Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Abt zaprezentował limitowane RS3 we własnym stylu - hot hatch Audi ma aż 500 KM i jest piorunująco szybki.
Niemiecki tuner Abt przedstawił swój najnowszy projekt serii R, którego bazą jest aktualnie produkowane Audi RS3. Kompleksowo zmodyfikowane Audi nazywa się teraz Abt RS3-R i ma kilka naprawdę istotnych poprawek w układzie napędowym, układzie jezdnym i stylizacji. Producent zdecydował się na limitację swojego pakietu do 200 sztuk i choć poszczególne elementy tuningowe będą dostępne w sprzedaży detalicznej, tylko kompletne egzemplarze będą nosiły nazwę RS3-R i miały silnik o pełnej mocy 500 KM.
Zacznijmy od silnika - Abt od lat tworzył pakiety tuningowe do pięciocylindrowego 2.5 turbo Audi, ale nigdy modyfikacje nie zaszły aż tak daleko. Deklarowana moc wynosi równe 500 KM, więc przyrost wynosi 100 KM - 40 więcej niż w dotychczasowej najmocniejszej odmianie tego silnika od Abt.
Moment obrotowy również wzrósł z 500 do 600 Nm, a to pomogło osiągnąć czas przyspieszenia do 100 km/h równy 3,3 s - 0,6 s szybciej niż w fabrycznym Audi RS3. Abt zdjął obowiązkowy ogranicznik prędkości do 280 km/h, więc RS3-R jest w stanie dobić nawet do magicznej granicy 300 km/h.
Cała dodatkowa moc pochodzi z szerokiej gamy modyfikacji, w tym nowego ECU z softem od Abt i nowego układu wtryskowego. Silnik dostał też lepszy intercooler, ale tunerzy zostawili seryjny układ wydechowy z delikatnie zmienionymi końcówkami (4 okrągłe zamiast dwóch owalnych). Niemcy nie wspominają o modyfikacjach skrzyni biegów, ale już seryjne RS3 ma sporo momentu obrotowego, więc spodziewamy się, że siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat także ma potrzebne wzmocnienia. Inaczej nabywcy byliby narażeni na ryzyko zmielenia jakiejś jego ważnej części.
Abt postanowił wymienić sprężyny zawieszenia, ale standardowe adaptacyjne amortyzatory pozostawiono bez zmian. Opcjonalnie można je zmienić na jeszcze bardziej agresywny setup. Wtedy w miejsce standardowych amortyzatorów klienci dostają regulowany ręcznie układ, w którym można zmieniać wysokość zawieszenia, ale i ustawienie odbicia i kompresji amortyzatora.
Reszta pakietu to klasyka od Abt - karbonowe dodatki do zderzaków, progów i spoilera oraz nowe, 20-calowe felgi. Nie zabrakło pakietu ozdób we wnętrzu auta.
Ceny pakietu nie znamy, ale 200 sztuk RS3-R już znalazło nabywców. Kto przegapił okazję na limitowane auto musi zadowolić się pojedynczymi częściami - większość z nich można nabyć bezpośrednio w sklepie tunera.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Hyundai podzielił się zdjęciami małego, zwariowanego hot hatcha EV. Czy to duchowy następca i20 N?
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Flagowy hipersamochód Aston Martin Valhalla przechodzi ostatnie szlify przed rozpoczęciem produkcji.
W świecie wyśrubowanych norm emisji Cosworth potrafi budować wolnossące V8 i V12. Jak oni to robią?
Nowy Vanquish Volante kończy gruntowne odświeżenie “tradycyjnej” gamy Aston Martina.
Porsche 911 Turbo przejdzie w tym roku duży lifting. Wniesie on dużo nowości, w tym napęd hybrydowy.
Nadjeżdża Alfa Romeo Stelvio drugiej generacji z napędem spalinowym, hybrydowym lub elektrycznym.
Nowa Multistrada V4 Pikes Peak, Multistrada V4 S oraz Multistrada V2 S ruszają po Polsce. Chcesz je przetestować?
Podczas czerwcowego Nürburgring 24H może dojść do głośnej premiery nowego Golfa GTI Clubsport S.
Do oferty nowego Bugatti dołączył pakiet Équipe Pur Sang inspirowany wyścigowym dziedzictwem marki.
W ciągu następnych 10 lat Bentley ma w planach całą plejadę nowych modeli z silnikami spalinowymi.
Tegoroczny Festival of Speed skupi się na F1, a szczególne miejsce w jej historii ma Gordon Murray.