Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Dzięki wyposażeniu technicznemu DesertX Rally staje się prawdziwym wcieleniem motocykla rajdowego
W trzecim odcinku Ducati World Première 2024 Ducati zaprezentowało nowe wcielenie DesertX, który jest pierwszym modelem włoskiego producenta z Borgo Panigale wyposażonym w 21-calową przednią obręcz i 18-calową tylną. Wersja Rally dodatkowo charakteryzuje się najlepszymi komponentami ze sportowym rodowodem i najwyższej jakości rozwiązaniami, które sprawiają, że ten motocykl jest niezwykle skuteczny w terenie.
Należy wspomnieć, że był bohaterem wyścigu Iron Road Prolog na Erzbergrodeo 2023 z Antoine Meo za kierownicą, który jest wielokrotnym Mistrzem Świata Enduro i Mistrzem Europy w Supercrossie. Duet ten stanął na najwyższym stopniu podium w kategorii motocykli dwucylindrowych, co jest fantastycznym, a zarazem historycznym wynikiem dla Ducati.
Podobnie jak wszystkie modele Ducati, DesertX Rally charakteryzuje się unikalnym stylem. Dzięki nowemu malowaniu i rozwiązaniom typowym dla świata offroad, wersja Rally komunikuje swój silny charakter już od pierwszego spojrzenia. Jednakże to dzięki wyposażeniu technicznemu bohater trzeciego odcinka Ducati World Première staje się prawdziwym wcieleniem motocykla rajdowego. Wyposażenie pozwalające na pokonywanie każdej z przeszkód to między innymi wysoki przedni błotnik, nowe koła szprychowe, przednie zawieszenie Kayaba o zwiększonym skoku i tylny amortyzator z większym tłokiem, który wywodzi się wprost z motocrossu. Te rozwiązania wraz z lekką i wytrzymałą osłoną miski olejowej z kutego włókna węglowego, a także dźwignią zmiany biegów oraz tylnego hamulca wykonanymi z litego aluminium, jednoznacznie identyfikują Rally jako motocykl przeznaczony do najbardziej ekstremalnych przygód.
Zawieszenie DesertX Rally zostało zaprojektowane tak, aby radzić sobie nawet z najtrudniejszymi przeszkodami, poprawiając dodatkowo i tak już mocne zdolności terenowe bazowego modelu. Zarówno przedni widelec, jak i tylny amortyzator, charakteryzują się najbardziej zaawansowanymi technologiami, które stosowane są w profesjonalnych motocyklach crossowych i enduro. Przedni widelec posiada specjalne rozwiązanie, które polega na zwiększeniu ciśnienia oleju wewnątrz wkładów, aby uniknąć kawitacji, a tym samym zagwarantować jednorodne i spójne prowadzenie motocykla. Widelec pokryty jest powłoką Kashima, która gwarantuje jeszcze płynniejszą pracę i poprawia żywotność. Skok zawieszenia zwiększył się o 20 mm (do 250 mm z przodu i do 240 mm z tyłu). Aluminiowy wahacz ma inny punkt mocowania niż ten w standardowym DesertX. W celu poprawienia prowadzenia w najbardziej wymagającym terenie, DesertX Rally jest wyposażony w regulowany amortyzator skrętu Öhlins. Nowy układ zawieszenia pozwolił na zwiększenie prześwitu do 280 mm (o 30 mm więcej niż w DesertX).
Z myślą o poprawie zdolności terenowych, DesertX Rally jest również wyposażony w koła charakteryzujące się specjalnymi wymiarami do jazdy w terenie, które są bardziej wytrzymałe i lżejsze dzięki piastom wykonanym z litej stali węglowej i wysoko wytrzymałym obręczom Takasago Excel. Wszechstronność DesertX Rally, podobnie jak w przypadku DesertX, przejawia się w potrójnej homologacji dla ogumienia. Pirelli Scorpion Rally STR są bazowym modelem, natomiast możliwe jest też zamontowanie opon Scorpion Rally, poprawiających dzielność terenową, a także Scorpion Trail II, dedykowanych do jazdy po asfalcie. Dzięki zastosowaniu wysokiej klasy komponentów, DesertX Rally waży bez płynów 203 kg, czyli zaledwie o jeden kilogram więcej niż standardowy model, pomimo zmian wprowadzonych w zawieszeniu.
DesertX Rally jest wyposażony w dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 z rozrządem desmodromicznym. Maksymalna moc wynosi 110 KM przy 9 250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6 500 obr./min. Jednostka charakteryzuje się stopniową i liniową charakterystyką dostarczania mocy, aby poradzić sobie z jazdą w każdych warunkach. Dodatkowo został zoptymalizowany pod kątem jazdy terenowej dzięki zmianie przełożeń oraz zmienionej kalibracji systemów elektronicznych. DesertX Rally posiada sześć trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally), a także systemy elektroniczne (Cornering ABS, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control), których praca została ponownie skalibrowana zgodnie z nowym podwoziem i przygotowana do bardziej wymagających zastosowań terenowych.
Wszystkie elektroniczne funkcje DesertX Rally są zarządzane z poziomu kolorowego ekranu o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 5 cali, który umieszczony jest tak, aby zapewnić optymalną widoczność nawet podczas jazdy na stojąco. Wyświetlacz został zaprojektowany do integracji z systemem multimedialnym Ducati, który umożliwia podłączenie smartfona, aktywując w ten sposób nowe funkcje, do których zalicza się sterowanie muzyką, zarządzanie połączeniami i nawigację Turn by Turn. Ponadto DesertX Rally oferuje w standardzie specjalny uchwyt do montażu nawigacji satelitarnej. Interwały serwisowe DesertX Rally to 15 000 km lub 24 miesiące, natomiast kontrolę luzu zaworowego należy przeprowadzić co 30 000 km. DesertX Rally jest również dostępny w wersji 35 KW dla posiadaczy kategorii prawa jazdy A2.
DesertX Rally posiada wszystkie niezbędne komponenty do jazdy w terenie w standardzie, ale ci, którzy chcieliby jeszcze mocniej go spersonalizować, mogą to zrobić wybierając akcesoria z katalogu Ducati Performance. Aby zwiększyć jego zasięg, możliwe jest zamontowanie dodatkowego 8-litrowego zbiornika, który gwarantuje prawie 40% większy zapas paliwa, a także jest doskonale zintegrowany z linią motocykla. Dostępne są aluminiowe kufry boczne, które w połączeniu z kufrem centralnym oferują całkowitą pojemność bagażową na poziomie prawie 120 litrów. Dla podróżników, których nigdy nie zatrzymują pogoda oraz pora dnia, dostępne są również dodatkowe reflektory LED i podgrzewane manetki. Gmole z rur stalowych chronią silnik i zbiornik paliwa przed uderzeniami podczas jazdy w terenie.
Entuzjaści, którzy chcą uczynić swój motocykl jeszcze bardziej wyścigowym, mogą wybrać homologowany wydech Termignoni, który poprawia wartości mocy i momentu obrotowego o 7%. Wszyscy nabywcy, którzy chcą utożsamić się odzieżą z motocyklem mogą wybierać spośród różnych kolekcji, które posiadają grafiką korespondującą z barwami DesertX Rally. Dostępna jest również linia damska, w której skład wchodzi kurtka i spodnie Explorer, rękawice Atacama, buty Explorer T7 i kask Arai Tour-X5. Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
To pierwszy raz, kiedy na okładce gości nie tylko samochód! O co chodzi w zestawieniu auta i motocykla?
Zapraszamy w okolice Gór Świętokrzyskich, jednego z najstarszych pasm górskich w Europie.
Singer i Alfaholics zbyt oklepane? Oto doładowany Jaguar XJS V12 o mocy 670 KM z manualną skrzynią.
Jaguar wchodzi w okres zmian, a ich nowa limuzyna EV dostanie nowy napęd, design i logo.
Final Five to ostatnia seria F22 i pożegnanie z silnikami Audi. W tle już czeka nowy hipersamochód.
Nadchodzące BMW serii 3 z rodziny Neue Klasse otrzyma napędy spalinowe, hybrydowe i elektryczne.
Roma, najmniejsze GT Ferrari, zostanie zastąpiona nowym modelem w 2025 roku. Prototypy już jeżdżą.
Podobnie jak Veyron i Chiron, ostatnie Bugatti z W16 żegna się niebagatelnym rekordem prędkości.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Taycan GTS jest lżejszy niż M5 i niemal tak samo mocny. Możesz go mieć także w wersji Sport Turismo.
CSR Twenty to limitowana wersja Seven stworzona do jazdy przede wszystkim po drogach publicznych.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Koncept Mazda Iconic SP z silnikiem Wankla przeobrazi się w niewielki sportowy samochód produkcyjny.
Pierwszy elektryczny Bentley pojawi się w 2026 roku, ale marka zamierza pozostać przy ICE do 2035.