Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
BMW szykuje głośną premierę na 50. urodziny dywizji M. Do gamy M3 i M4 dołączy wersja specjalna CS.
BMW chyba wyszło z założenia, że pięćdziesiąte urodziny obchodzi się tylko raz, dlatego trzeba to zrobić hucznie. Wszystko wskazuje na to, że 2022 rok będzie naprawdę wyjątkowy dla dywizji M, bo pojawią się w nim takie auta jak M3 Touring, nowe M2 i M4 CSL. Ofensywa nie kończy się w tym miejscu, bo evo dotarło do informacji, że w przygotowaniu są także M3 i M4 CS. Wersje te będą mieć sporo wspólnego z hardkorowym CSL, ale być może M4 CS będzie dostępne tylko z ręczną skrzynią biegów.
Nowe M3 CS najprawdopodobniej pójdzie tą samą ścieżką, co poprzednie modele CS od BMW. Niewielki wzrost mocy, bardziej sportowe nastawy zawieszenia, kuracja odchudzająca i dedykowane detale to sprawdzony przepis BMW na najdroższe modele w gamie M3/M4. Różnica między CS, a CSL miałaby zapewne polegać na systemie przeniesienia napędu. M4 CSL ma być autem dla purystów z napędem wyłącznie na tył, podczas gdy CS-y byłyby wyposażone w adaptacyjny napęd xDrive, dokładnie tak jak M5 CS.
M3 i M4 CS dołączą do innego nowicjusza w gamie - M3 Touring, które według spekulacji będzie zawsze wyposażone w pakiet Competition i napęd xDrive. Wszystkie te auta - M3 CS, M4 CS i M3 Touring - według wielu źródeł wniosą do gamy więcej nowości za sprawą zbliżającego się liftingu przeprowadzanego zwyczajowo w połowie cyklu rynkowego danej generacji. Sporo powinno się zmienić we wnętrzu auta, gdzie ma się pojawić kokpit podobny do BMW i4 z dużymi, dotykowymi ekranami.
Wraz z M3 CS pojawi się towarzyszący mu model M4 CS, ale nadwozie nie będzie jedyną cechą różniącą oba te auta. M3 CS pozostanie tym spokojniejszym wariantem, podczas gdy M4 CS dostanie bardziej radykalną dietę, manualną skrzynię i karbonowo-ceramiczne hamulce. Stworzy się z niego coś w rodzaju M4 CSL, ale w wersji lite. Technicznym problemem z wdrożeniem manualnej skrzyni do M4 CS jest ograniczony moment obrotowy jaki ta skrzynia może przenieść. Podwójnie doładowana 3-litrowa, rzędowa szóstka będzie musiała pozostać w specyfikacji podobnej do podstawowego modelu M3 jaki jest oferowany np. w Polsce. Silnik w tej wersji ma 480 KM i 550 Nm, czyli 30 KM i aż 100 Nm mniej niż wariant Competition z automatem i napędem xDrive.
Oba nowe warianty serii 3 i 4 pojawią się na rynku w momencie nieprawdopodobnej hossy całej marki BMW M. W tym momencie bawarski producent lawinowo wprowadza na rynek nowe modele o wysokich osiągach (i wysokich marżach), o których wie, że ich "termin przydatności" jest krótki, a dostępność będzie ograniczona.
Na pytanie o nowe modele M rzecznik prasowy odpowiedział: "BMW nie udziela komentarzy na temat przyszłych produktów". Zaznaczył jednak, że wszelkie przyszłe samochody M będą produkowane w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Mali producenci będą mogli sprzedawać w UK samochody spalinowe do 2030 roku, a hybrydy do 2035.
Karbonowe dodatki, bodykit i ponad 500 KM to pakiet jaki Abt proponuje do limitowanego Audi RS3 R.
Zenvo Aurora będzie pierwszym z wielu hipersamochodów korzystających z modułowego silnika V12.
McLaren i Forseven razem stworzą McLaren Group Holdings, a strategia firmy obierze nowy tor.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Skoda Elroq RS o mocy 340 KM to pierwszy elektryczny SUV o sportowym charakterze w swoim segmencie.
Lotus upraszcza nazewnictwo wewnątrz gamy Emeyi i Eletre oraz wprowadza nowe wersje wyposażenia.
Hyundai podzielił się zdjęciami małego, zwariowanego hot hatcha EV. Czy to duchowy następca i20 N?
Z pomocą AI Pirelli opracowało nową oponę z serii P Zero - bezpieczniejszą i bardziej wydajną.
Flagowy hipersamochód Aston Martin Valhalla przechodzi ostatnie szlify przed rozpoczęciem produkcji.
W świecie wyśrubowanych norm emisji Cosworth potrafi budować wolnossące V8 i V12. Jak oni to robią?
Nowy Vanquish Volante kończy gruntowne odświeżenie “tradycyjnej” gamy Aston Martina.