Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Na rok modelowy 2024 BMW przygotowało spory lifting dwudrzwiowych odmian serii 4.
W najbliższym czasie w salonach BMW pojawi się odświeżona seria 4. Na rok modelowy 2024 Bawarczycy przygotowali aktualizację technologii pokładowej, nowy design i wybrane detale zaczerpnięte z nowszych modeli M oraz i. Już w tej chwili dealerzy zaczynają zbierać zamówienia na wszystkie wersje benzynowe i diesla z nadwoziem coupe i kabriolet. Pierwsze samochody zaczną trafiać do klientów wiosną.
Na pierwszy rzut oka widać, że producent nie zlikwidował najbardziej kontrowersyjnej rzeczy, czyli pionowego, podwójnego grilla. Dopiero po bliższym zapoznaniu widać, że ze zderzaka zniknęły osobne światła przeciwmgłowe, a główne klosze lamp mają nieco inny kształt. Za dopłatą można zamówić na tył lampy Laserlight, które pojawiły się po raz pierwszy w limitowanym modelu CSL. Pakiet M Sport dla modelu 420i zawiera teraz nowy dyfuzor tylny i powiększone do 100 mm okrągłe końcówki wydechu. Z kolei najmocniejsze M440i nadal ma trapezowe wydechy, ale pomalowane na czarno, aby pasowały kolorystycznie do wypełnienia przednich wlotów powietrza.
Jako opcję można wybrać pakiet M Sport Pro zawierający przyciemnione dodatki Shadowline, pakiet aerodynamiczny i czerwone zaciski hamulcowe. Z kolei gama kolorystyczna obejmuje 9 lakierów metalicznych i jeden podstawowy (biały). Dwie barwy są w tym modelu całkowicie nowe - Cape York Green oraz Fire Red. Jak zawsze, jeśli nie znajdziesz nic dla siebie, z pomocą przychodzi cała paleta lakierów Individual. Do tego odświeżona gama 19-calowych felg z czarnym lub czarno-srebrnym wykończeniem.
Największe nowości czekają w środku. Seria 4 otrzymała najnowszy system BMW OS 8.5 obsługiwany poprzez dotykowy interfejs na zaokrąglonym ekranie. Na rok 2024 przeprojektowano trójramienną kierownicę M oraz dodano do listy opcji kryształowe detale jak przycisk start/stop, wybierak skrzyni i kontroler iDrive. Standardowe fotele sportowe odmiany coupe są pokryte tkaniną z włókien odnawialnych M Performtex, podczas gdy kabriolet ma w podstawie tapicerkę skórzaną. Podobnie jak wcześniej, można do serii 4 zamówić wysokogatunkową skórę Merino z palety Individual.
Parametry techniczne pozostały na takim samym poziomie jak przed liftem. Najmocniejsze M440i ma 374 KM i 500 Nm generowane z 3-litrowego, rzędowego motoru sześciocylindrowego z turbo. 100 km/h pojawia się po 4,5 s od startu, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Inne wersje benzynowe to 420i (184 KM) i 430i xDrive (245 KM). Wśród motorów wysokoprężnych mamy natomiast 420d (190 KM; RWD lub xDrive), 430d xDrive (286 KM) lub M440d xDrive (340 KM). Wszystkie silniki nowej serii 4 posiadają w standardzie moduły mild hybrid z instalacją 48V dla poprawy wydajności i przyspieszenia.
Pierwsze egzemplarze nowego BMW serii 4 trafią do salonów wiosną. Poznaliśmy także ceny poliftowego modelu, które zaczynają się od 225 000 zł za coupe i 260 000 zł za kabriolet. Najdroższe odmiany M440i i M440d zaczynają się od 345 000 zł (coupe) lub 385 000 zł (kabriolet).
Motocykl i rower Ducati oraz Lamborghini Huracán Sterrato na okładce szesnastego wydania EVO mówią, że wiosna jest za rogiem!
Niekończące się magiczne lasy, dzika przyroda, puste drogi, miejsca, do których nie dotarła cywilizacja - czas na weekendowy wypad samochodem!
Nowa linia na sezon 2025 ponownie przesuwa granice zarówno pod względem technologii, jak i emocji
Myślisz o wyposażeniu swojego samochodu sportowego w komplet najlepszych opon?
Pojawiają się przesłanki, że Lamborghini pracuje nad limitowanym hipersamochodem o nazwie Fenomeno.
Elektryczne super-GT o mocy 1000 KM wyznaczy kierunek rozwoju Jaguara. Na razie trwają testy.
Odwiedziliśmy Amerykę, aby przejechać kilka testowych kilometrów w pocisku o mocy 2059 KM.
Innowacyjna technologia silników i rewolucyjne baterie to główne cechy konceptu czterodrzwiowego AMG.
Większa moc i niższa masa sprawiają, że Sadair’s Spear to hardkorowa wersja Koenigsegga Jesko.
Z 1875-konnym V12 w modelu Aurora Zenvo ma ambicje wejść na poziom Koenigsegga. Produkcja w 2026.
BMW opracowało nowy, przyjazny środowisku kompozyt, który może być zastępstwem dla włókna węglowego.
Szlagier Dacii w ostatnich latach nie ma lekko. Czy niedawny lifting i nowe wersje silnikowe umocnią jego pozycję?
VW wreszcie spuszcza ze smyczy Golfa MK8 GTI i prezentuje torowo usposobioną wersję Edition 50.
Z okazji 30. rocznicy zwycięstwa w Le Mans, Lanzante tworzy samochód inspirowany kultowym F1 GTR.
Wersja specjalna Defender Trophy odnosi się do wielkiej tradycji Land Rovera w rajdzie Camel Trophy.
Twórcy Mercedesa CLK GTR i silników Pagani V12 wystartują restomodem Mercedesa 190E Evo II w N24.