modelu Sportback i to bez kosztów montażu. Na pocieszenie Abt daje na swoje produkty aż pięć lat gwarancji.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.
G63 nie jest lepsze niż DBX707 czy RR Sport SV, za to ma więcej fejmu niż dwaj rywale razem wzięci.
W 2026 roku Land Rover zostanie oficjalnym partnerem i uczestnikiem rajdu Dakar.
911 GT3 RS od Manthey Racing ma świetne osiągi, brakuje tylko oficjalnego czasu na Nürburgringu.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.