Zamów czwarte wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Singer stworzył swojego pierwszego kabrioleta. Pod maską nawet 510 KM i napęd na 2 lub 4 koła.
Amerykański producent restomodów na bazie Porsche 911 - Singer - dodał do oferty modelu 930 Turbo Study nową wersję. Można teraz wybrać w pełni otwartego kabrioleta - to pierwszy taki przypadek w historii Singera, który do tej pory zajmował się tylko nadwoziami coupe lub Targa. Podobnie jak inne Singery, 930 Turbo Study bazuje na generacji 964, w tym na jej napędzie 4x4, choć projekt wymagał intensywnych modyfikacji technicznych.
Analogicznie jak w innych Singerach podstawą dla tego projektu jest stalowe podwozie 911 generacji 964 “ubrane” w nowe, karbonowe nadwozie obejmujące wszystkie panele poza drzwiami. Dzięki zastosowaniu włókna węglowego całość mocno zyskuje na sztywności, ale w przypadku kabrioletu producent nie wspomina czy dołożono stosowne wzmocnienia.
Podobnie jak w wersji Coupe samochód stylizowany jest na wcześniejszą generację 930 turbo ze wszystkimi jej elementami charakterystycznymi. Wśród nich jest kultowy, duży tylny spoiler oraz rozbudowane zderzaki imitujące sławne “5-mile bumpers”, ale w nowoczesnym i dużo bardziej estetycznym stylu. Oficjalne rendery prezentują auto w kolorze czerwonym z mocno klasycznym wykończeniem wnętrza tapicerką w kratę rodem z lat 70.
Podobnie jak w wersji zamkniętej zastosowano tu jedną z wersji kultowego silnika “Mezger” o pojemności 3.8 l z dwoma turbinami chłodzonego powietrzem. Singer wprowadził kilka istotnych zmian, w tym elektroniczny zawór wastegate, ale ogólnie charakterystyka jednostki napędowej odpowiada temu co można poczuć w 911 generacji 964. Końcowa moc silnika zależy od wyboru klienta. Podstawowy setup obejmuje poziom mocy 450 KM, choć nie jest problemem podkręcenie motoru do ponad 510 KM.
Standardem jest skrzynia ręczna 6-stopniowa, ale klientom pozostawiono wybór w kwestii napędu na tył lub na wszystkie koła. W zależności od wyboru Singer będzie się zdecydowanie różnić w kwestii trakcji i sposobu jazdy, ale tak czy inaczej Turbo Study ma z założenia przypominać wygodne Gran Turismo, a nie torową maszynę wzorem Singera DLS. Ewentualne zmiany w kierunku zaostrzenia układu jezdnego firma wykona tylko na indywidualne życzenie zamawiającego.
Standardem są hamulce stalowe z litymi tarczami, ale opcjonalnie można wybrać zestaw karbonowo-ceramiczny. Singer zaadaptował do Turbo Study dedykowany system kontroli trakcji i ABS, którego ustawienia różnią się w zależności czy mamy do czynienia z coupe czy kabrioletem.
Nie poznaliśmy cennika najnowszego kabrioletu od Singera, ale samochód ma pojawić się na Monterey Car Week, gdzie dołączy do całego gwiazdozbioru innych wyjątkowych aut, w tym niektórych prezentowanych po raz pierwszy.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Giulia SWB Zagato to unikalny projekt Alfy Romeo stworzony na 100-lecie współpracy obu marek.
Według najnowszych informacji od Forda nowy Mustang w najmocniejszej wersji przekroczy 500 KM.
Czy Zonda po 23 latach wciąż ma “to coś”? Sprawdzamy jeżdżąc prywatną Zondą F Horacio Paganiego.
Wersja specjalna GranTurismo PrimaSerie ma także uhonorować 75 lat produkcji dużych GT od Maserati.
Podwozie Caymana GT4 RS posłużyło do stworzenia współczesnej interpretacji klasycznego Porsche 356.
Najnowsza Kia EV6 to duży, elektryczny crossover, ale pod literami GT kryje się prawdziwa petarda.
BMW zaprezentowało nowe M3 CS - model który dołączy do znakomitych poprzedników: M2 CS i M5 CS.
Polestar 2 po modernizacji ma aż 476 KM i potrafi pokonać do 636 km na jednym ładowaniu.
Trzecie Porsche Cayenne sprawdza się w roli dużego SUV-a, ale niektóre wersje nie są godne polecenia.
Najtańsze GT Ferrari to jednak dalej Ferrari - Portofino M posiada naprawdę mało słabych punktów.
V12 to moc, dźwięk i prestiż. Sprawdzamy które marki są wciąż wierne dwunastocylindrowym silnikom.
Alpine A110 nie przestaje nas zadziwiać, a w wersji S ten mały gokart jest jeszcze lepszy.
Wzrasta zainteresowanie klientów marką Alpine, która w kolejnych latach planuje globalną ekspansję.
Mercedes CLA przeszedł lifting, a w gamie pojawiły się zaktualizowane wersje napędowe AMG.
Kobiety przejęły Tor Łódź! Za nami 6 edycja wydarzenia organizowanego przez Fastline Racing Academy.