Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podkręcony wizualnie i technicznie Ford Bronco Raptor od Hennesseya legitymuje się mocą 507 KM.
Projekt Venoma F5 jest najlepszym dowodem, że Hennessey to coś więcej niż firma tuningowa. Ich własny hipersamochód rozwija się powoli, lecz konsekwentnie, a tymczasem Hennessey skupia się na typowych dla siebie projektach wzmocnionych muscle carów i pikapów. Najnowszy z nich to Bronco VelociRaptor 500, czyli topowy model Forda Bronco z podniesioną mocą i bardziej wydatnym wyglądem. Hennessey wycenił taki pakiet na prawie 33 tysiące dolarów.
Ford wyprodukuje 50 sztuk wyścigowego Bronco Desert Racer >>
Pod maską nie znajdziecie jednak silnika V8. Wykorzystano standardową jednostkę 3.0 V6 Ecoboost, z której udało się uzyskać dodatkowe 90 KM i 150 Nm momentu obrotowego. Finalnie VelociRaptor ma 507 KM i 745 Nm. Wzrost wynika głównie z modyfikacji oprogramowania jednostki sterującej ECU, ale na cenę pakietu składają się także wzmocnienia poszczególnych podzespołów podnoszące ogólną trwałość tuningowanego Bronco. Jest to między innymi nowy intercooler, wymieniony cały dolot i stworzony specjalnie pod ten projekt układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Fabrycznie Bronco Raptor przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund, a po modyfikacjach? Nie wiadomo, dane te nie zostały ujawnione.
Wygląd auta nie różni się drastycznie od normalnego Bronco Raptor, ale także tutaj Amerykanie pozostawili po sobie ślad. Z przodu zamontowano nowy zderzak z napisem "VelociRaptor" z wkomponowanymi lampami LED, poprawiający ochronę przedniej części nadwozia.Patrząc dalej w stronę kabiny można zauważyć kolejną parę reflektorów zamontowanych po obu stronach przedniej szyby.
Pomysł na cywilną rajdówkę - Ford Bronco Raptor z 400-konnym V6 >>
Po bokach pojawiły się typowe dla Hennesseya okleiny i nietypowe progi z wysuwanymi elektrycznie schodkami. 37-calowe opony pozostały z seryjnego Raptora, za to 10-ramienne felgi w rozmiarze 18 cali pochodzą od tunera. We wnętrzu zmiany ograniczają się do haftów na zagłówkach, emblematu Hennessey i nowych dywaników.
John Hennessey, założyciel i dyrektor generalny firmy, powiedział: "Wielu naszych klientów jest fanami nowego Bronco i od samego początku prosili nas o więcej mocy i lepsze osiągi. Raptor to mocna maszyna, ale jego silnik ma znacznie większy potencjał, który udało nam się wydobyć. W ten sposób powstał mocny i szybki SUV o dużych zdolnościach terenowych.”
Naszym zdaniem teksański tuner ma jeszcze pole do popisu w przypadku Bronco. Pasowałoby to do wizerunku prawdziwego Welociraptora, który w czasach swojego istnienia był co prawda drapieżnikiem, ale przy innych dinozaurach wyglądał dość bezbronnie.
Pakiet Hennesseya dla Bronco kosztuje 32 950 dolarów, a sam samochód w Stanach kosztuje mniej więcej 70 tysięcy dolarów. Niedawno ogłoszono, że Ford Bronco pojawi się w Europie w limitowanych ilościach. W Polsce będą oferowane dwie wersje tego auta w cenie od 420 do 440 tysięcy złotych. Nie będzie jednak wersji Raptor, a tym bardziej Hennessey - chętni muszą liczyć na prywatny import.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Jeździmy najnowszym DB12 Volante, którego misją jest przywrócić Aston Martina na właściwe tory.
Elektryczne GranCabrio Folgore to pierwszy na rynku kabriolet segmentu GT z napędem bezemisyjnym.
Kariera Alfy Romeo Milano trwała kilka dni. Włoski rząd zmusił producenta do zmiany nazwy na Junior.
Torowy GMA T.50 oznaczony literą ‘s’ jest lżejszy, mocniejszy i ma lepsze aero niż model drogowy.
Zbliża się debiut najmocniejszej Corvette w historii - nowego ZR1 generacji C8.
Pagani wraz z Instituto Europeo di Design stworzyło wizję Zondy w roli hipersamochodu przyszłości.
Toyota GT86 zmieniła rynek sportowych coupe, a późniejsze GR86 doprowadziło tę formułę do perfekcji.
W nowym Plus Four Morgan poprawił podwozie i wnętrze, ale pozostawił legendarny design z lat 30.
Jeśli żegnać kultowe V10 Lamborghini to w takim stylu - limitowanym, torowym modelem opartym na STO.
Następna generacja modeli EV Neue Klasse od BMW będzie korzystać z baterii opracowanych w Chorwacji.
Stylowy i luksusowy Mercedes S63 Coupe to niedoceniane, choć świetne GT za dobre pieniądze.
Na rok modelowy 2024 Audi wprowadza do S3 poprawki układu napędowego i odświeżony design.