Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Na rok modelowy 2024 BMW przygotowało spory lifting dwudrzwiowych odmian serii 4.
W najbliższym czasie w salonach BMW pojawi się odświeżona seria 4. Na rok modelowy 2024 Bawarczycy przygotowali aktualizację technologii pokładowej, nowy design i wybrane detale zaczerpnięte z nowszych modeli M oraz i. Już w tej chwili dealerzy zaczynają zbierać zamówienia na wszystkie wersje benzynowe i diesla z nadwoziem coupe i kabriolet. Pierwsze samochody zaczną trafiać do klientów wiosną.
Na pierwszy rzut oka widać, że producent nie zlikwidował najbardziej kontrowersyjnej rzeczy, czyli pionowego, podwójnego grilla. Dopiero po bliższym zapoznaniu widać, że ze zderzaka zniknęły osobne światła przeciwmgłowe, a główne klosze lamp mają nieco inny kształt. Za dopłatą można zamówić na tył lampy Laserlight, które pojawiły się po raz pierwszy w limitowanym modelu CSL. Pakiet M Sport dla modelu 420i zawiera teraz nowy dyfuzor tylny i powiększone do 100 mm okrągłe końcówki wydechu. Z kolei najmocniejsze M440i nadal ma trapezowe wydechy, ale pomalowane na czarno, aby pasowały kolorystycznie do wypełnienia przednich wlotów powietrza.
Jako opcję można wybrać pakiet M Sport Pro zawierający przyciemnione dodatki Shadowline, pakiet aerodynamiczny i czerwone zaciski hamulcowe. Z kolei gama kolorystyczna obejmuje 9 lakierów metalicznych i jeden podstawowy (biały). Dwie barwy są w tym modelu całkowicie nowe - Cape York Green oraz Fire Red. Jak zawsze, jeśli nie znajdziesz nic dla siebie, z pomocą przychodzi cała paleta lakierów Individual. Do tego odświeżona gama 19-calowych felg z czarnym lub czarno-srebrnym wykończeniem.
Największe nowości czekają w środku. Seria 4 otrzymała najnowszy system BMW OS 8.5 obsługiwany poprzez dotykowy interfejs na zaokrąglonym ekranie. Na rok 2024 przeprojektowano trójramienną kierownicę M oraz dodano do listy opcji kryształowe detale jak przycisk start/stop, wybierak skrzyni i kontroler iDrive. Standardowe fotele sportowe odmiany coupe są pokryte tkaniną z włókien odnawialnych M Performtex, podczas gdy kabriolet ma w podstawie tapicerkę skórzaną. Podobnie jak wcześniej, można do serii 4 zamówić wysokogatunkową skórę Merino z palety Individual.
Parametry techniczne pozostały na takim samym poziomie jak przed liftem. Najmocniejsze M440i ma 374 KM i 500 Nm generowane z 3-litrowego, rzędowego motoru sześciocylindrowego z turbo. 100 km/h pojawia się po 4,5 s od startu, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Inne wersje benzynowe to 420i (184 KM) i 430i xDrive (245 KM). Wśród motorów wysokoprężnych mamy natomiast 420d (190 KM; RWD lub xDrive), 430d xDrive (286 KM) lub M440d xDrive (340 KM). Wszystkie silniki nowej serii 4 posiadają w standardzie moduły mild hybrid z instalacją 48V dla poprawy wydajności i przyspieszenia.
Pierwsze egzemplarze nowego BMW serii 4 trafią do salonów wiosną. Poznaliśmy także ceny poliftowego modelu, które zaczynają się od 225 000 zł za coupe i 260 000 zł za kabriolet. Najdroższe odmiany M440i i M440d zaczynają się od 345 000 zł (coupe) lub 385 000 zł (kabriolet).
Był F1, P1 i teraz jest… W1. Zadaniem nowego McLarena jest rywalizacja z hipersamochodem Ferrari.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Zrodzone z marzeń – to określenie doskonale opisuje najwyższej klasy inwestycje tworzone przez Archicom Collection.
992.2 GT3 może mieć tylne fotele z Isofixem, ale kluczowy w nim jest wolnossący bokser z manualem.
Wygląda na to, że Toyota testuje nowego halo-cara przeznaczonego na drogi i do wyścigów.
Zaprezentowana jako koncept w 2023 roku Honda Prelude weszła w fazę testów drogowych.
Nadjeżdża najmocniejsze drogowe Ferrari w historii. Czy flagowe F80 będzie lepsze niż McLaren W1?
Według producenta RML P39 z dużą przewagą pokona obecne 911 GT3 RS na torze Nürburgring.
Szef GM Mark Reuss osobiście rozpędził nową 1079-konną Corvette ZR1 do jej prędkości maksymalnej.
Alpine zaprezentowało kolejny prototyp Alpenglow, tym razem z wodorowym V6 twin turbo o mocy 750 KM.
Najnowszy elektryczny crossover Renault wprost nawiązuje do “czwórki” z 1961 roku.
Większa moc, większy docisk, większa cena; na salonie w Paryżu debiutuje nowe Alpine A110 R Ultime.
Limitowany DB12 Goldfinger powstał z okazji sześciu dekad współpracy Aston Martina z Jamesem Bondem.
Na salonie w Paryżu debiutują dwa nowe modele Mini John Cooper Works - Hatch i crossover Aceman.