Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Od zaledwie dwóch lat jest pełnoletni, ale już zasłużył na status gwiazdy. Mowa o modelu Multistrada, motocyklu, który zmienił historię Ducati.
Wszystko zaczęło się w 2003, kiedy marka przedstawiła model 1000 DS, jako wszechstronną, sportową propozycję zdolną do pokonania każdego terenu. Od tego momentu zaczęła się historia innowacyjnej technologii, fantastycznych osiągów i takich też emocji. Wersja 1000 DS dała początek czterem pokoleniom rodziny Multistrada, jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii w dziejach marki.
Jednym z ciekawszych rozwiązań, wprowadzonych po raz pierwszy właśnie w Multistradzie były tryby jazdy. Dziś to jeden z elementów standardowego wyposażenia większości motocykli, w 2010 były nowością debiutującą właśnie w Ducati. Z kolei model V4, z 2020 roku, był pierwszym motocyklem na świecie wyposażonym w przedni i tylny radar. I znów, to co wczoraj było nowością, dziś stanowi punkt odniesienia dla całego segmentu. Tym bardziej, że rozwiązanie to pozwoliło na wprowadzenie systemów Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Blind Spot Detection (BSD). Oba, jak wiemy, znakomicie wpłynęły na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Razem z modelem V4, pojawiło się także rozwiązanie, nazwane obrazowo Phone Mirroring. Zamienia ono deskę rozdzielczą w nawigację z kolorową mapą, a jednocześnie pozwala na stały odczyt najważniejszych informacji.
Technologia umożliwiła też wydłużone okresy międzyprzeglądowe. W Multistradzie V4 kontrola luzu zaworowego odbywa się co 60 000 km. Pamiętajmy przy tym, że wszystkie modele Ducati objęte są unikalną na rynku motocyklowym, fabryczną, czteroletnią i bezpłatną gwarancją 4Ever Ducati z nieograniczonym limitem kilometrów.
Dwudziesta rocznica powstania tak ważnego modelu wręcz prosiła się o jakieś uczczenie. Stąd właśnie wystawa „Multistrada 20th – Twenty Years of Evolutionary Exploration” w Muzeum Ducati w Borgo Panigale. I trzeba przyznać, że jest to prawdziwa gratka dla miłośników dwóch kółek, zwłaszcza spod znaku Ducati. Podczas wystawy będzie można z bliska podziwiać Multistrada 1000 DS – model pokazujący pierwszą wizję i inspirację marki. Dla kontrastu mamy tu też najnowszy model V4 Rally.
Idealny przykład innowacji i dowód na spektakularną ewolucję rodziny Multistrada. Oglądając wystawę, warto poświęcić także chwilę na krótki film dokumentujący historię kolejnych generacji flagowca od Ducati. Jeśli więc wasza trasa (niekoniecznie przemierzana na dwóch kółkach) wiedzie przez Borgo Panigale, warto wpisać ten punkt do harmonogramu. Wystawa dostępna jest do początku października, od poniedziałku do niedzieli (z wyłączeniem środy) między 9:00 a 18:00.
Ale to jeszcze nie koniec atrakcji dla miłośników Ducati. Multistrada jest bowiem także jednym z bohaterów serii Ducati World Première 2024. Każdy z odcinków prezentować będzie najnowsze modele Ducati na rok 2024, warto więc poświęcić im uwagę. Kolejne emisje planowane są od 19 września do 7 listopada. Historię Multistrady ilustruje także specjalna sekcja „Multistrada Dynasty” na ducati.com
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.