BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Specjaliści od Porsche z Oxfordshire zaprezentowali kolejne doskonałe 911 oparte o generację 964.
Moda na restomody zatacza coraz szersze kręgi, a najdoskonalszymi przykładami tego nurtu są kolejne wcielenia Porsche 911. Firma Theon Design właśnie zaprezentowała kolejny projekt o nazwie ITA001. Należy on do tych bardziej dyskretnych, ale został wykonany według najwyższych możliwych standardów.
Zamówiony przez klienta z Włoch samochód bazuje na dość popularnym Porsche 964 Carrera 4, które zostało rozebrane do gołej blachy, odrestaurowane i odpowiednio wzmocnione. Następnie nałożono na szkielet 964 nadwozie wykonane z włókna węglowego, które ma upodobnić auto do pierwszej generacji 911. Tylko mocno poszerzone błotniki zdradzają oryginalne pochodzenie auta, bo pasują raczej do późniejszych modeli serii G.
Klient wybrał dla swojego auta oryginalny lakier z palety Porsche o nazwie Schwartz Black. Kontrastuje on z satynowym włóknem węglowym na wybranych elementach wykończenia i ładnie komponuje się z szarymi kalkomaniami na nadwoziu. Nie mogło zabraknąć klasycznych felg Fuchs, lecz w zdecydowanie nowoczesnym rozmiarze 18 cali.
Modyfikacje sięgają jednak znacznie głębiej. Za napęd ITA001 odpowiada wolnossący 4-litrowy silnik o mocy ponad 400 KM i momencie obrotowym 427 Nm. W osiągnięciu takich parametrów bez doładowania pomagają typowo tuningowe podzespoły np. sześć indywidualnych przepustnic Jenvey, specjalny kolektor dolotowy i układ wydechowy pokryty powłoką ceramiczną. Aby samochód zachował względną użyteczność na drogach publicznych znalazło się miejsce na dwumasowe koło zamachowe.
W odróżnieniu od większości restomodów opartych o 964, ITA001 ma skrzynię manualną 6-biegową pochodzącą z modelu 993 RS, a nie 5-biegową skrzynię G50. Nie jest to jedyne zapożyczenie z późniejszego RS-a, bo także hamulce pochodzą z tego modelu. Na tylnej osi pracuje dyferencjał ze szperą, a adaptacyjne amortyzatory z pięcioma ustawieniami dostarcza TracTive.
Finalnie, gotowy do jazdy, projekt 911 od Theon Design waży tylko 1152 kg. To zauważalnie mniej od oryginalnego 964 Carrera 4, mimo dodania współczesnej technologii i wielu dodatkowych elementów wykończenia wnętrza. Kabinę wykonano głównie z brązowej skóry i satynowego karbonu. Przednie fotele pochodzą od Recaro, a tylne przypominające kubełki z 928 powstały specjalnie z myślą o projekcie Theon. Klient dodatkowo zdecydował się na montaż systemu audio Focal z sześcioma głośnikami i funkcją streamingu przez Bluetooth. Do tego w deskę rozdzielczą wkomponowano bezprzewodową ładowarkę do smartfona.
Jak zwykle, tego typu kompleksowe projekty nie należą do tanich przyjemności. Akurat w Theon Design trzeba zostawić minimum 380 000 funtów (2 mln zł) nie licząc podatków i kosztu samochodu-dawcy. Ostateczny rachunek zależy od wymagań i gustu klientów. Budowa każdego auta pochłania aż 18 miesięcy.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.