Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ford wyprodukuje 50 sztuk wyścigowego Bronco Desert Racer. Czy to zapowiedź drogowego Bronco Raptor?
Najnowszy model Ford Performance to napędzany mocnym V8 Bronco DR (Desert Racer), którego jedynym zadaniem jest w cuglach wygrać każdy rajd wytrzymałościowy jak np. Baja 1000. Limitowany do 50 sztuk Bronco DR nie jest może drogowym Bronco z V8, którego fani tak bardzo chcieli, ale niektóre z jego offroadowych elementów dają nam przedsmak Bronco Raptor, który powinien pojawić się za kilka miesięcy.
Najbardziej rzucający się w oczy element Bronco DR to przestrzenna rama rurowa, na którą nałożono panele nadwozia z włókna szklanego. To wszystko na kanwie 4-drzwiowego nadwozia mimo że Bronco DR ma tylko dwa miejsca w środku. Klatka bezpieczeństwa i zbiór innych istotnych elementów to dzieło firmy Multimatic i posiada atest do użytku wyczynowego.
Cała geometria zawieszenia Bronco DR powstała specjalnie do tego auta. Kute dolne wahacze i amortyzatory o nazwie Multimatic Positional Selective DSSV zwiększają skok zawieszenia z przodu o 55%, a z tyłu o 58%. Ogólny lift nadwozia pochodzi też z opon BF Goodrich o średnicy 37 cali załozonych na koła z blokadą typu ‘beadlock’ do jazdy terenowej. Bronco DR może pochwalić się kątem najazdu 47 stopni, kątem zjazdowym 37 stopni i rampowym 33 stopnie.
Silnik V8 napędzający tę bestię to dobrze znany 5-litrowy Coyote z Mustanga GT, ale w tej wersji rozwija około 400 KM. Współpracuje ze skrzynią 10R80, czyli 10-biegowym automatem, który pochodzi z Forda F150, ale został należycie wzmocniony, więc nie ma wiele wspólnego ze skrzyniami w cywilnych Bronco.
Raczej nie ma szans, by Bronco Raptor dostał silnik V8, choć ta rajdówka dowodzi, że Coyote mieści się w założeniach architektury T7, która jest bazą dla cywilnych Bronco. Podobno kiedyś był nawet pomysł, by taki silnik napędzał i Bronco i Rangera Raptor. Plotki głoszą, że pod maskę Bronco wejdzie bez problemu nawet 5,2-litrowy silnik Voodoo z Mustanga GT350…
Pomimo rezygnacji z V8 zainteresowanie Bronco Raptor jest ogromne, więc samochód powinniśmy poznać za kilka miesięcy. Za napęd najprawdopodobniej posłuży podwójnie doładowany silnik V6.
Ten news jest ściśle połączony z debiutem nowego Rangera, którego zobaczymy również w Europie, a pokazany ma być w ciągu następnych kilku tygodni. Tak jak w przypadku obecnego modelu bardzo prawdopodobna jest wersja Raptor, ale nie z dieslem jak dotychczas, a właśnie z benzynowym V6 twin-turbo. Jest szansa na taki silnik w sprzedaży w Europie, o ile ograniczenia emisji nie pokrzyżują planów.
Na ten moment mamy tylko Bronco DR, więc jeśli właśnie jesteś w USA i chcesz mieć ambicję podboju Baja 1000, Ford może ci taką zabawkę sprzedać za mniej więcej ćwierć miliona dolarów.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Już za tydzień Porsche pokaże flagową wersję Taycana, jakiej jeszcze nie było.
Mate Rimac wyraził swoje zastrzeżenia do zapowiadanych przez Elona Muska osiągów Tesli Roadster.
Na warszawskie ulice zabieramy dwa supersamochody - jeden z Włoch i jeden z Anglii.
Tuscan jest echem złotych lat marki TVR i jednym z naszych ulubionych aut ostatniego ćwierćwiecza.
Na bazie Maserati MC20 Włosi stworzyli torowy model specjalny wyposażony w 730-konny silnik V6.
Niektóre nowe AMG porzuciły V8 na rzecz silników czterocylindrowych, ale G63 ten trend nie dotyczy.
Za Peugeotem 9X8 w specyfikacji Le Mans Hypercar 2024 stoi gruntowna zmiana koncepcji aerodynamiki.
Amerykański Hennessey Venom F5 Revolution pobił rekord aut produkcyjnych na Circuit of the Americas.
Kultowe V12, ponad 800 KM i klasyczny wygląd GT - tak zapowiada się następca Ferrari 812 Superfast.
Modyfikacje opracowane dla Porsche Taycan mogą wkrótce trafić do pokrewnego Audi e-tron GT RS.
W ramach tegorocznego liftingu Continental GT po raz pierwszy otrzyma napęd hybrydowy typu plug-in.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Trzymiejscowy supercar SCG004 w wersji drogowej jest odrobinę bliżej oficjalnego debiutu.
GT-R zwyczajnie nie chce umrzeć. Teraz dostał poprawki silnika i kosmetyczne zmiany stylizacji.