Zamów najnowsze wydanie magazynu EVO
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Na targach w Tokio Mazda wystawi stoisko poświęcone przeszłości i przyszłości roadstera MX-5.
Rynek małych roadsterów należy w zasadzie wyłącznie do Mazdy. Żaden inny producent nie potrafi podważyć pozycji MX-5, ale nawet w tym segmencie nadchodzi elektryczna rewolucja. To może być szansa na zmianę układu sił.
A jak MX-5 i jej wartości przetrwają konwersję na EV? Przekonamy się za kilka lat, tymczasem Japończycy powoli częstują nas informacjami czego możemy się spodziewać po kolejnej generacji kultowego roadstera.
Niedawno opublikowane zdjęcie daje pewną sugestię czego możemy się spodziewać na stoisku Mazdy w Tokio. Firma zaprezentuje tam koncept inspirowany modelem MX-5, a teaser zdradza, że tylne światła pochodzą z innego konceptu “Vision Study Model” zaprezentowanego w listopadzie ubiegłego roku. Proporcje sportowej sylwetki tego konceptu z kabiną przesuniętą mocno do tyłu z pewnością mają w sobie coś z DNA MX-5, dlatego spodziewamy się dalszego rozwinięcia zastosowanego tam nowego języka designu Mazdy.
Stoisko Mazdy w Tokio będzie gościć całą gamę kultowych modeli MX-5, z pierwszą generacją NA ustawioną bok w bok z najnowszą ND, a także samochód pokazowy z ręcznymi elementami sterującymi zamiast pedałów. Tymczasem nowy koncept został "zaprojektowany, aby symbolizować temat wystawy”, jak twierdzi Mazda.
Co najważniejsze, Vision Study Model z zeszłego roku nie ma rur wydechowych, co - wraz z wyjątkowo niską linią maski - sugeruje, że jest to samochód elektryczny.
Należy jednak pamiętać, że cokolwiek Mazda zaprezentuje, będzie to tylko samochód pokazowy, z którego nie można wyciągać żadnych wiążących wniosków. Jednak elektryczna MX-5 prędzej czy później będzie musiała się pojawić, tym bardziej że jej kolejna generacja wejdzie na rynek w połowie obecnej dekady. Zbiegnie się to z kluczową fazą przejścia na EV w planie strategicznym Mazdy przedstawionym w pod koniec ubiegłego roku.
Zanim to nastąpi na rynku pozostanie obecna Mazda MX-5 generacji ND, która właśnie dostała pakiet poprawek na rok modelowy 2024. Na razie nic nie wskazuje na to, że pozycja Mazdy na rynku jest zagrożona. Inne firmy jak MG, Alpine czy Porsche będą tworzyć swoje elektryczne roadstery, ale plasowane zdecydowanie wyżej na rynkowej drabince.
Już dziś możesz zamówić nowy numer lub prenumeratę magazynu EVO. Magazyn jest również dostępny w najlepszych salonach prasowych.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Podstawowy Mercedes-AMG GT 43 ma pod maską dwulitrowe serce o mocy 422 KM.
Elektryczny Taycan przeszedł kurację w dziale GT. Efekt to najmocniejsze seryjne Porsche w historii.
Popularne modele Cupry - Formentor i Leon - przeszły rozszerzony lifting designu, wnętrza i napędu.
Limitowany do 20 sztuk Bentley Bentayga Apex Edition dostał w standardzie 22-calowe karbonowe felgi.
Przejechaliśmy się nowym Porsche Macan w dwóch wersjach: podstawowej i Turbo o mocy 639 KM.
Unikatowy, torowy Lotus Evija X okrążył Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 6:24,047.
W sierpniu pierwsi brytyjscy klienci odbiorą kluczyki do elektrycznych roadsterów MG Cyberster.
OCTA będzie najszybszym i najdzielniejszym w terenie Defenderem w historii.
Ustępująca zima sprzyja planowaniu motoryzacyjnych eskapad. Dokąd zabierzemy Was w tym roku?
Druga generacja Modelu 3 Performance ma tak dobre osiągi, że w przyszłości może konkurować z BMW M3.
Czy testowanie i recenzowanie nowych modeli samochodów to praca marzeń? A może praca jak każda inna? Pora spojrzeć na życie redaktora EVO od kuchni.
Jeszcze w tym roku w salonach Lamborghini zawita Urus SE z napędem plug-in o mocy 800 KM.
Po latach zapowiedzi wreszcie jest - klasa G z napędem elektrycznym w swojej finalnej formie.
Seria 4 w wersji Gran Coupe oraz elektryczne i4 przeszły niewielkie odświeżenie designu i wnętrza.