BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Singer stworzył swojego pierwszego kabrioleta. Pod maską nawet 510 KM i napęd na 2 lub 4 koła.
Amerykański producent restomodów na bazie Porsche 911 - Singer - dodał do oferty modelu 930 Turbo Study nową wersję. Można teraz wybrać w pełni otwartego kabrioleta - to pierwszy taki przypadek w historii Singera, który do tej pory zajmował się tylko nadwoziami coupe lub Targa. Podobnie jak inne Singery, 930 Turbo Study bazuje na generacji 964, w tym na jej napędzie 4x4, choć projekt wymagał intensywnych modyfikacji technicznych.
Analogicznie jak w innych Singerach podstawą dla tego projektu jest stalowe podwozie 911 generacji 964 “ubrane” w nowe, karbonowe nadwozie obejmujące wszystkie panele poza drzwiami. Dzięki zastosowaniu włókna węglowego całość mocno zyskuje na sztywności, ale w przypadku kabrioletu producent nie wspomina czy dołożono stosowne wzmocnienia.
Podobnie jak w wersji Coupe samochód stylizowany jest na wcześniejszą generację 930 turbo ze wszystkimi jej elementami charakterystycznymi. Wśród nich jest kultowy, duży tylny spoiler oraz rozbudowane zderzaki imitujące sławne “5-mile bumpers”, ale w nowoczesnym i dużo bardziej estetycznym stylu. Oficjalne rendery prezentują auto w kolorze czerwonym z mocno klasycznym wykończeniem wnętrza tapicerką w kratę rodem z lat 70.
Podobnie jak w wersji zamkniętej zastosowano tu jedną z wersji kultowego silnika “Mezger” o pojemności 3.8 l z dwoma turbinami chłodzonego powietrzem. Singer wprowadził kilka istotnych zmian, w tym elektroniczny zawór wastegate, ale ogólnie charakterystyka jednostki napędowej odpowiada temu co można poczuć w 911 generacji 964. Końcowa moc silnika zależy od wyboru klienta. Podstawowy setup obejmuje poziom mocy 450 KM, choć nie jest problemem podkręcenie motoru do ponad 510 KM.
Standardem jest skrzynia ręczna 6-stopniowa, ale klientom pozostawiono wybór w kwestii napędu na tył lub na wszystkie koła. W zależności od wyboru Singer będzie się zdecydowanie różnić w kwestii trakcji i sposobu jazdy, ale tak czy inaczej Turbo Study ma z założenia przypominać wygodne Gran Turismo, a nie torową maszynę wzorem Singera DLS. Ewentualne zmiany w kierunku zaostrzenia układu jezdnego firma wykona tylko na indywidualne życzenie zamawiającego.
Standardem są hamulce stalowe z litymi tarczami, ale opcjonalnie można wybrać zestaw karbonowo-ceramiczny. Singer zaadaptował do Turbo Study dedykowany system kontroli trakcji i ABS, którego ustawienia różnią się w zależności czy mamy do czynienia z coupe czy kabrioletem.
Nie poznaliśmy cennika najnowszego kabrioletu od Singera, ale samochód ma pojawić się na Monterey Car Week, gdzie dołączy do całego gwiazdozbioru innych wyjątkowych aut, w tym niektórych prezentowanych po raz pierwszy.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.