Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Koncept Pura Vision jest designerską zapowiedzią przyszłych modeli seryjnych Automobili Pininfarina.
Włoskie studio Automobili Pininfarina zaprezentowało nowy koncept Pura Vision będący ćwiczeniem stylistycznym i zapowiedzią przyszłych produktów seryjnych tej marki. Samochód po raz pierwszy pojawi się przed publicznością jeszcze w tym miesiącu podczas Monterey Car Week w Kalifornii. Pininfarina nie ma zamiaru wdrażać tego konkretnego auta do produkcji, ale jego design i technologia będą w przyszłości przenikać do modeli seryjnych tej marki.
To kolejny po hipersamochodzie Battista Nino Farina debiut w wykonaniu Włochów z Pininfariny. Za projekt auta odpowiada wewnętrzne studio stylistyczne, a zaprezentowany koncept zawiera kilka interesujących cech. Jedną z nich jest mocne przesunięcie środka ciężkości auta do tyłu, niewielka powierzchnia przeszklona oraz brak słupka B. To ostatnie rozwiązanie ma uczynić wnętrze bardziej praktycznym dla pasażerów. Nisko schodząca przednia maska i wysokie linie błotników przednich nawiązują do wyścigowej Cisitalii z 1947 roku. Światła przednie są ukryte w ciemnej części pasa przedniego, a rolę świateł do jazdy dziennej pełnią diody wykonane metodą nanowłókien. Są to małe włókienka o grubości 1 mm, które oprócz funkcji świateł mają poprawiać chłodzenie i umożliwiać lepszy balans aerodynamiczny. Pura Vision to głównie ćwiczenie stylistyczne, dlatego nie podano szczegółów technicznych. Wiemy tylko, że jest to samochód w pełni elektryczny.
Paolo Dellachà, dyrektor generalny Automobili Pininfarina, powiedział: "Pura Vision jest pomostem od naszej obecnej działalności do nowego, ekscytującego rozdziału w historii Automobili Pininfarina. W piątym roku działalności świętowaliśmy już nasze wyjątkowe dziedzictwo, wprowadzając model Battista Edizione Nino Farina. Pura Vision zapowiada dalszą przyszłość i pokazuje co można osiągnąć, jeśli zastosujemy nasze zasady projektowania Pura do zupełnie nowego rodzaju pojazdu".
Koncepcyjny Pura Vision jest wręcz uderzająco podobny do innych nowych włoskich super SUV-ów z Ferrari na czele. Wyposażono go w 23-calowe koła, duży panoramiczny dach i coś, co Pininfarina nazywa "biscotto" - to stały centralny element dachu otoczony pierścieniem świateł LED, którego zadaniem jest stanowienie podparcia dla otwieranych do góry tylnych drzwi.
Kabina konceptu jest inspirowana modelem Lancia Florida, a zastosowanie giętego szkła w drzwiach sprawia, że wnętrze jest przestronne i przejrzyste. Baterie ułożono płasko pod podłogą auta. Producent twierdzi, że pozycja za kierownicą “ma więcej wspólnego z autami 2-miejscowymi”, a kierowca jest podczas jazdy informowany przez elektroniczne zegary i wyświetlacz head-up. Pośrodku kokpitu jest także duży ekran dotykowy, ale można go schować, jeśli nie jest potrzebny.
Koncept Automobili Pininfarina Pura Vision pojawi się jeszcze w tym miesiącu na Monterey Car Week, gdzie zajmie miejsce tuż obok drugiej nowości marki - Battisty Edizione Nino Farina.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.