BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Koncept Pura Vision jest designerską zapowiedzią przyszłych modeli seryjnych Automobili Pininfarina.
Włoskie studio Automobili Pininfarina zaprezentowało nowy koncept Pura Vision będący ćwiczeniem stylistycznym i zapowiedzią przyszłych produktów seryjnych tej marki. Samochód po raz pierwszy pojawi się przed publicznością jeszcze w tym miesiącu podczas Monterey Car Week w Kalifornii. Pininfarina nie ma zamiaru wdrażać tego konkretnego auta do produkcji, ale jego design i technologia będą w przyszłości przenikać do modeli seryjnych tej marki.
To kolejny po hipersamochodzie Battista Nino Farina debiut w wykonaniu Włochów z Pininfariny. Za projekt auta odpowiada wewnętrzne studio stylistyczne, a zaprezentowany koncept zawiera kilka interesujących cech. Jedną z nich jest mocne przesunięcie środka ciężkości auta do tyłu, niewielka powierzchnia przeszklona oraz brak słupka B. To ostatnie rozwiązanie ma uczynić wnętrze bardziej praktycznym dla pasażerów. Nisko schodząca przednia maska i wysokie linie błotników przednich nawiązują do wyścigowej Cisitalii z 1947 roku. Światła przednie są ukryte w ciemnej części pasa przedniego, a rolę świateł do jazdy dziennej pełnią diody wykonane metodą nanowłókien. Są to małe włókienka o grubości 1 mm, które oprócz funkcji świateł mają poprawiać chłodzenie i umożliwiać lepszy balans aerodynamiczny. Pura Vision to głównie ćwiczenie stylistyczne, dlatego nie podano szczegółów technicznych. Wiemy tylko, że jest to samochód w pełni elektryczny.
Paolo Dellachà, dyrektor generalny Automobili Pininfarina, powiedział: "Pura Vision jest pomostem od naszej obecnej działalności do nowego, ekscytującego rozdziału w historii Automobili Pininfarina. W piątym roku działalności świętowaliśmy już nasze wyjątkowe dziedzictwo, wprowadzając model Battista Edizione Nino Farina. Pura Vision zapowiada dalszą przyszłość i pokazuje co można osiągnąć, jeśli zastosujemy nasze zasady projektowania Pura do zupełnie nowego rodzaju pojazdu".
Koncepcyjny Pura Vision jest wręcz uderzająco podobny do innych nowych włoskich super SUV-ów z Ferrari na czele. Wyposażono go w 23-calowe koła, duży panoramiczny dach i coś, co Pininfarina nazywa "biscotto" - to stały centralny element dachu otoczony pierścieniem świateł LED, którego zadaniem jest stanowienie podparcia dla otwieranych do góry tylnych drzwi.
Kabina konceptu jest inspirowana modelem Lancia Florida, a zastosowanie giętego szkła w drzwiach sprawia, że wnętrze jest przestronne i przejrzyste. Baterie ułożono płasko pod podłogą auta. Producent twierdzi, że pozycja za kierownicą “ma więcej wspólnego z autami 2-miejscowymi”, a kierowca jest podczas jazdy informowany przez elektroniczne zegary i wyświetlacz head-up. Pośrodku kokpitu jest także duży ekran dotykowy, ale można go schować, jeśli nie jest potrzebny.
Koncept Automobili Pininfarina Pura Vision pojawi się jeszcze w tym miesiącu na Monterey Car Week, gdzie zajmie miejsce tuż obok drugiej nowości marki - Battisty Edizione Nino Farina.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.