BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Honda stworzyła nie tylko najlepszego, ale też najszybszego hot hatcha z przednim napędem na rynku.
Nowa Honda Civic Type R generacji FL5 dowiodła już swojej wartości w testach drogowych. Teraz producent zabrał ten model na legendarny Nürburgring, skąd Civic wrócił z kolejnym rekordem okrążenia. Pod koniec ubiegłego miesiąca całkowicie seryjna Honda pokonała okrążenie w Zielonym Piekle uzyskując czas 7:44.881. W ten sposób Japończycy po raz kolejny zdetronizowali Renault i ich Mégane RS Trophy-R tworząc najszybszy na świecie produkcyjny samochód FWD na tym kultowym torze.
Civic Type R pokonał tor zaledwie o 0,5 s szybciej niż konkurencyjne Renault, ale należy pamiętać, że Trophy-R to limitowana maszyna specjalna o ekstremalnym charakterze i dwukrotnie wyższej cenie niż hot hatch Hondy. W 2017 roku Civik poprzedniej generacji (FK8) pobił rekord Ringu w czasie 7:43,8, ale wtedy wykonywano pomiary na nieco krótszej pętli. Od 2019 roku wszystkie rekordy są notowane wyłącznie na pełnej pętli o długości 20 832 m.
Szef projektu Civic Type R, Hideki Kakinuma, powiedział: "Od momentu premiery Civica Type R w 2022 roku otrzymaliśmy wiele pozytywnych reakcji z całego świata. Przekroczyły one nasze najśmielsze oczekiwania, ale była jeszcze jedna misja, z którą musieliśmy się zmierzyć - rekord w kategorii FWD na torze Nürburgring.”
Civic Type R FL5 wykorzystuje dwulitrowy, turbodoładowany czterocylindrowy silnik K20C1, o mocy 329 KM i momencie obrotowym 420 Nm - to wystarczy, aby w odpowiednich warunkach uzyskać czas 0-100 km/h w 5,4 s. Prędkość maksymalną Honda określa na 275 km/h. Podczas gdy te liczby nie różnią się drastycznie od poprzednika, liczne drobne zmiany w układzie jezdnym i aerodynamice pozwoliły uzyskać nad nim przewagę w czasach okrążeń.
Poprawki podwozia i nowy pakiet aerodynamiczny z większym tylnym skrzydłem stabilizują auto podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Do poprawy osiągów przyczyniło się też zwiększenie rozstawu osi o 35 mm i powiększenie rozstawu tylnych kół.
Samochód wykonujący rekordowy przejazd był oczywiście seryjnym, fabrycznym autem, ale w wersji, która nie jest jeszcze na rynku. Honda podała informację, że to model Type R “kategorii S”, czyli lżejszy wariant wyposażony w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect. Więcej informacji na temat tego auta pojawi się już wkrótce. Co ciekawe, jest to wersja przeznaczona tylko na europejskie rynki z ruchem prawostronnym.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Sprawdź, jak Defender z oponami Yokohama Geolandar A/T G015 radzi sobie w podróży z Polski do Dolomitów – test w trasie i w terenie.
Więcej jest teraz supersamochodów V12 niż aut miejskich. Do tego grona zamierza dołączyć Garagisti.
Temerario ma wysokoobrotowe V8 i trzy e-motory, ale czy technologia nie pozbawiła go duszy Lambo?
Porsche testuje poszerzony i wyposażony w ogromne skrzydło prototyp Tacyana. Pytanie tylko po co?
Może nie wygląda, ale to całkiem nowy Ariel Atom. Stanowi ogromny krok naprzód względem poprzednika.
Nowe Ducati V4 RS: Diavel i Multistrada w numerowanych seriach. Styl, lekkość i osiągi inspirowane MotoGP.
Analogue Automotive prezentuje projekt na bazie Elise z podobnym podejściem do lekkości jak w GMA.
W Europie póki co nie zobaczymy GR Yarisa z dodatkowym pakietem aero. To opcja tylko na Japonię.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Najmocniejsze Lamborghini w historii! Fenomeno 2025 z V12 i hybrydą ma 1080 KM, osiąga 350 km/h i powstanie tylko 29 egzemplarzy.
McLaren 750S JC96 – 61 egzemplarzy tylko dla Japonii. Limitowana edycja upamiętnia zwycięstwo McLarena F1 GTR w JGTC 1996.
Do katalogu części historycznych Toyoty dołączyły bloki i głowice do jednostki 4A-GE.
Lukę w gamie powstałą po wycofaniu linii SF90 Ferrari wypełnia nowym modelem 849 Testarossa.
Technologia T-Hybrid posłużyła Porsche do stworzenia najmocniejszego cywilnego 911 w historii.
Niby to tylko kolejny elektryczny SUV, ale realnie iX3 to początek nowej strategii produktowej BMW.