Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
BMW szykuje głośną premierę na 50. urodziny dywizji M. Do gamy M3 i M4 dołączy wersja specjalna CS.
BMW chyba wyszło z założenia, że pięćdziesiąte urodziny obchodzi się tylko raz, dlatego trzeba to zrobić hucznie. Wszystko wskazuje na to, że 2022 rok będzie naprawdę wyjątkowy dla dywizji M, bo pojawią się w nim takie auta jak M3 Touring, nowe M2 i M4 CSL. Ofensywa nie kończy się w tym miejscu, bo evo dotarło do informacji, że w przygotowaniu są także M3 i M4 CS. Wersje te będą mieć sporo wspólnego z hardkorowym CSL, ale być może M4 CS będzie dostępne tylko z ręczną skrzynią biegów.
Nowe M3 CS najprawdopodobniej pójdzie tą samą ścieżką, co poprzednie modele CS od BMW. Niewielki wzrost mocy, bardziej sportowe nastawy zawieszenia, kuracja odchudzająca i dedykowane detale to sprawdzony przepis BMW na najdroższe modele w gamie M3/M4. Różnica między CS, a CSL miałaby zapewne polegać na systemie przeniesienia napędu. M4 CSL ma być autem dla purystów z napędem wyłącznie na tył, podczas gdy CS-y byłyby wyposażone w adaptacyjny napęd xDrive, dokładnie tak jak M5 CS.
M3 i M4 CS dołączą do innego nowicjusza w gamie - M3 Touring, które według spekulacji będzie zawsze wyposażone w pakiet Competition i napęd xDrive. Wszystkie te auta - M3 CS, M4 CS i M3 Touring - według wielu źródeł wniosą do gamy więcej nowości za sprawą zbliżającego się liftingu przeprowadzanego zwyczajowo w połowie cyklu rynkowego danej generacji. Sporo powinno się zmienić we wnętrzu auta, gdzie ma się pojawić kokpit podobny do BMW i4 z dużymi, dotykowymi ekranami.
Wraz z M3 CS pojawi się towarzyszący mu model M4 CS, ale nadwozie nie będzie jedyną cechą różniącą oba te auta. M3 CS pozostanie tym spokojniejszym wariantem, podczas gdy M4 CS dostanie bardziej radykalną dietę, manualną skrzynię i karbonowo-ceramiczne hamulce. Stworzy się z niego coś w rodzaju M4 CSL, ale w wersji lite. Technicznym problemem z wdrożeniem manualnej skrzyni do M4 CS jest ograniczony moment obrotowy jaki ta skrzynia może przenieść. Podwójnie doładowana 3-litrowa, rzędowa szóstka będzie musiała pozostać w specyfikacji podobnej do podstawowego modelu M3 jaki jest oferowany np. w Polsce. Silnik w tej wersji ma 480 KM i 550 Nm, czyli 30 KM i aż 100 Nm mniej niż wariant Competition z automatem i napędem xDrive.
Oba nowe warianty serii 3 i 4 pojawią się na rynku w momencie nieprawdopodobnej hossy całej marki BMW M. W tym momencie bawarski producent lawinowo wprowadza na rynek nowe modele o wysokich osiągach (i wysokich marżach), o których wie, że ich "termin przydatności" jest krótki, a dostępność będzie ograniczona.
Na pytanie o nowe modele M rzecznik prasowy odpowiedział: "BMW nie udziela komentarzy na temat przyszłych produktów". Zaznaczył jednak, że wszelkie przyszłe samochody M będą produkowane w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Władze Alpine sugerują, że ich nowy flagowy supersamochód może być zasilany wodorem.
Dostępność opon do Ferrari 288 GTO to problem, który Pirelli chce rozwiązać modelem P7 Cinturato.
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Wkrótce Ioniq 6 N dołączy do elektrycznej gamy sportowych Hyundaiów obok znakomitego Ioniq’a 5 N.
Wraz z premierą Mercedesa-AMG CLE63 zakończymy spekulacje na temat źródła jego napędu.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.