Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Od zaledwie dwóch lat jest pełnoletni, ale już zasłużył na status gwiazdy. Mowa o modelu Multistrada, motocyklu, który zmienił historię Ducati.
Wszystko zaczęło się w 2003, kiedy marka przedstawiła model 1000 DS, jako wszechstronną, sportową propozycję zdolną do pokonania każdego terenu. Od tego momentu zaczęła się historia innowacyjnej technologii, fantastycznych osiągów i takich też emocji. Wersja 1000 DS dała początek czterem pokoleniom rodziny Multistrada, jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii w dziejach marki.
Jednym z ciekawszych rozwiązań, wprowadzonych po raz pierwszy właśnie w Multistradzie były tryby jazdy. Dziś to jeden z elementów standardowego wyposażenia większości motocykli, w 2010 były nowością debiutującą właśnie w Ducati. Z kolei model V4, z 2020 roku, był pierwszym motocyklem na świecie wyposażonym w przedni i tylny radar. I znów, to co wczoraj było nowością, dziś stanowi punkt odniesienia dla całego segmentu. Tym bardziej, że rozwiązanie to pozwoliło na wprowadzenie systemów Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Blind Spot Detection (BSD). Oba, jak wiemy, znakomicie wpłynęły na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Razem z modelem V4, pojawiło się także rozwiązanie, nazwane obrazowo Phone Mirroring. Zamienia ono deskę rozdzielczą w nawigację z kolorową mapą, a jednocześnie pozwala na stały odczyt najważniejszych informacji.
Technologia umożliwiła też wydłużone okresy międzyprzeglądowe. W Multistradzie V4 kontrola luzu zaworowego odbywa się co 60 000 km. Pamiętajmy przy tym, że wszystkie modele Ducati objęte są unikalną na rynku motocyklowym, fabryczną, czteroletnią i bezpłatną gwarancją 4Ever Ducati z nieograniczonym limitem kilometrów.
Dwudziesta rocznica powstania tak ważnego modelu wręcz prosiła się o jakieś uczczenie. Stąd właśnie wystawa „Multistrada 20th – Twenty Years of Evolutionary Exploration” w Muzeum Ducati w Borgo Panigale. I trzeba przyznać, że jest to prawdziwa gratka dla miłośników dwóch kółek, zwłaszcza spod znaku Ducati. Podczas wystawy będzie można z bliska podziwiać Multistrada 1000 DS – model pokazujący pierwszą wizję i inspirację marki. Dla kontrastu mamy tu też najnowszy model V4 Rally.
Idealny przykład innowacji i dowód na spektakularną ewolucję rodziny Multistrada. Oglądając wystawę, warto poświęcić także chwilę na krótki film dokumentujący historię kolejnych generacji flagowca od Ducati. Jeśli więc wasza trasa (niekoniecznie przemierzana na dwóch kółkach) wiedzie przez Borgo Panigale, warto wpisać ten punkt do harmonogramu. Wystawa dostępna jest do początku października, od poniedziałku do niedzieli (z wyłączeniem środy) między 9:00 a 18:00.
Ale to jeszcze nie koniec atrakcji dla miłośników Ducati. Multistrada jest bowiem także jednym z bohaterów serii Ducati World Première 2024. Każdy z odcinków prezentować będzie najnowsze modele Ducati na rok 2024, warto więc poświęcić im uwagę. Kolejne emisje planowane są od 19 września do 7 listopada. Historię Multistrady ilustruje także specjalna sekcja „Multistrada Dynasty” na ducati.com
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Maro Engel raz jeszcze zasiadł za kierownicą hypercara AMG z silnikiem F1 i ustanowił czas 6:29,09.
Nowoczesne coupe Caterhama z elektryczną technologią Yamahy zakończy proces rozwojowy w 2025 r.
Mulliner to wersja specjalna dla klientów, którym zwykły Continental GT wydaje się zbyt pospolity.
RS5 następnej generacji zastąpi jednocześnie modele RS4 Avant i RS5 Sportback.
McLaren zapowiada premierę nowego hipersamochodu W1 - duchowego następcy F1 i P1.
Nasilają się plotki o powrocie na rynek Nissana Silvia opartego o elektryczną architekturę Alpine.
Toyota testuje Corollę GR na Nürburgringu, co wywołało lawinę spekulacji o przyszłości tego modelu.
Firma CNC Motorsport podjęła się stworzenia nowych Fordów Sierra RS500 Cosworth wyścigowej grupy A.
Szybki coupe-crossover A390 będzie drugim modelem w elektrycznym portfolio marki Alpine.
Technologia sześciosuwowa Porsche to szansa na zwiększenie mocy silnika przy zmniejszeniu emisji.
Ducati Multistrada Pikes Peak V4 ocieka sportem, dzięki wprowadzonym innowacjom i nowemu zawieszeniu Öhlins.
Na potrzeby serii Australian Supercars Toyota zamontuje w Suprze jednostkę 5.0 V8 2UR-GSE Lexusa.