Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Zestaw głowic od Swindon Powertrain umożliwia właścicielom Porsche 964 i 993 ciekawą konwersję.
Według Porsche nowe 911 S/T to najlepsze drogowe 911 w historii, ale wyspecjalizowane w tuningu 911 firmy być może mają inne zdanie na ten temat. Zainteresowanie ekskluzywnymi restomodami na bazie 911 w stylu Singera czy Theon Design wydaje się nie słabnąć. Na fali tego nurtu firma Swindon Powertrain opracowała specjalny zestaw tuningowy silnika przeznaczony do “wiatrakowych” Porsche.
Brytyjczycy stworzyli głowice retrofit dopasowane do silników 911 generacji 964 i 993, dzięki którym jednostki te są w stanie kręcić się nawet do 12 000 obr./min. Główną zasługę mają w tym zrewidowane elementy napędu rozrządu oraz przemodelowane kanały powietrzne. Pod warunkiem, że reszta silnika zostanie dostosowana do przyjęcia takiego potencjału, otwiera to drogę do stworzenia prawdziwie unikalnego 911 chłodzonego powietrzem.
Porsche zaprojektowało silniki 964 i 993 jako jednostki z dwoma zaworami na cylinder, za to głowice od Swindon Powertrains mają po cztery zawory na cylinder. Same zawory są odpowiednio mniejsze i wykonane z tytanu, co umożliwia wkręcanie się na wyższe obroty bez zwiększania naprężeń na dźwigienki zaworowe.
Oprócz podniesienia limitera obrotów zestaw zapewnia znacznie lepszy obieg powietrza i spalin w kanałach poprzez podwojenie liczby zaworów. Specjaliści ze Swindon obliczyli poprawę przepływu wlotowego i wylotowego na odpowiednio 40 i 60 procent względem serii. Wykonane z lotniczego stopu aluminium głowice od Swindon Powertrains są lżejsze od seryjnych o 3,5 kg każda.
W zestawie znajdują się wszystkie niezbędne komponenty wymagane do montażu nowych głowic cylindrów, takie jak sprężyny zaworowe, gumki, podkładki, popychacze i wałki rozrządu, a także nowy zestaw pokryw zaworów. Swindon Powertrain może również dostarczyć niestandardowe tłoki, aby w pełni wykorzystać potencjał nowych głowic, wraz z portami wlotowymi i unikalnymi profilami krzywek dostosowanymi do specyfikacji silnika i jego przeznaczenia. Swindon Powertrain oferuje roczną gwarancję na każdy zestaw zmodernizowanych głowic, a cena takiego zestawu wynosi niecałe 30 tysięcy funtów plus VAT.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Jeszcze kilkanaście lat temu męska półka w łazience często ograniczała się do żelu pod prysznic 3w1 - jak jest dziś?
To jeden z najmniej emocjonujących segmentów, ale nieustannie mogący sporo zaoferować.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Kamm Manufaktur właśnie pokazało samochód będący idealnym antidotum na współczesny wyścig mocy.
Kto powiedział że W16 zniknęło? Jeśli masz kasę i wyobraźnię, Bugatti jest gotowe współpracować.
Już bez W12, ale z V8 i plejadą zmyślnej elektroniki - Bentley Bentayga Speed może zagrozić liderom.
Range Rover Sport SV w wersji Carbon nie posiada w standardzie dwóch najlepszych karbonowych opcji…
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
Zasiedliśmy za kierownicą prototypu Range Rovera Electric - potencjalnie najlepszego RR w historii.
Wiele wskazuje na to, że pod nadwoziem przypominającym GT3 kabrio kryje się nowy Porsche Speedster.