Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Oficjalnie: BMW Skytop wejdzie do produkcji, ale w bardzo limitowanej serii. Ten piękny roadster, technicznie spokrewniony z M8, powstanie w liczbie 50 sztuk, kontynuując trend ekskluzywnych modeli specjalnych BMW zapoczątkowany w 2022 roku przez współczesne wcielenie 3.0 CSL. Oczywiście wszystkie auta są już sprzedane.
Skytop jest napędzany dobrze znanym 4.4-litrowym V8 twin turbo o mocy 625 KM, czyli dokładnie tą samą jednostką co M8. Przeniesienie napędu stanowi 8-biegowy automat i inteligentny system xDrive. Limitowany model osiąga 100 km/h w 3,3 s, zatem jest o włos wolniejszy od swojego bardziej popularnego kuzyna.
BMW stworzyło koncept Skytop w hołdzie wszystkim klasycznym roadsterom tej marki, od 507 z lat 50. do całkiem współczesnego Z8. Właśnie te dwa auta stały się bezpośrednią inspiracją designu Skytopa - jego “rekini” przód jest ukłonem w stronę starszego z nich, ale charakterystycznie podwinięty tył to cytat z Z8. Wśród ciekawych detali można wymienić przednie światła LED, w których wszystkie potrzebne diody zgrupowano w najcieńszych lampach w całej branży motoryzacyjnej.
W odróżnieniu od niektórych niszowych samochodów z otwartym dachem, Skytop ma na wyposażeniu panel dachowy montowany i demontowany manualnie. Dwie pokryte skórą części dachu można schować w specjalnej przestrzeni w bagażniku. Fakt, że Skytop w ogóle ma dach, znacznie zwiększa jego walory turystyczne, choć wątpliwe jest, by wiele osób wybrało się nim w transkontynentalną podróż do Villa d'Este w 2026 roku.
Charakterystyczny „kręgosłup” biegnie wzdłuż nadwozia od maski do aluminiowej listwy na pokrywie bagażnika. Małe płetwy na drzwiach zastępują klamki, podczas gdy felgi aluminiowe mają w sobie coś jakiś pierwiastek stylu Streamline z lat 30-tych. Lakier w kolorze Floating Sundown Silver jest na każdego Skytopa nakładany ręcznie.
Wewnątrz znajduje się morze wystawnej brązowej - i okazjonalnie brogowanej - skóry pasującej do wykończenia dachu i tylnego rollbaru, z kryształowymi elementami wokół kokpitu. Wyjątkowy klimat, poza prostym faktem, że widać kształty znajome właścicielom serii 8. O zaspokojenie potrzeb muzycznych dba system Bowers & Wilkins Diamond surround.
BMW Skytop zostało po raz pierwszy pokazane w formie jeżdżącego konceptu w Concorso d'Eleganza Villa d'Este w 2024 roku. Pozytywna reakcja tamtejszej publiczności, w tym potencjalnych klientów, zachęciła Niemców do wypuszczenia tego auta w limitowanej formie. Im bardziej jest ona limitowana, tym droższa w produkcji, dlatego nie dziwi spodziewana cena szacowana na ponad 2 mln zł. Gdy pokazywano koncept, producent zastrzegł, że wdrożenie do produkcji trwałoby co najmniej rok, zatem dostawy Skytopa rozpoczną się pewnie już w 2026 roku.
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Najmniejszy czterodrzwiowy model Mercedesa debiutuje w swojej trzeciej generacji, na razie jako EV.
Przeznaczona na tor, ale z homologacją drogową, Dallara Stradale zyskała ważne poprawki na 2025 rok.
Porsche 911 zyska kolejne ekscytujące, pożądane wersje o dużym stopniu personalizacji.
Lexus wkracza na europejski rynek z nowym RZ wyposażonym w układ kierowniczy steer-by-wire.
Następna dekada Morgana zaczyna się tu i teraz, od premiery nowego flagowca o nazwie Supersport.
Za mniej więcej dwa lata poznamy elektryczne sportowe Alpine, rywala Porsche Caymana EV.
Oczekiwana elektryczna wersja Maserati MC20 najpewniej w ogóle nie trafi na rynek.
Prace nad elektrycznym sportowym SUV-em od Mercedesa-AMG idą pełną parą. Na celowniku Lotus Eletre.
Trzy lata po debiucie Lotus odświeża ofertę sportowego modelu Emira.
Rodzina modeli A6 ma być dla Audi nowym otwarciem w walce z BMW 5 i Mercedesem klasy E.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Nowe normy bezpieczeństwa EuroNCAP będą premiować modele z fizycznymi przyciskami zamiast ekranów.