Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Abt zaprezentował limitowane RS3 we własnym stylu - hot hatch Audi ma aż 500 KM i jest piorunująco szybki.
Niemiecki tuner Abt przedstawił swój najnowszy projekt serii R, którego bazą jest aktualnie produkowane Audi RS3. Kompleksowo zmodyfikowane Audi nazywa się teraz Abt RS3-R i ma kilka naprawdę istotnych poprawek w układzie napędowym, układzie jezdnym i stylizacji. Producent zdecydował się na limitację swojego pakietu do 200 sztuk i choć poszczególne elementy tuningowe będą dostępne w sprzedaży detalicznej, tylko kompletne egzemplarze będą nosiły nazwę RS3-R i miały silnik o pełnej mocy 500 KM.

Zacznijmy od silnika - Abt od lat tworzył pakiety tuningowe do pięciocylindrowego 2.5 turbo Audi, ale nigdy modyfikacje nie zaszły aż tak daleko. Deklarowana moc wynosi równe 500 KM, więc przyrost wynosi 100 KM - 40 więcej niż w dotychczasowej najmocniejszej odmianie tego silnika od Abt.
Moment obrotowy również wzrósł z 500 do 600 Nm, a to pomogło osiągnąć czas przyspieszenia do 100 km/h równy 3,3 s - 0,6 s szybciej niż w fabrycznym Audi RS3. Abt zdjął obowiązkowy ogranicznik prędkości do 280 km/h, więc RS3-R jest w stanie dobić nawet do magicznej granicy 300 km/h.

Cała dodatkowa moc pochodzi z szerokiej gamy modyfikacji, w tym nowego ECU z softem od Abt i nowego układu wtryskowego. Silnik dostał też lepszy intercooler, ale tunerzy zostawili seryjny układ wydechowy z delikatnie zmienionymi końcówkami (4 okrągłe zamiast dwóch owalnych). Niemcy nie wspominają o modyfikacjach skrzyni biegów, ale już seryjne RS3 ma sporo momentu obrotowego, więc spodziewamy się, że siedmiobiegowy, dwusprzęgłowy automat także ma potrzebne wzmocnienia. Inaczej nabywcy byliby narażeni na ryzyko zmielenia jakiejś jego ważnej części.

Abt postanowił wymienić sprężyny zawieszenia, ale standardowe adaptacyjne amortyzatory pozostawiono bez zmian. Opcjonalnie można je zmienić na jeszcze bardziej agresywny setup. Wtedy w miejsce standardowych amortyzatorów klienci dostają regulowany ręcznie układ, w którym można zmieniać wysokość zawieszenia, ale i ustawienie odbicia i kompresji amortyzatora.

Reszta pakietu to klasyka od Abt - karbonowe dodatki do zderzaków, progów i spoilera oraz nowe, 20-calowe felgi. Nie zabrakło pakietu ozdób we wnętrzu auta.
Ceny pakietu nie znamy, ale 200 sztuk RS3-R już znalazło nabywców. Kto przegapił okazję na limitowane auto musi zadowolić się pojedynczymi częściami - większość z nich można nabyć bezpośrednio w sklepie tunera.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.
Po intensywnym półroczu w WRC Kajetan Kajetanowicz rusza w Wielką Wyprawę Maluchów – charytatywny rajd dla dzieci poszkodowanych w wypadkach.
Limitowana wersja 911 GT3 Ocelot łączy sportową duszę Porsche z kulturą Ameryki Łacińskiej.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.