Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Na targach w Tokio Mazda wystawi stoisko poświęcone przeszłości i przyszłości roadstera MX-5.
Rynek małych roadsterów należy w zasadzie wyłącznie do Mazdy. Żaden inny producent nie potrafi podważyć pozycji MX-5, ale nawet w tym segmencie nadchodzi elektryczna rewolucja. To może być szansa na zmianę układu sił.
A jak MX-5 i jej wartości przetrwają konwersję na EV? Przekonamy się za kilka lat, tymczasem Japończycy powoli częstują nas informacjami czego możemy się spodziewać po kolejnej generacji kultowego roadstera.
Niedawno opublikowane zdjęcie daje pewną sugestię czego możemy się spodziewać na stoisku Mazdy w Tokio. Firma zaprezentuje tam koncept inspirowany modelem MX-5, a teaser zdradza, że tylne światła pochodzą z innego konceptu “Vision Study Model” zaprezentowanego w listopadzie ubiegłego roku. Proporcje sportowej sylwetki tego konceptu z kabiną przesuniętą mocno do tyłu z pewnością mają w sobie coś z DNA MX-5, dlatego spodziewamy się dalszego rozwinięcia zastosowanego tam nowego języka designu Mazdy.
Stoisko Mazdy w Tokio będzie gościć całą gamę kultowych modeli MX-5, z pierwszą generacją NA ustawioną bok w bok z najnowszą ND, a także samochód pokazowy z ręcznymi elementami sterującymi zamiast pedałów. Tymczasem nowy koncept został "zaprojektowany, aby symbolizować temat wystawy”, jak twierdzi Mazda.
Co najważniejsze, Vision Study Model z zeszłego roku nie ma rur wydechowych, co - wraz z wyjątkowo niską linią maski - sugeruje, że jest to samochód elektryczny.

Należy jednak pamiętać, że cokolwiek Mazda zaprezentuje, będzie to tylko samochód pokazowy, z którego nie można wyciągać żadnych wiążących wniosków. Jednak elektryczna MX-5 prędzej czy później będzie musiała się pojawić, tym bardziej że jej kolejna generacja wejdzie na rynek w połowie obecnej dekady. Zbiegnie się to z kluczową fazą przejścia na EV w planie strategicznym Mazdy przedstawionym w pod koniec ubiegłego roku.
Zanim to nastąpi na rynku pozostanie obecna Mazda MX-5 generacji ND, która właśnie dostała pakiet poprawek na rok modelowy 2024. Na razie nic nie wskazuje na to, że pozycja Mazdy na rynku jest zagrożona. Inne firmy jak MG, Alpine czy Porsche będą tworzyć swoje elektryczne roadstery, ale plasowane zdecydowanie wyżej na rynkowej drabince.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Andrzej Bargiel jako pierwszy w historii zjechał na nartach z Mount Everestu bez dodatkowego tlenu. W historycznej misji wspierał go Defender.
BLEU DE CHANEL L’Exclusif. Bursztynowo-drzewna kompozycja, która redefiniuje nowoczesną męskość i ponadczasową elegancję.
Jesień w Beskidzie Sądeckim za kierownicą Alpine A110 GTS. Luksus, emocje i relaks w Hotelu SPA Dr Irena Eris – idealny weekend w kulturze premium.
Rolls-Royce świętuje 100 lat Phantoma limitowaną, wyjątkową edycją Centenary Private Collection.
Między Macana 4S i Turbo Porsche wprowadza nowy wariant GTS o typowo sportowym charakterze.
Dział projektów specjalnych Ferrari przedstawia SC40 - one-off jawnie inspirowany kultowym F40.
Stylowy SUV Alfy Romeo przeszedł lifting obejmujący wygląd, wyposażenie i technologie pokładowe.
Cupra jeszcze nie żegna się z silnikiem 2.5 TFSI i przywraca model Formentor VZ5 do czasowej oferty.
Studio Italdesign wkrótce zaprezentuje nowy projekt inspirowany kultowym japońskim supersamochodem.
Małgorzata Bańka i Leszek Możdżer zaprezentowali album „Będę drżała” w galerii Archicom Collection w Warszawie.
Mercedes chwali się własną wizją mobilności… w postaci steampunkowego konceptu rodem z filmu sci-fi.
Nowa Alfa Romeo Junior łączy włoski charakter ze światem nowej mobilności. Dostępna jako elektryk lub hybryda – styl, technologia i emocje w jednym.
Ferrari przedstawiło szczegóły nowej autorskiej platformy dedykowanej do samochodów elektrycznych.
Niemiecki Capricorn debiutuje na rynku hipersamochodów z 900-konnym 01 stworzonym wspólnie z Zagato.