Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Podkręcony wizualnie i technicznie Ford Bronco Raptor od Hennesseya legitymuje się mocą 507 KM.
Projekt Venoma F5 jest najlepszym dowodem, że Hennessey to coś więcej niż firma tuningowa. Ich własny hipersamochód rozwija się powoli, lecz konsekwentnie, a tymczasem Hennessey skupia się na typowych dla siebie projektach wzmocnionych muscle carów i pikapów. Najnowszy z nich to Bronco VelociRaptor 500, czyli topowy model Forda Bronco z podniesioną mocą i bardziej wydatnym wyglądem. Hennessey wycenił taki pakiet na prawie 33 tysiące dolarów.
Ford wyprodukuje 50 sztuk wyścigowego Bronco Desert Racer >>
Pod maską nie znajdziecie jednak silnika V8. Wykorzystano standardową jednostkę 3.0 V6 Ecoboost, z której udało się uzyskać dodatkowe 90 KM i 150 Nm momentu obrotowego. Finalnie VelociRaptor ma 507 KM i 745 Nm. Wzrost wynika głównie z modyfikacji oprogramowania jednostki sterującej ECU, ale na cenę pakietu składają się także wzmocnienia poszczególnych podzespołów podnoszące ogólną trwałość tuningowanego Bronco. Jest to między innymi nowy intercooler, wymieniony cały dolot i stworzony specjalnie pod ten projekt układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Fabrycznie Bronco Raptor przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund, a po modyfikacjach? Nie wiadomo, dane te nie zostały ujawnione.
Wygląd auta nie różni się drastycznie od normalnego Bronco Raptor, ale także tutaj Amerykanie pozostawili po sobie ślad. Z przodu zamontowano nowy zderzak z napisem "VelociRaptor" z wkomponowanymi lampami LED, poprawiający ochronę przedniej części nadwozia.Patrząc dalej w stronę kabiny można zauważyć kolejną parę reflektorów zamontowanych po obu stronach przedniej szyby.
Pomysł na cywilną rajdówkę - Ford Bronco Raptor z 400-konnym V6 >>
Po bokach pojawiły się typowe dla Hennesseya okleiny i nietypowe progi z wysuwanymi elektrycznie schodkami. 37-calowe opony pozostały z seryjnego Raptora, za to 10-ramienne felgi w rozmiarze 18 cali pochodzą od tunera. We wnętrzu zmiany ograniczają się do haftów na zagłówkach, emblematu Hennessey i nowych dywaników.
John Hennessey, założyciel i dyrektor generalny firmy, powiedział: "Wielu naszych klientów jest fanami nowego Bronco i od samego początku prosili nas o więcej mocy i lepsze osiągi. Raptor to mocna maszyna, ale jego silnik ma znacznie większy potencjał, który udało nam się wydobyć. W ten sposób powstał mocny i szybki SUV o dużych zdolnościach terenowych.”
Naszym zdaniem teksański tuner ma jeszcze pole do popisu w przypadku Bronco. Pasowałoby to do wizerunku prawdziwego Welociraptora, który w czasach swojego istnienia był co prawda drapieżnikiem, ale przy innych dinozaurach wyglądał dość bezbronnie.
Pakiet Hennesseya dla Bronco kosztuje 32 950 dolarów, a sam samochód w Stanach kosztuje mniej więcej 70 tysięcy dolarów. Niedawno ogłoszono, że Ford Bronco pojawi się w Europie w limitowanych ilościach. W Polsce będą oferowane dwie wersje tego auta w cenie od 420 do 440 tysięcy złotych. Nie będzie jednak wersji Raptor, a tym bardziej Hennessey - chętni muszą liczyć na prywatny import.
Nazwa „Dom Volvo” kojarzy się z przyjaznym miejscem. Idealnym na powitanie dokładnie przemyślanego, elektrycznego SUV-a.
Zawarta w nazwie „ochrona”, to niejedyna zaleta folii ochronnych. Sprawdź jak poprawić komfort użytkowania ekranów dotykowych.
„WE RIDE AS ONE” – hasło łączące dziesiątki tysięcy Ducatisti, czyli miłośników marki z Borgo Panigale.
Mazury to wymarzony kierunek na wakacyjną przygodę. Bawiliśmy się fantastycznie.
Inspirowany modelami Carrera 2.7 RS i GT3 RS 4.0 nowy European RS jest ultra-analogowym Porsche 911.
Zmodernizowane wersje dotychczasowego Porsche Cayenne na benzynę pozostaną w ofercie obok nowego EV.
Wykorzystując sztuczki z 765LT McLaren stworzył jeden z najlepszych supersamochodów naszych czasów.
Nabywcy hybrydowego BMW M5 będą mogli dokupić do niego karbonowe dodatki z palety M Performance.
Dwa Aston Martiny Valkyrie kategorii LMH pojawią się w stawce WEC podczas pełnego sezonu 2025.
Następca LaFerrari będzie pomostem między zespołem wyścigowym, a działem drogowym marki Ferrari.
Nowy napęd i liczne poprawki podwozia sprawiły, że 992 Carrera GTS powróciła do optymalnej formy.
Zmiana W12 na V8 plug-in spowoduje, że nowy Flying Spur będzie miał tyle mocy co Panamera Turbo S.
Panamera GTS i Panamera Turbo S E-Hybrid dołączają do gamy nowej generacji limuzyny Porsche.
W gamie Porsche Macan pojawiły się dwa nowe warianty: bazowy model z jednym motorem oraz mocne 4S.
Zmiany w nazewnictwie marki Audi spowodowały, że A4 sedan i kombi będą teraz nosić oznaczenie A5.
Większa moc, lepsze chłodzenie i opony Cup 2R mają zrobić z Mercedesa-AMG GT zabawkę na tor.