Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Pakiet o nazwie FP800S znacząco podnosi moc Mustanga GT i ma pełną 3-letnią gwarancję.
Do tej pory wydobywaniem większej mocy z seryjnego silnika Forda Mustanga zajmowali się tylko niezależni specjaliści w stylu Hennesseya czy RTR. Teraz sam Ford proponuje klientom fabryczny pakiet FP800S, dzięki któremu moc silnika wzrasta do 800 KM, a klient zachowuje pełną gwarancję na wszystkie podzespoły.
Tę nowość Ford zaprezentował na trwających targach SEMA w Las Vegas prezentując aktualnego Mustanga generacji S650 ze wspomnianym pakietem. W wersji na Stany Zjednoczone 5-litrowy silnik Coyote V8 dysponuje mocą 493 KM i momentem obrotowym 567 Nm. Fabryczny tuning podnosi te parametry do poziomu powyżej 800 KM i 800 Nm.
Tak duży wzrost mocy osiągnięto bez ingerencji w skrzynię korbowo-tłokową silnika. Zamiast tego V8 Forda dostało nowe oprzyrządowanie dostarczające znacznie więcej paliwa i powietrza do cylindrów oraz dostosowany do niego program sterownika silnika.
Centralnym punktem pakietu jest 3-litrowa, dwuwirnikowa sprężarka mechaniczna Whipple wraz z dwoma intercoolerami, więc wymiana cieplna w obiegu powietrza jest znacznie bardziej wydajna niż w standardzie. Zastosowano wysokoprzepływowe szyny wtryskowe i wtryskiwacze, a do tego 120-milimetrowe rury dolotowe doprowadzające powietrze do powiększonej przepustnicy o średnicy 92 mm. Wszystkie podzespoły pakietu zostały przetestowane pod kątem wytrzymałości według standardowych procedur Forda, przez co tak zmodyfikowane auto nie traci gwarancji producenta (3 lata lub 60 000 km).
Pakiet FP800S można zastosować do wszystkich wersji Mustanga GT, zarówno z manualem jak i automatem. Opcja ta wejdzie do konfiguratora od przyszłego roku.
Za dodatkową opłatą Ford zaoferuje również wzmocnione półosie napędowe i ulepszone zawieszenie, aby efektywniej wykorzystać ten zapas mocy, a także układ wydechowy Borla Extreme, który pozwoli silnikowi V8 swobodniej oddychać.
Najnowszy Mustang S650 nie wylądował jeszcze w Europie, ale nasza pierwsza jazda topową wersją Dark Horse wskazuje, że stanowi on znaczący krok naprzód w stosunku do poprzednika. Na razie nie wiadomo, czy pakiet FP800S będzie oferowany również po naszej stronie oceanu.
Ośmiu polskich kierowców Forch Racing by Atlas Ward staje do walki o dominację w niemieckiej serii wyścigowej.
Alpine przechodzi na elektryczność i zaczyna od hatchbacka A290. Czy model ten ma DNA Alpine?
Wiele już powiedziano na temat hybrydowego M5, ale czas przestać gadać. Czas się przejechać.
Od przeszło 100 lat światy aut i motocykli romansują ze sobą. Ducati z Bentleyem spotykają się po raz pierwszy.
W 2026 roku na starcie 24h Le Mans stanie zespół Genesis Magma Racing z modelem GMR-001.
To nie jest kolejna Mazda MX-5 - to jej pierwsza odmiana po konwersji na EV w firmie Electrogenic.
Nowy Escort nie jest kolejnym SUV-em, to klasyczny restomod napędzany benzyną.
Drogie, luksusowe, elektryczne super-GT o mocy 1000 KM ma pokazać kierunek, w którym podąża Jaguar.
Nieznana do tej pory kolekcja 69 bolidów Formuły 1 Berniego Ecclestone’a trafi na aukcję.
Ostatni spalinowy Lotus - Emira - może dostać od losu jeszcze jedną szansę - wersję hybrydową.
Katarczycy przejęli około 30% udziałów w zespole Formuły 1 Audi, który pojawi się na gridzie w 2026.
Elektryczne Lamborghini nie pojawi się przed 2030 rokiem, za to marka zapowiada nowy hipersamochód.
W 2026 roku Lotus chce powrócić do częściowo spalinowych napędów za sprawą technologii Hyper Hybrid.
Większa moc i poprawione ustawienia wersji Final Edition mogą w końcu uwolnić pełny potencjał Supry.
Gama Lamborghini Temerario wkrótce rozrośnie się o kolejne warianty, także z RWD i większą mocą.
Niedawno pokazany supersamochód Alfy Romeo osiągnął 333 km/h podczas testów dynamicznych w Nardò.