Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
BMW szykuje głośną premierę na 50. urodziny dywizji M. Do gamy M3 i M4 dołączy wersja specjalna CS.
BMW chyba wyszło z założenia, że pięćdziesiąte urodziny obchodzi się tylko raz, dlatego trzeba to zrobić hucznie. Wszystko wskazuje na to, że 2022 rok będzie naprawdę wyjątkowy dla dywizji M, bo pojawią się w nim takie auta jak M3 Touring, nowe M2 i M4 CSL. Ofensywa nie kończy się w tym miejscu, bo evo dotarło do informacji, że w przygotowaniu są także M3 i M4 CS. Wersje te będą mieć sporo wspólnego z hardkorowym CSL, ale być może M4 CS będzie dostępne tylko z ręczną skrzynią biegów.
Nowe M3 CS najprawdopodobniej pójdzie tą samą ścieżką, co poprzednie modele CS od BMW. Niewielki wzrost mocy, bardziej sportowe nastawy zawieszenia, kuracja odchudzająca i dedykowane detale to sprawdzony przepis BMW na najdroższe modele w gamie M3/M4. Różnica między CS, a CSL miałaby zapewne polegać na systemie przeniesienia napędu. M4 CSL ma być autem dla purystów z napędem wyłącznie na tył, podczas gdy CS-y byłyby wyposażone w adaptacyjny napęd xDrive, dokładnie tak jak M5 CS.
M3 i M4 CS dołączą do innego nowicjusza w gamie - M3 Touring, które według spekulacji będzie zawsze wyposażone w pakiet Competition i napęd xDrive. Wszystkie te auta - M3 CS, M4 CS i M3 Touring - według wielu źródeł wniosą do gamy więcej nowości za sprawą zbliżającego się liftingu przeprowadzanego zwyczajowo w połowie cyklu rynkowego danej generacji. Sporo powinno się zmienić we wnętrzu auta, gdzie ma się pojawić kokpit podobny do BMW i4 z dużymi, dotykowymi ekranami.
Wraz z M3 CS pojawi się towarzyszący mu model M4 CS, ale nadwozie nie będzie jedyną cechą różniącą oba te auta. M3 CS pozostanie tym spokojniejszym wariantem, podczas gdy M4 CS dostanie bardziej radykalną dietę, manualną skrzynię i karbonowo-ceramiczne hamulce. Stworzy się z niego coś w rodzaju M4 CSL, ale w wersji lite. Technicznym problemem z wdrożeniem manualnej skrzyni do M4 CS jest ograniczony moment obrotowy jaki ta skrzynia może przenieść. Podwójnie doładowana 3-litrowa, rzędowa szóstka będzie musiała pozostać w specyfikacji podobnej do podstawowego modelu M3 jaki jest oferowany np. w Polsce. Silnik w tej wersji ma 480 KM i 550 Nm, czyli 30 KM i aż 100 Nm mniej niż wariant Competition z automatem i napędem xDrive.
Oba nowe warianty serii 3 i 4 pojawią się na rynku w momencie nieprawdopodobnej hossy całej marki BMW M. W tym momencie bawarski producent lawinowo wprowadza na rynek nowe modele o wysokich osiągach (i wysokich marżach), o których wie, że ich "termin przydatności" jest krótki, a dostępność będzie ograniczona.
Na pytanie o nowe modele M rzecznik prasowy odpowiedział: "BMW nie udziela komentarzy na temat przyszłych produktów". Zaznaczył jednak, że wszelkie przyszłe samochody M będą produkowane w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy.
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W deszczowych warunkach opony Michelin Pilot Sport S 5 dają kierowcy lepsze osiągi i bezpieczeństwo.
Najlżejszy i najostrzejszy wariant M4 potrafi ukąsić, ale nie uniesie ciężaru znaczka CSL.
Na rynku pojawiają się nowe minivany, ale czołówka pozostaje niezmienna.
Maserati Biturbo/Shamal od Modena Automobili pozwoli ci się wyróżnić wśród licznych restomodów 911.
E-tron GT mimo lat wygląda świetnie. Czy potrzebował więcej mocy?
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Najszybsze Alpine A110 poprawiło się o 20 s względem wersji R. Może stąd cena 265 tys. euro…
Z mocą ponad 850 KM nowe Ferrari 296 VS będzie jedną z najgorętszych premier 2025 roku.
Alpine A390 ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Model ten bierze na celownik Polestara i Porsche.
Zgodnie z harmonogramem elektryfikacji, Ferrari zaprezentuje swoje pierwsze EV jeszcze w tym roku.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Audi znowu miesza w gamie. Seria A6 będzie kontynuowana, zatem RS6 zachowa V8 i napęd quattro.