BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Już od jakiegoś czasu wiemy oficjalnie, że BMW Skytop wejdzie do produkcji, ale w bardzo limitowanej serii. Ten piękny roadster, technicznie spokrewniony z M8, powstanie w liczbie 50 sztuk, kontynuując trend ekskluzywnych modeli specjalnych BMW zapoczątkowany w 2022 roku przez współczesne wcielenie 3.0 CSL. Oczywiście wszystkie auta są już sprzedane. Ostatnio na drogach pojawił się pierwszy egzemplarz tego auta całkowicie pozbawiony kamuflażu.
Skytop jest napędzany dobrze znanym 4.4-litrowym V8 twin turbo o mocy 625 KM, czyli dokładnie tą samą jednostką co M8. Przeniesienie napędu stanowi 8-biegowy automat i inteligentny system xDrive. Limitowany model osiąga 100 km/h w 3,3 s, zatem jest o włos wolniejszy od swojego bardziej popularnego kuzyna.
BMW stworzyło koncept Skytop w hołdzie wszystkim klasycznym roadsterom tej marki, od 507 z lat 50. do całkiem współczesnego Z8. Właśnie te dwa auta stały się bezpośrednią inspiracją designu Skytopa - jego “rekini” przód jest ukłonem w stronę starszego z nich, ale charakterystycznie podwinięty tył to cytat z Z8. Wśród ciekawych detali można wymienić przednie światła LED, w których wszystkie potrzebne diody zgrupowano w najcieńszych lampach w całej branży motoryzacyjnej.
W odróżnieniu od niektórych niszowych samochodów z otwartym dachem, Skytop ma na wyposażeniu panel dachowy montowany i demontowany manualnie. Dwie pokryte skórą części dachu można schować w specjalnej przestrzeni w bagażniku. Fakt, że Skytop w ogóle ma dach, znacznie zwiększa jego walory turystyczne, choć wątpliwe jest, by wiele osób wybrało się nim w transkontynentalną podróż do Villa d'Este w 2026 roku.
Charakterystyczny „kręgosłup” biegnie wzdłuż nadwozia od maski do aluminiowej listwy na pokrywie bagażnika. Małe płetwy na drzwiach zastępują klamki, podczas gdy felgi aluminiowe mają w sobie coś jakiś pierwiastek stylu Streamline z lat 30-tych. Lakier w kolorze Floating Sundown Silver jest na każdego Skytopa nakładany ręcznie.
Wewnątrz znajduje się morze wystawnej brązowej - i okazjonalnie brogowanej - skóry pasującej do wykończenia dachu i tylnego rollbaru, z kryształowymi elementami wokół kokpitu. Wyjątkowy klimat, poza prostym faktem, że widać kształty znajome właścicielom serii 8. O zaspokojenie potrzeb muzycznych dba system Bowers & Wilkins Diamond surround.
BMW Skytop zostało po raz pierwszy pokazane w formie jeżdżącego konceptu w Concorso d'Eleganza Villa d'Este w 2024 roku. Pozytywna reakcja tamtejszej publiczności, w tym potencjalnych klientów, zachęciła Niemców do wypuszczenia tego auta w limitowanej formie. Im bardziej jest ona limitowana, tym droższa w produkcji, dlatego nie dziwi spodziewana cena szacowana na ponad 2 mln zł. Gdy pokazywano koncept, producent zastrzegł, że wdrożenie do produkcji trwałoby co najmniej rok, zatem dostawy Skytopa rozpoczną się pewnie już w 2026 roku.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.