Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Pakiet o nazwie FP800S znacząco podnosi moc Mustanga GT i ma pełną 3-letnią gwarancję.
Do tej pory wydobywaniem większej mocy z seryjnego silnika Forda Mustanga zajmowali się tylko niezależni specjaliści w stylu Hennesseya czy RTR. Teraz sam Ford proponuje klientom fabryczny pakiet FP800S, dzięki któremu moc silnika wzrasta do 800 KM, a klient zachowuje pełną gwarancję na wszystkie podzespoły.
Tę nowość Ford zaprezentował na trwających targach SEMA w Las Vegas prezentując aktualnego Mustanga generacji S650 ze wspomnianym pakietem. W wersji na Stany Zjednoczone 5-litrowy silnik Coyote V8 dysponuje mocą 493 KM i momentem obrotowym 567 Nm. Fabryczny tuning podnosi te parametry do poziomu powyżej 800 KM i 800 Nm.
Tak duży wzrost mocy osiągnięto bez ingerencji w skrzynię korbowo-tłokową silnika. Zamiast tego V8 Forda dostało nowe oprzyrządowanie dostarczające znacznie więcej paliwa i powietrza do cylindrów oraz dostosowany do niego program sterownika silnika.
Centralnym punktem pakietu jest 3-litrowa, dwuwirnikowa sprężarka mechaniczna Whipple wraz z dwoma intercoolerami, więc wymiana cieplna w obiegu powietrza jest znacznie bardziej wydajna niż w standardzie. Zastosowano wysokoprzepływowe szyny wtryskowe i wtryskiwacze, a do tego 120-milimetrowe rury dolotowe doprowadzające powietrze do powiększonej przepustnicy o średnicy 92 mm. Wszystkie podzespoły pakietu zostały przetestowane pod kątem wytrzymałości według standardowych procedur Forda, przez co tak zmodyfikowane auto nie traci gwarancji producenta (3 lata lub 60 000 km).
Pakiet FP800S można zastosować do wszystkich wersji Mustanga GT, zarówno z manualem jak i automatem. Opcja ta wejdzie do konfiguratora od przyszłego roku.
Za dodatkową opłatą Ford zaoferuje również wzmocnione półosie napędowe i ulepszone zawieszenie, aby efektywniej wykorzystać ten zapas mocy, a także układ wydechowy Borla Extreme, który pozwoli silnikowi V8 swobodniej oddychać.
Najnowszy Mustang S650 nie wylądował jeszcze w Europie, ale nasza pierwsza jazda topową wersją Dark Horse wskazuje, że stanowi on znaczący krok naprzód w stosunku do poprzednika. Na razie nie wiadomo, czy pakiet FP800S będzie oferowany również po naszej stronie oceanu.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.
Włoski hot hatch na bazie Fiata 500 miał długie i owocne życie, ale nadszedł czas pożegnania.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
Lando Norris miał okazję przetestować na Silverstone odtworzonego z klocków Lego McLarena P1.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić lekkie karbonowe dodatki z palety M Performance.
16 września Lotus pokaże koncept Theory 1, który potencjalnie może być elektrycznym następcą Emiry.
Najbardziej analogowy model z rodziny Venoma F5 nadal ma 1842 KM, ale obsługiwane trzema pedałami.
Silniki elektryczne w połączeniu z V8 twin turbo skutkują najmocniejszym sedanem w historii Bentleya.
Najważniejszym zadaniem Adriana Neweya będzie przygotowanie bolidu Aston Martin na sezon 2026.
Pięć lat po prezentacji konceptu, drogowa Ginetta z wolnossącym silnikiem V8 wchodzi do produkcji.
Elektryczne Renault R17 to jeden z tych konceptów, które bardzo byśmy chcieli zobaczyć w produkcji.
Nowy wóz Alonso brzmi lepiej niż bolid i jest prawie tak samo szybki. Ale ma tablice rejestracyjne…
Cupra Terramar to sportowy kuzyn VW Tiguana z silnikiem od Golfa GTI lub hybrydą plug-in.
Aston Martin Vanquish w 2024 roku powraca z nowym designem i podwójnie uturbionym V12 o mocy 835 KM.
Czytelnicy wybierają cel, my ruszamy w drogę – te proste zasady zmieniły się dla nas w wymarzoną przygodę.