Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
BMW planuje wyprodukować 50 egzemplarzy efektownego roadstera Skytop bazującego na M8.
Oficjalnie: BMW Skytop wejdzie do produkcji, ale w bardzo limitowanej serii. Ten piękny roadster, technicznie spokrewniony z M8, powstanie w liczbie 50 sztuk, kontynuując trend ekskluzywnych modeli specjalnych BMW zapoczątkowany w 2022 roku przez współczesne wcielenie 3.0 CSL. Oczywiście wszystkie auta są już sprzedane.
Skytop jest napędzany dobrze znanym 4.4-litrowym V8 twin turbo o mocy 625 KM, czyli dokładnie tą samą jednostką co M8. Przeniesienie napędu stanowi 8-biegowy automat i inteligentny system xDrive. Limitowany model osiąga 100 km/h w 3,3 s, zatem jest o włos wolniejszy od swojego bardziej popularnego kuzyna.
BMW stworzyło koncept Skytop w hołdzie wszystkim klasycznym roadsterom tej marki, od 507 z lat 50. do całkiem współczesnego Z8. Właśnie te dwa auta stały się bezpośrednią inspiracją designu Skytopa - jego “rekini” przód jest ukłonem w stronę starszego z nich, ale charakterystycznie podwinięty tył to cytat z Z8. Wśród ciekawych detali można wymienić przednie światła LED, w których wszystkie potrzebne diody zgrupowano w najcieńszych lampach w całej branży motoryzacyjnej.
W odróżnieniu od niektórych niszowych samochodów z otwartym dachem, Skytop ma na wyposażeniu panel dachowy montowany i demontowany manualnie. Dwie pokryte skórą części dachu można schować w specjalnej przestrzeni w bagażniku. Fakt, że Skytop w ogóle ma dach, znacznie zwiększa jego walory turystyczne, choć wątpliwe jest, by wiele osób wybrało się nim w transkontynentalną podróż do Villa d'Este w 2026 roku.
Charakterystyczny „kręgosłup” biegnie wzdłuż nadwozia od maski do aluminiowej listwy na pokrywie bagażnika. Małe płetwy na drzwiach zastępują klamki, podczas gdy felgi aluminiowe mają w sobie coś jakiś pierwiastek stylu Streamline z lat 30-tych. Lakier w kolorze Floating Sundown Silver jest na każdego Skytopa nakładany ręcznie.
Wewnątrz znajduje się morze wystawnej brązowej - i okazjonalnie brogowanej - skóry pasującej do wykończenia dachu i tylnego rollbaru, z kryształowymi elementami wokół kokpitu. Wyjątkowy klimat, poza prostym faktem, że widać kształty znajome właścicielom serii 8. O zaspokojenie potrzeb muzycznych dba system Bowers & Wilkins Diamond surround.
BMW Skytop zostało po raz pierwszy pokazane w formie jeżdżącego konceptu w Concorso d'Eleganza Villa d'Este w 2024 roku. Pozytywna reakcja tamtejszej publiczności, w tym potencjalnych klientów, zachęciła Niemców do wypuszczenia tego auta w limitowanej formie. Im bardziej jest ona limitowana, tym droższa w produkcji, dlatego nie dziwi spodziewana cena szacowana na ponad 2 mln zł. Gdy pokazywano koncept, producent zastrzegł, że wdrożenie do produkcji trwałoby co najmniej rok, zatem dostawy Skytopa rozpoczną się pewnie już w 2026 roku.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
Lamborghini nie będzie kontynuować przygody z WEC w sezonie 2025. Zadecydowała zmiana regulaminu.
Jaguar pracuje nad rywalem dla Porsche Taycan - mamy pierwsze zdjęcie konceptu tego auta.
Aston Martin wreszcie pokazał kosmiczne osiągi Valkyrie. Samochód ten pobił rekord toru Silverstone.
W 2025 roku Mercedes powraca do Le Mans z AMG GT dostosowanym do wymogów klasy LMGT3.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.