Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Podkręcony wizualnie i technicznie Ford Bronco Raptor od Hennesseya legitymuje się mocą 507 KM.
Projekt Venoma F5 jest najlepszym dowodem, że Hennessey to coś więcej niż firma tuningowa. Ich własny hipersamochód rozwija się powoli, lecz konsekwentnie, a tymczasem Hennessey skupia się na typowych dla siebie projektach wzmocnionych muscle carów i pikapów. Najnowszy z nich to Bronco VelociRaptor 500, czyli topowy model Forda Bronco z podniesioną mocą i bardziej wydatnym wyglądem. Hennessey wycenił taki pakiet na prawie 33 tysiące dolarów.
Ford wyprodukuje 50 sztuk wyścigowego Bronco Desert Racer >>
Pod maską nie znajdziecie jednak silnika V8. Wykorzystano standardową jednostkę 3.0 V6 Ecoboost, z której udało się uzyskać dodatkowe 90 KM i 150 Nm momentu obrotowego. Finalnie VelociRaptor ma 507 KM i 745 Nm. Wzrost wynika głównie z modyfikacji oprogramowania jednostki sterującej ECU, ale na cenę pakietu składają się także wzmocnienia poszczególnych podzespołów podnoszące ogólną trwałość tuningowanego Bronco. Jest to między innymi nowy intercooler, wymieniony cały dolot i stworzony specjalnie pod ten projekt układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Fabrycznie Bronco Raptor przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund, a po modyfikacjach? Nie wiadomo, dane te nie zostały ujawnione.
Wygląd auta nie różni się drastycznie od normalnego Bronco Raptor, ale także tutaj Amerykanie pozostawili po sobie ślad. Z przodu zamontowano nowy zderzak z napisem "VelociRaptor" z wkomponowanymi lampami LED, poprawiający ochronę przedniej części nadwozia.Patrząc dalej w stronę kabiny można zauważyć kolejną parę reflektorów zamontowanych po obu stronach przedniej szyby.
Pomysł na cywilną rajdówkę - Ford Bronco Raptor z 400-konnym V6 >>
Po bokach pojawiły się typowe dla Hennesseya okleiny i nietypowe progi z wysuwanymi elektrycznie schodkami. 37-calowe opony pozostały z seryjnego Raptora, za to 10-ramienne felgi w rozmiarze 18 cali pochodzą od tunera. We wnętrzu zmiany ograniczają się do haftów na zagłówkach, emblematu Hennessey i nowych dywaników.
John Hennessey, założyciel i dyrektor generalny firmy, powiedział: "Wielu naszych klientów jest fanami nowego Bronco i od samego początku prosili nas o więcej mocy i lepsze osiągi. Raptor to mocna maszyna, ale jego silnik ma znacznie większy potencjał, który udało nam się wydobyć. W ten sposób powstał mocny i szybki SUV o dużych zdolnościach terenowych.”
Naszym zdaniem teksański tuner ma jeszcze pole do popisu w przypadku Bronco. Pasowałoby to do wizerunku prawdziwego Welociraptora, który w czasach swojego istnienia był co prawda drapieżnikiem, ale przy innych dinozaurach wyglądał dość bezbronnie.
Pakiet Hennesseya dla Bronco kosztuje 32 950 dolarów, a sam samochód w Stanach kosztuje mniej więcej 70 tysięcy dolarów. Niedawno ogłoszono, że Ford Bronco pojawi się w Europie w limitowanych ilościach. W Polsce będą oferowane dwie wersje tego auta w cenie od 420 do 440 tysięcy złotych. Nie będzie jednak wersji Raptor, a tym bardziej Hennessey - chętni muszą liczyć na prywatny import.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
…dokładnie tak jak powinna zważając na ponad 450 KM różnicy mocy.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.
Obecna klasa G w końcu zrzuca dach. Mercedes zapowiada nową odmianę Cabriolet.
Pod koniec roku poznamy nowe Porsche Cayenne EV wyposażone w technologię ładowania indukcyjnego.
Nowa strategia VW zakłada oznaczanie elektrycznych modeli nazwami, które klienci znają i lubią.
Widzicie tu nowy język stylistyczny Audi, a przy okazji zapowiedź sportowego samochodu przyszłości.
Porsche Boxster i Cayman latami stanowiły benchmark aut sportowych, ale ich historia dobiegła końca.