Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Specjaliści od Porsche z Oxfordshire zaprezentowali kolejne doskonałe 911 oparte o generację 964.
Moda na restomody zatacza coraz szersze kręgi, a najdoskonalszymi przykładami tego nurtu są kolejne wcielenia Porsche 911. Firma Theon Design właśnie zaprezentowała kolejny projekt o nazwie ITA001. Należy on do tych bardziej dyskretnych, ale został wykonany według najwyższych możliwych standardów.
Zamówiony przez klienta z Włoch samochód bazuje na dość popularnym Porsche 964 Carrera 4, które zostało rozebrane do gołej blachy, odrestaurowane i odpowiednio wzmocnione. Następnie nałożono na szkielet 964 nadwozie wykonane z włókna węglowego, które ma upodobnić auto do pierwszej generacji 911. Tylko mocno poszerzone błotniki zdradzają oryginalne pochodzenie auta, bo pasują raczej do późniejszych modeli serii G.
Klient wybrał dla swojego auta oryginalny lakier z palety Porsche o nazwie Schwartz Black. Kontrastuje on z satynowym włóknem węglowym na wybranych elementach wykończenia i ładnie komponuje się z szarymi kalkomaniami na nadwoziu. Nie mogło zabraknąć klasycznych felg Fuchs, lecz w zdecydowanie nowoczesnym rozmiarze 18 cali.

Modyfikacje sięgają jednak znacznie głębiej. Za napęd ITA001 odpowiada wolnossący 4-litrowy silnik o mocy ponad 400 KM i momencie obrotowym 427 Nm. W osiągnięciu takich parametrów bez doładowania pomagają typowo tuningowe podzespoły np. sześć indywidualnych przepustnic Jenvey, specjalny kolektor dolotowy i układ wydechowy pokryty powłoką ceramiczną. Aby samochód zachował względną użyteczność na drogach publicznych znalazło się miejsce na dwumasowe koło zamachowe.
W odróżnieniu od większości restomodów opartych o 964, ITA001 ma skrzynię manualną 6-biegową pochodzącą z modelu 993 RS, a nie 5-biegową skrzynię G50. Nie jest to jedyne zapożyczenie z późniejszego RS-a, bo także hamulce pochodzą z tego modelu. Na tylnej osi pracuje dyferencjał ze szperą, a adaptacyjne amortyzatory z pięcioma ustawieniami dostarcza TracTive.

Finalnie, gotowy do jazdy, projekt 911 od Theon Design waży tylko 1152 kg. To zauważalnie mniej od oryginalnego 964 Carrera 4, mimo dodania współczesnej technologii i wielu dodatkowych elementów wykończenia wnętrza. Kabinę wykonano głównie z brązowej skóry i satynowego karbonu. Przednie fotele pochodzą od Recaro, a tylne przypominające kubełki z 928 powstały specjalnie z myślą o projekcie Theon. Klient dodatkowo zdecydował się na montaż systemu audio Focal z sześcioma głośnikami i funkcją streamingu przez Bluetooth. Do tego w deskę rozdzielczą wkomponowano bezprzewodową ładowarkę do smartfona.
Jak zwykle, tego typu kompleksowe projekty nie należą do tanich przyjemności. Akurat w Theon Design trzeba zostawić minimum 380 000 funtów (2 mln zł) nie licząc podatków i kosztu samochodu-dawcy. Ostateczny rachunek zależy od wymagań i gustu klientów. Budowa każdego auta pochłania aż 18 miesięcy.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Poznaj historię projektu Porsche 944 Dakarista: inspiracje Rajdami Safari, opony Yokohama Geolandar A/T G015, pierwsze wyprawy i plany na Islandię.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Lamborghini Temerario Super Trofeo ma w kolejnych latach być podstawą programu wyścigowego marki.
Po rundzie w Bahrajnie znamy ostateczne rozstrzygnięcia tego sezonu WEC. Ferrari może świętować.
Paweł Sudoł – operator dronów i filmowiec, który pokazuje świat z nieba. Twórca zdjęć dla TVN, Discovery i National Geographic.
Fotograf, który łączy sztukę z precyzją. Tomek Mąkolski tworzy wizualne iluzje, redefiniując granice między światem rzeczywistym a kreacją.
Fotograf, podróżnik, pasjonat Land Roverów. Bartek Kołaczkowski łączy pasję z zawodem, tworząc wyjątkowe kadry z końca świata.
Na 14 listopada wyznaczono datę premiery lekkiego tylnonapędowego Bentleya serii Supersports.
MINI prezentuje specjalną edycję stworzoną z Paulem Smithem – elegancja, detale i limitowany styl.
Forch Racing by Atlas Ward bezkonkurencyjne w Porsche Sports Cup Deutschland 2025
Lamborghini świetnie radzi sobie na zmiennym rynku i notuje zysk operacyjny ponad 592 mln euro.
Na rok modelowy 2026 elektryczny wariant Maserati Grecale zyska istotne aktualizacje.