Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zestaw głowic od Swindon Powertrain umożliwia właścicielom Porsche 964 i 993 ciekawą konwersję.
Według Porsche nowe 911 S/T to najlepsze drogowe 911 w historii, ale wyspecjalizowane w tuningu 911 firmy być może mają inne zdanie na ten temat. Zainteresowanie ekskluzywnymi restomodami na bazie 911 w stylu Singera czy Theon Design wydaje się nie słabnąć. Na fali tego nurtu firma Swindon Powertrain opracowała specjalny zestaw tuningowy silnika przeznaczony do “wiatrakowych” Porsche.
Brytyjczycy stworzyli głowice retrofit dopasowane do silników 911 generacji 964 i 993, dzięki którym jednostki te są w stanie kręcić się nawet do 12 000 obr./min. Główną zasługę mają w tym zrewidowane elementy napędu rozrządu oraz przemodelowane kanały powietrzne. Pod warunkiem, że reszta silnika zostanie dostosowana do przyjęcia takiego potencjału, otwiera to drogę do stworzenia prawdziwie unikalnego 911 chłodzonego powietrzem.
Porsche zaprojektowało silniki 964 i 993 jako jednostki z dwoma zaworami na cylinder, za to głowice od Swindon Powertrains mają po cztery zawory na cylinder. Same zawory są odpowiednio mniejsze i wykonane z tytanu, co umożliwia wkręcanie się na wyższe obroty bez zwiększania naprężeń na dźwigienki zaworowe.
Oprócz podniesienia limitera obrotów zestaw zapewnia znacznie lepszy obieg powietrza i spalin w kanałach poprzez podwojenie liczby zaworów. Specjaliści ze Swindon obliczyli poprawę przepływu wlotowego i wylotowego na odpowiednio 40 i 60 procent względem serii. Wykonane z lotniczego stopu aluminium głowice od Swindon Powertrains są lżejsze od seryjnych o 3,5 kg każda.
W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne komponenty wymagane do montażu nowych głowic cylindrów, takie jak sprężyny zaworowe, gumki, podkładki, popychacze i wałki rozrządu, a także nowy zestaw pokryw zaworów. Swindon Powertrain może również dostarczyć niestandardowe tłoki, aby w pełni wykorzystać potencjał nowych głowic, wraz z portami wlotowymi i unikalnymi profilami krzywek dostosowanymi do specyfikacji silnika i jego przeznaczenia. Swindon Powertrain oferuje roczną gwarancję na każdy zestaw zmodernizowanych głowic, a cena takiego zestawu wynosi niecałe 30 tysięcy funtów plus VAT.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Audi wprowadza zmodernizowanego SUV-a Q5 oraz sportowe SQ5 z 3-litrowym V6 TFSI o mocy 367 KM.
Hyundai na poważnie przymierza się do produkcji modelu N Vision 74. Padła nawet data: 2030 r.
Speedster PureSpeed będzie pierwszym z serii ultra-ekskluzywnych modeli specjalnych AMG.