Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Od zaledwie dwóch lat jest pełnoletni, ale już zasłużył na status gwiazdy. Mowa o modelu Multistrada, motocyklu, który zmienił historię Ducati.
Wszystko zaczęło się w 2003, kiedy marka przedstawiła model 1000 DS, jako wszechstronną, sportową propozycję zdolną do pokonania każdego terenu. Od tego momentu zaczęła się historia innowacyjnej technologii, fantastycznych osiągów i takich też emocji. Wersja 1000 DS dała początek czterem pokoleniom rodziny Multistrada, jednej z najbardziej rozpoznawalnych serii w dziejach marki.
Jednym z ciekawszych rozwiązań, wprowadzonych po raz pierwszy właśnie w Multistradzie były tryby jazdy. Dziś to jeden z elementów standardowego wyposażenia większości motocykli, w 2010 były nowością debiutującą właśnie w Ducati. Z kolei model V4, z 2020 roku, był pierwszym motocyklem na świecie wyposażonym w przedni i tylny radar. I znów, to co wczoraj było nowością, dziś stanowi punkt odniesienia dla całego segmentu. Tym bardziej, że rozwiązanie to pozwoliło na wprowadzenie systemów Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Blind Spot Detection (BSD). Oba, jak wiemy, znakomicie wpłynęły na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Razem z modelem V4, pojawiło się także rozwiązanie, nazwane obrazowo Phone Mirroring. Zamienia ono deskę rozdzielczą w nawigację z kolorową mapą, a jednocześnie pozwala na stały odczyt najważniejszych informacji.
Technologia umożliwiła też wydłużone okresy międzyprzeglądowe. W Multistradzie V4 kontrola luzu zaworowego odbywa się co 60 000 km. Pamiętajmy przy tym, że wszystkie modele Ducati objęte są unikalną na rynku motocyklowym, fabryczną, czteroletnią i bezpłatną gwarancją 4Ever Ducati z nieograniczonym limitem kilometrów.
Dwudziesta rocznica powstania tak ważnego modelu wręcz prosiła się o jakieś uczczenie. Stąd właśnie wystawa „Multistrada 20th – Twenty Years of Evolutionary Exploration” w Muzeum Ducati w Borgo Panigale. I trzeba przyznać, że jest to prawdziwa gratka dla miłośników dwóch kółek, zwłaszcza spod znaku Ducati. Podczas wystawy będzie można z bliska podziwiać Multistrada 1000 DS – model pokazujący pierwszą wizję i inspirację marki. Dla kontrastu mamy tu też najnowszy model V4 Rally.
Idealny przykład innowacji i dowód na spektakularną ewolucję rodziny Multistrada. Oglądając wystawę, warto poświęcić także chwilę na krótki film dokumentujący historię kolejnych generacji flagowca od Ducati. Jeśli więc wasza trasa (niekoniecznie przemierzana na dwóch kółkach) wiedzie przez Borgo Panigale, warto wpisać ten punkt do harmonogramu. Wystawa dostępna jest do początku października, od poniedziałku do niedzieli (z wyłączeniem środy) między 9:00 a 18:00.
Ale to jeszcze nie koniec atrakcji dla miłośników Ducati. Multistrada jest bowiem także jednym z bohaterów serii Ducati World Première 2024. Każdy z odcinków prezentować będzie najnowsze modele Ducati na rok 2024, warto więc poświęcić im uwagę. Kolejne emisje planowane są od 19 września do 7 listopada. Historię Multistrady ilustruje także specjalna sekcja „Multistrada Dynasty” na ducati.com
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Odkrywamy, co przyniesie 51. edycja kultowego kalendarza Pirelli, zwanego „The Cal”
Lamborghini Revuelto na okładce piętnastego wydania EVO Magazine – pożegnanie sezonu z superautem!
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
W mediach rządzą najdroższe warianty 911, tymczasem zwykła Carrera także ma mnóstwo do zaoferowania.
Na zakończenie długiej i barwnej ery niezależności Alpina wypuszcza topowe B8 GT o mocy 634 KM.
Jakość jazdy na równi z coupe i szybko składany dach - tym ma się wyróżniać nowy Vantage Roadster.
Po wielu latach TAG Heuer powraca jako oficjalny partner cyklu Formuły 1.
Impreza 22B udowadnia swą wartość w cywilu nawet jeśli nie jest prawdziwym modelem homologacyjnym.
Wersja Spirit Racing 12R to roadster Mazdy doprowadzony do skrajności. Spoiler: tylko na Japonię.
Subaru WRX STI w wersji S210 próbuje podtrzymać ducha dawnej Imprezy, ale jest w nim jeden haczyk.
Specjalna wersja DK Edition jeszcze podkręca emocje jakie za kierownicą daje Hyundai Ioniq 5 N.
GR Yaris M z silnikiem pośrodku posłuży Toyocie do testów nowego silnika… a może to coś więcej?
Centralna Polska - region idealny dla turystyki samochodowej - staje się celem zimowej wyprawy w ramach akcji "Yokohama on Tour"
Jest już dostępne poliftowe Porsche 992.2 Carrera S, czyli model pośredni w dolnej części gamy 911.
Generacja elektrycznych modeli 0 Series Hondy wystartuje w 2026 roku.