Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Od zaledwie dwóch lat jest pełnoletni, ale już zasłużył na status gwiazdy. Mowa o modelu Multistrada, motocyklu, który zmienił historię Ducati.
Wszystko zaczęło się w 2003, kiedy marka przedstawiła model 1000 DS, jako wszechstronną, sportową propozycję zdolną do pokonania każdego terenu. Od tego momentu zaczęła się historia innowacyjnej technologii, fantastycznych osiągów i takich też emocji. Wersja 1000 DS dała początek czterem pokoleniom rodziny Multistrada, jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii w dziejach marki.
Jednym z ciekawszych rozwiązań, wprowadzonych po raz pierwszy właśnie w Multistradzie były tryby jazdy. Dziś to jeden z elementów standardowego wyposażenia większości motocykli, w 2010 były nowością debiutującą właśnie w Ducati. Z kolei model V4, z 2020 roku, był pierwszym motocyklem na świecie wyposażonym w przedni i tylny radar. I znów, to co wczoraj było nowością, dziś stanowi punkt odniesienia dla całego segmentu. Tym bardziej, że rozwiązanie to pozwoliło na wprowadzenie systemów Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Blind Spot Detection (BSD). Oba, jak wiemy, znakomicie wpłynęły na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Razem z modelem V4, pojawiło się także rozwiązanie, nazwane obrazowo Phone Mirroring. Zamienia ono deskę rozdzielczą w nawigację z kolorową mapą, a jednocześnie pozwala na stały odczyt najważniejszych informacji.
Technologia umożliwiła też wydłużone okresy międzyprzeglądowe. W Multistradzie V4 kontrola luzu zaworowego odbywa się co 60 000 km. Pamiętajmy przy tym, że wszystkie modele Ducati objęte są unikalną na rynku motocyklowym, fabryczną, czteroletnią i bezpłatną gwarancją 4Ever Ducati z nieograniczonym limitem kilometrów.
Dwudziesta rocznica powstania tak ważnego modelu wręcz prosiła się o jakieś uczczenie. Stąd właśnie wystawa „Multistrada 20th – Twenty Years of Evolutionary Exploration” w Muzeum Ducati w Borgo Panigale. I trzeba przyznać, że jest to prawdziwa gratka dla miłośników dwóch kółek, zwłaszcza spod znaku Ducati. Podczas wystawy będzie można z bliska podziwiać Multistrada 1000 DS – model pokazujący pierwszą wizję i inspirację marki. Dla kontrastu mamy tu też najnowszy model V4 Rally.
Idealny przykład innowacji i dowód na spektakularną ewolucję rodziny Multistrada. Oglądając wystawę, warto poświęcić także chwilę na krótki film dokumentujący historię kolejnych generacji flagowca od Ducati. Jeśli więc wasza trasa (niekoniecznie przemierzana na dwóch kółkach) wiedzie przez Borgo Panigale, warto wpisać ten punkt do harmonogramu. Wystawa dostępna jest do początku października, od poniedziałku do niedzieli (z wyłączeniem środy) między 9:00 a 18:00.
Ale to jeszcze nie koniec atrakcji dla miłośników Ducati. Multistrada jest bowiem także jednym z bohaterów serii Ducati World Première 2024. Każdy z odcinków prezentować będzie najnowsze modele Ducati na rok 2024, warto więc poświęcić im uwagę. Kolejne emisje planowane są od 19 września do 7 listopada. Historię Multistrady ilustruje także specjalna sekcja „Multistrada Dynasty” na ducati.com
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.
Na szczyt oferty Aston Martina DB12 wskakuje nowy model S oferujący 700 KM i garść stylowych detali.
35 lat temu rynkiem supersamochodów wstrząsnęła Honda NSX. Po latach ponownie odkrywamy jej uroki.
W nowym elektrycznym Porsche Cayenne większą powierzchnię wnętrza pokrywają ekrany niż skóra.
Niezależnie czy to prototyp Toyoty czy Lexusa LFR, Japończycy nie zwalnia tempa rozwoju tego modelu.
Niemiecka inżynieria z włoskim designem i drzwiami “gullwing” - taki ma być hipersamochód od Zagato.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
Dekadę po premierze brytyjska marka Zenos podnosi moc E10 do 380 KM i cenę do ponad 140 tys. funtów.
AMG GT z czterocylindrowym sercem hot hatcha A45 ma niezłe osiągi, ale nie uzasadnia to jego ceny.
Elektryfikacja musi zaczekać. Porsche będzie produkować to, czego faktycznie chcą ich klienci.
Elektryczny Cayman/Boxster kiedyś się pojawi, ale teraz Porsche skupia się na napędach spalinowych.