Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Koncept Pura Vision jest designerską zapowiedzią przyszłych modeli seryjnych Automobili Pininfarina.
Włoskie studio Automobili Pininfarina zaprezentowało nowy koncept Pura Vision będący ćwiczeniem stylistycznym i zapowiedzią przyszłych produktów seryjnych tej marki. Samochód po raz pierwszy pojawi się przed publicznością jeszcze w tym miesiącu podczas Monterey Car Week w Kalifornii. Pininfarina nie ma zamiaru wdrażać tego konkretnego auta do produkcji, ale jego design i technologia będą w przyszłości przenikać do modeli seryjnych tej marki.
To kolejny po hipersamochodzie Battista Nino Farina debiut w wykonaniu Włochów z Pininfariny. Za projekt auta odpowiada wewnętrzne studio stylistyczne, a zaprezentowany koncept zawiera kilka interesujących cech. Jedną z nich jest mocne przesunięcie środka ciężkości auta do tyłu, niewielka powierzchnia przeszklona oraz brak słupka B. To ostatnie rozwiązanie ma uczynić wnętrze bardziej praktycznym dla pasażerów. Nisko schodząca przednia maska i wysokie linie błotników przednich nawiązują do wyścigowej Cisitalii z 1947 roku. Światła przednie są ukryte w ciemnej części pasa przedniego, a rolę świateł do jazdy dziennej pełnią diody wykonane metodą nanowłókien. Są to małe włókienka o grubości 1 mm, które oprócz funkcji świateł mają poprawiać chłodzenie i umożliwiać lepszy balans aerodynamiczny. Pura Vision to głównie ćwiczenie stylistyczne, dlatego nie podano szczegółów technicznych. Wiemy tylko, że jest to samochód w pełni elektryczny.
Paolo Dellachà, dyrektor generalny Automobili Pininfarina, powiedział: "Pura Vision jest pomostem od naszej obecnej działalności do nowego, ekscytującego rozdziału w historii Automobili Pininfarina. W piątym roku działalności świętowaliśmy już nasze wyjątkowe dziedzictwo, wprowadzając model Battista Edizione Nino Farina. Pura Vision zapowiada dalszą przyszłość i pokazuje co można osiągnąć, jeśli zastosujemy nasze zasady projektowania Pura do zupełnie nowego rodzaju pojazdu".
Koncepcyjny Pura Vision jest wręcz uderzająco podobny do innych nowych włoskich super SUV-ów z Ferrari na czele. Wyposażono go w 23-calowe koła, duży panoramiczny dach i coś, co Pininfarina nazywa "biscotto" - to stały centralny element dachu otoczony pierścieniem świateł LED, którego zadaniem jest stanowienie podparcia dla otwieranych do góry tylnych drzwi.

Kabina konceptu jest inspirowana modelem Lancia Florida, a zastosowanie giętego szkła w drzwiach sprawia, że wnętrze jest przestronne i przejrzyste. Baterie ułożono płasko pod podłogą auta. Producent twierdzi, że pozycja za kierownicą “ma więcej wspólnego z autami 2-miejscowymi”, a kierowca jest podczas jazdy informowany przez elektroniczne zegary i wyświetlacz head-up. Pośrodku kokpitu jest także duży ekran dotykowy, ale można go schować, jeśli nie jest potrzebny.
Koncept Automobili Pininfarina Pura Vision pojawi się jeszcze w tym miesiącu na Monterey Car Week, gdzie zajmie miejsce tuż obok drugiej nowości marki - Battisty Edizione Nino Farina.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Land Rover jako oficjalny partner Dakaru 2026 nie mógł pominąć okazji do posłania w bój Defendera.
Nowy Mercedes CLA Shooting Brake łączy sportowy styl z praktycznością kombi i wydajnym napędem.
Pustynia w Emiratach i bulwary w Monako - Brabus XL 800 Cabrio świetnie pasuje do obu tych miejsc.
Nowe Porsche 911 GT3 z Manthey Kit urywa kolejne kilka sekund z wyniku na torze Nürburgring.
Genesis GV60 Magma bazuje na rozwiązaniach Hyundaia Ioniq 5 N, ale aspiruje do segmentu premium.
443 kW - tyle mocy Lotus wycisnął ze swojej elektrycznej architektury 800V w modelu Emeya.
Z mocą 1156 KM nowe Cayenne w wersji Turbo jest najmocniejszym seryjnym Porsche w historii.
Podczas Grand Prix Las Vegas McLaren zaprezentuje wyjątkowy model 750S Spider od MSO.
Limitowany model Leon VZ TCR to najbardziej torowo nastawiona Cupra w historii.
Fiat 126P Bis z Polski wygrywa Hot Wheels Legends Tour 2025 i trafi jako model 1:64 do serii Hot Wheels Garage of Legends. Poznaj jego specyfikację.
Nowy Supersports nie jest szybszy od poprzednika, ale to najbardziej sportowy Bentley od 100 lat.
Sezon 2026 Formuły 1 będzie pierwszym dla Audi jako samodzielnego producenta, a ambicje są ogromne.